راهنمای کامل موزه رئال مادرید

16 روز پیش 0 دیدگاه

آیا تمایل دارید موزه جام‌ها یا باشگاه رئال مادرید را تماشا کنید و با پیراهن فوتبالیست‌های معروف عکس بگیرید؟ پس در این مقاله با ما همراه باشید. شهر مادرید که بزرگ‌ترین شهر اسپانیا و پایتخت آن است، از مهم‌ترین جاهای گردشگری اسپانیا به حساب می‌آید و جاذبه‌های گردشگری زیادی را از جمله موزه رئال مادرید در خود جای داده است. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره این موزه کسب کنید این مقاله را بخوانید.

 

بخش‌های مختلف موزه رئال مادرید و معرفی کامل آن

این مکان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر مادرید است؛ به همین دلیل سالانه میلیون‌ها نفر تور مادرید را خریداری می‌کنند تا برای دیدن آن به اسپانیا سفر کنند. این موزه از جاهایی است که همه افراد و به‌خصوص طرف‌داران پر و پا قرص فوتبال آرزو دارند حتی یک‌بار هم که شده از آنجا دیدن کنند. این موزه در شهر مادرید به‌صورت اختصاصی برای باشگاه رئال مادرید ساخته شده است و هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با شگفتی‌ها و جذابیت‌های این موزه آشنا شویم.

شاید برایتان سؤال شده باشد که موزه رئال مادرید کجاست؟ این موزه در ساختمان استادیوم بزرگ و عظیم سانتیاگو برنابئو قرار دارد که نشان‌دهنده فرهنگ تاریخ غنی مادرید است. همچنین جزء بهترین و شگفت‌آورترین باشگاه‌های فوتبال جهان به شمار می‌آید. به‌جرئت می‌توان گفت این موزه در بین دیگر موزه‌های مادرید برتری خاصی دارد که هرگز نمی‌شود از آن ساده گذشت. معمولاً همه کسانی که برای تماشای فوتبال به استادیوم می‌آیند حتماً از این موزه نیز دیدن می‌کنند. بخش‌های مختلف این موزه عبارت‌‌اند از:

 

 تالار ۲۵ جام

همه باشگاه‌های فوتبال جام‌هایی را طی مسابقات بسیار دریافت کرده‌اند که از اموال باارزش بازیکنان و باشگاه‌ها به حساب می‌آیند. در موزه مادرید نیز این جام‌ها در محفظه‌های شیشه‌ای نگه داشته و توسط نگهبانان محافظت می‌شوند. این تالار در ابتدای ورود به موزه قرار دارد و از جمله جاهایی است که عاشقان رئال آرزوی دیدن آن را دارند. جالب است بدانید در این تالار فقط جام‌های فوتبال نگه‌داری نمی‌شود، بلکه جام‌های دریافتی از تیم بسکتبال نیز در اینجا وجود دارد. به صورتی که ۱۴ جام پیروزی تیم فوتبال رئال مادرید و ۱۴ جام تیم بسکتبال در آن قرار دارد. در کنار تمامی این جام‌ها توضیحات به‌صورت کامل نوشته شده است و همه جام‌ها به ترتیب تاریخ قرار داده شده‌اند.

 

دیوار افتخارات

در این دیوار شگفتی‌های بسیاری را خواهید دید. هر بازیکنی که حتی برای مدت کوتاه هم برای این تیم بازی کرده است عکس او در این دیوار قرار داده شده است. اگر اهل تماشای مسابقات ورزشی باشید می‌دانید که در همه آن‌ها لحظات هیجان‌انگیزی مانند گل زدن و... وجود دارد. جالب است بدانید تمامی این لحظات جذاب روی این دیوار ثبت شده‌اند. به این قسمت از موزه، موزه افتخارات رئال مادرید نیز گفته می‌شود.

 

تالار قهرمانان

کاپیتان تیم معمولاً کسی است که بیشترین هدایت و رهبری بازیکنان در زمین بازی را بر عهده دارد. برای قدردانی از آنان در تالار قهرمانان موزه رئال مادرید لباس کاپیتان‌هایی را که در مسابقات برنده شده‌اند در تابلوهای بزرگ و زیبا قرار داده‌اند و در این تالار نصب کرده‌اند. پیراهن حسن نظری در موزه رئال مادرید نیز در زمان خودش غوغایی به پا کرده بود که به‌عنوان یادگاری از بهترین بازیکن در موزه باشگاه رئال مادرید حفظ شد.

 

چگونه به موزه سانتیاگو برنابئو برویم؟

معمولاً برای گردش در شهر مادرید به‌دلیل ترافیک بالا به‌ویژه در زمان برگزاری مراسم‌های خاص و رسیدن به جاهای دیدنی مادرید از ماشین شخصی استفاده نکنید. برای رسیدن به موزه سانتیاگو برنابئو می‌توانید از خط ۱۰ مترو اختصاصی استادیوم سانتیاگو برنابئو استفاده کنید. زمانی که به آنجا رسیدید در موزه برنابئو تورهایی برگزار می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از همه‌ بخش‌های موزه بازدید کنید.

قیمت بلیت موزه رئال مادرید

جالب است بدانید بلیت موزه معروف رئال مادرید از همه تیم‌های اروپایی گران‌تر است. قیمت آن برای بزرگسالان حدود ۲۵ یورو است؛ در صورتی که قیمت بلیت آرسنال ۲۴ یورو، یووه و پی اس جی ۲۲ یورو، تاتنهام ۲۱.۸ یورو، چلسی ۲۰.۷، یونایتد ۱۹.۶، و بایرن و المپیک لیون با ۱۹ یورو در رده‌های بعدی هستند.

 

ساعات بازدید از موزه رئال مادرید

ساعات بازدید از این موزه هیجان‌انگیز به‌صورت برنامه زیر است:

  • از روز دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۷ بعدازظهر باز است.
  • در روز یکشنبه که روز تعطیل است از ساعت ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر باز است.
  • آخرین زمان ورود تا ۹۰ دقیقه قبل از بسته شدن موزه است. این موزه در تمام روزهای سال به جز ۲۵ دسامبر و ۱ ژانویه باز است.

 

بهترین زمان برای بازدید از موزه جذاب رئال مادرید

معمولاً بهترین ساعت برای بازدید از این موزه به محض باز شدن آن و در ساعت ۹:۳۰ صبح است. تورهایی این موزه معمولاً از ساعت ۱۱ برگزار می‌شوند؛ پس اگر می‌خواهید با تور بازدید کنید بهتر است ساعت ۱۰:۳۰ به آنجا بروید تا برای ساعت ۱۱ آماده باشید. درصورت سفر با تور اسپانیا حتماً از موزه‌های جذاب مادرید از جمله موزه رئال دیدن کنید.

 

سخن پایانی

موزه‌ها از گذشته تاکنون مهد تاریخ، هنر و فرهنگ بوده‌اند؛ از این‌رو به هر کشوری که سفر می‌کنید بهتر است از موزه‌های معروف آن نیز بازدید کنید تا با فرهنگ آن کشور یا شهر به‌صورت کامل آشنا شوید. موزه تاریخی رئال مادرید نیز مکانی است که به تاریخ باشگاه فوتبال رئال مادرید اختصاص دارد. بخش‌های مختلف این موزه اعم از تالار ۲۵ جام، تالار قهرمانان و دیوار افتخارات به‌صورت مفصل برای شما معرفی شد. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید سفری دلپذیر به اسپانیا داشته باشید.

 

سؤالات متداول

  • بهترین جاها برای گردش در موزه رئال مادرید کدام‌اند؟

به محض رسیدن به این موزه باید حتماً از تالار ۲۵ جام، تالار قهرمانان و دیوار افتخارات آنجا دیدن کنید و با تاریخ فوتبال این کشور آشنا شوید.

 

  • چگونه سریع و راحت به موزه رئال مادرید برسیم؟

اگر می‌خواهید به‌موقع در موزه حاضر شوید بهتر است از ماشین شخصی به‌دلیل وجود ترافیک بالا استفاده نکنید. خط مترو اختصاصی سانتیاگو برنابئو خط ۱۰ نام دارد. این خط دقیقاً شما را در این محل حاضر می‌کند. همچنین هزینه آن مناسب‌تر است و هم سریع‌تر شما را به مقصد می‌رساند.

 

  • قیمت بلیت موزه رئال مادرید چقدر است؟

قیمت این موزه از دیگر باشگاه‌های فوتبال اروپا گران‌تر و حدود ۲۵ یورو برای بزرگسالان است.

 

  • ساعات بازدید از موزه رئال مادرید چگونه است؟

از دوشنبه تا شنبه ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۷ عصر و در روز یکشنبه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر.

 

  • موزه رئال مادرید در چه روزهایی باز است؟

این موزه هر روز سال به جز ۲۵ دسامبر و ۱ ژانویه باز است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات