کشف جاهای دیدنی ماربلا اسپانیا

13 روز پیش 0 دیدگاه

شهر ماربیا در جنوب اسپانیا، با آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور اسپانیا به شمار می‌رود. ماربلا شهری ساحلی است که گردشگران علاقه‌مند به کشف کردن و پرسه‌زدن در مکان‌های اعجاب‌انگیز را شگفت‌زده می‌کند. از قدم زدن در پارک‌ها و سواحل بی‌نظیر گرفته تا بازدید از بناهای قدمی و باستانی و شب‌گردی در خیابان‌های پر جنب‌وجوش این شهر، همه و همه از جاذبه‌های بی‌همتای شهر ماربیا در اسپانیا محسوب می‌شوند که وسوس هر گردشگر از اقصی نقاط جهان را برمی‌انگیزند. با ما همراه باشید تا با معرفی هجده جاذبه منحصربه‌فرد ماربیا اسپانیا بیشتر با این شهر آشنا شوید.

  • ساحل فونتانیلا

فونتانیلا ساحل اصلی ماربیا در اسپانیاست و در امتداد ضلع جنوبی شهر قرار دارد. تمام امکاناتی که از یک ساحل شهری محبوب انتظار دارید در این محل وجود دارد؛ برای مثال صندلی‌های آفتاب‌گیری اجاره‌ای، دوش، ورزش‌های متنوع آبی و مراکز تفریحی همراه با رستوران‌هایی که همه نوع خوراک را از غذاهای هندی گرفته تا اسپانیایی ارائه می‌دهند.

  • شهر قدیمی ماربلا

یکی از بهترین رازهای آندلس، شهر زیبای قدیمی ماربلا یا کاسکو آنتیگو است. مجموعه‌ای چشم‌نواز از خیابان‌های پر از گل، میدان‌های رمانتیک و خانه‌های شهری زیبا که به اندازه قدیمی‌ترین بخش‌های گرانادا، کوردوبا و سویل فریبنده هستند. یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های سفر به ماربلا اسپانیا این است که می‌توان فارغ از درگیری‌های ذهنی روزمره، ساعاتی بدون دغدغه به گشت و گذار در این منطقه قدیمی پرداخت و از لحظه به لحظه کشف مکان‌های جدید و تازه لذت برد.

  • میدان د لس نارانخوس

میدان مرکزی نارانخوس یا میدان پرتقال محلی است که تمام خیابان‌های سنگ‌فرش شهر درنهایت به آن منتهی می‌شوند. نکته جالب دیگر این است که بسیاری از خیابان‌های ماربلا  نیز مانند خیابان‌ها و کوچه‌های جزیره ایبیزا سنگفرش هستند. اطراف این میدان پر از رستوران‌های زیبا و درختان پرتقال است؛ از این‌رو می‌توان با حضور در تراس‌های این رستوران‌ها و کافه‌ها، آب میوه خنک نوشید و از تماشای جاهای دیدنی ماربلا اسپانیا لذت برد.

  • مراکز خرید و بوتیک‌ها

با قدم زدن در ماربلا می‌توان ضمن تماشای ساختمان‌های چندصدساله و قدیمی، از مراکز خرید شیک و متعدد نیز دیدن کرد. این مغازه‌ها و بوتیک‌ها با تنوع کالاها و اجناس خود، توتجه هر خریدار مشکل‌پسندی را به خود جلب می‌کنند. از فروشگاه‌های برندهای مشهوری چون برشکا گرفته تا ویترین‌های چشم‌نواز مراکز خرید چندمنظوره، همه و همه در دسترس گردشگران است که می‌توانند آسوده اجناس مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

  • دیوینا پاستورا

این منطقه سکونی پر جنب و جوش در مرکز ماربلا اسپانیا و در ضلع شرقی پارک ریپرسا قرار دارد. مردم محلی این ناحیه پس از خرید در بازار باریو، در غرفه‌های میوه و سبزی‌های خیابانی یا قهوه در کافه‌های دیدنی این منطقه اوقاتی را به گپ و گفت و نوشیدن قهوه می‌گذرانند. کلیسای قدیمی این محل نقاشی‌های فراوانی دارد که مناطق گوناگونی از آندلس را به تصویر می‌کشد. بی‌شک گشت و گذار در این محله برای گردشگران ماربلا خالی از لطف نخواهد بود.

  • پلازا سانتو کریستو

از دیگر میدان‌های جذاب این شهر پلازا سانتو کریستو است؛ محلی که دو سازه از هیجان‌انگیزترین سازه‌ها در ماربلا را مشاهده خواهید کرد؛ ساختمان کافه فلامنکو آنا ماریا با رنگ زرد روشن و در سمت چپ آن آرامگاه سانتو کریستو قرن شانزدهمی.

  • میرافلورس

میرافلورس واقع در شمال ماربلا، یکی دیگر از محله‌های مسکونی و تجاری این شهر است. این مکان محیطی کاملاً دوستانه و محلی دارد. همچنین مرکز فرهنگی میرافلورس به شمار می‌رود که در آن موزه‌های باستان‌شناسی کوچک اما جذابی را خواهید یافت.

  • مجسمه‌های سالوادور دالی

شاید تعجب کنید که بدانید ماربلا اسپانیا دارای مجموعه‌ای بی‌نظیر و در سطح جهانی از مجسمه‌های سالوادور دالی، یکی از بزرگ‌ترین نقاشان و هنرمندان جهان است. همچین 10 مورد از آثار برنزی این سوررئالیست کاتالونیایی در امتداد آونیدا دل مار قرار دارد؛ یعنی بلوار وسیعی که به گردش‌گاه کنار دریا منتهی می‌شود.

  • موزه حکاکی‌های معاصر

این موزه بی‌همتا در ماربلا اسپانیا در ساختمانی زیبا متعلق به قرن شانزدهم قرار دارد که زمانی بیمارستان بوده است. تاریخچه حکاکی و هنر گرافیک اسپانیا در سراسر مجموعه دائمی این موزه و همچنین آثار دالی و خوان میرو در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند.

  • پورتو بانوس

این محل اسکله‌ای پر زرق و برق واقع در هشت کیلومتری غرب ماربلا اسپانیاست که امروزه یکی از مشهورترین مقاصد گردشگران شهرهای جنوب اسپانیا محسوب می‌شود؛ بنابراین زمانی که در ماربلا هستید، می‌توانید با فاصله‌ای نه چندان طولانی از این اسکله و قایق‌های بادبانی آن نیز دیدن کنید.

  • زندگی شبانه

ماربلا اسپانیا در سراسر جهان به‌دلیل کیفیت زندگی شبانه‌اش شناخته می‌شود. رستوران‌ها و کافه‌های پر زرق و برق این شهر تا دیروقت مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان و گردشگران هستند و جنب و جوش شهر در شب نه‌تنها کم نمی‌شود، بلکه از غروب به بعد، شهر تپش هیجان‌انگیزی به خود می‌گیرد.

  • پارک آلامدا

پارک رمانتیک و گرمسیری آلامدا درست در پشت پاسئو ماریتیمو در مرکز شهر مدرن واقع شده است. گذرگاه مرکزی این مکان با نیمکت‌های کاشی‌کاری شده جذاب پوشانده شده است و فواره زیبای قرن هفدهمی در مرکز پارک قرار گرفته است. در اولین شنبه هر ماه، بازار غذاهای سازگار با محیط زیست در این پارک برگزار می‌شود؛ از این‌رو بازدید از این بازار برای گیاه‌خواران جاذبه بی‌نظیری خواهد داشت.

  • پارک ناگوئلس

در ماربلا اسپانیا مشهور است که می‌گویند برای باربیکیو، باید به پارک ملی بزرگ ناگوئلس بروید. این پارک ملی در 5 کیلومتری شمال ماربلا، در دامنه‌های کوه‌های سیرا بلانکا واقع شده است. همچنین منطقه تفریحی وسیع مجهز به چندین باربیکیو، میز پیک نیک و سایر امکانات تفریحی در آن قرار دارد. همچنین یک منطقه بازی و آموزش برای سگ‌ها در این مرکز تعبیه شده است که گردشگران می‌توانند سگ‌های خود را برای آموزش و بازی به این مرکز ببرند.. قیمت تور اسپانیا در مقایسه با جاذبه‌های گردشگری جذاب و فراوان آن، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپا بدل کرده است.

 

  • پارک قانون اساسی

این پارک بزرگ‌ترین فضای سبز در مرکز ماربلا اسپانیاست. مسیرهای سایه‌دار آن در فصول بهار و تابستان از آفتاب دور می‌شوند. در طول این فصل‌ها نیز کنسرت‌هایی در سالن پارک برگزار می‌شود. کافه‌هایی با صندلی بیرونی مکان مناسبی برای صرف بستنی یا نوشیدنی سرد در فصل‌های گرم سال هستند.

  • دیوارهای قلعه قرن نهمی

این دیوارها بنایی از تاریخ طولانی ماربلا اسپانیا هستند که در مرکز شهر و در ضلع غربی پایین پارک رپرسا وجود دارند. این دیوارها بقایایی از قلعه و برج‌های دیده‌بانی است که زمانی از یک قلعه قرن نهم محافظت می‌کردند. متأسفانه به غیر از این دیوارها بخش‌های دیگری از قلعه باقی نمانده است.

 

  • بهترین رستوران‌ها برای شکموها

چهار رستوران از 13 رستوران ستاره‌دار میشلن در جنوب اسپانیا در ماربلا قرار دارند. این شهر یکی از بهترین مقاصد آشپزی کشور اسپانیا محسوب می‌شود. تنوع بسیار زیاد غذاهایی که در این شهر یافت می‌شود در کنار کیفیت بسیاری از رستوران‌های غذاهای دریایی این شهر، یکی از جاذبه‌های جذاب ماربلا اسپانیاست که گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان و همین‌طور تور بارسلون به این شهر می‌کشاند. یکی از غذاهای محبوب این شهر ماهی کباب است که غالباً آن را روی آتش و در کنار ساحل می‌پزند.

 

سخن پایانی

در پایان پس از بررسی مکان‌ها و جاذبه‌های متنوع ماربلا اسپانیا می‌توان دریافت که این کشور یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپا و جهان است. با حضور در این کشور می‌توان از جذابیت‌های متنوع آن لذت برد. بی‌شک تنوع نقاط گردشگری این کشور پاسخگوی سلیقه و نیاز هر گردشگری است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به اسپانیا و بازدید از ماربلا با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات