دهکده هایدی در سوئیس؛ جاهای دیدنی ماینفلد

26 روز پیش 0 دیدگاه

دهکده هایدی در سوئیس؛ جاهای دیدنی ماینفلد

در دهکده هایدی قدم بگذارید و با طبیعت زیبای این مکان آشنا شوید. دست در دست این شخصیت کودکانه از دشت عبور کنید و سفری لذت‌بخش را رقم بزنید. این مکان زیبا در سوئیس قرار دارد؛ روستایی که قصه‌های مختلف و شنیدنی از زبان راویان دارد و در دسته رؤیایی‌ترین مناطق سوئیس و جاهای دیدنی ماینفلد واقع شده است. اگر شما هم دختر آلپ را از دوران کودکی به یاد دارید پس نوستالژی دهکده هایدی در سوئیس برایتان هیجان‌انگیز است.

در این میان، رمان هایدی نیز به‌قدری قدرت داشت و در دل مردم جایی برای خود باز کرده بود که بعد از آن کارتون‌هایی درباره هایدی و بزرگسالی او ساخته شد. البته درباره این قهرمان فیلم‌هایی هم تولید شد و به اندازه‌ای محبوب بود که در هر دهه میزبان نسل‌ها شد. سال‌ها بعد در سوئیس که کشور اصلی داستان هایدی بود در همان روستا خانة هایدی ساخته شد و بسیاری از توریست‌ها را به خود جذب کرد.

 خانه‌ای که هایدی در کوهستان‌های آلپ در کنار پدربزرگش در آن زندگی می‌کرد، از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این دهکده است. در بخش موزه‌ آن هم چند وسیله شخصی از هایدی نگهداری می‌شود که بازگوی تاریخ شفاهی و شخصیت این قصه است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به هایدی‌لند که نامش را از داستان هایدی گرفته است.

با سفر به این منطقه می‌توانید در اطراف کوه‌های آلپ منظره‌های شگفت‌انگیز را ببینید و نظاره‌گر دشت‌های سرسبز و کوه‌های استوار این مکان باشید. این منطقه همان‌ جایی است که یوهانا اشپیری، نویسنده‌ رمان هایدی، آن را برای استراحت و دوران نقاهت بیماری‌اش انتخاب کرد. در همین دوره ایده‌ زندگی دختری یتیم در کنار پدربزرگش در کوهستان آلپ به ذهنش رسید. از آنجا که این نویسنده با سفر به دهکده‌ها و زندگی در این مناطق به خوبی با فرهنگ مردم آشنا بود، رمانی زیبا را رقم زد. 

داستان هایدی با وجود حضور بین‌المللی در انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌ها هرگز ریشه‌های خود را از دست نداد. در دهکده واقعی هایدی در سوئیس جایی که داستان‌های یوهانا اسپیری جان می‌گیرند، درحالی‌که در میان دنیای کوهستانی مسلط ایستاده‌اید، خود را در داستان مشهور جهانی هایدی غرق خواهید دید.

 

خانه هایدی

خانه هایدی زادگاه و محل زندگی شخصیتی خیالی است که شما را به دوران داستان معروف هایدی در سال 1880 می‌برد. همچنین به شما امکان می‌دهد درس‌ها و تجربیات زندگی هایدی را در خانه‌ای که در آن زندگی می‌کرد، تجربه کنید. 

خانه 300 ساله هایدی سرچشمه داستان معروف هایدی است. یوهانا اسپیری برای داستان هایدی از مردم و شیوه‌های زندگی در اینجا الهام گرفت. با سفری به گذشته، منشأ داستان هایدی در سال 1880 را کشف می‌کنید و درمی‌یابید که  هایدی و آلپوهی چگونه در زمستان در اینجا زندگی می کردند و در طبیعت سوئیس سکونت داشتند.

کلبه آلپ هایدی

دهکده هایدی در سوئیس، کلبه‌های مختلف چوبی دارد که کاربرد هر کدام از آن‌ها متفاوت از دیگری است؛ قبل از اینکه برای تور سوئیس و بازدید از دهکده هایدی در سوئیس آماده شوید، لازم است این کلبه‌ها را بشناسید. کلبه هایدی کپی دقیقی از کلبه آلپ است؛ جایی که هایدی در تابستان‌ها با پدربزرگش می‌گذراند؛ یعنی خانه‌ای دوست‌داشتنی با طبیعتی گرم. در حال حاضر با تجهیزات مدرن در این کلبه می‌توانید با تمام حواس و استفاده از تکنیک‌های صوتی و تصویری مدرن،  کشف کنید که هایدی در آن دوران چگونه زندگی می‌کرده است.

 

 

انبار

جاهای دیدنی ماینفلد بسیار است، اما گردشگرانی که دهکده هایدی در سوئیس را انتخاب می‌کنند، حتماً از انبار این دهکده بازدید می‌کنند. انبار بخشی از گله بزهای Geissenpeter و همچنین اسب و کالسکه‌ای را که هایدی و دته با آن به ماینفلد سفر کردند در خود جای داده است. این انبار بزرگ حالا شبیه موزه‌ای است که بازدیدکنندگان می‌توانند راحت در آن عکس بگیرند و در آن چوب‌بری و ساخت و ساز کالسکه را بیاموزند.

 

کلاس درس در تالار شهر

تحقیقات نشان داده است هنرمندان و پژوهشگرانی که تور زوریخ را برای ثبت سفر خود انتخاب می‌کنند، به دهکده هایدی در سوئیس هم می‌آیند؛ چراکه در این دهکده در بخش کلاس درس در تالار شهر می‌توانند تحول آموزشی را ببینند. در کلاس درس، که در داخل تالار شهر واقع شده است، شما با توسعه سیستم آموزشی سوئیس و اهمیت آموزش در زمان هایدی در سال 1880 آشنا خواهید شد.

 

 

دنیای هایدی یوهانا اسپیری

نمایشگاه ادای احترام به نویسنده، یوهانا اسپیری، با اولین کتاب آغاز می‌شود و به آثار اصلی جدیدترین فیلم هایدی، با بازی آنوک استفن و برونو گانز راه می‌یابد. هایدی که در دنیای ما نقش بسیاری داشت و کودکی و بزرگسالی بسیاری از ما  را رقم زد، گویی اکنون در بخشی از مجموعه دهکده واقعی هایدی در سوئیس همیشه زنده است.

 

 

فروشگاه سوغات و کوچک‌ترین اداره پست

در کنار Dorfladen (سوغات‌فروشی)، هایدیدورف مرکزی نیز برای بازدیدکنندگان دارد و دارای کوچک‌ترین اداره پست در سوئیس است که در آن می‌توانید کارت پستالی برای دوستان و خانواده خود ارسال کنید.

 

 

نزدیک شدن به حیوانات

همان‌طور که در حال بازدید از دهکده هایدی در سوئیس هستید، از مشاهده بزها و جوجه‌ها در اطراف میدان دهکده لذت ببرید. آن‌ها را نوازش کنید و به این حیوانات غذا بدهید. آن‌ها عاشق بازدیدکنندگان هستند، مخصوصاً مهمانان کوچک. از این طریق شما سبک زندگی هایدی را در کنار حیوانات دوست‌داشتنی تجربه می‌کنید.

 

 

مهارت‌های صنعتگران را بیاموزید

شاید بخواهید بدانید توری بابن چیست، پنیر سنتی روی آتش چگونه کار می‌کند و چگونه گیاهان دارویی را از طبیعت به پماد تبدیل می‌کنند. پاسخ این سؤالات را در دهکده هایدی بیابید و دوباره در احیای صنایع دستی قدیمی و نیمه فراموش شده غوطه‌ور شوید.

 

مدارس و گروه‌ها

ما عاشق دیدن مدارس و گروه‌هایی هستیم که اطلاعاتی درباره هایدی به ما می‌دهند. ما تورها و ماجراجویی‌هایی همراه با راهنما ارائه می‌دهیم تا هر کسی بتواند محل زندگی، بازی، غذا خوردن و جای خواب هایدی را ببیند و تجربه کند. در تورهای ما می‌توانید با گیاهان این منطقه آشنا شوید و پماد شفابخش خود را بسازید. همچنین تجربه کنید که بافتن یک سبد کوچک چقدر مهارت لازم دارد.

 

 

 

سخن پایانی

داستان هایدی برای بسیاری از خانواده‌ها تأثیرگذار است در آن آموزه‌هایی برای تربیت فرزند و رفتارهای صحیح و گاهی شیوه‌های رفتار درست وجود دارد. بسیاری از افراد کارتون هایدی را نمادی از ارزش و صداقت و همچنین کارهای خوب می‌دانند. دهکده هایدی در سوئیس بازتاب جریانی پر از حس نوستالژیک در دنیای واقعی است که می‌توانید با سفر به این منطقه این جاذبه‌ها را کشف کنید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات