معرفی کامل جشنواره گاوبازی در اسپانیا

13 روز پیش 0 دیدگاه

معمولاً همه ما انسان‌ها زمانی که صحبت از گاو و گاوبازی می‌شود کشور اسپانیا را به یاد می‌آوریم. جشنواره گاوبازی در اسپانیا یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین سنت‌ها در این کشور است. البته این سنت در بیشتر کشورهای جهان وجود دارد و بعضی از مردم کشور اهمیت خاصی برای این حیوان قائل هستند.

شاید با خودتان بگویید اسپانیا کشوری توسعه‌یافته است، اما هنوز هم می‌توانید عقاید و سنت‌های قدیمی را در میان آن‌ها ببینید و هر ساله برای این عقاید و سنت‌های خود جشن‌های بزرگی را نیز برپا کرده و مردم از سراسر جهان برای شرکت در این مراسم به اسپانیا سفر می‌کنند. در ادامه بیشتر درباره جشنواره گاوبازی در اسپانیا برایتان خواهیم گفت؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

فستیوال گاوبازی اسپانیا

تفریحات هیجان‌انگیز، مراکز خرید جذاب، موزه‌های شگفت‌انگیز و رستوران‌هایی با غذاهای لذیذ و... از جمله مواردی است که هر ساله مردم زیادی را از سراسر جهان به این کشور می‌کشاند، اما در کنار همه این‌ها فستیوال‌های اسپانیا نیز گردشگران زیادی را به این کشور جذب می‌کند. یکی از بهترین فستیوال‌هایی که برگزار می‌شود، فستیوال گاوبازی در اسپانیاست که داستان پیدایش آن بسیار جالب است.

 

تاریخچه جشنواره گاوبازی در اسپانیا

از زمان‌های بسیار قدیم، در دورانی که مردم کشور اسپانیا غارنشین بودند، تصاویر گاوها و گاوبازی را روی دیوارها می‌دیدند یا می‌کشیدند. این موارد علاقه اسپانیایی‌ها به گاوبازی را از نسل‌های قدیم نشان می‌دهد. امروزه این جشنواره با نام فستیوال سن فرمین شناخته می‌شود. این فستیوال هر ساله در تاریخ ۶ جولای آغاز می‌شود و به مدت ۷ روز ادامه دارد. این مراسم در شهر پامپولنا اسپانیا و از ساعت ۸ صبح روز اول شروع می‌شود. جشنواره گاوبازی در اسپانیا در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. قیمت تور اسپانیا ممکن است در زمان برگزاری این جشنواره گران‌تر باشد اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.  

 

 

سنت فرمین کیست؟

فستیوال sanfermines هرساله در اسپانیا برگزار می‌شود. احتمالاً تاکنون کنجکاو شده‌اید بدانید چرا نام این فستیوال سنت فرمین است؟ سنت فرمین فردی بود که به‌دلیل تبلیغ مسیحیت در میان مردم توسط رومی‌ها دستگیر می‌شود و در اولین فرصت گردن او را می‌زنند. پس از این کار پیکر بدون سر سنت فرمین را به یک گاو وحشی می‌بندند و او را در سطح شهر رها می‌کنند. در این میان خانمی برای اینکه جلوی این گاو وحشی را بگیرد لباسی سفید بر تن می‌کند و به مقابله با گاو وحشی می‌پردازد؛ به همین دلیل مردم برای شرکت در این مسابقه لباس سفید بر تن می‌کنند.

 

چگونگی برگزاری جشنواره گاوبازی در اسپانیا

برای برگزاری این مراسم مردم شوق و ذوق بسیاری دارند و همه آن‌ها هنگام شرکت در جشن لباس سفید به تن می‌کنند و دستمالی قرمز را به دست می‌گیرند. دلیل در دست گرفتن این دستمال قرمز این است که هنگام خواندن آواز در این مراسم آن را تکان می‌دهند. این جشنواره همراه با موسیقی و رقص و آواز است و تنها برای مدت کوتاهی به کلیسا می‌روند که حتی در آنجا هم آوازهای سنتی و رقص‌های سنتی برگزار می‌شود. علاوه بر رقص و آواز که پایه ثابت این جشن است، چند ساعت پس از شروع مراسم تندیس‌هایی از شاه و ملکه و... می‌آورند و در سطح شهر می‌چرخانند.

جشنواره گاوبازی در اسپانیا ممکن است کمی خشن به نظر بیاید؛ زیرا در ابتدای شروع این جشنواره، زمانی که مردم با هیجان بسیار منتظر آمدن گاوها هستند، پس از صدای شلیک در اسطبل‌ها باز می‌شود و گاوها وحشیانه‌ به بیرون می‌آیند. ۶ گاو بزرگ و ۶ گوساله هم‌زمان بین جمعیت می‌آیند و مردم آن‌ها را به سمت استادیوم اصلی هدایت می‌کنند.

در طی این مسیر ممکن است برخی افراد به‌دلیل برخورد با گاوها یا درگیر شدن با آن‌ها صدمه ببینند؛ به همین دلیل در طول مسیر شما نیروهای امدادی را مشاهده خواهید کرد که برای همین موضوع در آنجا مستقر شده‌اند. زمانی که گاوها به استادیوم اصلی رسیدند تا آماده شدن گاوبازان یا ماتادورها آن‌ها را نگه می‌دارند. در این حین نیز مسابقاتی مانند شکست چوب، سنگ‌اندازی و... برگزار می‌شود. زمانی که ماتادور وارد میدان می‌شود با خود همراهانی دارد که درواقع در ابتدا آن‌ها گاو را سرگرم می‌کنند و رقص‌های خلصی را جلوی گاو انجام می‌دهند. در این حین ماتادور فقط از دور زمین آن‌ها را مشاهده می‌کند. پس از این مرحله دو اسب‌سوار وارد میدان شده و با حرکات خود سبب زخمی شدن و خشمگین شدن گاو می‌شوند. پس از این موضوع با رفتن اسب‌سوارها، ماتادور به میدان می‌آید و با گاو خشمگین روبه‌رو می‌شود. سپس با حرکات خود و دستمال قرمز سبب می‌شود گاو زخمی خشمگین‌تر شود و برای ضربه زدن به ماتادور به حرکت درآید تا از خونریزی کردن زیاد جان بدهد.

در آخرین مرحله از گاوبازی، گاو خون زیادی را از دست داده و ضعیف شده است. ماتادور از این فرصت استفاده می‌کند و شمشیر خود را در کتف حیوان فرومی‌برد و آن را از پا می‌اندازد. افراد زیر دست ماتادور که کواردیلاها نامیده می‌شدند دوباره به میدان می‌آیند و رقص مرگ را جلوی گاو اجرا می‌کنند تا گاو جان دهد. پس از این، ماتادور گوش یا قسمتی از دم این حیوان را به‌عنوان غنیمت با خود می‌برد. گاو کشته‌شده را نیز به کشتارگاه می‌برند تا از گوشتش برای پخت و پز استفاده شود. بسیاری از دوستداران حیوانات با این جشنواره و برگزاری آن مخالف هستند و اعتراض می‌کنند، اما چون جمعیتی که علاقه‌مند به برگزاری این جشنواره هستند بر آن‌ها غلبه می‌کنند، همچنان جشنواره گاوبازی در اسپانیا پابرجاست.

 

دلیل استفاده از دستمال قرمز در مسابقات گاوبازی

احتمالاً شما هم فکر می‌کنید از دستمال قرمز برای عصبی کردن و خشمگین کردن گاو استفاده می‌کنند، اما این باور غلطی میان مردم است؛ زیرا گاوها کوررنگی دارند و نمی‌توانند رنگ را تشخیص دهند، اما دلیل استفاده از دستمال قرمز این است که خون‌ پاشیده‌شده از حیوان زخمی زیاد مشخص نباشد. پس اگر با تور اروپا سفر کردید حتماً زمانی بروید که جشنواره گاوبازی در اسپانیا برگزار شود.

سخن پایانی

مراسم گاوبازی همان‌طور که گفته شد از جذاب‌ترین فستیوال‌ها در اسپانیاست؛ به همین دلیل در تاریخ برگزاری این جشنواره گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند. ممکن است هتل‌ها در این زمان به‌سرعت پر شوند؛ پس حتماً برای رزرو آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. اگر زودتر از موعد برای رزرو هتل اقدام نکنید ممکن است مجبور باشید خارج از شهر اقامت داشته باشید که در این صورت هزینه‌های شما بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. در این مطلب درباره جشنواره گاوبازی در اسپانیا به‌صورت مفصل برای شما توضیحات را ارائه دادیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

 

سؤالات متداول

  • در جشنواره گاوبازی در اسپانیا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در این مراسم مردم به دیدن نبرد گاوها با ماتادور یا گاوباز می‌روند و شاهد نبرد هیجان‌انگیز میان آنها هستند.

 

  • سن فرمین چه کسی بود؟

مبلغ مسیحیت بود که رومی‌ها او را کشتند و پیکر او را بدون سر به یک گاو بستند و در سطح شهر آزاد کردند.

 

  • جشنواره گاوبازی در اسپانیا در کدام شهر برگزار می‌شود؟

شهر پاپلونا اسپانیا.

 

  • جشنواره گاوبازی در اسپانیا در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

این جشنواره در ۶ جولای و به مدت ۷ روز برگزار می‌شود. آغاز آن نیز از ساعت 8 صبح می‌شود.

 

  • اسب‌سواران به چه دلیل به جشنواره گاوبازی در اسپانیا می‌آیند؟

برای خسته کردن و زخمی کردن گاوها و راحت‌تر کردن کار ماتادور.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات