باغ وحش زوریخ، متفاوت‌ترین باغ وحش دنیا

26 روز پیش 0 دیدگاه

آیا تاکنون شنای فیل‌ها در آب را تماشا کرده‌اید، آیا لاک‌پشتی غول‌پیکر را دیده‌اید که به شما خوشامد می‌گوید؟ اگر می‌خواهید این جاذبه‌های شگفت‌انگیز را ببینید، از باغ وحش زوریخ بازدید کنید؛

یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های جانورشناسی جهان که تفاوت‌های زیادی با باغ وحش‌های دیگر دارد. این باغ وحش در سال ۱۹۲۹ تأسیس شد و از نظر قدمت سومین باغ وحش قدیمی در سوئیس است. بیش از ۳۴۰ گونه جانوری که تعداد آن‌ها حدود ۴۰۰۰ است در این باغ وحش نگهداری می‌شوند که در ادامه مطلب چند مورد از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

پانتانال، لمورها، زرافه‌ها، گورخرها، فیل‌ها، بز کوهی، خوکچه هندی، ایموس، مرغ برهما، کوالا، کانگورو، مار ببر، شترمرغ و گوزن تنها چند مورد از انواع گونه‌های حیوانات هستند که در باغ وحش جانورشناسی زوریخ سوئیس نگهداری می‌شوند؛ پس به باغ وحش زوریخ مراجعه کنید و این گونه‌های کمیاب را از نزدیک ببینید.

مؤسس و تاریخچه باغ وحش زوریخ سوئیس

در اواسط قرن بیستم هینی هدیگر باغ جانورشناسی زوریخ را که اهمیت زیادی بین جاذبه‌های گردشگری سوئیس دارد تأسیس کرد. این مکان از آن زمان تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده است. همچنین این باغ وحش در برنامه‌های حفظ محیط زیست بین‌المللی مشارکت فعالی دارد.

 

گونه‌های مختلف در باغ وحش زوریخ سوئیس

همان‌طور که گفته شد این باغ وحش که از جاهای دیدنی زوریخ است و تقریباً ۱۰۰ سال پیش تأسیس شده، به‌دلیل تنوع جمعیت بالای حیوانات و برنامه‌های حفظ محیط زیستی مشهور است. این باغ وحش، یکی از اولین باغ‌های جانورشناسی محسوب می‌شود که به روش علمی کار خود را آغاز و از آن زمان تاکنون موفقیت خود را حفظ کرده است.

حیوانات باغ وحش زوریخ برای اینکه بتوانند در محیط زندگی خود احساس راحتی داشته باشند، باید در مکانی طبیعی مانند زیستگاه خود زندگی کنند؛ به همین دلیل است که باغ وحش به چند زیستگاه تقسیم شده است که همه آن‌ها دارای گیاهان و جانوران خاص است. هر زیستگاه، گیاهان و جانوران خاص و کمیابی دارد که در ادامه به معرفی انواع آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1.   جنگل کوهستانی پر از مه
  2.   کوه‌هایی با ارتفاع بلند
  3.   جنگل خشک
  4.   ساحل دریا
  5.   بیابان و استپ
  6.   ساوانا و چمنزار
  7.   جنگل بارانی
  8.   تالاب
  9.   اکوسیستم دریایی

باغ وحش زوریخ سوئیس

برای اینکه گونه‌های مختلف حیوانات در باغ وحش نگهداری شوند نیاز است زیستگاه‌های مناسب آن‌ها ایجاد شود؛ از این‌رو از هیمالیا و مراتع آمریکای جنوبی گرفته تا جنگل‌های بارانی ماسوالا، پارک فیل‌های کائنگ کراچان و اکوسیستم‌های دریایی زیستگاه مناسبی برای گونه‌های حیوانات در نظر گرفته شده است.

بخش پانتانال باغ وحش که شباهت زیادی به زیستگاه آمریکای جنوبی دارد شامل حیواناتی مانند میمون، بز پا کوتاه و بوقلمون وحشی است. بخش دیگر باغ وحش زوریخ، ماسوالا نام دارد که حیواناتی مثل آفتاب‌پرست، لمور، قورباغه و طوطی در آن نگهداری می‌شوند. بخش پرطرف‌دار دیگر مربوط به زیستگاه پنگوئن‌ها با دمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد است. رژه پنگوئن‌ها در هنگام عصر بسیار جالب و سرگرم‌کننده است.

خانه فیل‌ها بخش جدیدی در باغ وحش زوریخ است که از سایبانی چوبی تشکیل شده و شباهت زیادی به زیستگاه طبیعی فیل‌ها دارد. حتی استخرهای مشخصی برای شنا کردن فیل‌ها مشخص شده است. در پارک کائنگ کراچان می‌توانید بازی خانواده فیل‌های آسیایی را تماشا کنید. همچنین این حیوانات می‌توانند در مجموعه فضای باز چندمحیطی که شباهت زیادی به زیستگاه طبیعی فیل‌ها دارد، شنا کنند.

 


باغ جانورشناسی زوریخ

بخش ساوانای باغ وحش جانورشناسی زوریخ سوئیس، با بیش از ۴۰۰۰۰ متر مربع برای زرافه‌ها، کرگدن‌های سفید و گورخرهای گریوی ساخته شده است. این مرکز جدید همچنین فضایی را برای سایر حیوانات ساوانای آفریقایی مانند بز کوهی، شترمرغ و میرکات فراهم کرده است.

دو آکواریوم بزرگ در باغ وحش وجود دارد که شامل ماهی‌هایی مثل میگو ماهی، دلقک کوتوله، جلبک خوارسیامی و ارچرفیش برمه‌ای است. این باغ وحش تا مدت طولانی تنها زیستگاه لاک‌پشت غول‌پیکر گالاپاگوس در اروپا بود، اما امروز سه باغ وحش در اروپا از این گونه لاک‌پشت غول‌پیکر نگهداری می‌کنند؛ با این حال همچنان بهترین محیط برای این گونه لاک‌پشت در باغ وحش زوریخ است.

افزون بر این‌ها آکواریومی برای ماتا ماتا که یک گونه لاک‌پشت است وجود دارد، یک گونه لاک‌پشت عجیب و غریب که غده‌ها و لایه‌های پوست آن، همراه با خاک استتاری باورنکردنی به وجود می‌آورد. در بخش استپ مغولی باغ وحش زوریخ، چندین گونه صحرایی آسیای مرکزی نگهداری می‌شوند که بسیاری از آن‌ها جزء گونه‌های کمیاب هستند.

باغ وحش زوریخ

چرا بازدید از باغ وحش زوریخ را پیشنهاد می‌کنید؟

از آنجا که باغ وحش زوریخ یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری سوئیس است بازدید از آن را در تور زوریخ توصیه می‌کنیم. زیستگاه هر گونه از جانور در این مکان کاملاً شبیه زیستگاه طبیعی آن است و انواع حیوانات اهلی و وحشی در باغ وحش زوریخ نگهداری می‌شود. همچنین تماشای گونه‌های مختلف حیوانات در یک مکان و آشنایی با نحوه زندگی آن‌ها بسیار جالب خواهد بود.

چه رستوران‌هایی در نزدیک باغ وحش زوریخ قرار دارند؟

بعد از بازدید از باغ وحش حتماً احساس گرسنگی می‌کنید و نیاز به رستورانی باکیفیت در اطراف باغ وحش جانورشناسی زوریخ خواهید داشت. این رستوران‌ها به شرح زیر هستند:

  •       (۰.۰۲ مایل) رستوران Zoocafe
  •       (۰.۰۳ مایل) رستوران پانتانال
  •       (۰.۱۹ مایل) رستوران Altes Klosterli

 

آدرس باغ وحش زوریخ

باغ وحش زوریخ که در منطقه هفتم زوریخ در فلانترن زیبا واقع شده است، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های خانوادگی در شهر زوریخ است که در کنار طبیعت سوئیس می‌توانید از آن بازدید کنید. این باغ وحش در همه روزهای هفته باز است و بازدید از آن برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. بهای بلیت افراد ۶ تا ۲۱ سال نیم‌بها و افراد بالای ۲۱ سال کامل خواهد بود.

باغ وحش زوریخ در سوئیس

روش‌های دسترسی به باغ وحش جانورشناسی زوریخ

اگر در تور سوئیس هستید و قصد بازدید از این باغ وحش متفاوت را دارید می‌توانید با روش‌های مختلفی به این باغ وحش دسترسی داشته باشید. اگر قصد استفاده از اتوبوس از مرکز شهر را دارید می‌توانید در لاین ۶ سوار شوید. همچنین می‌توانید از تاکسی رسیدن به باغ وحش استفاده کنید یا پیاده به این مکان بروید.

 

سخن پایانی

زوریخ سوئیس مقصدی عالی برای هر کسی است که خواهان تجربه شیرین در سفر به سوئیس است. همان‌طور که گفته شد زوریخ شهری است که تنوع زیادی در جاذبه‌های گردشگری دارد. در این مطلب باغ وحش زوریخ سوئیس را بررسی کردیم؛ مکانی با تنوع حیوانات فراوان که از زیستگاه‌های مختلف هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به زوریخ و بازدید از باغ وحش زوریخ با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات