جاذبه‌های دیدنی رم

6 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه رم گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند و از شهر واتیکان گرفته تا کولوسئوم، بازدید‌کنندگان خود را شگفت‌زده خواهد کرد. جاذبه‌های دیدنی رم بی‌نظیر و منحصربه‌فرد بوده که ایتالیا را به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های دیدنی این شهر شگفت‌انگیز بیشتر آشنا شوید. 

Galleria & Villa Borghese

ویلا بورگزه بزرگ‌ترین و زیباترین پارک رم است که زمانی خانه یک کاردینال بسیار ثروتمند بود.Scipione Borghese در اطراف ویلا به همین نام ساخته شد و از سال 1903، در اختیار شهرداری رم قرار گرفت و به عنوان یک پارک عمومی در نظر گرفته شد. «Galleria Borghese» در این پارک از مجموعه بزرگ هنری خصوصی بورگزه نگهداری می‌کند که شامل مجسمه‌ها و نقاشی‌های هنرمندانی مانند کاراواجو، روبنس، برنینی و لئوناردو داوینچی هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazzale Scipione Borghese, 5, 00197 Roma RM, Italy

ساعات بازدید:  9AM–7PM

تلفن: 9 06 841 3979

وب‌سایت: galleriaborghese.beniculturali.it

 

جاذبه‌های دیدنی رم

 Arcibasilica di San Giovanni in Laterano

باسیلیکای سنت جان لاتران، مهم‌ترین کلیسای رم ایتالیا و از جاذبه‌های دیدنی آن محسوب می‌شود. "سان جووانی در لاترانو" یکی از چهار کلیسای پاپ و کلیسای جامع اسقف‌نشین رم است. این کلیسا با ظاهر باروک بارها در طول قرن‌ها بازسازی شده که از کارهای بازسازی شده می‌توان به اضافه شدن نمای مجسمه‌های الساندرو گالیله اشاره کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza di S. Giovanni in Laterano, 4, 00184 Roma RM, Italy

تلفن: 390669886433+

وب‌سایت: www.vatican.va/content/vatican/it.htm

 

یشتر بخوانید: گشت‌وگذار در قلعه‌های تاریخی ایتالیا + راهنمای بازدید

Via Appia Antica & Catacombs

Via Appia Antica یکی از قدیمی‌ترین جاده‌ها از دوران روم است که در گذشته از کابل‌های بزرگ و پوشیده از سروهای فراوان برای تجارت و جابجایی سریع‌تر نیروهای نظامی در آن استفاده می‌شد. این جاده خارج از دیوارهای شهر قرار داشت و در اطراف آن، دخمه‌ها و بناهای تدفین بسیاری قرار می‌گرفت. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via Appia Antica, 136, 00179 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 10AM-5PM

تلفن: 39067850350+

وب‌سایت: www.catacombe.org

 

تور رم و جاذبه‌های دیدنی رم

Domus Romane

در زیر کاخ والنتینی و کنار فروم تراژان، بقایای چند خانه و حمام رومی وجود دارد که به یکی از جاذبه‌های دیدنی رم تبدیل شده و بازدیدکنندگان بسیاری دارد. دیدن تمام سنگ‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی در Domus Romane بسیار توصیه می‌شود. همچنین با کمک یک تور و انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری می‌توانید تجربه هیجان‌انگیز‌تری داشته باشید. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Foro Traiano, 85, 00186 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 10AM-7PM

تلفن: 390687165343+

وب‌سایت: www.palazzovalentini.it

 

Palazzo Colonna یا Palazzo Doria Pamphilj

کاخ‌های زیبا متعلق به قرن 16 و 17 با مجموعه‌های خصوصی عظیم از نقاشی‌های دیواری بازدیدکنندگان بسیاری را شگفت‌زده می‌کند. در طول سفر شهری خود، بازدید از حداقل یک کاخ و گالری‌های مرتبط با آن، باعث می‌شود خاطره سفر به ایتالیا و تور رم را هرگز فراموش نکنید. بازدید از گالری Colonna در صبح شنبه، توصیه می‌شود و در روزهای دیگر نیز می‌توانید از گالری Doria Pamphilj دیدن کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

 آدرس: Via del Corso, 305, 00186 Roma RM, Italy

ساعت کاری: 10AM–8PM

تلفن: 39066797323+

وب‌سایت: www.doriapamphilj.it/roma

 

جاذبه‌های گردشگری شهر رم

Weird things to do in Rome: Capuchin crypt

یکی از جاذبه‌های بسیار عجیب‎‌وغریب رم، سرداب کاپوچین‌هاست که در پنج کلیسای کوچک در زیر کلیسای "Santa Maria della Concezione dei Cappuccini" قرار دارند. استخوان‌ها و جمجمه‌های نزدیک به 3600 برادر کاپوچین به عنوان آثار هنری در سردابه‌ها نگهداری می‌شود که بسیار خارق‌العاده و بی‌نظیر هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via Vittorio Veneto, 27, 00187 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 10AM–7PM

تلفن: 390688803695+

وب‌سایت: www.cappucciniviaveneto.it

 

Castel Gandolfo

کاستل گاندولفو در 25 کیلومتری رم بازدیدکنندگان بسیاری دارد. شما می‌توانید به وسیله قطار یک سفر یک روزه آسان را تجربه کنید و از اقامتگاه تابستانی پاپ (کاخ حواری کاستل گاندولفو) در کنار دریاچه زیبای لاگو آلبانو دیدن کنید. پاپ فرانسیس که خود از این اقامتگاه استفاده نمی‌کرد، چند سال پیش مجموعه را به روی عموم باز کرده است. بنابراین فرصت بازدید از این مکان تاریخی با باغ‌های زیبای باربرینی را هرگز از دست ندهید.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza della Libertà, 00073 Castel Gandolfo RM, Italy

ساعت کاری: 10AM–5:30PM

تلفن: 390669863111+

وب‌سایت: www.museivaticani.va/content

 

جاذبه‌های رم

Villa d'Este & Villa Adriana

شهر تیوولی در 29 کیلومتری شرق رم به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل شده است. دو ویلا در محیط سرسبز تیوولی در فهرست میراث جهانی قرار گرفته که متعلق به دوران رنسانس هستند. فضای داخلی زیبا و باغ‌های شگفت و حفاری رومی ویلا آدریانا، ویلای عظیم امپراتور هادریان از ویژگی‌های بی‌نظیر این مکان هستند. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Largo Marguerite Yourcenar, 1, 00010 Tivoli RM, Italy

ساعت کاری: 9AM–5:30PM

تلفن: 390774530203+

وب‌سایت: www.villaadriana.beniculturali.it

 

Vittoriano / Altare della Patria

مجموعه ویتوریانو  که Altare della Patria نیز نامیده می‌شود، در سال 1911 توسط ویتوریو امانوئل سوم  و به مناسبت نمایشگاه بین‌المللی پنجاهمین سالگرد اتحاد ایتالیا افتتاح شد. این جاذبه رم همچنین نشانی برای ادای احترام به یاد اولین پادشاه ایتالیا بود که پس از چند عملیات بازسازی و توسعه، امروزه میزبان نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بی‌شماری است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza Venezia, 00186 Roma RM, Italy

تلفن: 39060608+

وب‌سایت: beniculturali.it/it/vittoriano

 

دیدنی‌های رم

Mouth of Truth

در زیر ایوان کلیسای سانتا ماریا در کوزمدین، "دهان حقیقت وجود" به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های رم شناخته می‌شود. Mouth of Truth شهرت خود را در جهان به لطف افسانه‌ای که در مورد آن وجود دارد، حفظ کرده است. این افسانه می‌گوید؛ دهان می‌تواند دست کسی را  که حقیقت را تأیید نکرده است، گاز بگیرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza della Bocca della Verità, 18, 00186 Roma RM, Italy

ساعت کاری: 9:30AM–5:50PM

تلفن: 39060608+

وب‌سایت: www.turismoroma.it/cosa-fare/bocca-della-verita

 

Quartiere Coppedè

منطقه همنام Quartiere Coppedè توسط معمار و مجسمه‌ساز فلورانسی، Gino Coppedè طراحی شده است. این منطقه عجیب‌وغریب بین سال‌های 1915 و 1927 توسط Coppedè طراحی و به عنوان یک دهکده واقعی در نظر گرفته شده بود. امروزه این منطقه با تلفیق سبک‌های مختلف از نمادهای رنسانس، آدیکول‌های مقدس، لوسترهای نئوگوتیک، نشان‌های باروک، طاق‌های پیروزمندانه رومی، نشانه‌های آزادی، برج‌های گوتیک و غیره به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر تبدیل شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Near Piazza Buenos Aires, main entrance from via Tagliamento

Rome, 0019

 

جاذبه توریستی رم

Villa Doria Pamphili

ویلا دوریا پامفیلی یکی از وسیع‌ترین پارک‌های عمومی شهر رم شناخته می‌شود که مانند بسیاری از پارک‌های این شهر در گذشته املاک روستایی یک خانواده اصیل رومی بوده است. این مکان به عنوان اقامتگاه روستایی خانواده پامفیلی، تحت فرمانروایی Innocent X قرار داشت و به تدریج  به ویلایی باشکوه و پارکی زیبا تبدیل شد‌.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via di S. Pancrazio, 00152 Roma RM, Italy

تلفن: 39060608+

وب‌سایت: www.villadoriapamphilj.it/

 

Giardino degli Aranci

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی رم در بالای یکی از تپه‌های آونتینو رم و بین دیوارهای قرون وسطایی قرار دارد. بقایای قلعه باستانی خانواده ساولی پارک ساولو که معمولا Giardino Degli Aranci نامیده می‌شود، بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز هستند.

مناظر باشکوه رم از تیبر تا کلیسای سن پیترو از بالای تپه قابل مشاهده است. درختانی به همین نام به یاد سنت دومینیک که صومعه خود را در این‌جا تأسیس کرد، کاشته شد. بعد از Giardino Degli Aranci، ویلا دل پریوراتو دی مالت وجود دارد که می‌توانید منظره‌ای عالی از گنبد سنت پیتر را از آن‌جا تماشا کنید که در امتداد خیابان باغ‌های نظم و در کنار درختان ظاهر می‌شود.

 آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza Pietro D'Illiria, 00153 Roma RM, Italy

ساعت کاری: 7AM-9PM

تلفن: 390667105457+

وب‌سایت: www.turismoroma.it

 

معرفی جاذبه‌های دیدنی رم

Cinecittà Studios

این منطقه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های رم به شمار می‌رود که برخی از شاهکارهای سینما در آن فیلم‌برداری شده است. استودیو فیلم Cinecittà در رم با فضاهای بزرگ و تجهیزات پیشرفته حدود 9 کیلومتری مرکز پایتخت قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند در این منطقه با مراحل ساخت یک فیلم از نزدیک آشنا شوند. آشنا شدن با فیلم‌نامه تا مراحل پس از تولید، کشف لباس‌های صحنه، تکنیک‌های تصویربرداری، خلاقیت‌های صحنه‌نویسان و ... بسیاری از علاقه‌مندان به سینما را به این منطقه می‌کشاند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

 آدرس: Via Tuscolana, 1055, 00173 Roma RM, Italy

تلفن: 3906722861+

وب‌سایت: cinecittastudios.it

 

MAXXI

MAXXI اولین مؤسسه ملی هنرهای قرن بیست و یکم است که توسط معمار بزرگ زاها حدید طراحی شده است. این مجموعه با برنامه‌ریزی فعالیت‌ها منعکس‌کننده حرفه MAXXI بوده که نه تنها به عنوان مکانی برای حفاظت و نمایشگاه بلکه برای آزمایش و نوآوری فرهنگی نیز عمل می‌کند. MAXXI از حجم‌ها و دیوارهای منحنی‌شکل پیچیده‌ای ساخته شده که بازدیدکنندگان می‌توانند در داخل این جاذبه رم قدم بزنند و مسیرهای متفاوت و غیرمنتظره‌ای را دنبال کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via Guido Reni, 4a, 00196 Roma RM, Italy

ساعت کاری: 11AM-8PM

تلفن: 39063201954+

وب‌سایت: www.maxxi.art

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی رم

 

 

Campidoglio کوچک‌ترین تپه رم

در گذشته، این مکان یک مکان مذهبی و سپس به عنوان مکانی برای قدرت سنای رم شناخته می‌شد. شهرداری رم امروزه در کمپیدوگلیو قرار دارد که کوچک‌ترین تپه در میان هفت تپه رم است، اما به عنوان اولین هسته شهر و مهم‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود‌.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza del Campidoglio, 00186 Roma RM, Italy

 تلفن: 39060608+

وب‌سایت: www.turismoroma.it

 

Ara Pacis آرا پاسیس

آرا پاسیس با سنگ مرمر و نقش برجسته‌های زیبا یک محراب قربانی رومی است که با صحنه‌های تمثیلی و تشریفاتی و با نقوش گیاهی تزئین شده و به عنوان یکی از مهم‌ترین شواهد دریافتی از هنر آگوستاست، نمادی از صلح و رفاه حاصل از Pax Romana را به تصویر می‌کشد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Lungotevere in Augusta, 00186 Roma RM, Italy

ساعت کاری: 9:30AM–7:30PM

تلفن: 39060608+

وب‌سايت: www.arapacis.it

تفریح در جاذبه‌های گردشگری شهر رم

Arco di Costantino

کنستانتین توانست با قدرت امپراتوری خود، آخرین طاق‌های پیروزی بزرگ روم را بسازد. طاق کنستانتین، گسترده‌ترین طاق افتخاری در دنیاست که در پیروزی کنستانتین بر ماکسنتیوس پس از نبرد پونته میلویو در 28 اکتبر 312 پس از میلاد ساخته شد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via di San Gregorio, 00186 Roma RM, Italy

تلفن: 390669984443+

وب‌سايت: parcocolosseo.it

 

Casina delle Civette

Casina delle Civette که داخل پارک ویلا تورلونیا قرار دارد، یکی از دیدنی‌های رم است. نام آن از این واقعیت گرفته شده که جغدها یک تزئین تکراری در شیشه‌های رنگی و مایولیکا هستند. تا سال 1938 کازینا دل سیویت، خانه شاهزاده جووانی تورلونیا جونیور بود. امروزه این مکان به عنوان یک موزه ارزشمند فعالیت می‌کند که به نظر می‌رسد از یک کتاب افسانه‌ای بیرون آمده است. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Villa Torlonia, Via Nomentana, 70, 00161 Roma RM, Italy

ساعت کاری: 9AM–7PM

تلفن: 39060608+

وب‌سايت: www.museivillatorlonia.it

 

جاذبه‌های رم | تور ایتالیا

Villa Medici

ویلا مدیچی بر روی تپه Pincio در رم قرار دارد و یک معماری منحصر به فرد متعلق به سال 1803 است. این ویلای باشکوه در سال 1576 توسط فردیناندو مدیچی خریداری شد و سپس با مجموعه‌های ارزشمند و مجسمه‌ها به یک گالری تغییر یافت. برجک‌های جانبی ساده توسط بارتولومئو آماناتی فلورانسی با گچبری، نقش برجسته‌ها و مجسمه‌های گوناگون تزئین شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Viale della Trinità dei Monti, 1, 00187 Roma RM, Italy

ساعت کاری: 10AM-7:30PM

تلفن: 390667611+

وب‌سايت: www.villamedici.it

 

Column of Marco Aurelio

ستون مارکوس اورلیوس در سال‌های (180-192) توسط کومودوس در دوران سلطنتش ساخته شد. در گذشته جشن‌ها و لشکرکشی‌های پیروزمندانه مارکوس اورلیوس بر جمعیت ژرمنی‌های مارکومانی و کوادی در این منطقه اجرا می‌شده است. امروزه این ستون ۳۰ متری به عنوان یک میدان معروف در رم شناخته می‌شود.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: P.za Colonna, 00186 Roma RM, Italy

ساعت کاری: Open 24 hours

تلفن: 39060608+

وب‌سايت: http://www.060608.it/it/cultura

دیدنی‌های رم | سفر به ایتالیا

Jewish Ghetto

محله یهودی‌نشین رم یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های شهر، بازدیدکنندگان بسیاری دارد. این محله کوچک که از یک طرف با رودخانه تیبر و از طرف دیگر با پیازا ونزیا هم مرز است، با نشانه‌های فرهنگی و مذهبی و همچنین به دلیل کنیسه و موزه یهودیان در آن‌جا به یک جاذبه گردشگری شهر رم تبدیل شده است. رستوران‌های بسیاری در سرتاسر این منطقه به بهترین شیوه از شما پذیرایی می‌کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via Catalana, 00186 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 10AM-6PM

تلفن: 390668400661+

وب‌سایت: museoebraico.roma.it

 

Rainbow Magic Land

Rainbow MagicLand بزرگ‌ترین پارک تفریحی در مرکز و جنوب ایتالیا، در شهرداری Valmontone و چند کیلومتری رم واقع شده است. این جاذبه رم با مساحت 60 هکتار در اطراف یک دریاچه مرکزی و با 38 جاذبه دیدنی، انتظارات همه افراد با هر سلیقه‌ای را برآورده می‌کند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via della Pace, 00038 Valmontone RM, Italy

ساعات بازدید: 10:30AM-8PM

تلفن: 390695318700+

وب‌سایت: /magicland.it/it

 

بهترین جاذبه توریستی رم

یشتر بخوانید: لوکس‌ترین هتل های روم برای اقامت رویایی

کولوسئوم (Colosseum)

کولوسئوم بنای باشکوهی است که ساخت آن 72 سال بعد از میلاد مسیح توسط Vespasian شروع شد و 80 سال بعد از میلاد مسیح توسط پسر این طراح به نام Titus تکمیل گردید. این بنا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر رم محسوب می‌شود و هرساله بازدید‌کنندگان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. در گذشته این آمفی‌تئاتر بیضی شکل، صحنه نمایش جنگ‌های گلادیاتورها بوده و ظرفیتی بیش از 50000 تماشاچی را داشته است. شاهکار مهندسی معماری کولوسئوم تماشاگران خود را هیجان‌زده می‌کند و دوران باشکوه سلطنت رم را به تصویر می‌کشد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت :

آدرس: Piazza del Colosseo, 1, 00184 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 08:30AM – 07:00 PM

تلفن: 393174750277+

وب‌سایت: archeoroma.beniculturali.it

 

کلیسای سن پیترو (St. Peter's Basilica)

از جاذبه‌های کاتولیک این منطقه می‌توان به کلیسای سن پیترو اشاره کرد که در یکی از قدیمی‌ترین نقاط شهر واتیکان بر روی مقبره‌ اولین کشیش این دیار به نام Peter قرار دارد. همچنین در زیر زمین کلیسا مقبره پاپ ژان پل دوم از نکات قابل توجه این کلیسای باشکوه است. ساخت کلیسا در سال 1506 آغاز شد و با ارتفاع ۱۲۰ متر در سال 1615 به پایان رسید. اگر به نقشه‌های هوایی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که این کلیسا به شکل یک کلید طراحی شده که نمادی از کلید بهشت است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza San Pietro, 00120 Città del Vaticano, Vatican City

تلفن: 390669883731+

 وب‌سایت: www.vatican.va/various/basiliche/san_pietro

 

محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی رم

معبد پانتئون (Pantheon)

معبد پانتئون به عنوان یکی از پرآوازه‌ترین و پر نفوذترین جاذبه‌های رم، بازدیدکنندگان بسیاری دارد. طراحی دایره‌ای معبد با یک گنبد زیبا و رواقی مستطیلی در جلوی بنا از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شاهکار مهندسی معماری‌ رومی است که با قدمتی دوهزار ساله، بزرگ‌ترین و محکم‌ترین معبد دنیا شناخته می‌شود. پانتئون که به عصر آگوست بازمی‌گردد، توسط طراحی به نام اوکولوس ساخته شد و با توجه به قدمت طولانی، فضای داخلی آن هنوز دست‌نخورده باقی مانده است.

رومیان برای پرستش خدایان خود در این معبد، عود و چیزهایی برای عبادت می‌سوزاندند به‌همین‌خاطر برای خارج شدن این دودها سوراخی بزرگ توسط اوکولوس طراحی شد که نور مستقیم خورشید از آن عبور می‌کند. معماران بسیاری از سراسر دنیا برای دیدن این طراحی شگفت‌انگیز به رم سفر می‌کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza della Rotonda, 00186 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 09:00AM – 06:00 PM

تلفن: 390668300230+

وب‌سایت: www.polomusealelazio.beniculturali.it

 

موزه‌ واتیکان (Vatican Museums)

این موزه با هشتاد هزار اثر تاریخی متعلق به قرن شانزدهم و همچنین مجموعه‌ای از مجسمه‌هایPope Julius II یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های رم به شمار می‌رود. در سال 1973 این موزه را بازسازی کردند که با نمایش آثار هنری - تاریخی بی‌‌نظیر دوران مسیحیت و مذهب کاتولیک، هر ساله میزبان بازدید‌کنندگان بسیاری از سراسر دنیاست. آثار برهنه بسیاری در این موزه به نمایش گذاشته شده و از دیگر ویژگی‌های بی‌نظیر آن می‌توان به مقبره‌ تمام پاپ‌ها، نقاشی معروف آفرینش آدم، پل‌های حلزونی شکل، اتاق‌های رافائل (Raphael Rooms)، آپارتمان بورگیا و کتابخانه واتیکان اشاره کرد. موزه‌هایی که در این مجموعه وجود دارد، شامل گالری عکس، موزه هنر سکولار وموزه اتریشان هستند که برای بازدید از آن‌ها باید در صف‌های بسیار طولانی انتظار بکشید. بازدید از این موزه شگفت‌انگیز در آخرین یکشنبه‌ هر ماه، رایگان است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Viale Vaticano, 00165 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 09:00AM – 04:00 PM

تلفن: 390669884676+

وب‌سایت: www.museivaticani.va

 

معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی رم

افسانه فواره تروی (Trevi Fountain)

تروی به عنوان مشهورترین جاذبه توریستی رم، توجه بسیاری از مردم را از سراسر دنیا به‌خود جلب کرده است. افسانه‌ها می‌گوید هرکس به رم سفر می‌کند، برای این که بتواند بعد از مدتی دوباره به این شهر رویایی برگردد، باید سکه‌ای در چشمه تروی بیندازد.

از شاهکارهای معماری باروک می‌توان به فواره‌های تروی اشاره کرد که بزرگ‌ترین فواره ۲۶ متر ارتفاع و ۲۰ متر عرض دارد. این شاهکار تحسین‌آمیز در سال ۱۷۳۲ به دستور پاپ کلمنت دوازدهم ساخته و توسط نیکو سالوی مهندسی فواره طراحی شد.

مجسمه نپتون، الهه دریاها در قسمت جلویی فواره تروی سوار بر یک ارابه صدف شکل قرار دارد که دو اسب دریایی را می‌راند. یکی از اسب‌ها آرام بوده و دیگری در حال غرش است که نوسانات وضعیت دریاها را به تصویر می‌کشد. مجسمه دو زن با سبد میوه و مار که نماد سلامتی و باروری است، در دو طرف این مجسمه قرار دارد. همچنین چهار فرشته که نماد چهار فصل سال است را در قسمت بالای نپتون خواهید دید.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza di Trevi, 00187 Roma RM, Italy

وب‌سایت: www.turismoroma.it/cosa-fare/fontana-di-trevi

 

پله‌های اسپانیایی (Spanish Steps)

یکی دیگر از دیدنی‌های رم، پله‌های اسپانیایی است که به عنوان بلندترین پله‌های کل اروپا شناخته می‌شوند. این پله‌ها در بین سال‌های 1723 تا 1725 ساخته شد که هدف اولیه ساخت آن، نزدیک کردن سفارت اسپانیا به دیار واتیکان بود و میدان ترینیتا دی مونتی (Trinita dei Monti) را به میدان اسپانیا متصل کرد. مردم ایتالیا و گردشگران بسیاری در ایام مختلف مانند کریسمس و ماه می (May) که پله‌ها پر از گل‌های آزالیا می‌شود، در ۱۳۸ پله دور هم جمع می‌شوند و از تماشای زیبایی‌های شهر لذت می‌برند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza di Spagna, 00187 Roma RM, Italy

وب‌سایت: www.turismoroma.it/cosa-fare/scalinata-di-trinita-dei-monti

 

سفر به ایتالیا، جاذبه‌های گردشگری شهر رم

فروم باستانی (Roman Forum)

راوی افسانه‌های اساطیری رم

این جاذبه شگفت‌انگیز در دل شهر بین دو تپه کاپیتول و پالاسیوم قرار گرفته است. این خرابه‌ها روزگاری مهم‌ترین و باشکوه‌ترین جایگاه امپراتوری روم بوده و شما را به دل تاریخ می‌برد، جایی که پیروزی‌های ارتش را جشن می‌گرفتند. سخنان دانشمندان، انتخاب اعضای سنا، تشکیل محکمه و حتی مبارزات خشن گلادیاتورها این مکان را به یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز رم تبدیل کرده است.

خرابه‌ها داستانی را نقل می‌کند که شیفتگان تاریخ را شگفت‌زده خواهد کرد. بازدید از رومن در تمام طول سال، عالی خواهد بود و شما را با تاریخ و هنر معماری رم باستان آشنا می‌کند.‌

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via della Salara Vecchia, 5/6, 00186 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 09:00AM – 07:00 PM

تلفن: 39060608+

وب‌سایت: www.turismoroma.it/cosa

 

قلعه سنت آنجلو (Castel Sant'Angelo)

آرامگاهی که قلعه شد

در گذشته، قلعه سنت آنجلو به عنوان بلندترین سازه رم شناخته می‌شود و بیشتر با نام آرامگاه هادریان شهرت دارد. در قرن ششم، ساختمانی استوانه‌ای و مدور بر کرانه‌های رود تیبر به پایگاهی برای پاپ‌ها تبدیل شد. این ساختمان از طریق کانال‌های زیرزمينی به قصرهای واتيكان می‌رسد و پاپ‌ها در گذشته برای امنیت خود از این راه های مخفی، رفت‌وآمد می‌کردند. امروزه این بنا به عنوان یک موزه ارزشمند رم فعالیت می‌کند‌.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Lungotevere Castello, 50, 00193 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 09:00AM – 07:30 PM

تلفن: 39066819111+

 

سفر به ایتالیا، جاذبه‌های رم

میدان ناوونا (Piazza Navona)

میدانی که عنوان بهترین فضای شهری را گرفت

امروزه میدان‌های باز در کلان شهرها به‌ندرت برای برگزاری مسابقات، فستیوال‌ها، اعیاد و مراسم خاص استفاده می‌شوند. میدان باشکوه ناوونا یک میدان چهارگوش بازار مانند است که در دوران باستان به عنوان ورزشگاه فعالیت داشت. این میدان توسط دومیتیان برای نمایش سیرک، آمفی‌تئاتر، میدان مسابقات ورزشی، بازار عمومی و مکانی برای برگزاری جشن ها و فستیوال‌ها ساخته شد. امروزه ۳ فواره فوق‌العاده زیبا، مراکز خرید، تماشای نمایش‌های خیابانی و کافه‌ها از ویژگی‌های این میدان زیباست.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza Navona, 00186 Roma RM, Italy

وب‌سایت: www.turismoroma.it/cosa-fare/piazza-navona

 

کامپو د فیوری (Campo de' Fiori)

علاقمندان به غذا و خوراکی می‌توانند بهترین پنیرها، میوه‌جات و سبزیجات، روغن زیتون و هر جور خوراکی را در کامپو د فیوری پیدا کنند. Campo de' Fiori به معنی دیار گل‌ها در زمان قرون وسطا و زمانی‌ که این منطقه یک چمنزار بود، نام‌گذاری شد. این بازار روز پرشور با میوه و سبزیجات تازه و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعدد مراجعه‌کنندگان بسیاری دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza Campo de' Fiori, 00186 Roma RM, Italy

تلفن: 39060608+

وب‌سایت: www.turismoroma.it/cosa-fare/campo

 

تور ایتالیا و دیدنی‌های رم

میدان سن پیترو (Saint Peter's Square)

میدانی نمادین به شکل سوارخ کلید

از دیگر دیدنی‌ترین جاذبه‌های رم می‌توان به این میدان اشاره کرد که در واتیکان رو به روی کلیسای باشکوه سنت پیترو قرار دارد. این دو ساختمان بی‌نظیر، تصویر زیبایی در نقشه‌های هوایی دارد و بازدیدکنندگان را شگفت‌زده خواهد کرد. این میدان به شکل سوراخ یک کلید بزرگ با ستون‌های عظیم و یک قاعده‌ عجیب معماری طراحی شده است به صورتی که از حاشیه هر کدام از  کانون های بیضی شکل میدان، کل ستون‌ها قابل مشاهده است. این میدان باشکوه از آثار هنرمندی به نام برنینی بوده که سبک معماری باروک را به نمایش می‌گذارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: VA Piazza San Pietro, 00120, Vatican City

ساعات بازدید: 07:00AM – 09:00 PM

 

کلیسای سانتا ماریا مجیوره (Basilica Papale di Santa Maria Maggiore)

کنستانتین بزرگ به عنوان اولین امپراطور مسیحی رم و کلیسای رسمی شهر و مقر پاپ شناخته می‌شد که متعلق به قرن ۱۶ است. در این کلیسا در طول تاریخ، اتفاقات ناگواری چون زلزله، غارت، آتش‌سوزی و حتی یک بمب‌گذاری رخ داده و امروزه مراسم بسیار زیادی در آن برگزار می‌شود.

بازدید از نقاشی دیواری اثر «جوتو دی» را فراموش نکنید. البته سال‌های زیادی از عمر این اثر می‌گذرد و بعضی قسمت‌هایش به‌طور واضح مشخص نیست؛ اما اهمیت و قدمت این کلیسای بزرگ و قدیمی را به بازدیدکنندگان یادآور می‌شود. از افسانه‌های این کلیسا برای مسافران مذهبی چنین نقل می‌شود که برای بخشیده شدن گناهان‌شان از 28 پله باید بالا بروند. فراموش نکنید که این کلیسا، محلی برای عبادت نیز به شمار می‌رود. بنابراین آقایان و خانم‌ها باید برای ورود به آن پوشش مناسب داشته باشند و شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانند. همچنین کیف‌های کوچک و چتر را می‎‌توانید با خود به داخل ببرید؛ اما اگر کیف بزرگ ببرید آن را چک می‌کنند. ورود به این کلیسا رایگان است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza di S. Maria Maggiore, 42, 00100 Roma RM, Italy

 

موزه‌های کاپیتولین (Capitoline Museums)

این موزه‌ها که در ناحیه خارجی کولوسئوم قرار دارند، از قدیمی‌ترین کلکسیون عمومی هنر جهان محسوب می‌شوند، هرچند تعدادی از مجسمه‌های ارزشمند رم باستان توسط پاپ سیکلاست چهارم به مردم اهدا شد. این بنا جزء قدیمی‌ترین میراث‌های عمومی هنر جهان شناخته شده و موزه‌های کاپیتولین در دل پیازا دل کامپیدوگلیو بر روی تپه کاپیتول قرا گرفته و مجموعه باستانی و هنری رم را به نمایش گذاشته است‌.

از مجموعه‌های ارزشمند این موزه‌ها می‌توان به صنایع و آثار رومی‌ها و یونانی‌ها، کارهای هنری و مجسمه‌های عظیم برنزی از امپراطور مارکوس اورلیوس سوار بر اسب، مجموعه‌های سکه و جواهرات اشاره کرد. این موزه برای بازدید عموم اولین بار در سال 1734 افتتاح شد و درحال‌حاضر شهرداری رم آن را اداره می‌کند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza del Campidoglio, 1, 00186 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 09:30AM – 07:30 PM

تلفن: 39060608+

وب‌سایت: www.museicapitolini.org

 

بازدید از جاذبه‌های دیدنی رم

کلیسای سن کلمنت (Basilica of San Clemente)

این کلیسای باشکوه که تنها چند قدم از کولوسئوم (Coliseum) فاصله دارد، عاشقان معماری را بسیار هیجان‌زده خواهد کرد. این بنای باشکوه به افتخار سومین پاپ بعد از سن کلمنت، قدیس کلمنت (St. Clement) ساخته شد که در گذشته، معبد خدایان آگوستین و دومینیک بوده است. کلیساهای دیگری که در این منطقه وجود دارد، توسط دومینیک‌های ایرلندی اداره می‌شود و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن می‌توان به موزائیک‌ها و نقاشی‌های دیواری اشاره کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via Labicana, 95, 00184 Roma RM, Italy

تلفن: 39067740021+

وب‌سایت: www.basilicasanclemente.com

 

لیسای سانتا ماریا تریستور (Santa Maria in Trastevere)

یکی‌ دیگر از کلیساهای قدیمی رم، کلیسای سانتا ماریا در تریستور است که قدمت این کلیسای موزایکی خارق‌العاده به قرن ۱۲ و ۱۳ بازمی‌گردد. نمای این کلیسا هنگام شب وقتی چراغ‌ها روشن می‌شود، بسیار باشکوه و هنرمندانه است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza di Santa Maria in Trastevere, 00153 Roma RM, Italy

میدان پوپولو (Piazza del Popolo)

میدان پوپولو یکی‌ از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین میدان‌های جنوب رم به عنوان یکی از شگفت‌انگیز‌ترین جاذبه‌های رم شناخته می‌شود. این میدان از دوران سلطنت رم تا Piazza del Popolo پابرجا بوده که رم را به آدریاتیک متصل می‌کند و Porta delPopolo در سمت شمالی‌ میدان قرار دارد که به خیابان Flaminia می‌رسد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza del Popolo, 00187 Roma RM, Italy

وب‌سایت: www.turismoroma.it/cosa-fare/piazza

 

بیشتر بخوانید: بهترین و شگفت‌انگیزترین سوغات ایتالیا را بشناسید

بنای یادبود ویکتور امانوئل 2 (Victor Emmanuel II Monument)

یادبود اولین پادشاه ایتالیا

این بنا طی ۱۴ سال بین ۱۹۱۱ تا ۱۹۲۵ میلادی برای بزرگداشت ویکتور امانوئل، نخستین پادشاه ایتالیا ساخته شد. این بنای باشکوه مرمر اتحاد و پیروزی ایتالیا را نشان می‌دهد که بسیار قابل‌توجه است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza Venezia, 00186 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 09:00AM – 07:00 PM

تلفن: 39066783587+

وب‌سایت: www.060608.it

 

ویلای فارنزینا (Villa Farnesina)

شیوه زندگی‌ اشراف‌زادگان رم در ویلا‌هایشان بسیار دیدنی و هیجان‌انگیز است‌. تجربه بازدید ازVilla Farnesina با خانه‌های پر زرق‌و‌برق و مجلل اشرافی بسیار فوق‌العاده خواهد بود‌. قدمت این جاذبه دیدنی رم به سال ۱۵۰۶ می‌رسد و با نقاشی زیبای Cupid و Psyche اثر Raphael شهرت زیادی دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via della Lungara, 230, 00165 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 09:00AM – 02:00 PM

تلفن: 390668027397+

وب‌سایت: www.villafarnesina.it 

 

گشت‌وگذار در ایتالیا، جاذبه‌های گردشگری شهر رم

حمام‌های کاراکالا ( Baths of Caracalla ) 

حمام‌های کاراکالا دومین حمام بزرگ رم، توسط امپرطور رم به نام کاراکالا ساخته شد. حمام به دلیل آسمان‌خراش‌ها و زلزله‌ها صدمات زیادی دیده ولی همچنان بسیار محکم و پابرجاست. معماری شگفت‌انگیز این بنا باعث شده که گردشگران بسیاری از آن دیدن کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Viale delle Terme di Caracalla, 00153 Roma RM, Italy

ساعات بازدید: 09:00AM – 06:15 PM

وب‌سایت: www.archeorm.arti.beniculturali.it

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات