جاذبه‌های دیدنی میلان

6 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه میلان (میلانو) با گذشته‌ای تأثیرگذار و میراث فرهنگی غنی به مرکز پول و تجارت ایتالیا تبدیل شده و هر ساله گردشگران بسیاری را به این کشور زیبا می‌کشاند. سنت آگوستین در کلیسایی تعمید داده شد که در میدان کنونی Piazza del Duomo قرار دارد. میلان، زادگاه هنرمندانی مانند میکل آنژ و لئوناردو داوینچی، آهنگساز وردی، تنور بزرگ انریکو کاروسو و طراح جورجیو آرمانی است و تاج‌گذاری ناپلئون در داخل دوومو صورت پذیرفت و موسولینی، حزب فاشیست را در این‌جا تأسیس کرد. 

میدان بزرگ پیازا دل دومو مقابل کلیسای جامع و دیگر جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهر باعث شده به یک مقصد گردشگری مهم در دنیا تبدیل شود‌. در این مقاله با جاذبه‌های دیدنی میلان بیشتر آشنا خواهید شد. بنابراین، اگر قصد سفر به ایتالیا و بازدید از شهر زیبای میلان را دارید، با ما همراه باشید.

 

Galleria Vittorio Emanuele II

گالری بزرگ ویتوریو امانوئل دوم که در یک طرف میدان دوومو قرار دارد و از طرف دیگر به میدان اسکالا می‌رسد، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر میلان شناخته می‌شود. این گالری توسط جوزپه منگونی بین سال‌های 1865 تا 1877 ساخته شد. در آن زمان این گالری بزرگ‌ترین پاساژ خرید در اروپا محسوب می‌شد و با گنبدی سربه‌فلک کشیده با ارتفاع 48 متر معماری مدرن در کشور ایتالیا را نشان می‌داد. امروزه با ساخت‌وسازهای صنعتی آهن و شیشه قرن 19 مکانی زیبا و پرجنب‌وجوش است که محلی‌ها برای ناهار یا قهوه در کافه‌های زیبایش دور هم جمع شده و در مغازه‌های لوکس آن گشت می‌زنند. زندگی محلی در این منطقه بسیار مشهود است به گونه‌ای که ساکنان میلان از آن به عنوان "ایل سالتو" (سالن) یاد می‌کنند.

جاذبه‌های دیدنی میلان

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: P.za del Duomo, 20123 Milano MI, Italy

ساعت کاری: Open 24 hours

تلفن: +390288455555+

وب‌سایت: www.yesmilano.it

بیشتر بخوانید: بهترین و شگفت‌انگیزترین سوغات ایتالیا را بشناسید

Sant'Ambrogio

کلیسای Sant'Ambrogio توسط سنت Ambrose، قدیس حامی شهر در سال 386 تأسیس شد. کلیسای کنونی شاهکاری از معماری رومی را نشان می‌دهد که در قرن دوازدهم در اطراف گروه کر از یک کلیسای اولیه قرن نهم ساخته شده است. رواق بزرگ قرن نهمی، دهلیز و سرستون‌های سنگی کنده‌کاری‌شده در درگاه از بهترین نمونه‌های اروپا از دوره رومنسکی به شمار می‌روند.

همچنین حکاکی‌های رومی در فضای داخلی و تابوت استیلیکن قرن چهارمی که در زیر آن حجاری شده‌ و پوشش (پالیوتو) محراب مرتفع شاهکاری از هنر کارولینژی در سال 835 در میلان یا ریمز ساخته شده است. گنبد موزاییکی ساچلو دی سان ویتوره متعلق به قرن چهارم که در آخرین کلیسای کوچک قرار دارد هم بسیار دیدنی است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza Sant'Ambrogio, 15, 20123 Milano MI, Italy

تلفن: 390286450895+

وب‌سایت: http://www.basilicasantambrogio.it/

 

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی میلان

 

Cimitero Monumentale

Cimitero Monumentale یک گالری در فضای باز است که نزدیکی ایستگاه راه‌آهن Stazione Porta Garibaldi قرار دارد و مجسمه‌های Art Nouveau و مجسمه‌سازان مشهور ایتالیایی را به نمایش می‌گذارد. این بناهای تاریخی پر زرق‌و‌برق در پشت یک ایوان سنگ مرمر، مقبره ثروتمندان و مشهور میلان از اواخر دهه 1800 تا اواسط قرن بیستم را نگهداری می‌کند و از دیدنی‌های میلان شناخته می‌شود.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazzale Cimitero Monumentale, 20154 Milano MI, Italy

ساعت کاری: 8AM–6PM

تلفن: 39028846 5600+

وب‌سایت: www.comune.milano.it

 

جاذبه‌های گردشگری شهر میلان

San Maurizio and the Archaeology Museum

فضای داخلی کلیسای سن مائوریتزیو زیباترین جاذبه میلان است که در اوایل دهه 1500 به عنوان کلیسای صومعه راهبه‌های بندیکتین ساخته شد. نقاشی‌های دیواری با صحنه‌های کتاب مقدس تزئین شده که توسط بهترین هنرمندان لومبارد قرن شانزدهم، عمدتا برناردینو لوئینی و پسرانش طراحی شده‌اند. این شبستان طویل به دو بخش تقسیم می‌شود که قسمت پشتی به گروه کر راهبه‌ها اختصاص دارد. این صومعه وسیع بر روی ویرانه‌های سیرک رومی و بخش‌هایی از دیوارهای رومی ساخته شد که امروزه همگی بخشی از موزه باستان‌شناسی Civico Museo (موزه باستان‌شناسی) به شمار می‌روند.

جاذبه‌های دیدنی میلان، موزه‌های معروف میلان

از مجموعه با ارزش این موزه می‌توان به بقایای حفاری شده از میلان رومی، تاریخ باستانی میلان، یافته‌های یونانی، اتروسکی و مجسمه‌هایی از سنگ و برنز و همچنین مجسمه‌های قرن سوم ماکسیمیلیان، یک سر برنزی، و یک مجسمه زن با پرده‌ای تا شده اشاره کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Corso Magenta, 15, 20123 Milano MI, Italy

ساعت کاری: 10AM–5:30PM

تلفن: 390288445208+

وب‌سایت: www.museoarcheologicomilano.it

 

جاذبه‌های میلان

Poldi-Pezzoli Museum

این جاذبه توریستی میلان در یک خانه قدیمی و زیبا قرار دارد و امروزه به عنوان یک موزه هنری مشغول فعالیت است. این موزه در قرن نوزدهم به عنوان مجموعه خصوصی جیان جاکومو پولدی پتزولی و مادرش، رزا تریولزیو ایجاد شد. 

برترین جاذبه‌های دیدنی میلان

نقاشی‌های بوتیچلی، مانتگنا، پیرو دلا فرانچسکا، گواردی و هنرمندان دیگر و همچنین جواهرات، نقره، برنز، چینی‌ها، سفال‌های اتروسکی، زره‌ها و اسلحه‌ها از گنجینه‌های باارزش این موزه هستند. فرش‌های فلاندری و ایرانی، ملیله‌ها، مجموعه‌ای بزرگ از توری‌های دست‌کار و گلدوزی‌های بسیار کمیاب طراحی شده توسط بوتیچلی بسیار دیدنی هستند و گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. بسیاری از اتاق‌ها در اواسط دهه 1800 برای نمایش این مجموعه‌ها بازسازی شدند و این مجموعه امروزه یکی از چهار خانه‌ای است کهCircuito delle Case Museo di Milano، شبکه خانه‌های موزه میلان را تشکیل می‌دهد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via Manzoni 12, Milan

ساعت کاری: 10AM–1PM, 2–6PM

تلفن: 3902794889+

وب سایت: www.museopoldipezzoli.it

دیدنی‌های میلان

Museo Bagatti Valsecchi

در قرن نوزدهم دو برادر زندگی خود را صرف جمع‌آوری اثاثیه و هنرهای تزئینی کردند تا فضای داخلی کاخ رنسانس خود را با نمایش آثار هنری تکمیل کنند. اتاق‌های ویترین و دیوارهای نقاشی، تابلوهای عالی انگلیسی بازدیدکنندگان را بسیار هیجان‌زده می‌کند و آثار تاریخی و هنری هر قطعه به بهترین شیوه به نمایش گذاشته شده است. بااین‌حال، بیشتر از همه دیدن مبلمان، ملیله‌ها، ظروف شیشه‌ای، کتاب‌ها، اقلام کودکانه و نقاشی‌های استادان دوره رنسانس در یک محیط خانگی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این موزه همچنین بخشی از Circuito delle Case Museo di Milano است.

جاذبه توریستی میلان

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via S Spirito 10، میلان

ساعت کاری: 10am-5:45pm

تلفن: 390276006132+

وب‌سایت: http://museobagattivalsecchi.org/en/index.htm

بیشتر بخوانید: معرفی 8 جاذبه دیدنی و تاریخی شهر ناپل ایتالیا

Leonardo da Vinci National Museum of Science and Technology

این موزه یکی از جاذبه‌های دیدنی میلان است که در صومعه سابق اولیوتان قرار دارد. تاریخ علم و فناوری از کار دانشمندان اولیه تا دوران مدرن به تصویر کشیده شده و گالری لئوناردو داوینچی با مدل‌های کار او و بسیاری از اختراعات و ماشین‌آلات که از نقاشی‌های داوینچی خلق شده‌اند، نظرات بسیاری را به‌خود جلب کرده است.

معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی میلان

در نمایشگاه‌های فیزیک این مجموعه، دستگاه‌هایی که توسط گالیله، نیوتن و ولتا استفاده می‌شدند و همچنین بیش از 15000 شیء فنی و علمی در بخش‌هایی مربوط به اپتیک، آکوستیک، تلگراف، حمل‌ونقل، کشتی‌رانی، راه‌آهن، پرواز، متالورژی، وسایل نقلیه موتوری، زمان‌سنجی و الوار وجود دارند.  

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via San Vittore, 21, 20123 Milano MI, Italy

ساعت کاری: 9:30AM–5PM

تلفن: 390276006132+

وب‌سایت:  http://www.museoscienza.org/english/

معرفی جاذبه‌های دیدنی میلان

Parco Sempione

این مناظر به سبک انگلیسی مکان خوبی برای استراحت محسوب می‌شود که از قدم زدن در مسیرهای منحنی این پارک زیبا بسیار لذت خواهید برد. پیاده‌ها، دوندگان، کارمندان ادارات محلی با کودکان خود در این پارک جمع می‌شوند و لحظات آرامش‌بخشی را سپری می‌کنند. در تابستان، برگزاری کنسرت افراد بسیاری را به این پارک می‌کشاند‌. ورودی طاق صلح Arco della Pace که توسط معمار مشهور جیو پونته در سال 1933 طراحی شد. بر فراز پارک، Torre Branco قرار دارد و مناظر میلان و کوه‌های آلپ در یک روز آفتابی بسیار تماشایی است. اگر به هنر مدرن علاقه‌مند هستید، حتما از غرفه آکواریوم خیالی در حاشیه پارک Via Gadio دیدن کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Corso Sempione، میلان

گشت‌وگذار در میلان، جاذبه‌های دیدنی میلان

Triennale di Milano (Palazzo dell'Arte)

این ساختمان در کنار Parco Sempione در سال 1933 به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه طراحی برتر ایتالیا ساخته شد و نمونه‌ای از کتاب درسی معماری دوران فاشیست در این مجموعه بسیار قابل‌توجه است. این سبک که در ایتالیا به عنوان سبک کلاسیک شناخته می‌شود، محصولی از رژیم فاشیست به شمار می‌رود. نمایش‌ها و نمایشگاه‌ها اغلب بین‌المللی بوده و بسیار متغیر است که از آن میان می‌توان به هنرمندان بزرگ مدرنیسم، مانند اندی وارهول یا گیو پونته تا بررسی ریشه‌ها و مضامین هنر قبیله‌ای یا حتی طراحی غذا اشاره کرد. همچنین نمایشگاه‌های دائمی و طراحی ایتالیایی از بهترین محصولات طراحی شده در طول اعصار نشان داده می‌شود.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Viale Emilio Alemagna 6، میلان

وب‌سایت: www.triennale.org/en

جاذبه‌های گردشگری شهر میلان | سفر به میلان

میدان مرکانتی (Piazza Mercanti)

مرکز اداری شهر در قرون وسطی در این میدان قرار داشت و زندگی‌ قرون وسطی در آن با وجود ساختمان‌های اطرافش همچنان ظاهر قدیمی‌ خود را حفظ کرده است. بنای Broletto Nuovo در گذشته در مرکز قرار داشت و با کوچک شدن میدان، امروزه در بخش شمالی دیده می‌شود. همچنین سازه‌ Loggia degli Osii که در گذشته از تراس آن دولتمردان برای مردم عادی شهر سخنرانی می‌کردند، در ضلع جنوبی این میدان قرار گرفته است. این میدان یکی از جاذبه‌های دیدنی میلان شناخته می‌شود و در کریسمس فضای بسیار زیبا و پرشوری دارد.

سفر به ایتالیا و جاذبه‌های گردشگری شهر میلان

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza dei Mercanti, 20123 Milano MI, Italy

تلفن: 39020202+

ساعات بازدید: Open 24 hours

وب‌سایت:  www.turismo.milano.it

تور میلان، جاذبه‌های میلان

گالری هنری پیناکوتئا دبرِرا (Pinacoteca di Brera)

گالری Pinacoteca di Brera متعلق به قرن 14 و 15 است و در سال 1776 یک موسسه مجسمه‌سازی و معماری بود که توسط فردی اتریشی به نام Maria Theresa طراحی شد. در قرن ۱۸ میلادی ناپلئون با آوردن نقاشی‌های معروف دنیا به این گالری آن را به یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های میلان تبدیل کرد.

سفر به ایتالیا و دیدنی‌های میلان

این بنای شگفت‌انگیز که در خیابان Brera قرار دارد، با مجموعه ارزشمند خود از نقاش‌های معروف مانند لبخند ژکوند داوینچی، آثار مشهور هنرمندان ایتالیایی از قرن 15 تا 18 و هنرمندان ایتالیایی دیگر چون Raphael, Tintoretto, Veronese ،Caravaggio ، Rembrandt, van Dyck ، Goya به عنوان یکی از زیباترین گالری‌های جهان شناخته می‌شود.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via Brera, 28, 20121 Milano MI, Italy

ساعات بازدید: 08:30AM – 07:15 PM

تلفن: 229 - 390272263264+                                                                             

وب‌سایت: pinacotecabrera.org

 

موزه‌های معروف میلان از مهم‌ترین جاذبه‌های میلان

کلیسای سنت آمبروجو (Basilica di Sant'Ambrogio)

بعد از Duomo di Milano کلیسای سنت آمبروجو دومین کلیسای مهم میلان به شمار می‌رود که در زمان امپراطوری روم در سال 379 در Lombardy ساخته شد. این کلیسا یکی از 5 کلیسایی است که به St. Ambrose اختصاص دارد و بازسازی‌های بی‌شماری در طی سال‌ها ساختار بنا را تغییر داده است.

تور میلان | جاذبه توریستی میلان

از ویژگی‌های این کلیسای زیبا می‌توان به طاق طلایی، منبری مرمری و ستون‌هایی که در میان راهرو به شکل شاخه‌های یک درخت هستند، عبادتگاه کوچک در قلب کلیسا و همچنین موزاییک‌های خیره‌کننده آن اشاره کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza Sant'Ambrogio, 15, 20123 Milano MI, Italy

وب‌سایت: www.basilicasantambrogio.it

 

کانال لمباردی ( Navigli Lombardi S.c.a.r.l )

این کانال قرن ۱۲ که در ابتدا با هدف آبیاری زمین‌ها ساخته شد، در سال ۱۳۰۰ بزرگ‌تر شد و تا قرن ۱۹ برای جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفت‌. تورهایی ازDarsena برای بازدید از این کانال وجود دارند که از ایستگاه‌های تاریخی‌ شهر شروع می‌شود. با کروز‌های ۵۵ دقیقه‌ای به داخل کانال می‌روید و این فرصت را به شما می‌دهد تا از مسیرهای مختلف آن دیدن کنید. کانال Naviglio Grande همچنین یکی‌ از مهم‌ترین کانال‌های دیگر به شمار می‌رود که با مسیر نمای زیبای میلان و محله Navigli به یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی میلان تبدیل شده است.

جاذبه‌ها و دیدنی‌های میلان

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Grattacielo Pirelli, Via Fabio Filzi, 22, 20124 Milano MI, Italy

تلفن: 39026679131+

وب‌سایت: www.naviglilombardi.it

 

سفر به میلان و جاذبه‌های دیدنی میلان

( La Scala ) (Teatro alla Scala)

La Scala توسط Giuseppe Piermarini به سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شد و در سال ۱۷۷۸ اولین اجرا Antonio Salieri به نام L’Europa Riconosciuta به روی صحنه رفت. در سال 1907 این سالن زیبا بازسازی شد و با مرمت اپرا لاسکالا و اصلاحاتی که در آن صورت گرفت، به یکی از پررونق‌ترین سالن‌های میلان تبدیل گردید.

مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی میلان

این سالن 2800 نفر را در خود جای داده و تماشاگران امروزه با وجود ساختار اکوستیک فوق‌العاده می‌تواند صدای بسیار تمیز و رسایی را بشنوند و احساس ‌کنند که روی سن حضور دارند. با اضافه شدن مجموعه‌هایی در زمینه آموزش موسیقی و باله و رقص، این سالن به یکی از کامل‌ترین و بی‌نظیرترین سالن‌های اپرای جهان تبدیل شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Via Filodrammatici, 2, 20121 Milano MI, Italy

تلفن: 390288791+

وب‌سایت: www.teatroallascala.org

 

قصر سفورزا (Sforzesco Castle)

قصر سفورزا به دستور یکی از دوک‌های میلان در قرن ۱۴ ساخته شد‌. این بنا که در آن زمان یک قلعه جنگی بود، در سال 1450 به شکل یک برج ساده تغییر یافت و بعدها به شکل قصری مجلل توسط حاکمان میلان بازسازی شد. Ludovico il، Moro و Beatrice افراد مهمی بودند که در این قصر زندگی کردند و امروزه این قصر با آثار ارزشمند هنری و چند موزه و کلکسیون زیبا بسیار قابل‌توجه است. آثار Pietà Rondanini و آخرین و بهترین اثر Michelangelo و  همچنین آثار هنری مصر در آپارتمانی در کاخ، معروف به آپارتمان دوک از مجموعه‌های شگفت‌انگیز این قصر هستند.

جاذبه‌های گردشگری شهر میلان، بازدید از میلان

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza Castello, 20121 Milano MI, Italy

ساعات بازدید: 07:00AM – 07:30 PM

تلفن: 390288463700+

وب‌سایت:  www.milanocastello.it

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه (Santa Maria delle Grazie)

این کلیسای معروف در قلب میلان در سال 1490 توسط Donato Bramate ساخته شد و در سال 1980 در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفت. تابلوی شام آخر اثر Leonardo da Vinci در سالن ناهار خوری آن از گنجینه با ارزشی است که در این کلیسا وجود دارد و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند.

تمام قسمت‌های این کلیسای رنسانسی در زمان‌های مختلف طراحی و ساخته شد به‌طوری که بخش نمای جلوی کلیسا به سبک رمانس و با طاق‌های مدور و زیبا برای خاندان اسفورزا طراحی شد، معبدی به سبک گوتیک نیز در بخش پشتی قرار گرفت. همچنین چند سال بعد برای خاندان اشرافی اسفورزا آرامگاهی در کلیسا ساخته شد. این جاذبه توریستی میلان، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند و تنها 25 نفر می‌توانند همزمان از کلیسا بازدید کنند.

راهنمای سفر به میلان و جاذبه‌های دیدنی میلان

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza di Santa Maria delle Grazie, 20123 Milano MI, Italy

تلفن: 39024676111+

وب‌سایت: legraziemilano.it

 

 بیشتر بخوانید: همه چیز درباره گوندولا سواری در ونیز ایتالیا

 

کلیسای جامع میلان (Milan Cathedral )(Duomo di Milano)

کلیسای جامع میلان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای ایتالیا و پنجمین کلیسای بزرگ دنیا و همچنین یکی‌ از فوق‌العاده‌ترین کلیسا‌های گوتیکی اروپا به شمار می‌رود. ساخت این کلیسا در سال ۱۳۸۶میلادی برای بزرگداشت Saint Mary Nascent شروع شد و تا ۱۴۱۸ ادامه یافت. سبک‌های معماری متفاوتی که  در سال ۱۹۶۵ صورت گرفت، این کلیسا را به یک شاهکار معماری تبدیل کرد و امروزه بازدیدکنندگان خود را به محض ورود شگفت‌زده می‌کند.

گشت و گذار در ایتالیا، جاذبه‌های میلان

تاج زیبای پادشاهی که در بالای کلیسا با ظرافتی بی‌نظیر قرار گرفته و نمای مرمری و همچنین زیبایی مناره‌های مخروطی‌شکل و مجسمه‌های اطراف نمای ورودی این کلیسا بسیار زیبا هستند. کلیسای جامع در قرن پنجم یکی از مکان‌های مقدس رومیان بود که متعلق به دوران قبل از مسیحیت است. دو کلیسایی  که در سال 1075در این مکان وجود داشتند، به وسیله آتش از بین رفتند و در قرن پنجم یکی از آن‌ها و دیگری در کنار همان و در سال 835 ساخته شد.

گشت‌و‌گذار در جاذبه توریستی میلان

ساخت این کلیسای گوتیکی که در سال 1386 شروع شد، زمان زیادی به طول انجامید و نهایتا تا سال 2009 به پایان رسید. ورودی کلیسا که در بخش شمالی قرار گرفته، این فرصت را به بازدیدکنندگان می‌دهد تا از مناره‌های زیبا و مخروطی شکل کلیسا بازدید کنند. تماشای این مناظر از روی سقف بسیار تماشایی خواهد بود. همچنین کلکسیون کلیسا از شاهکارهای قرون وسطی، هنر مذهبی و سردابه کلیسا که در کنار پله قرار دارد، از ویژگی‌های بی‌نظیر این کلیسا هستند.‌ مومیایی چند پاپ و قدیس در تابوت‌های شیشه نگه‌داری می‌شوند و مردم برای رسیدن به آرزوهایشان با نذر کردن شمع از آن‌ها کمک می‌طلبند که بسیار زیبا و دیدنی است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Piazza del Duomo, 20122 Milano MI, Italy

تلفن: 390272022656+

وب‌سایت: www.duomomilano.it

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات