جاذبه های دیدنی براتیسلاوا

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی براتیسلاوا

  

قلعه ی براتیسلاوا (Bratislava Castle)

قلعه ی براتیسلاوا، نماد شهر براتیسلاوا است. این قلعه، دژی با شکوه است که به دلیل معماری خیره کننده، چشم اندازهای زیبا و نمایشگاه های جذاب آن، شهرت دارد.

هر جای شهر که باشید، قلعه ی براتیسلاوا پیداست. این قلعه، بر بالای تپه ای مشرف به شهر قرار دارد که چشم اندازهای خیره کننده ای را رقم می زند. چهار برج سفید، در گوشه های این قلعه ی بزرگ مستطیل شکل که درست در بالای رودخانه ی دانوب ایستاده است، قرار دارد. از سواحل رود، نمای باشکوه قلعه مشاهده می شود. داخل این سازه ی دفاعی عظیم، سالن هایی برای گشت و گذار و نمایشگاه هایی در مورد تاریخ اسلواکی است.قدمت این قلعه به قرن نهم باز می گردد و از آن زمان تاکنون به دفعات مورد بازسازی، مرمت و گسترش قرار گرفته است. این اثر هنری، علیرغم آتش سوزی ویرانگری که در قرن نوزدهم متحمل شد، همچنان به حیات خود ادامه می دهد و عموم مردم می توانند از آن بازدید کنند.در محوطه ی قلعه می توان آزادانه قدم زد یا در حیاط آن ایستاد. حیاط قلعه گاها میزبان نمایش ها و کنسرت هایی است که البته بیشتر در طول تابستان بر پا می شوند و تجربه ی تماشای شکسپیر زیر نور ستارگان یا کنسرت موسیقی کلاسیک را رقم می زنند.در این قلعه، دروازه هایی پر ابهت مانند «دروازه ی نیکلاس» ساخته ی قرن شانزده و «دروازه ی زیگموند» ساخته ی قرن پانزده قد علم کرده اند. برای لذت بردن از چشم اندازهای شهر باید بلندترین برج قلعه را بالا رفت. با نگاه به سمت شمال، چشم انداز کوههای کارپات را در دوردست و شهر قدیمی براتیسلاوا را در زیر پایتان خواهید یافت. تنوع سبک های معماری در این قلعه، از جمله عناصر باروک و قرون وسطایی، مشهود است.این قلعه، «موزه ی تاریخ» را در خود جای داده است، که توسعه ی اسلواکی از قرون وسطی تا به امروز را روایت می کند. در کلکسیون های این موزه، بیش از 250،000 شی از جمله نقاشی ها، منسوجات، ظروف سفالی و شیشه ای که صدها سال قدمت دارند، وجود دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Hrad, 811 06 Bratislava, Slovakia

ساعات بازدید : محوطه 9AM-1AM – موزه 10AM-6PM

تلفن : 421254411444+

وب سایت : www.bratislava-hrad.sk

قلعه ی براتیسلاوا

قلعه ی براتیسلاوا

قلعه ی براتیسلاوا

قلعه دِوین (Devín Castle)

از مناظری زیبا و تاریخی جذاب در یکی از چشمگیرترین بناهای تاریخی اسلواکی لذت ببرید. قلعه ای صخره ای که در بالای دو رودخانه که به هم می رسند قرار دارد.

برای مدت تقریباً هزار سال، قلعه ی دوین، به تماشای براتیسلاوا و مناطق اطراف آن از بالای رودخانه های موراوا و دانوب نشسته است. این قلعه، بر روی صخره ای بیرون زده ایستاده که تقریباً 700 پا (213 متر) بالاتر از سطح زمین است. بقایای قلعه از یک طرف توسط آب احاطه شده اند و از طرف دیگر توسط تپه های جنگلی، که مسیر دلپذیری را برای پیاده روی فراهم می آورند.این قلعه برای نخستین بار در اسناد و مدارک مربوط به نیمه ی دوم قرن نهم مورد اشاره قرار گرفته است. قلعه ی دوین به حیاتش ادامه داد تا در قرن نوزدهم نیروهای ناپلئون آن را تخریب کردند. سایت قلعه شامل بقایای بناهایی از دوره های متفاوتی است؛ برج رومی، استحکامات رنسانسی و حتی رد پای سکونت در قرن پنجم پیش از میلاد.ورود به «دروازه ی موراویان» از طریق دو مسیر نیم دایره ای است. در اطراف محوطه قدم بزنید و از بقایای دوره های مختلف تاریخی بازدید کنید. در کنار چاهی عمیق در مرکز حیاط، تراسی وجود دارد که از طریق آن می توان برخی از مناظری که دیگر امکان دسترسی عموم به آن نیست مانند سالن آمفی تئاتر را نظاره کرد. این تراس همچنین مکانی مناسب برای عکاسی از رودخانه ی دانوب می باشد.برج مراقبت، معروف به «برج دختر» (Maiden Tower)، از ساختمان اصلی قلعه جدا است. افسانه‌های محلی متعددی درباره ی زنانی وجود دارد که در برج زندانی شده و سرانجام به قتل رسیدند. برای بازدید از نمایشگاه های فصلی، که تاریخ قلعه را به تصویر می کشند، باید به سرداب قلعه رفت.پس از گشت و گذار در بقایای قلعه، بیرون رفته و از مناظر اطراف دیدن کنید. چندین مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در این منطقه وجود دارد. قایقی اجاره کنید و در رودخانه ی موراوا پیش برانید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Muránská 1050/10, 841 10 Devín, Slovakia

ساعات بازدید : 10AM-7PM

تلفن : 421265730105+

وب سایت : muzeum.bratislava.sk

قلعه دِوین

قلعه دِوین

قلعه دِوین

قلعه دِوین

کلیسای جامع سنت مارتین (St. Martin's Cathedral)

چه از روی کنجکاوی چه از روی زهد، کلیسای براتیسلاوا که در خط آسمان شهر جایگاه مشهودی دارد، حیرت هر کس را بر می انگیزد.

ساخت کلیسای جامع سنت مارتین در قرن چهاردهم به پایان رسید که آن را یکی از قدیمی ترین کلیساهای این شهر ساخت. این شگفتی گوتیک همچنین دارای جایگاه مهمی در تاریخ اسلواکی است. حدود سیصد سال، پادشاهان مجارستان در این مکان تاجگذاری کردند. در فضای باشکوه داخل بنا، نیایشگاه ها و سرداب ها باید گشت و گذار کرد تا این اثر هنری مذهبی را ستود.قبل از انجام این کار، ابتدا باید به نمای خارجی زیبای آن پرداخت. ارتفاع برج اصلی این کلیسا 279 فوت (85 متر) است و قسمت بالای آن به تاجی طلایی مزین شده است.در داخل بنای این کلیسای جامع، سه شبستان، تندیس های متعدد و نقاشی های دیواری با لیست پادشاهانی که در اینجا تاج گذاری کرده اند، به همراه تاریخ تاج گذاری، دیده می شود.در محراب های این کلیسای جامع، مجسمه ها و نقوش برجسته خودنمایی می کنند. این محراب ها شامل محراب «مریم باکره» و محراب «هفت غم مریم باکره» می باشند. پنجره های گوتیک کلیسا، پر از تصویرسازی هایی از وقایع و چهره های برجسته ی مذهبی بر شیشه های رنگی است.نیایشگاه «جانِ امین» (John the Almoner) محل نگهداری بقایای این روحانی است که به مجسمه های نقش برجسته و نقاشی های سقفی پر نقش و نگاری مزین گشته. در نیایشگاه «سنت آن»، مجسمه ای زیبا از او در کنار «مریم باکره» یافت می شود.سرداب های این کلیسا که روی قبرستانی قدیمی ساخته شده، آرامگاه بقایای چندین اسقف است که حکاکی های روی دیوار به آن ها اختصاص داده شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rudnayovo námestie 1, 811 01 Bratislava, Slovakia

ساعات بازدید : 9AM-6PM

تلفن : 421254431359+

وب سایت : dom.fara.sk

کلیسای جامع سنت مارتین

کلیسای جامع سنت مارتین

کلیسای جامع سنت مارتین

کلیسای جامع سنت مارتین

دروازه ی مایکل (Michael's Gate)

آخرین دروازه ی دیوارهای تاریخی براتیسلاوا، یکی از برجسته ترین بناهای تاریخی شهر است و دارای برجی مسقف به مس و موزه ای جذاب است.تاجک مخروطی مسی سبز و برج آجری سفیدِ دروازه ی مایکل در براتیسلاوا را نمی توان نادیده گرفت. حین گشت و گذار در مناظر تاریخی شهر قدیمی براتیسلاوا، در کنار این مکان شاخص که برای مشخص کردن ورودی شهر استفاده می شد، متوقف شوید. به داخل بروید تا منظره های بی نظیری از بخش قدیمی شهر را تماشا کنید و از دیدن موزه ی جالب آن لذت ببرید.در گذشته براتیسلاوا توسط دیوارهای شهر محافظت می شد و دروازه ی مایکل یکی از چهار ورودی شهر در حاشیه ی آن بود. این دروازه در قرن چهاردهم ساخته شده است، اگرچه برآمدگی های غیرمعمول تاجک مخروطی آن، نتیجه ی اصلاحات در دهه ی 1750 بود.زیر دروازه بایستید و به سمت بالا نگاه کنید. این برج هفت طبقه، 167 فوت (51 متر) ارتفاع دارد. مجسمه ی اسقف اعظم مایکل که با اژدها در حال جنگ است بر این دروازه نام نهاده شده. در زیر برج، دایره ی طلایی معروف به «کیلومتر صفر» قرار دارد، که نشانگری برای اندازه گیری مسافت با سایر شهرها در سراسر جهان است.«موزه ی اسلحه» در مورد شیوه های قدیمی دفاع شهر از خود صحبت می کند. سلاح ها، تجهیزات و لباس های تاریخی، تاریخچه ی جالبی از ارتش اسلواکی را نقل می کند. از اینجا، به عنوان موقعیتی مناسب برای برانداز کردن شهر قدیمی براتیسلاوا و تحسین قلعه ی آن از راه دور بهره برید.در خیابان هایی که این بنای تاریخی را احاطه کرده اند قدم بزنید. گفته می شود «خیابان بستووا» (Bastova Street) که مسیری باریک و سنگفرش با ساختمان هایی بلند در هر دو طرف آن است، رمانتیک ترین خیابان در براتیسلاوا است. در این مسیر برای استراحت به یکی از کافه ها بروید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Michalská ulica 22 806/24, 811 03 Staré Mesto, Slovakia

ساعات بازدید : Opens 10AM

تلفن : 421254433044+

وب سایت : visitbratislava.com

دروازه ی مایکل

دروازه ی مایکل

دروازه ی مایکل

دروازه ی مایکل

دروازه ی مایکل

پل dfost SNP

طرح علمی-تخیلی پل بشقاب پرنده (UFO bridge) براتیسلاوا، با هزینه ای سنگین اجرا شد. عمارت ها و کنیسه ای قدیمی برای ساخت بزرگراه و پل در سال 1972 قربانی شدند. در نتیجه، رویت این شگفتی مدرنیست 95 متری که با یک بشقاب پرنده تاج گذاری شده، برای افراد محلی، ناخوشایند است.پیاده روی این پل، مسیری آینده نگر در کنار رودخانه دانوب است. آسانسوری تا بالاترین نقطه ی پل را بالا می رود، جایی که عرشه ای برای دیده بانی با دید پرنده ای گسترده فراهم شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Michalská ulica 22, 81103 Bratislava, Slovakia

ساعات بازدید : 10AM-11PM

تلفن : ....................................

وب سایت : www.u-f-o.sk

پل dfost SNP

پل dfost SNP

کلیسای آبی (The Blue Church)

یکی از برجسته ترین ساختمان های شهر براتیسلاوا، کلیسایی مربوط به اوایل قرن بیستم است، که داخل و خارج آن مزین به رنگ آبی است.کلیسای آبی بنایی است که نامش کاملا برازنده ی اوست. اثر هنری نوینی که از برج تا پایه در سطوح مختلف آبی پوشانده شده است. این مکان منحصر به فرد، مجموعه ای از آبی هایی است که زینت بخش دیوارها، نیمکت ها، موزاییک ها و کاشی ها است.در بیرون ساختمان و جزییات نما، خطوط نازکی از موزائیک هایی به رنگ لاجوردی، الگوهایی را در اطراف پی به وجود می آورند. موزاییک های آبی رنگ بسیاری، دیوارهای خارجی را مزین کرده اند. در بالای بدنه ی اصلی سازه، یک برج بیضی شکل به ارتفاع 120 پا (36.6 متر) بالا می رود که در بالای آن یک تاجک مخروطى آبی قرار دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Alžbety, Bezručova 2, 811 09 Bratislava, Slovakia

ساعات بازدید : Opens 5:30PM

تلفن : 421252733572+

وب سایت : modrykostol.fara.sk

کلیسای آبی

کلیسای آبی

کلیسای آبی

کلیسای آبی

کلیسای آبی

کاخ پریما (Primate's Palace)

در این ساختمان با شکوه صورتی رنگ که دفاتر شهردار براتیسلاوا را در خود جای داده است و شاهد وقایع مهمی در تاریخ اسلواکی بوده، گشت و گذار کنید.کاخ صورتی رنگ پریما، سازه ی با شکوه نئوکلاسیک قرن هجده است که برای یک اسقف اعظم ساخته شده. از دکوراسیون غنی این بنا شگفت زده شوید و آثار هنری که صدها سال قدمت دارند و محلی که در آن معاهدات تاریخی به امضا رسیده است را مشاهده کنید.قبل از گشت و گذار در کاخ، بالای سرتان را بنگرید. سنتوری، که سازه ای سه گوش است، در بالای ورودی اصلی قرار دارد. در بالای آن مجسمه ی بزرگی از پوشش زینتی اسقف اعظم قرار دارد که نشانگر کسی است که قبلاً در این مکان سکونت داشته. امروزه، این ساختمان متعلق به شهر است و دفتر شهردار براتیسلاوا است.در حالی که در اتاق ها و سالن های کاخ قدم می زنید، به تزئینات پرآذین آن توجه کنید؛ سقف های بلند، لوسترهای بزرگ، گچکاری های باشکوه، آینه های بزرگ و ریزه کاری های طلا. بسیاری از دیوارها درست مانند قسمت بیرونی روشن و کم رنگ هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Primaciálne námestie 2, 811 01 Bratislava, Slovakia

ساعات بازدید : 10AM-5PM

تلفن : 421259356394+

وب سایت : bratislava.sk

کاخ پریما

کاخ پریما

کاخ پریما

کاخ پریما

کاخ پریما

کاخ ریاست جمهوری (Presidential Palace)

اقامتگاه رسمی رئیس جمهور اسلواکی یک بنای مجلل و باشکوه با باغ هایی زیبا است که می توان از آن در طول سال بازدید کرد.کاخ ریاست جمهوری، با نمای وسیع و متقارن و باغهایی زیبا، بقایای دیدنی از شکوه و عظمت امپراتوری مجارستان است.این کاخ به عنوان اقامتگاه تابستانی یک کنت ساخته شده و در سال 1760 تکمیل شده است. معماری کاخ، نمونه ای خوددارانه از معماری روکوکو است. به الگوهای پیچیده و منحنی های ظریف نما که این سبک را توصیف می کند بنگرید. جوزف هایدن آهنگساز مشهوری است که برخی از آثارش را در این بنا عرضه کرد. از سال 1996، این ساختمان کرسی رسمی رئیس جمهور این کشور بوده است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Hodžovo námestie 1, 811 06 Bratislava, Slovakia

ساعات بازدید : 10AM-7PM

تلفن : 421257888155+

وب سایت : www.prezident.sk

کاخ ریاست جمهوری

کاخ ریاست جمهوری

کاخ ریاست جمهوری

تالار شهر قدیمی (Old Town Hall)

11 شعبه ی موزه را بگردید تا در مورد موضوعات متنوعی از قبیل تاریخ براتیسلاوا، ساعت ها و اسلحه های نظامی عتیقه اطلاعات کسب کنید.موزه شهر براتیسلاوا (Bratislava City Museum) در چندین ساختمان پخش شده است و تاریخچه ی شهر را شرح می دهد. این موزه در سال 1868 تأسیس شد و اکنون قدیمی ترین موزه ی اسلواکی است که پیوسته اداره می شود. کلکسیون های غنی و متنوع، موضوعاتی همچون اکتشافات باستان شناسی، سلاح و آثار افراد مشهور مرتبط با براتیسلاوا را در بر می گیرد.مکانی مناسب برای شروع گشت و گذار، موزه ی تاریخ شهر (Museum of City History) است. این مجموعه هر دوره ای را از دوره ی نوسنگی تا به امروز پوشش می دهد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Hlavné námestie 501/1, 811 01 Staré Mesto, Slovakia

ساعات بازدید : Opens 10AM

تلفن : 421259100847+

وب سایت : muzeum.bratislava.sk

تالار شهر قدیمی

تالار شهر قدیمی

تالار شهر قدیمی

اسلاوین (Slavín)

لحظاتی آرام را در این بنای یادبود، که برای سربازان اتحاد جماهیر شوروی که در جنگ جهانی دوم در هنگام آزادسازی شهر جان باختند ساخته شده، سپری کنید.بنای یادبود اسلاوین، ادای احترام به هزاران سرباز شوروی است که در جریان آزادسازی براتیسلاوا در جنگ جهانی دوم سقوط کردند. همچنین، این بنا قبرستانی نظامی است که کسانی که در آن عملیات کشته شده اند در آن دفن می شوند. فضای آرام و صلح آمیز آن، مردم محلی را که به دنبال مکانی آرام برای استراحت هستند جلب می کند و به دلیل قرار گرفتن در بالای تپه ها، منظره ای عالی از شهر به سمت جنوب ارائه می دهد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Pažického, 811 04 Bratislava, Slovakia

ساعات بازدید : Open 24 hours

تلفن : 421254433044+

وب سایت : muzeum.bratislava.sk

اسلاوین

اسلاوین

اسلاوین

اسلاوین

اسلاوین

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات