جاذبه های طبیعی کنیا

4 سال پیش 0 دیدگاه

|| پنج جاذبه طبیعی منحصر به فرد کنیا

 

کنیا؛ این نام تقریبا مترادف با کلمه سافاری است. تعداد انگشت‌شمار دیگری از مکان‌های روی کره زمین هستند که قادرند تا این حد روحیه ماجراجو و خیال‌انگیز انسان را تحریک کنند.

جاذبه‌ها و فعالیت‌های گوناگونی که در کنیا وجود دارند گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند؛ تنوع بالای حیات وحش این سرزمین یکی از شورانگیزترین جاذبه‌های کنیا است. آژانس مسافرتی رز آبی، به عنوان مجری تخصصی برگزاری تورهای کنیا طبیعت‌گردان و گردشگران ماجراجو را به سفری فراموش‌نشدنی در قلب آفریقا دعوت می‌کند.

تماشای هجوم رعد‌آسای گوزن‌های یالدار هنگام عبور از ساوانا در موسم مهاجرت به ماسایی مارا، چشم در چشم شدن با فیل‌های غول‌آسای آمبوسلی و شگفتی‌های دریاچه ناکورا که مملو از هزاران فلامینگو است، همه از جاذبه‌های هیجان‌انگیز کنیا هستند. در این سرزمین، قبایل باستانی ماسایی، کیکویو و سامبورو در حالیکه همچنان می‌کوشند تا حافظ آداب و رسوم باستانی و اجدادی خویش باشند، با آهنگ موزون طبیعت همگام هستند.

پارک ملی آمبوسلی با کوه های سر به فلک کشیده کلیمانجارو در دوردست

پارک ملی آمبوسلی با کوه های سر به فلک کشیده کلیمانجارو در دوردست

آنسوی پارک‌های سافاری مشهور جهان، انبوهی از گنجینه‌های ساحلی زیبا نهفته است. در این سواحل جادویی می‌توانید در صخره‌های مرجانی مملو از ماهی‌های رنگارنگ و شگفت‌انگیز غواصی کنید، در سواحل مروارید‌گون آن به اعصاب خودتان آرامش دهید، معجونی از فرهنگ‌ها و غذاهای محلی مومباسا و مالیندی را تجربه کرده و به کاوش در جزایر گرمسیری با پیشینه بومی و جدایی‌ناپذیر زنگباری آنها بپردازید.

از منظر توپوگرافی کنیا مکانی بی‌نظیر است که توسط مخروط‌های آتشفشانی و رشته کوه‌های عظیم احاطه و به واسطه دره باشکوه ریفت دو نیم شده است. در شرق این دره وسیع، می‌توانید از قله‌های استوایی کنیا که پوشیده از برف است بالا روید و از نهرهای آنجا که از زلالی و شفافیت همچون کریستال می‌درخشند ماهی‌های قزل آلا بگیرید. پارک ملی هیلز گیت به خاطر وجود غارهای آبسدین - سنگ آتشفشانی سیاه و شیشه‌مانند-  پناهگاهی امن است که صدای شرشر چشمه‌های جوشان آب گرم و معدنی در آن به گوش می‌رسد.

اگر قصد دارید با تاریخ پرواقعه سرزمین مستعمراتی کنیا که در فیلم‌هایی خارج از آفریقا بارها به نمایش درآمده آشنا شوید، همراه تور کنیای آژانس رز آبی به سمت نایروبی بروید. این پایتخت پرازدحام دروازه ورود به یکی از مهیج‌ترین و خاطره‌انگیزترین مقاصد گردشگری جهان است.

در ادامه با 4 پارک و منطقه حفاظت‌شده در کنیا آشنا می‌شود که نمایشی بی‌نظیر از حیات وحش طبیعی است. گردشگران در این مناطق تصاویری را مشاهده می‌کنند که در هیچ جای دیگر این کره خاکی به چشم نخواهند دید.

 1 . منطقه حفاظت شده ملی ماسایی‌مارا


 

منطقه حفاظت شده ملی ماسایی‌مارا یکی از باشکوه‌ترین ذخایر حیات وحش در آفریقاست. ماسایی‌مارا با تانزانیا و امتداد شمالی سرنگتی هم مرز است و این رویداد جغرافیایی دالانی از حیات وحش بین دو کشور به وجود آورده است.

منطقه حفاظت شده ملی ماسایی‌مارا در واقع به دلیل مهاجرت سالانه حیوانات وحشی شهرت جهانی دارد. هر سال هزاران  هزار حیوان وحشی همچون غزال تامسون، گورخر و گوزن یالدار از جولای تا اکتبر به این منطقه هجوم می‌آورند و از آن میگذرند تا به سرنگتی بروند.

در رودخانه مارا انبوهی از تمساح‌ها و اسب‌های آبی در کمین شکار نشسته‌اند. همچنین این پارک ملی به لطف رویدادهای پرجاذبه شکار توسط شکارچیان گوناگونی در ماه‌های خشک سال، از دسامبر تا فوریه، مشهور است.

 2 . پناهگاه ملی حیات وحش در آمبوسلی

قرار گرفتن نگین آفریقا یعنی قله کلیمانجارو -بلندترین قله آفریقا- در پناهگاه ملی حیات‌وحش آمبوسلی، آن را به یکی از محبوب‌ترین پارک‌های توریستی کنیا تبدیل کرده است. آمبوسلی برگرفته از واژه‌ای ماسایی به معنی «گرد و غبار نمکی» است که خود مناسب‌ترین توصیف برای دشت‌های خشک آن است. 

این زیستگاه ملی یکی از بهترین مکان‌های قاره آفریقا برای تماشای گله‌های باشکوه فیل‌ است. حیوانات وحشی دیگری نیز در این مکان زندگی می کنند. از جمله گربه‌سانان بزرگی مانند شیر و یوزپلنگ و حیواناتی نظیر زرافه، آهوی سرخ یا ایمپلا (حیوان اندمیک آفریقای جنوبی)، گاو کوهی آفریقایی، آهوی آبدوست ( بومی آفریقا) ، غزال و بیش از 600 گونه پرنده.

 

3 . پارک ملی تساوو

بزرگترین پارک کنیا یعنی تساوو، به دو قسمت تقسیم شده است: تساوو غربی و تساوو شرقی. این پارک‌ها مجموعاً چهار درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهند و شامل رودخانه‌ها، آبشارها، دشت‌های ساوانا، تپه‌های آتشفشانی، زمین‌های مسطح و وسیع سنگ‌گدازه‌ها و تنوع چشمگیر حیات وحش است.

در میانه راه بین نایروبی و مومباسا، تساوو شرقی به خاطر گله‌های بزرگ فیل که در حال غلتیدن و حمام کردن در خاک‌های سرخ هستند معروف است. این منظره  واقعا تماشایی است و ارزش عکاسی را دارد. رودخانه گالانا با حاشیه‌ای از درختان نخل و پیچ وخم‌هایی که از میان پارک ملی می گذرد، در واقع نقاط سرسبزی را در دشت‌های خشک فراهم کرده که گذرگاهی عالی برای حیوانات است.

تماشای حیات وحش در تساوو به دلیل  تراکم بالای گیاهی کار چندان آسانی نیست، اما وجود مناظر زیبا و چشم نوازش این کمبود را جبران می کند.

  4 .  مناطق حفاظت شده ملی چشمه های بوفالو، سامبورو و شبا

 

در حاشیه پرنخل رودخانه اوواسو ناییرو، پناهگاه‌های ملی سامبورو، چشمه‌های بوفالو و شبا در دورترین مناطق شمالی کنیا قرار دارند.

در این سه منطقه حفاظت‌شده گونه‌های جانوری جذابی همچون گورخرهای گروی، شترمرغ‌های سومالی، آهوی کوچک گردن دراز و پا بلند(بومی آفریقا) و بزکوهی گردن درازی است که روی دوپای خود می‌ایستد تا جوانه‌های تازه روییده در نوک گیاهان را بخورد.

 

5 .  پارک ملی دریاچه ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو واقع در مرکز کنیا، به دلیل وجود دسته‌های عظیم فلامینگوی صورتی معروف است. پرندگان در خود دریاچه ناکورو، که یکی از دریاچه‌های قلیایی دره ریفت است و تقریبا یک سوم پارک ملی را پوشش می‌دهد، جمع می‌شوند. این پارک در سال 1961 تاسیس شد و بیش از 450 گونه پرنده و همچنین گونه‌های متنوع و غنی از حیوانات وحشی دیگر در اینجا به ثبت رسیده‌اند. ممکن است شیر، پلنگ، گراز، کل آبدوست، مار پیتون و کرگدن سفید را نیز در اینجا مشاهده کنید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات