رستوران گردی درپاریس

4 سال پیش 0 دیدگاه

آداب رستوران‌گردی در پاریس

 

پاریس یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای جهان است که آغوش خود را برای استقبال از گردشگران خارجی همیشه باز نگه داشته است.

هرچند بسیاری از مردم دنیا پاریس را به برج ایفل و موزه لوور می‌شناسند اما کافه‌ها و رستوان‌های این شهر نیز شهرت جهانی دارند. کافه و رستوران‌های پاریس چنان رمانتیک هستند که حتی در فیلم و کتاب پرمخاطبِ «من پیش از تو»، نویسنده داستان - جوجو مویز – پایان ماجرا را در پاریس رقم می‌زند؛ جایی که لوییزا آخرین نامه عاشقانه ویل را می‌خواند و مسیر رویاهایش را با عشقی که نثار او شده، دنبال می‌کند.

کارشناسان آژانس مسافرتی رز آبی که مجری تخصصی تورهای اروپا به خصوص فرانسه است در این مطلب خواندنی به ؟؟؟ نکته ظریف در مورد رستوران رفتن در شهر پاریس اشاره می‌کنند. دانستن این ترفندها برای کسانی که قصد دارند در این شهر رویایی به رستوران‌گردی بپردازند، بسیار مفید است.

 

 

1- اکثر رستوران‌ها در پاریس برای ناهار از ظهر تا ساعت 2 بعد از ظهر و برای شام از ساعت 8 شب به بعد باز هستند؛ یعنی خیلی از رستوران‌ها بین ساعت 2 تا 8 بعدازظهر تعطیل‌ند. اگر در مواردی در ساعت 6 عصر ملزم به شام خوردن بودید، نگران نباشید. چون بسیاری از غذاخوری‌های مناطق توریستی مایلند بی‌وقفه در خدمت توریست‌ها باشند. پاریسی‌ها خوردن پیش‌غذا با دوستان را از ساعت 7 عصر و قبل از شام شروع می‌کنند و این کار را با حوصله و لذت انجام می‌دهند.

2- در رستوران‌های پاریس معمولا گزینه مناسبی برای افراد رژیمی وجود ندارد. باید رژیم‌های بدون نان، لبنیات، چربی و سس را فراموش کنید. در رستوران‌های پاریس حتی اگر بتوانید به زبان فرانسوی خواسته‌تان را منتقل کنید اما باز هم پیشخدمت‌ها نمی‌توانند به شما کمکی بکنند چون غذای غیررژیمی در منوی آنها به ندرت پیدا می‌شود. افرادی که مبتلا به آلرژی غذایی شدیدی هستند، بهتر است غذای خود را در اقامتگاه تهیه کنند یا در فروشگاه‌ها و رستوران‌های گیاهی و ارگانیک غذا بخورند. این غذاخوری‌ها به استفاده از مواد غذایی خود بیشتر اهمیت می‌دهند و پرسنل آنها بیشتر دلواپس سلامتی افراد هستند.

3- در رستوران‌های پاریس آهسته غدا بخورید؛ آنها از شام خوردن لذت می‌برند و هیچ عجله‌ای برای این کار ندارند.

4- به جای اینکه بطری آب معدنی سفارش بدهید، بدون اینکه خجالت بکشید و پول بی‌خودی خرج کنید، آب شیر (آب پارچ) سفارش دهید.

5- هیچگاه در هنگام غذا‌ خوردن کار دیگری (مثل سر زدن به موبایل) انجام ندهید و به چیزی دست نزنید، وگرنه باعث تعجب خیلی‌ها می‌شوید.

6- برای اینکه کاملا مثل فرانسوی‌ها رفتار کنید، چای یا قهوه خود را پس از صرف دسر سفارش دهید. با سفارش غذای ویژه روز در هر رستوران، فرصت چشیدن یک مزه تازه را شکار کنید.

7- معمولا انعام در قیمت تمام شده غذا لحاظ شده است، بنابراین پیشخدمت‌ها انگیزه زیادی برای ارائه خدمات بیشتر ندارند. اما اگر سرویس خیلی عالی بود 5 تا 10 درصد مبلغ کل را انعام بدهید.

8- مهمترین نکته رستوران‌گردی در شهر پاریس این است: مرتب و خوش‌لباس باشید.

9- اگر فرزندانتان همراه شما هستند اجازه ندهید شلوغ کنند و به آنها یاد بدهید مودب باشند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات