گشت در پاریس

4 سال پیش 1 دیدگاه

راهنمای سفر به پاریس تمام اطلاعات لازم برای داشتن سفری ایده‌آل به این شهر زیبا و همه چیزهایی که باید در مورد بازدید از پاریس بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهد. پاریس یکی از آن شهرهایی است که بازدید از آن حداقل چهار روز زمان می‌برد، اما بعد از یک هفته از اقامت‌تان در پاریس متوجه می‌شوید که فقط بخش اندکی از زیبای‌های آن را دیده‌اید. پاریس، مکان‌های دیدنی بی‌شماری دارد که تقریبا غیرممکن است بتوان به همه آن‌ها اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین و محبوب‌ترین کارهایی که می‌توانید در پاریس انجام دهید، بیشتر آشنا شوید.

پاریس مقصد ارزانی نیست!

گشت‌وگذار در پاریس یکی از بهترین کارهایی است که در زندگی تجربه خواهید کرد، هرچند این تجربه ارزان تمام نمی‌شود. سعی کنید مراقب نحوه گذراندن وقت خود و همچنان میزان هزینه روزانه خود باشید. برای سفرهای مقرون‌به‌صرفه حدود 80 یورو در روز احتیاج دارید، اما برخی مسافران ممکن است تا حدود 40 یورو در روز هزینه کنند.

گشت در پاریس

شما می‌توانید بسته به سفر خود کمی کمتر یا بیشتر هزینه کنید. یک سیم‌کارت محلی باعث می‌شود تا داده‌های تلفن‌همراه سریع، قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه باشد. در فرانسه بهترین سیم کارت‌ها و برنامه‌های داده تلفن همراه را بررسی کنید. یک پیاده‌روی کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای در هر نقطه‌ای از شهر مطمئنا نماهایی از آثار معماری خیره‌کننده پاریس را به شما ارائه می‌دهد: از برج ایفل که در قلب شهر برافراشته شده گرفته تا موزه لوور پرآذینی که در امتداد اسکله سن کشیده شده و طاق پیروزی برجسته‌ای که در ورودی یکی از زیباترین خیابان‌های پاریس (شانزه‌لیزه) قرار دارد و گنجینه‌‌ای از معماری نمونه اروپایی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی پاریس

بازدید از جاذبه‌های دیدنی پاریس

پاریس به 20 منطقه تقسیم شده است که هرکدام شخصیت منحصربه‌فرد خود را دارند. با استفاده از یک سیستم حمل‌ونقل عمومی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه از این جاذبه‌های شگفت‌انگیز دیدن کنید. پاریس و کاباره با ریشه‌هایی که به قرن شانزدهم باز می‌گردد، دست به دست هم داده‌اند. ترکیب رقص، موسیقی، ترانه و نمایش به یک اثر پرفورمنس بسیار محبوب تبدیل شده است که همچنان در بین بازدیدکنندگان شهر و مردم محلی محبوب هستند. هیچ بازدیدی از پاریس با لذت بردن در یکی از تالارهای هنری آن کامل نمی‌شود. خواه مولن روژ قرن نوزدهمی و پارادی لاتین باشد یا اسب دیوانه و لیدو که نسبتا جدیدتر است.

راهنمای سفر به پاریس

منطقه Marais

در مرکز با بارها و رستوران‌های فراوان، فرصت مناسبی برای گشت در پاریس را برای گردشگران مهیا می‌شود. انرژی فوق‌العاده‌ این محله، طرفداران بسیاری دارد. علاوه‌براین، Marais قدمت تاریخی بسیاری دارد و محله یهودیان پاریس بوده است، بنابراین فلافل‌های لذیذی را در این منطقه پیدا خواهید کرد. به‌طور کلی، در منطقه جنوبی Marais بارها و تفریحات شبانه بسیاری وجود دارد، بنابراین شب‌های هیجان‌انگیزی را در آن‌جا تجربه خواهید کرد.

موزه‌ها در پاریس

پاریس پایتخت موزه‌های جهان شناخته می‌شود، اما اگر فرصت محدودی دارید در برنامه‌ریزی خود از بهترین موزه‌ها دیدن کنید تا از فرسودگی بازدید جلوگیری شود. اورسی از بهترین موزه‌های پاریس به شمار می‌رود. هرچند موزه لوور بزرگ و مشهورتر است، اما بازدید از d'Orsay قطعا تجربه شگفت‌انگیزی خواهد بود. این موزه در یک ایستگاه قطار قدیمی با هنری مدرن طراحی شده است و مجموعه‌ای چشم‌گیر از جمله یکی از بهترین مجموعه‌های نقاشی امپرسیونیستی از رنوار، مونه، ون گوگ و دیگران در آن نگه‌داری می‌شود. موزه پنجشنبه‌ها تا ساعت 9:45 شب باز است، بنابراین بهترین زمان بازدید خواهد بود.

 موزه رودن

تجربه سفر به پاریس فرانسه با دیدن موزه‌های این شهر کامل نمی‌شود. موزه رودن با مجموعه‌ای زیبا از مجسمه‌های کوچک رودن در خانه‌ای قدیمی نگهداری می‌شود، مجسمه‌های زیبا و خیره‌کننده مانند مجسمه متفکر و دروازه‌های جهنم شما را بسیار شگفت‌زده خواهند کرد. برای یک یا دو ساعت پرسه زدن در باغ موزه وقت بگذارید. 

گشت در پاریس | مکان‌های دیدنی پاریس

موزه کارناوالت

موزه کارناوالت تاریخ غنی پاریس را به روشنی شرح می‌دهد. یک موزه رایگان که با خیال راحت می‌توانید از آن بازدید کنید. این موزه در سال 2019 بازسازی و برای بازدید عموم باز شد.

برج ایفل

همان‌طور که می‌دانید، این برج معروف‌ترین نقطه عطف در جهان شناخته می‌شود و هنگام گشت شهری در پاریس پیوسته آن را خواهید دید و هرکس باید حداقل یک بار آن را ببیند. از برج بالا بروید و نمای خیره‌کننده پاریس را تماشا کنید. سعی کنید همیشه بلیط‌های خود را زودتر تهیه کنید.

گشت‌وگذار در پاریس

کلیسای نتردام

کلیسای نوتردام یکی از مشهورترین کلیساهای جهان شناخته می‌شود که پس از آتش‌سوزی ویرانگرش همچنان در حال بازسازی است، اما همچنان می‌توانید برای دیدن بازسازی‌های بیرونی در اطراف آن قدم بزنید.

تورهای پیاده‌روی و تورهای دوچرخه‌سواری

یک راه عالی برای گشت در پاریس استفاده از تورهای شهری است. چندین تور پیاده‌روی رایگان و حتی تورهای پولی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در اطراف پاریس گردش کنید. همچنین یک تور دوچرخه‌سواری یک راه عالی برای دیدن بسیاری از جاذبه‌های دیدنی شهر خواهد بود.

گشت شهری در پاریس

کاتاکومب

همان‌طور که پاریس گسترش پیدا می‌کرد، گورستان‌ها در فضای دیگری شکل می‌گرفتند. نزدیک به 7 میلیون استخوان پاریسی بیرون آورده و آن‌ها را داخل تونل‌های معدن زیرزمینی شهر قرار دادند. در انبوه استخوان‌ها گشتی بزنید و از جاذبه‌های عجیب‌وغریب و ترسناک این شهر دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید پاریس

پاریس پلاژ (سواحل پاریس)

پاریسی‌ها عاشق ساحل هستند و هر تابستان، جاده‌ای که در امتداد رودخانه سن قرار دارد، به ساحلی دست‌ساز با صندلی‌های ساحلی و چترها تبدیل می‌شود که در همه‌جا دیده می‌شود. در اوایل ژوئیه و سپتامبر از آفتاب پاریس لذت ببرید. 

سفر به پاریس فرانسه | جاذبه‌های پاریس

موزه فاضلاب (MUSÉE DES EGOUTS DE PARIS)

پاریس یکی از اولین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های فاضلاب دنیا را دارد که می‌توانید در گشت شهری در پاریس از آن دیدن کنید. مطمئنا یک جاذبه منحصر‌به‌فرد و شاید کمی بدبو برای دیدن شهر است.

غذاهای شگفت‌انگیز پاریس

بهترین باگت‌ها را در پاریس امتحان خواهید کرد. Jambon ،Beurre ژامبون و کره طعمی بی‌نظیر دارد. فرانسوی‌ها به غذاهایشان معروف هستند. رستوران‌های سراسر جهان براساس استانداردهایی که فقط بهترین‌ها می‌توانند رعایت کنند، رتبه‌بندی می‌شوند. وقتی در پاریس هستید، باید مانند پاریسی‌ها غذا بخورید. درحالی‌که نان باگت، کروسان، پنیر و ماکارون آن‌ها شهرت جهانی دارند، نمی‌توانید کانفیت اردک، کروک موسیو و فوای گرا را از دست بدهید. و اگر عاشق شیرینی هستید،  طیف وسیعی از دسرها از برست کلاسیک پاریس گرفته تا پروفیترول‌های فریبنده و از میل‌فوی رویایی گرفته تا کروکمبوش لذیذ شما را شگفت‌زده می‌کنند!

 

گشت شهری در پاریس | بهترین غذاهای پاریس

LE PETIT VENDÔME (ساندویچ‌های آماده و نشستن کلاسیک فرانسوی)

هر روز هنگام ناهار، صفی از مردم محلی بیرون در انتظار دارند تا ساندویچ‌های معروف Le Petit Vendôme را امتحان کنند. می‌توانید یک میز برای منوی غذاهای کلاسیک فرانسوی پیدا کنید و از بودن در پاریس نهایت استفاده را ببرید.

URFA DÜRÜM (ساندویچ‌های ترکی/کردی)

Urfa Dürüm مکان مناسبی برای ساندویچ‌های کباب ترکی است. همه چیز از جمله نان تازه در این رستوران طرفداران بسیاری دارد. منتظر یک صف طولانی در زمان شام باشید، هرچند ارزشش را دارد.

گشت‌و‌گذار در پاریس، غذاهای مخصوص پاریس

چارتیه (فرانسوی کلاسیک)

رستوران قدیمی پاریس در سال 1896 افتتاح شد که امروزه با غذاهای ارزان، مراجعه‌کنندگان بسیاری دارد. برای یک غذای ارزان و یک فضای سرگرم‌کننده به این رستوران بروید و از غذاهای ساده فرانسوی مانند مرغ یا استیک و سیب‌زمینی سرخ شده لذت ببرید.

L'AS DU FALLAFEL (کوشر خاورمیانه)

اگر راهنمای سفر به پاریس را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که بهترین فلافل جهان در پاریس سرو می‌شود. این رستوران، طرفداران بسیاری دارد و عمدتا یک مکان غذاخوری ایده‌آل برای سفارش فلافل است. صرف غذا در داخل، شامل هزینه اضافی خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم فلافل خوشمزه خود را بیرون بخورید.

سفر به پاریس فرانسه | بهترین رستوران‌های پاریس

کرپ فرانسوی LA CRÊPERIE JOSSELIN

برای امتحان کردن کرپ معروف به محله Montparnasse بروید، La Creperie Josseline یکی از بهترین مکان‌های کرپ در پاریس محسوب می‌شود. برای صرفه‌جویی در صرف ناهار کرپ شور، کرپ دسر، بهترین گزینه‌ها هستند.

بهترین پارک‌ها، باغ‌ها و فضای سبز

پاریس یکی از سرسبزترین شهرهای اروپاست، بنابراین بهترین گشت‌وگذار در پاریس را در پارک‌ها تجربه خواهید کرد.

راهنمای سفر به پاریس | دیدنی‌های پاریس

JARDIN DU LUXEMBOURG (باغ های لوکزامبورگ)

پاریسی‌ها در تمام طول سال به باغ‌های لوکزامبورگ می‌روند. پارکی ساده و زیبا که در بهار و تابستان شکوفه‌های گل، فضایی عطرآگین و زیبا خلق می‌کنند. در یک روز خوب، صدها بازدیدکننده، مردم محلی و دانشجویان در پارک، اوقات خوشی را سپری می‌کنند.

JARDIN DES TUILERIES (باغ TUILERIES)

هیچ گشت شهری در پاریس بدون قدم زدن در باغ Tuileries کامل نمی‌شود. این باغ شهری بکر از لوور تا میدان کنکورد امتداد دارد و مملو از فواره‌ها و مجسمه‌هاست و حتی منظره شگفت‌انگیز برج ایفل را از آن‌جا خواهید دید. 

 

راهنمای سفر به پاریس | باغ‌های معروف پاریس

سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی

پاریس یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌و‌نقل عمومی در جهان را دارد و از طریق ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌های متعدد خود به خوبی با بقیه اروپا در ارتباط است.

 ورود به پاریس از فرودگاه CDG

قطار یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای رسیدن از فرودگاه CDG به پاریس است که RER-B نامیده می‌شود. همچنین از طریق تاکسی با هزینه 50 تا 70 یورو به مرکز پاریس بروید. سواری تا فرودگاه حدود 35 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. به یاد داشته باشید فقط از ایستگاه تاکسی تعیین شده با تاکسی‌های رسمی استفاده کنید تا با ماشین شخصی دچار مشکل نشوید. 

استفاده از متروی پاریس

سیستم مترو روشی عالی برای گشت شهری در پاریس است و شما هرگز بیش از پنج دقیقه پیاده‌روی از یکی از 380 ایستگاه آن ندارید. سفر به پاریس فرانسه هنگام جشن‌ها و فستیوال‌ها بسیار ارزشمند و هزینه‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. جشن نمادین پاریس در 21 ژوئن برگزار و روز باستیل در 14 ژوئیه جشن گرفته می‌شود.

راهنمای سفر به پاریس | گشت‌وگذار در پاریس

سایر رویدادهای تابستانی عبارتند از Plages پاریس، مانی که شهر "سواحل" را در امتداد رود سن باز می‌شود و موزه‌ها در شب به‌طور رایگان درهای خود را باز می‌کنند؛ جشنواره جاز پاریس در اواخر سپتامبر بسیار دیدنی خواهد بود‌.  هفته مد دو بار در سال به پاریس می‌آید، همان‌طور که در تمام پایتخت‌های مد جهانی وجود دارد. هفته مد برای نمایش سبک‌های بهاری در پاییز برگزار می‌شود و برای سبک‌های پاییزی در اواخر زمستان اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: بهترین و معروف‌ترین سوغات فرانسه چیست؟

بهترین زمان سفر به پاریس

بازدید از پاریس در همه فصل‌ها تجربه شگفت‌انگیزی خواهد بود. در هر ماه از سال در پایتخت فرانسه جاذبه‌های شگفت‌انگیزی در انتظار شما خواهد بود. با مطالعه راهنمای سفر به پاریس متوجه می‌شوید که ژانویه، فوریه و مارس سردترین ماه‌ها هستند، اما این زمان نیز آرام‌ترین زمان در پاریس است. با پوشیدن یک کت شیک از گرد و غبار برف Pont Neuf تا محله لاتین قدم بزنید و در کافه‌ای زیبا یک فنجان قهوه لذیذ بنوشید‌.

ژوئن، ژوئیه و آگوست، درحالی‌که بسیار گرم و شلوغ است، روزهای بسیار طولانی دارند و خورشید تا ساعت 10 شب غروب نمی‌کند. زمانی بسیار مناسب برای نوشیدن کوکتل در یکی از میزهای رستوران در فضای باز که کنار پیاده‌رو قرار دارند. 

سپتامبر و اکتبر بهترین زمان برای سفر به پاریس به شمار می‌رود، درحالی‌که نسیمی تند به هوا می‌وزد، هفته مد پاریس در حال برگزاری است، و برگ‌های گردان در مناظر دیدنی‌ترین باغ‌های این شهر بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. در نهایت، نوامبر و دسامبر با غذاهای لذیذ فرانسوی و galette des rois در ویترین مغازه‌ها طرفداران بسیاری دارد.

بهترین زمان سفر به پاریس

هرچند تابستان در پاریس معایبی هم دارد. مثلا جاذبه‌های محبوب مانند برج ایفل و لوور جمعیت بسیاری را به خود جذب می‌کند و دیدن آن وقت‌گیرتر می‌‌شود. قیمت هتل‌ها نیز در ماه‌های تابستان به‌طور اجتناب‌ناپذیری افزایش می‌یابد. تهویه نه چندان مطبوع پاریس در تابستان برای سفر توصیه نمی‌شود. در ماه آوریل و می، با مقداری باران مواجه خواهید شد، اما آب‌و‌هوای معتدل و تقریبا تابستانی و بدون شلوغی نیز خواهید داشت. گزینه دیگر اواسط سپتامبر تا نوامبر است. به محض پایان یافتن روز کارگر و هفته مد، پاریس آرام می‌گیرد  تا زمانی که جمعیت در ماه دسامبر برای تعطیلات رمانتیک و زمستانی برگردند.

آب‌وهوا همیشه آن‌طور که فکر می‌کنیم، قابل پیش‌بینی نیست. اگرچه دوره‌های سرما و موج‌های گرما به پاریس می‌آیند، این میانگین دما در پاریس در هر سال متغیر است. بیشترین باران در ماه دسامبر و خشک‌ترین در ماه ژوئن است. از شلوغی‌هایی که در روزهای تعطیل خیابان‌ها را پر می‌کنند، اجتناب کنید، مهم است که بدانید وارد چه چیزی می‌شوید. مسابقات آزاد فرانسه در ماه مه و تور دو فرانس در پاریس در ماه جولای آغاز می‌شود.

محبوب‌ترین مقصد گردشگری در جهان

پاریس با ارتباط بین‌المللی با بیش از 80 میلیون گردشگر در سال گذشته، رتبه اول را به عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری در جهان دارد. پاریس یکی از معاصرترین شهرها با میراث تاریخی پرجنب‌وجوشی است. پایتخت فرانسه جاذبه‌های فراوانی مانند برج ایفل، لوور، نوتردام، و بلوار شانزلیزه دارد. با سفر به پاریس فرانسه با بناهای باشکوه مشهور جهان، هنر و مجسمه‌ها، غذاخوری‌های خوب، مد و فرهنگ آشنا خواهید شد و بهترین تجربه‌ها را به دست خواهید آورد‌. 

بهترین زمان برای سفر به پاریس

گشت‌وگذار در پاریس، ظرافت، سبک و فضای جادویی شهر را مقابل دیدگان‌تان قرار می‌دهد. تاریخ 2000 ساله و دوران روشنگری نقش اصلی را ایفا کرده و میراث عاشقانه را به همراه داشته است. پاریس اغلب به عنوان "شهر نورها" و "شهر عشق" و "شهر هنر" نیز نامیده می‌شود. آثار هنری و مجسمه‌سازی بسیار قابل توجه است و شاهکارهای خیره‌کننده معماری، بناهای تاریخی باشکوه، موزه‌ها و گالری‌های معروف جهان، بوتیک‌های شیک تا غذاهای نفیس در این شهر بسیار شهرت دارند.

زیبایی این شهر در داشتن گرمای لذت‌های ساده زندگی نیز نهفته است. نوشیدن قهوه در یک رستوران فرانسوی دنج در کنار جاده یا دور زدن در تراس کافه و تماشای عبور مردم، فرهنگ این شهر را نشان می‌دهد. جذابیت پاریس همچنین در جزئیات کوچک مانند سالن‌های چای خوش‌طعم در امتداد خیابان‌های سنگ‌فرش شده عجیب، شیرینی‌های پف کرده، نجیب‌زاده‌های شیک‌پوش و بسیاری دیگر از این موارد نهفته است. این معمای شهری مانند لبخند مونالیزا در یاد مسافران باقی خواهد ماند و باعث خواهد شد تا خاطره سفر به پاریس را هرگز فراموش نکنند.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات