سفر به نیس

4 سال پیش 0 دیدگاه

راهنمای سفر به نیس شامل موارد بی‌شماری است که برای داشتن سفری ایده‌آل به آن نیاز خواهید داشت. نیس، واقع در ریویرا فرانسه، دومین مقصد گردشگری بزرگ در این کشور است. شهری دوست‌داشتنی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده بالای تپه، رستوران‌ها، زرق‌و‌برق‌ها، مناظر بسیار و سواحل زیبا که بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب می‌کند. قدمت مکان‌های تاریخی به 400000 سال قبل باز می‌گردد. شهر نیس احتمالا در حدود 350 سال قبل از میلاد توسط یونانیان تأسیس شده است که در آن زمان به یک مرکز تجاری بزرگ تبدیل شد و در قرون وسطی گسترش یافت و امروزه به خاطر فضای مجلل خود شناخته شده است.

در ادامه با راهنمای سفر به شهر زیبای نیس با ما همراه باشید. این راهنمای سفر می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی سفرتان به نیس با تور فرانسه، صرفه‌جویی در هزینه و بهترین استفاده از زمان خود در این شهر زیبا کمک کند!

در Promenade des Anglais قدم بزنید

هنگام سفر به نیس فرانسه از این تفرجگاه ساحلی حتما دیدن کنید که یکی از قطب‌های اصلی شهر است. شما می‌توانید از فروشندگان کرپ‌های تازه تهیه کنید، همچنین رستوران‌های خوبی در ساحل وجود دارد که تمامی نیاز شما را برآورده می‌کند. رستوران Le Koudou را برای غذاهای دریایی یا Les Jardins du Capitole را برای آثار کلاسیک فرانسوی مانند تارتار امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: جاذبه استراسبورگ | با مناطق توریستی فرانسه آشنا شوید

از موزه ماتیس دیدن کنید

هنری ماتیس از هنرمندان نیس در 48 سالگی به این شهر نقل مکان کرد و تا زمان مرگش در سال 1954 در این شهر ماند. موزه ماتیس در یک ویلای قرن هفدهمی بین حفاری‌های رومی و محوطه قرار دارد که بسیار خیره‌کننده است. ماتیس از سال 1916 به بعد زمستان‌های خود را در نیس گذراند و سپس از سال 1921 تا 1938 آپارتمانی مشرف به چارلز فلیکس اجاره کرد.

سفر به نیس فرانسه

در این مکان او احساسی‌ترین و پررنگ‌ترین بوم‌های اودالیسک را که در برابر پارچه‌های عجیب‌وغریب ژست گرفته بود، نقاشی کرد. ماتیس علاوه‌بر نور دریای مدیترانه، به جنبه جهانی نیس و حضور هنرمندان همکار رنوار، بونارد و پیکاسو در شهرهای همسایه علاقه‌مند بود‌. او در نوامبر 1954 در سن 85 سالگی در سیمیز درگذشت.

بقایای رومی و موزه ماتیس یک باغ زیتون قدیمی است که در انتهای شرقی آن، ساختمان‌های قرن شانزدهمی و باغ‌های نفیس صومعه نوتردام Cimiez قرار دارد. این مکان دارای نقاشی‌های دیواری درخشانی است که کیمیاگری را به تصویر می‌کشد، در حالی که کلیسا سه شاهکار نقاشی قرون‌وسطایی لوئیس و آنتوان برا را در خود جای داده است. در ضلع شمالی صومعه، قبرستان سیمیز قرار دارد و مقبره ساده ماتیس در سمت چپ علامت‌گذاری شده است.

در ساحل استراحت کنید

سواحل قابل‌توجهی برای سرگرمی در اطراف نیس وجود دارد، هرچند در مقایسه با مناطق اطراف آن عالی نیستند، اما هنوز هم گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. La Reserve به عنوان یکی از بهترین سواحل نیس شناخته می‌شود. همچنین Plage Beau Rivage و Coco Beach هر دو مناظر بسیار خیره‌کننده و زیبایی دارند. صخره‌ها در نیس به‌طور طبیعی وجود دارند و سنگ‌های صاف از دهانه رودخانه‌های Var و Paillon و از زیر باغ‌های Promenade de Paillon می‌گذرد، جایی که سنگ‌های رودخانه به سمت سواحل نیس می‌روند. در Vieux Nice قدم بزنید.

راهنمای سفر به نیس

در زیر تپه شهر اصلی، شهر قدیمی هزارتویی از خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ وجود دارد. راهنمای سفر به نیس را مطالعه کنید و با بهترین بوتیک‌ها و بازارهای شهر آشنا شوید و با انتخاب بهترین کرپری‌ها و کافه‌ها از سفر خود نهایت استفاده را ببرید. از آن‌جایی که نیس تا امضای معاهده تورین در سال 1860 بخشی از ایتالیا بود، در Vieux Nice احساسی ایتالیایی خواهید داشت.

بندر نیس را ببینید

در تابستان، تماشای قایق‌ها در بندر لیمپیا بسیار دیدنی خواهد بود. حتی می‌توانید با یک کشتی رایگان به نام Lou Passagin در سراسر بندر به گردش بپردازید. برخی از معروف‌ترین بارها نیز در این‌جا قرار دارند؛ مثل بار بوستون و ما نولان که هر دو انتخاب‌های عالی هستند.

بهترین زمان سفر به نیس

از بازار گل Cours Saleya دیدن کنید

نیس به‌خاطر گل‌هایش شهرت بسیاری دارد. در سال 1897، این شهر اولین شهر در جهان بود که یک بازار عمده گل‌فروشی را افتتاح کرد. امروزه بازار مملو از کافه‌ها، مغازه‌ها و راهروهایی با گل‌های تازه است که هنگام سفر به نیس فرانسه نظر شما را بسیار جلب خواهد کرد. در حالی که این بازار به‌خاطر گل‌هایش شناخته شده است، غرفه‌های بسیاری از محصولات محلی نیز وجود دارد.

این بازار در شش روز هفته از ساعت 6 صبح تا 5:30 بعدازظهر باز است به جز بعدازظهرهای دوشنبه و یکشنبه. در این روزها بازار عتیقه‌جات مراجعه‌کنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. بهترین زمان برای بازدید صبح‌هاست، زیرا گل‌ها تازه و ازدحام کمتر است.

La Colline du Château (تپه قلعه)

قلعه نیس (Château de Nice) در قرن یازدهم ساخته شد و پادشاه لوئی چهاردهم در اوایل قرن هجدهم دستور داد تا آن را تخریب کنند. امروزه، در منطقه‌ای که زمانی شاتو در آن قرار داشت، یک فضای سبز محبوب و چشم‌اندازی زیبا وجود دارد. هنگام سفر به نیس فرانسه از بهترین مناظر پانوراما و دریا لذت خواهید برد. می‌توانید برای بالا رفتن از قلعه، سوار آسانسور شوید یا از پله‌ها بالا بروید، اما پیاده‌روی طولانی در پیش خواهید داشت. 

 موزه هنرهای آسیایی

این موزه توسط کنزو تانگه، معمار ژاپنی در سال 1998 و کنار دریاچه‌ای مصنوعی در پارک فونیکس ساخته شد. فرهنگ‌های آسیایی و غربی در این موزه تلفیق شده‌اند. مجموعه‌ای درخشان از هنر هند، چین و آسیای جنوب شرقی نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. نمایشگاه هند فضای بسیار فوق‌العاده ای دارد که بازدید از آن رایگان است. همچنین کارگاه‌های آخر هفته با اشکال هنری آسیایی مانند خوشنویسی ژاپنی و چینی و اوریگامی در این موزه وجود دارد. یک مراسم سنتی چای هر یکشنبه در ساعت 3 بعدازظهر برگزار می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به نیس

موزه هنرهای مدرن و معاصر

MAMAC در سال 1990 افتتاح و با بیش از 1300 اثر هنری به یکی از جاذبه‌های دیدنی نیس تبدیل شد. این موزه دارای چهار بخش است که هرکدام، هنر مدرن و معاصر را به ‌نمایش می‌گذارد. مجموعه بزرگی از مجسمه‌ها، اینستالیشن‌های مفهومی و نقاشی‌ها و همچنین نمایشگاه‌های موقتی چرخشی، بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

یک سفر یک روزه به موناکو داشته باشید

موناکو یک ایالت کوچک است که به خاطر فضای مجلل خود شناخته شده است. حتی اگر توانایی مالی برای اقامت در این شهر مجلل را ندارید، باز هم می‌توانید برای یک روز از این شهر دیدن کنید. کاوش در کازینوها، قایق‌های تفریحی و رستوران‌های شیک کنار آب تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود. بازدید از کاخ موناکو، قلعه‌ای که در سال 1191 ساخته شده، خالی از لطف نیست. از آن‌جایی که این مکان، اقامتگاه رسمی شاهزاده مستقل موناکوست، گردشگران می‌توانند فقط به صورت فصلی از آن بازدید کنند. مجموعه اتومبیل‌های سلطنتی و باغ‌های جانورشناسی موناکو بسیار دیدنی است. مسابقات بزرگ F1 موناکو هر ساله در ماه می یا ژوئن در این‌جا برگزار می‌شود و هزاران بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: بازدید از جاذبه‌های نرماندی فرانسه را از دست ندهید

کلیسای ارتدکس روسی سنت نیکلاس

سفر به نیس فرانسه بدون دیدن مکان‌های تاریخی این شهر کامل نمی‌شود. این کلیسای جامع، بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس شرقی در اروپای غربی است. هنگامی که یکی از پسران تزار الکساندر دوم در ابتدای قرن بیستم پس از ابتلا به مننژیت در نیس درگذشت، این کلیسای جامع بعدها به او تقدیم شد. 

این کلیسا سبک روسی را احیا کرده و دارای گنبدهای سبز رنگ و کاشی‌کاری شده با صلیب‌های نقره‌ای است. در داخل یک محراب طلایی و دیوارهایی با رنگ‌آمیزی پر جنب و جوش وجود دارد. با بررسی راهنمای سفر به نیس متوجه خواهید شد که محدودیت‌هایی برای پوشش نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید از کلیسا دیدن کنید، شلوار بلند بپوشید. همچنین ورود دوربین‌ها به این موزه ممنوع است.

موزه ملی مارک شاگال

شاگال، هنرمند روسی-فرانسوی یهودی‌تبار بلاروس، به خاطر قطعات کوبیسم و ​​اکسپرسیونیسم خود بسیار معروف است. موزه ملی مارک شاگال در شمال Vieux-Nice در همسایگی Cimiez قرار دارد و آثار مذهبی این هنرمند را به نمایش گذاشته است. به ویژه قطعاتی که رستاخیز، قربانی شدن اسحاق، آدم و حوا را به تصویر می‌کشند. کمانچه‌باز و بلا با یقه سفید از محبوب‌ترین قطعات او هستند. شاگال که در سال 1973 ساخته شد، تا زمان مرگش در سال 1985 در این موزه فعال بود.

سفر به نیس فرانسه | تور فرانسه

 از منطقه تپه Cimiez دیدن کنید

 در منطقه Cimiez Hill از موزه ماتیس دیدن کنید که حدود 2 کیلومتری از شهر قدیمی نیس قرار دارد. باغ‌های آرام صومعه Cimiez، موزه باستان‌شناسی و خرابه‌های آمفی‌تئاتر رومی از دیدنی‌های این منطقه و منطقه شمالی Cimiez با انبوهی از هتل‌های زیبا نیز بسیار قابل‌توجه است. 1700 سال پیش این منطقه مرکز نخبگان محلی و همچنین مرکز استان رومی Alpes-Maritimae بود. بخشی از یک آمفی‌تئاتر کوچک که هنوز پابرجاست و حفاری‌های حمام‌های رومی جزئیات کافی را نشان داده است. در این مکان امکانات مجلل و مفصل، حمام‌های عمومی ساده‌ و مجموعه‌ای مجزا برای زنان وجود دارد. یافته‌های بسیاری از جمله تصویری از تاریخ شهر قرون‌وسطی در موزه باستان‌شناسی نمایش داده می‌شوند.

راهنمای سفر به نیس، سفر به فرانسه

سوار قطار شگفت‌انگیز شوید

در سفر به نیس فرانسه یک سفر دو ساعته با Train des Merveilles داشته باشید و کوهستان زیبای Tende را تماشا کنید. در این سواری خوش‌منظره، قطار راه خود را از میان کوه‌ها باز می‌کند و مناظر خیره‌کننده‌ای از دره‌ها و دریا را ارائه می‌دهد. از قطار ساعت 9:15 صبح استفاده کنید تا بتوانید تا اواخر وقت صبح به مقصد برسید. بازدید از موزه رایگان است.

هزینه‌های سفر خوب

چندین هاستل در نیس در فاصله چند قدمی ساحل وجود دارد که از 22 تا 26 یورو برای خوابگاه 4 تا 6 تخته شروع می‌شود. اتاق‌هایی با 8 تا 12 تخت در حدود 14 تا 18 یورو در هر شب هزینه دارد و اتاق‌های خصوصی از 60 یورو برای هر شب شروع می‌شود. این اقامتگاه‌ها تمامی امکانات رفاهی مانند Wi-Fi رایگان و امکانات پذیرایی شخصی را در اختیار مهمان‌ها قرار می‌دهند.

هتل‌های ارزان‌قیمت نیس

راهنمای سفر به نیس فرانسه شما را با هتل‌های ازران آشنا می‌کند. برای مثال، قیمت هتل‌های مقرون‌به‌صرفه در مرکز شهر با وای‌فای رایگان و تهویه مطبوع از 50 تا 65 یورو در هر شب شروع می‌شود. همچنین در Airbnb، می‌توانید اتاق‌های خصوصی را پیدا کنید که از 40 یورو در هر شب و کل آپارتمان‌ها از 65 یورو در هر شب شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌ نانت | منطقه‌ای جذاب که در سفر به فرانسه باید دید!

غذا در فرانسه

غذا در فرانسه تاریخچه‌ای طولانی دارد و به طرز پیچیده‌ای با فرهنگ در هم تنیده شده است. نان تازه (مخصوصا نان باگت)، پنیرهای محلی خوش‌طعم و نوشیدنی‌های لذیذ از اصلی‌ترین غذاها هستند. همچنین در سفر به نیس فرانسه حتما کروک موسیو (ساندویچ ژامبون و پنیر داغ)، پات اوفئو (خورشت گوشت گاو)، استیک فریت (استیک و سیب‌زمینی سرخ‌شده) را نیز امتحان کنید و برای ماجراجویی بیشتر می‌توانید از غذاهای سنتی مانند پای قورباغه، اسکارگو (حلزون‌ها) یا فوی گراس (جگر اردک یا غاز چاق شده) استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به نیس | تور فرانسه

La Rossettisserie در Vieux-Nice

غذاهای گوشتی لذیذی در این رستوران سرو می‌شود و با منوی پر از گوشت قرمز و غذاهای مرغ طرفداران بسیاری دارد. پاستا Illia در خیابان Droite در Old Nice نیز با غذاهای کمتر از 15 یورو انتخابی خوشمزه و عالی خواهد بود. در نزدیکی Jean-Médecin، Le Vingt یک رستوران مدیترانه‌ای و فرانسوی پرجنب‌وجوش، تاپاس‌هایی خوشمزه‌ای سرو می‌کند. فست‌فود یا ساندویچ‌های آماده و یا یک وعده غذایی ترکیبی در مک دونالد نیز می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشند.

نیس، شهر گران فرانسه

نیس از آن‌جایی که در ریویرای فرانسه قرار دارد، برای مسافران لوکس ساخته شده و همچنین به بسیاری از مقاصد گران‌قیمت نیز نزدیک است. سفر به نیس فرانسه تقریبا پرهزینه خواهد بود. اما اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید، در این‌جا چند راه برای صرفه‌جویی در هزینه در Nice وجود دارد:

از آن‌جایی که آب لوله‌کشی برای نوشیدن بی‌خطر است، سعی کنید همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشید. این کار برای صرفه‌جویی در هزینه و کاهش استفاده از پلاستیک بسیار مفید است.

بهترین زمان برای سفر به نیس | تور فرانسه

محل اقامت در نیس

تعداد انگشت‌شماری هاستل در نیس  وجود دارد که اکثر آن‌ها کاملا به مرکز شهر نزدیک هستند. از بهترین اقامتگاه‌هایی که در نیس از آن‌ها ذکر شده، می‌توان به هاستل MeyerbeerHostel Ozz & Bar By HappyCulture ساحل ویلا سنت اگزوپری اشاره کرد.

سفر به نیس فرانسه | اقامت در نیس

حمل و نقل عمومی در نیس

تاکسی‌ها در نیس گران هستند و نرخ پایه آن 3.50 یورو به اضافه 2.08 یورو دیگر در هر کیلومتر است. این نرخ احتمالا عصرها افزایش یابد، بنابراین اگر می‌توانید از تاکسی‌ها صرف‌نظر کنید. تاکسی سواری Uber در نیس به‌طورکلی ارزان‌تر از تاکسی است. برای گشت‌وگذار در منطقه می‌توانید از برنامه BlaBlaCar نیز استفاده کنید که یک راه عالی برای سفر در سراسر اروپا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر هنگ‌کنگ

بهترین زمان سفر به نیس!

ژوئن تا آگوست گرم‌ترین و محبوب‌ترین ماه‌ها برای بازدید از نیس هستند. میانگین دمای هوا 30 درجه سانتی‌گراد (86 درجه فارنهایت) است، زمانی که در جنوب فرانسه، شمار بسیاری از مردم محلی و گردشگران می‌خواهند غروب خورشید را تماشا کنند. ازدحام جمعیت در تابستان به ‌خصوص در نزدیکی سواحل و در نیس قدیمی ممکن است گاهی اوقات بسیار زیاد باشد و قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها نیز افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از شلوغی، به برخی از محله‌های محلی مانند Jean-Médecin یا Carabacel بروید.

راهنمای سفر به نیس |  جاذبه‌های نیس

در سپتامبر و اکتبر، میانگین دمای بالا 24 درجه سانتی‌گراد (75 درجه فارنهایت) است. بهترین زمان برای سفر به نیس در این زمان خواهد بود. ازدحام جمعیت به میزان قابل‌توجهی کمتر است و زمان ایده‌آلی برای استراحت در ساحل و پرسه زدن در خیابان‌های Old Nice و سایر مناطق محبوب خواهد بود.

فصل زمستان در ماه‌های دسامبر تا آوریل، میانگین دما حدود 12 درجه سانتی‌گراد (55 درجه فارنهایت) است. قیمت‌ها در این زمان کمتر و خیابان‌ها خلوت‌تر هستند. همچنین یکی از جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های فرانسه که متعلق به سال 1873 است که در این ایام برگزار می‌شود.

هنگام سفر به نیس از بهترین کارناوال‌های اروپا، رژه‌های شناور رنگارنگ در طول روز، رژه چراغ‌ها در شب و رژه گل‌های زیبا دیدن کنید. همچنین هر سال در ماه می جشنواره بین‌المللی فیلم نیس برگزار خواهد شد، زمانی که شهر مملو از افراد مشهور می‌شود.

حقایقی در مورد نیس فرانسه

نیس تاون در زمان امپراتوری یونان در سال 500 قبل از میلاد در تپه بالای شهر قدیمی نیس نام گرفت که در زبان یونانی به معنای «پیروزی» است. نیس به شهر  اصلی تبدیل شد و در طول دوره چند قرنی خود در ایتالیا، آن را Nizza می‌نامیدند. در نهایت، 150 سال پیش این شهر فرانسوی Nice نامیده شد. مردم نیس مانند سالاد معروف Niçoise هستند و با گویش مخصوص Nissart صحبت می‌کنند.

راهنمای سفر به نیس فرانسه

خلیج فرشتگان یا خلیج نیس معجزه‌ای از قرن سوم است که مربوط به یک مسیحی جوان بود که به دلیل ایمانش در آن سوی دریای مدیترانه در فلسطین دستگیر شد. شکنجه‌گران او بدترین تلاش خود را کردند، اما هیچ‌چیز نتوانست او را متقاعد کند که از ایمانش چشم‌پوشی کند و سرانجام سر بریده شد. طبق عادت پس از چنین اعدام‌هایی، جسد او را روی یک قایق به دریا انداختند تا توسط پرندگان دریایی هتک حرمت شود. اما فرشتگان مسلط شدند و قایق را از طریق دریای مدیترانه به خلیج نیس هدایت کردند، جایی که بدن او بکر و دست‌نخورده به آنجا رسید و به عنوان یک معجزه اعلام شد. این خلیج به نام فرشتگان نام‌گذاری شده است و شهید جوان به سنت ریپارت، قدیس حامی کلیسای جامع در نیس قدیم تبدیل شد.

واحد پول فرانسه، یورو است. در سفر به نیس فرانسه یک پاس فرانسوی ریویرا تهیه کنید تا به راحتی از موزه‌ها، حمل‌ونقل عمومی، اتوبوس گرند تور استفاده کنید. استفاده از سواحل خصوصی با صندلی‌ها، بارها، رستوران‌ها بسیار لذت‌بخش است. هرچند فضای زیادی برای همه افراد در سواحل عمومی وجود دارد. مطمئن شوید کفش‌های ساحلی خود را برداشته‌اید، زیرا راه رفتن روی سنگ‌ریزه‌ها دردناک خواهد بود. هنگام پرواز به نیس سعی کنید کنار پنجره بنشینید تا حرکت از آسمان نیلگون بر فراز آبی‌های متمایز دریا با کوه‌هایی که در نوری بکر غرق شده است را تماشا کنید. هنگام فرود، با استفاده از تراموا سفری ایمن و مقرون‌به‌صرفه خواهید داشت. ترامواها از ترمینال‌های 1 و 2 مستقیما حدود 25 دقیقه‌ای به مرکز شهر می‌رسند که بسیار ارزان‌تر است.

سفر به نیس فرانسه | گشت‌وگذار در شهر نیس

نیس شهری امن در فرانسه

نیس شهری بسیار امن است. راهنمای سفر به نیس را مطالعه کنید و با خیالی آسوده به این شهر رویایی سفر کنید، حتی اگر تنها هستید. خطر جنایت خشونت‌آمیز در این شهر بسیار کم است. هرچند مانند هر مقصدی، از پیاده‌روی در مناطق ناآشنا به تنهایی در شب خودداری کنید و مراقب جیب‌بری و سرقت‌های کوچک باشید. جیب‌بری در بازارها، اتوبوس‌ها و قطارها و سایر مناطق شلوغ رایج است. همیشه اشیای قیمتی خود را امن و دور از دسترس نگه دارید تا در امان باشید. از آوردن اشیای قیمتی به ساحل خودداری کنید، همچنین هنگام صرف غذا بیرون از منزل، وسایل با ارزش خود را ایمن نگه دارید.

بررسی راهنمای سفر به نیس به شما کمک می‌کند از مناطقی که ایمنی کمتری دارند، در شب دوری کنید و همیشه مراقب محیط اطراف خود باشید. از مدارک شخصی خود از جمله پاسپورت و شناسنامه کپی تهیه کنید. برنامه سفر خود را به خانواده اطلاع دهید تا بدانند شما کجا هستید.

هنگام بازدید از نیس متوجه خواهید شد که به یکی از زیباترین شهرها سفر کرده‌اید. پنجمین شهر فرانسه با سواحل و مکان‌های زیبا و دیدنی، هرساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. 

فضای مجلل خلیج فرشتگان در نور آسمانی خیره‌کننده و شکوه و عظمت آلپ قابل ستودن است. فرهنگ غنی و خوش‌منظر شهر و جذابیت‌های فراوان برای دو قرن یا بیشتر، ثروتمندان بزرگ و نجیب‌زادگان را برای زندگی در نیس فرانسه ترغیب کرده است. ملکه ویکتوریادر بستر مرگ گفت: "اگر من در نیس بودم، بهتر می‌شدم." 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات