موزه فضای باز هلند کجاست؟ + راهنمای بازدید

2 سال پیش 0 دیدگاه

موزه فضای باز هلند با 85 ساختمان از تمام نقاط هلند که قدمت اکثر آنها بین سال‌های 1700 و 1970 است، اشیاء روزمره و فرهنگ زندگی مردم عادی را به نمایش گذاشته است. در سراسر محوطه موزه، خانه‌ها، مزارع و کارخانه‌های عتیقه از مناطق مختلف به چشم می‌خورد و بازدیدکنندگان این فرصت را دارند با فرهنگ منحصربه‌فرد هرکدام آشنا شوند. این موزه نیز مانند دیگر موزه‌های ملی از نمونه اسکانسن در استکهلم الهام گرفته که در کشورهای شمال اروپا در دهه‌های قبل از جنگ جهانی اول تاسیس شد. در ادامه با معرفی موزه فضای باز در هلند همراه ما باشید.

 موزه فضای باز هلند کجاست؟

موزه فضای باز هلند در شهر آرنهم قرار دارد. برای تجربه واقعی زندگی روزمره هلندی، در یک سفر یک روزه به خارج از آمستردام سفر کنید. شما می‌توانید در عرض نیم ساعت پس از خروج از ایستگاه مرکزی، در اعماق سرسبز و پر از لاله‌ها و گاوهای سیاه و سفید هلند باشید.

فردریک آدولف هوفر پس از بازدید از چندین موزه مشابه در اسکاندیناوی ایده موزه فضای باز را مطرح کرد. در همان زمان، اختلافات منطقه‌ای با افزایش صنعتی شدن و شهرنشینی از بین رفت. این موزه نه تنها یک غرفه فضای باز بلکه یک فضای نمایشگاهی سرپوشیده است و همچنین امکان بازدید در هر شرایط آب و هوایی را فراهم می‌کند. علاوه بر ساختمان‌های تاریخی، فرهنگ روستایی و صنایع دستی سنتی هلندی، بازدیدکنندگان امروزه می‌توانند از نمایشگاه‌های موقت در ساختمان جدید و نمایش‌های تئاتر پانوراما در هالندراما دیدن کنند. این ساختمان که به عنوان میدان مرکزی موزه طراحی شده، داخل و خارج را به هم متصل کرده و نظر بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.

تاریخچه موزه فضای باز هلند

موزه در سال 1912 تاسیس و در سال 1918 به روی عموم باز شد که در شش ساختمان آن از سنت‌ها، صنایع دستی و بناهای تاریخی نگهداری می‌شود. بسیاری از آنها خانه‌های کشاورزی سنتی هستند اما بخش قابل توجهی از آنها به میراث صنعتی تعلق داشت. موزه فضای باز در هلند در سال 1941 به یک مسئولیت دولتی تبدیل شد و در ماه‌های پس از نبرد آرنهم در سپتامبر 1944، پناهگاه بسیاری از افراد بود که در یکی از ساختمان‌های موزه این داستان روایت می‌شود. پس از آسیب‌های دوران جنگ موزه را بازسازی کردند، اما در دهه 1980 به دلیل کاهش هزینه‌های عمومی با تهدید تعطیلی روبه‌رو بود و از سال 1991 به مسئولیت یک بنیاد مستقل تبدیل شد. امروزه حدود چهل بنای تاریخی از مکان‌ها و دوره‌های تاریخی مختلف در موزه وجود دارد و در سال 2000 یک موزه سرپوشیده با همکاری موزه Rijksmuseum در آمستردام افتتاح شد. این مجموعه دائمی با نمایش تاریخ و زندگی روزمره هلند گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

جاذبه موزه فضای باز هلند

موزه نقش مهمی در حفظ تاریخ سکونت هلند ایفا می‌کند و نقطه شروع طراحی، منعکس کننده این موضوع است. در این مسیر کلینکرهای قدیمی با سازه‌ای مرموز 13 متری مانند تخته سنگ و بدون هیچ روزنه‌ای دیده می‌شود. دروازه ورودی موزه  143 متر ارتفاع دارد و از سنگ‌ها و آجرهای قدیمی ساخته شده است که در بند‌های مختلف سنگ تراشی قرار گرفته‌اند. در فضای داخلی یک سرسرا ورودی بزرگ با کافه و فروشگاه موزه قرار دارد، که سطوح تقسیم‌شده پلکانی با مناظر چرخشی هماهنگ است. نمای شیشه‌ای بلند با قاب‌های چوبی پلکانی، مشرف به موزه در فضای باز است. سالن‌های نمایشگاه در پایین‌ترین سطح قرار دارند و به تئاتر پانوراما HollandRama در داخل تخته سنگ منتهی می‌شوند.

مجموعه باارزش موزه فضای باز هلند

از مجموعه به نمایش گذاشته شده در موزه می‌توان به تقریباً 153000 شی، از جمله واگن‌های مزرعه، منسوجات خانگی، لباس‌های منطقه‌ای و اسباب بازی اشاره کرد. این موزه همچنین دارای چندین شی Delftware است که بیشتر شامل ظروف، مانند بسیاری از صفحات آبی و سفید و پلی کروم می‌شود. در موزه فضای باز در هلند همچنین می‌توان اشیاء قدیمی مانند، یک قوری قهوه کمیاب، تورن، وان کره و چندین قوری، مجموعه تزئینی، تنباکو و شیشه‌های دارویی و گلدان را مشاهده کرد. یک جوهردان با دو جوهر افشان و ماسه‌پاش از سال 1782 از نکات برجسته این مجموعه است. در ادامه یک جعبه تنباکوی کامل آبی و سفید متشکل از جعبه و کاور، یک مخزن زیبا و یک بانک پول نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند.

 در تاریخ هلند نیرو باد همیشه مهم بوده و موزه دارای چندین آسیاب بادی است که می‌توان به یک آسیاب برجی با ارتفاع 26 متر از دلفت و یک کارخانه چوب‌بری با نیروی باد اشاره کرد. کارخانه کاغذسازی با آب از Veluwe، خامه‌سازی Freia که از سال 1879 در Veenwouden در فریزلند ساخته شد، یک کارگاه قایق‌سازی در سال 1885 از Marken در هلند شمالی از ساختمان‌های صنعتی این موزه هستند. در موزه فضای باز هلند همچنین وجود یک کلبه ماهیگیری از همان روستا، خانه های عوارض جاده‌ای سال 1855 از  استان گرونینگن و 1850 از درنته و انبار ماشین آلات کشاورزی که در کنار راه آهن در گوس در سال 1915 ساخته شد، بسیار قابل توجه است. بازدیدکنندگان می‌توانند با ماشین‌های تراموایی به دور موزه سفر کنند. بسیاری از نمایشگاه‌های کوچک، پست‌های مایل، زیارتگاه‌های کنار جاده، کلبه‌هایی که زمانی افراد بسیار فقیر در کوه‌ها زندگی می‌کردند و همچنین کلبه‌هایی که زمانی محل زندگی مبتلایان به سل بودند، بسیار دیدنی است. همچنین در آرنهم نشانه‌های صنعت در یک زمینه تاریخی گسترده قابل مشاهده است. این موزه نه تنها نمایی مهیج از تاریخ اقتصادی قرون اخیر در هلند، بلکه در کل اروپا را نشان می‌دهد.

این موزه  به طور رسمی در سال 2000 افتتاح و بین سال‌های 2016-2017 به طور کامل بازسازی شد. مغازه موزه دارای یک فیس لیفت و فضای داخلی بسیار انعطاف پذیر است. پارک موزه چهل و چهار هکتار مساحت دارد و خانه‌هایی از دوره‌ها و مناطق مختلف را به نمایش گذاشته است.

این موزه برای کاوش تجربه بسیار لذت بخشی خواهد بود. بوی آتش چوب و دیگ‌های دباغی، لقمه‌ای از پنیر کهنه و شیرین بیان قدیمی، تماشای چرخش آسیاب بادی بسیار بی‌نظیر است. بوی لبنیات در سراسر فضا به مشام می‌رسد. بازدید از  موزه‌های عامیانه در فضای باز شما را با گوشه‌ای از زندگی و تاریخ هلندی آشنا می‌کند و این فرصت را دارید از کارخانه پنیرسازی، آسیاب‌های بادی و کفش‌های چوبی دیدن کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات