جاذبه دیدنی شهر ریشی‌کش، شهر یوگا در هند

2 سال پیش 0 دیدگاه

 شهر ریشی‌کش هند که به عنوان «پایتخت یوگای جهان» شهرت دارد، زمانی که گروه راک محبوب انگلیسی بیتلز در دهه 60 از جاذبه شهر ریشی‌کش دیدن کرد، شهرت خود را به‌دست آورد. این گروه معروف به دنبال معنویت، وقت خود را در آشرام ماهاریشی ماهش یوگی گذراندند. درحالی‌که گذراندن مدتی در این آشرام هنگام بازدید از این شهر معنوی یک امر مسلم است، اما مکان‌های زیادی وجود دارد که توجه شما را می‌طلبد. اگر به راهنمای دقیقی نیاز دارید که به شما در برنامه‌ریزی کل سفر به هند و بازدید از ریشی‌کش کمک کند، همراه ما باشید تا در مورد جاذبه شهر ریشی‌کش برای بازدید بیشتر بدانید.

 

معرفی کامل جاذبه‌های شهر ریشی‌کش

جاذبه‌های گردشگری ریشی‌کش برای بازدید در این شهر وجود دارد. شهر ریشی‌کش در کشور هند، سال‌ها به عنوان برترین مکان‌های معنوی جهان بسیار محبوب بوده و دارای مکان‌های دیدنی زیادی است که شما را مجذوب خود می‌کند. به‌خصوص پس از انجمن بیتلز ماهاریشی ماهش یوگی در اواخر دهه 60، محبوبیت بیشتری پیدا کرد و هر ساله گردشگران خارج از کشور در این‌جا جمع می‌شوند.

این شهر به عنوان یک شهر زیارتی نیز شناخته می‌شود و یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای هندوها به حساب می‌آید. از آن‌جایی‌که این مکان در ساحل مقدس رود گنگ واقع شده ‌است، مرکز سادوها (قدیس‌ها) بوده و آشرام‌های زیادی در این‌جا برای آموزش معنویت، یوگا، مدیتیشن و آیورودا ساخته شده ‌است. بااین‌حال در طول سال‌ها، Rishikesh به یک مرکز ورزش‌های ماجراجویی تبدیل شده ‌است زیرا طیف وسیعی از گزینه‌های ورزشی از جمله رفتینگ در آب، بانجی جامپینگ، فلاینگ فاکس، دوچرخه‌سواری در کوهستان و غیره را ارائه می‌دهد.

جاذبه‌های شهر ریشی‌کش، راه را برای گردشگران به کوه‌نوردی در هیمالیا باز می‌کند و به عنوان دروازه ورود به هیمالیا شناخته می‌شود. ریشی‌کش، همچنین به عنوان یک مکان کمپینگ محبوب در نظر گرفته می‌شود. اگر واقعا می‌خواهید یک تجربه جدید داشته باشید، باید یک بار از جاذبه‌های ریشی‌کش دیدن کنید، زیرا مکانی است که ارزش بازدید دارد.

  1. لاکشمن جولا، ریشی‌کش

از جاذبه‌های دیدنی ریشی‌کش، Laxman Jhula، یک پل معلق 450 فوتی در ارتفاع 70 فوتی از رودخانه است. این پل که در سال 1939 ساخته شد، یک جاذبه مهم است زیرا اعتقاد بر این است که این پل همان مکانی است که لرد لاکسمن با طناب جوت از رودخانه گانگا عبور کرد. درحالی‌که کافه‌های زیادی در دو طرف پل خواهید دید، اما مکان‌های معروفی که حتما باید از آن دیدن کنید، معبد لاکسمن و ترا منزیل ماندیر هستند که در نزدیکی آن قرار دارند. هنگام عبور از پل، وسط آن توقف کنید و فقط در منظره تپه‌های اطراف خود غرق تماشا شوید.

شهر ریشی‌کش هند

  1. رام جولا، ریشی‌کش

این جاذبه شهر ریشی‌کش، چند مایلی پایین‌تر از Laxman Jhula، Ram Jhula قرار دارد. این پل معلق تقریبا از نظر ساختار و ساخت مشابه، در سال 1980 و کمی دیرتر از Laxman Jhula ساخته شد. وقتی از این پل عبور می‌کنید، شاهد خواهید بود که هیمالیا در روزهای صاف از ابرها بیرون می‌آید و رودخانه گانگا با جریان کامل به پایین فوران می‌کند و منظره‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد که وقتی در ریشی‌کش هستید، نمی‌خواهید آن را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با قلعه سرخ دهلی (لال قلعه دهلی) کشور هند | هر آن‌چه باید بدانید

این پل همچنین به دلیل اتصال دو آشرام محبوب شهر یعنی Swarg Ashram در یک طرف و Sivananda Ashram در طرف دیگر مشهور است. این پل حدود 450 فوت طول دارد و مناظر خیره‌کننده‌ای از دره‌ها و معابد اطراف ارائه می‌دهد.

شهر ریشی‌کش در هند

  1. ترا منزل ماندیر، ریشی‌کش

این معبد که به عنوان معبد تریمباکشوار نیز شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین معابد ریشی‌کش است. این معبد (همان‌طور که از نامش پیداست) در سواحل رودخانه گانگا قرار دارد و دارای 13 طبقه است و معماری فوق‌العاده زیبایی دارد و به لطف نمای رنگارنگش به راحتی از دور قابل تشخیص است.

  1. شری بهارات ماندیر، ریشی‌کش

یکی از قدیمی‌ترین و مورد احترام‌ترین معابد در کل شهر، شری بهارات ماندیر است که به لرد هریشی‌کش نارایان تقدیم شده ‌است. این معبد باشکوه چندین داستان اساطیری پشت خود دارد. به عنوان مثال، اعتقاد بر این است که پانداواها، در مسیر خود به بهشت، در این معبد اقامت داشتند و لرد هریشی‌کش را پرستش کردند. همچنین اعتقاد بر این است که زمانی که لرد بودا از این معبد بازدید کرد، برای چند سال به یک صومعه تبدیل شد.

جاذبه دیدنی ریشی‌کش

  1. تریونی گات، ریشی‌کش

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر ریشی‌کش،  یکی از معروف‌ترین قایق‌های ریشی‌کش و مکانی زیبا برای تماشای غروب گانگا آرتی است. تقدس گات از این افسانه ناشی می‌شود که در آن، محل تلاقی سه رودخانه بزرگ، گانگا، یامونا و ساراسواتی، گات مقدس در نظر گرفته می‌شود و اگر اساطیر هندو باور شوند، می‌گویند که فرو رفتن در آب مقدس گانگا در نزدیکی گات می‌تواند تمام گناهان شما را پاک کند.

جاذبه‌های ریشی‌کش

  1. آشرام بیتلز، ریشی‌کش

The Beatles Ashram که در فاصله 18 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد، یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی در ریشی‌کش است. پس از بازدید بیتلز از آشرام برای انجام مدیتیشن ماورایی، نگرش به معنویت هندی در سراسر جهان تغییر کرد. زمانی‌که بیتلز در آشرام سپری کرد، به عنوان یکی از پربارترین دوره‌های آن‌ها یاد می‌شود که در آن آهنگ‌های زیادی نوشتند.

اگر از طرفداران بیتلز هستید، باید از آشرام دیدن کنید و در آرامش آن غرق شوید. این مکان به درستی نگه‌داری نشده است، اما ویرانه‌هایش همچنان زیبا به نظر می‌رسند. فقط یک نقطه در داخل آشرام، پیدا و چند ساعت را صرف مراقبه کنید.

جاذبه‌های شهر ریشی‌کش

  1. شیوپوری، ریشی‌کش

هیچ سفری به ریشی‌کش بدون تجربه ورزش آبی پرآدرنالین یعنی رفتینگ در رودخانه، کامل نمی‌شود و بهترین مکان برای انجام یکی از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌های ماجراجویی در ریشیکش Shivpuri است. اين جاذبه شهر ریشی‌کش، مرکزی برای رفتینگ در رودخانه و مملو از افرادی است که می‌خواهند این ورزش ماجراجویی را امتحان کنند.

جاذبه‌های گردشگری ریشی‌کش

  1. معبد نیلکانث ماهادف، ریشی‌کش

این معبد مقدس که در حدود 30 کیلومتری ریشی‌کش قرار دارد، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر ریشی‌کش برای تمام ارادتمندان لرد شیوا در نظر گرفته می‌شود. براساس اساطیر هندو، اعتقاد بر این است که معبد در همان نقطه‌ای ساخته شده ‌است که لرد شیوا زهر "هالاهالا" را نوشید که پس از به هم زدن اقیانوس برای به‌دست آوردن اکسیر حیات استخراج شده بود. معبد همچنین دارای یک چشمه آب شیرین است که در آن فداییان شنا مي‌كنند.

معرفی شهر ریشی‌کش هند

  1. جامپین هایتس، ریشی‌کش

ریشی‌کش که بهشت ​​ماجراجویان است، مرکز یکی از دلهره‌آورترین و درعین‌حال هیجان‌انگیزترین فعالیت‌های يعني جامپینگ بانجی است و بهترین مکان برای امتحان این ورزش ماجراجویی، Jumpin Heights است. از مربیان متخصص گرفته تا وسایل مورد نیاز برای بانجی جامپینگ، همه‌چیز را در این‌جا خواهید یافت. به‌علاوه، شما می‌توانید عکس‌العمل خود را هنگام انجام این ورزش روی دوربین ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: جاذبه کوچی | مناطق جذابی که در سفر به کوچی هند باید ببینید

  1. پارمارث نیکتان، ریشی‌کش

اگر از پیروان پرشور یوگا هستید، پارمارث نیکتان یکی از بهترین جاذبه شهر ریشی‌کش است که می‌توانید در اين شهر ببینید. این آشرام که در سال 1942 تأسیس شد، به یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های معنوی کشور تبدیل شده‌ است.

آشنایی با شهر ریشی‌کش در هند

  1.  بیاسی، ریشی‌کش

بیاسی یک روستای کوچک در حدود 30 کیلومتری ریشی‌کش است. اگر عاشق ماجراجویی هستید، این مکان مناسب شماست. کمپینگ، رفتینگ در رودخانه و قایق‌سواری برخی از فعالیت‌هایی هستند که در طول سال در این‌جا انجام می‌شوند. این روستا دارای تعداد زیادی رستوران و اقامتگاه نیز هست.

  1. مونی کی رتی، ریشی‌کش

در لیست جاذبه‌‎های گردشگری ریشی‌کش، این شهر یک انتخاب محبوب است. این مکان پر از معابد و آشرام‌های بی‌شمار هندو، شما را آرام نگه می‌دارد. این شهر تنها 6 کیلومتر با شهر اصلی ریشی‌کش فاصله دارد. گنگ در این‌جا کمتر شلوغ است و می‌توانید از قدم زدن در سواحل آن لذت ببرید.

  1. کائودیالا، ریشی‌کش

برای جویندگان ماجراجویی، کائودیالا از بهترین جاذبه شهر ریشی‌کش است. این مکان در فاصله 40 کیلومتری از مرکز شهر مقدس در کرانه‌های گنگ واقع شده و به منطقه کمپینگ و فعالیت‌های ماجراجویی تبدیل شده ‎است و ماسه‌های سفید زیبایی به شهر می‌بخشد.

جاذبه دیدنی ریشی‌کش | سفر به هند

  1. معبد راگونات، ریشی‌کش

معبد راغونات که معبد مهمی در ریشی‌کش است، به لرد راما و همسرش الهه سیتا تقدیم شده ‌است که بسیاری از مراسم مذهبی مهم در این معبد محترم برگزار می‌شود.

 

  1. ریشیکوند، ریشی‌کش

ریشیکوند «برکه‌ای برای ریشی‌ها» نامیده می‌شود و یک آب مقدس است که نزدیکی معبد راگونات واقع شده است. این برکه، منعکس‌کننده برج ورودی معبد راگوناث است و مکانی بسیار آرامش‌بخش برای گذراندن وقت است. گفته می‌شود که این برکه توسط الهه رودخانه یامونا برکت داده شده است.

  1. معبد لاکشمان، ریشیکش

این معبد بسیار قدیمی در نزدیکی Lakshman Jhula قرار دارد و گفته می‌شود مکانی است که لرد لاکشمن برای جستجوی روشنگری معنوی در آن‌جا مدیتیشن کرده است. این معبد به دلیل کنده‌کاری‌ها، مجسمه‌ها و نقاشی‌های باستانی خود شناخته‌شده و مکانی بسیار معروف و از جاذبه‌های شهر ریشی‌کش است.

  1. غار واشیستا، ریشی‌کش

این مکان که به سنت واشیستا تقدیم شده، جایی است که او در پایان حيات خود در آن زندگی و مراقبه می‌کرد. این غار در مکانی زیبا واقع شده است و یکی از جاذبه‌های شهر ریشی‌کش است.

بیشتر بخوانید: معابد خاجوراهو هند | مکانی جذاب برای گردشگران

  1. معبد کونجاپوری دیوی، ریشی‌کش

از جاذبه‌های شهر ریشی‌کش است که در بالای یک تپه کوچک قرار گرفته است، برای رسیدن به معبد معروف Kunjapuri Devi باید 80 پله را طی کنید. این یکی از 52 Shakti Peets در نظر گرفته می‌شود، بنابراین در تعطیلات آخر هفته بسیار شلوغ خواهد شد.

  1. سیواناندا آشرام، ریشی‌کش

سیواناندا آشرام حدود 3 متری ریشی‌کش قرار دارد و یک مرکز یوگای بسیار محبوب در شهر است. بسیاری از شخصیت‌های مشهور برای شرکت در برنامه‌های قدرتمند و توانمند یوگا که توسط گوروها برگزار می‌شود، از این آشرام دیدن کرده‌اند.

  1. اومکاراناندا اشرام، ریشی‌کش

Omkarananda Ashram در سواحل رودخانه Ganga واقع شده و بیش از 50 سال پیش تأسیس شده است. پس برای تجربه‌ای معنوی از این آشرام دیدن کنید. درحالی‌که این‌ها تنها بخشی از جاذبه دیدنی ریشی‌کش هستند، آشرام‌های زیادی در این شهر مقدس وجود دارد که می‌توانید در فرصت‌های دیگر از آن‌ها دیدن کنید.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات