راهنمای بازدید از موزه پرادو مادرید

2 سال پیش 0 دیدگاه

موزه پرادو مادرید یا همان موزه دل پرادوی اسپانیا جواهر فرهنگی اسپانیاست که یکی از بهترین و پر احساس‌ترین مجموعه‌های نقاشی اروپا را به رخ می‌کشد. این منطقه یکی از جاهای دیدنی مادرید است و می توانید در سفر با تور مادرید از این موزه جذاب بازدید فرمایید. پرادو مکان عظیمی است. بدون برنامه‌ریزی، شما فقط می‌توانید در اطراف پرسه بزنید و شاهکارها را خیلی سریع از نگاه بگذرانید. در ادامه نکات و ترفندهایی را برای بازدید از موزه دل پرادوی اسپانیا ارائه می‌کنیم.

موزه دل پرادو اسپانیا

معرفی بخش‌های مختلف موزه پرادو مادرید

موزه پرادو مادرید در سال 1819 به‌عنوان موزه سلطنتی نقاشی افتتاح شد. این موزه پرافتخار، امسال 200 سالگی خود را جشن می‌گیرد و یکی از مشهورترین موزه های اسپانیا است. مجریان هنری پرادو فرانسیسکو گویا، دیگو ولاسکز و پیتر پل روبنس هستند اما شاهکارهایی از Titian، Bosch و El Greco نیز وجود دارد. شما می‌توانید در اتاق به اتاق این موزه پر از نقاشی‌های زیبا پرسه بزنید.

بازدید از موزه دل پرادو

بیشتر بخوانید: بهترین هتل‌های بارسلونا 

بوش در سه‌گانه «باغ لذت‌های زمینی»، دنیای عجیب‌وغریب، غیرقابل کشف و پر از وسوسه را به تصویر می‌کشد. این احتمالا یک تصویر خلقت و نفرین است پر از موجودات برهنه ترکیبی، اعمال عاشقانه وحشت‌های توهم‌آمیز. به جرات می‌توان گفت که یک محراب واقعی است.

اطلاعات زیادی در مورد بوش مرموز وجود ندارد. مورخان هنر نمی‌دانند او چه زمانی به دنیا آمده است، آیا تحصیل کرده یا حامیانش چه کسانی بوده‌اند.

هیچ یک از نوشته‌های بوش باقی نمانده است، بنابراین تفسیر نقاشی‌های او دشوار است. مورخان هنر قرن‌هاست که به جستجو و تحلیل نمادها در آثار اسرارآمیز او می‌پردازند. به‌عنوان مثال، توت‌فرنگی‌های زیادی در پانل مرکزی وجود دارد که ممکن است یک "میوه عشق" فریبنده باشد.

با وجود محتوای به ظاهر تکان دهنده‌اش، این نقاشی در آن زمان محبوبیت زیادی داشت. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این نقاشی در مکان‌های برجسته نمایش داده و ملیله‌ها و کپی‌هایی از آثار اصلی بوش ساخته شده است. نقاشان دیگر از جمله پیتر بروگل، از سبک بوش کپی کردند و بوش به شدت بر جنبش سوررئالیستی تأثیر گذاشت.

یک واقعیت کمتر شناخته شده در مورد این اثر این است که اگر دریچه‌های سه‌تایی را ببندید، نقاشی کاملا متفاوتی خواهید داشت.

لاس منیناس یکی دیگر از نقاشی‌های معمایی و یکی از مهم‌ترین شاهکارهای هنر اروپایی است. لاس منیناس در اصل مونالیزای پرادو است. ادوار مانه، نقاش فرانسوی گفت: «ولاسکز به تنهایی ارزش سفر را دارد» به پرادو. Las Meninas در زبان اسپانیایی به معنای «خدمت‌های افتخار» است.

ولاسکز نقاش درباری فیلیپ چهارم، از حامیان هنرهای معروف به «شاه شاعر» بود. او در طول زندگی حرفه‌ای خود، ده‌ها عکس از خانواده سلطنتی را نشان داد. این یکی تقریبا شبیه یک پولاروید و کار اوج ولاسکز است.

بازدید از موزه دل پرادو اسپانیا

مورخان هنر هنوز در مورد معنای آن اختلاف نظر دارند. این نقاشی چشم‌اندازی منحصربه‌فرد دارد پر از شخصیت‌های عجیب‌وغریب. یک راهبه، یک کوتوله، خود هنرمند، یک شاهزاده خانم. پادشاه و ملکه در پس زمینه دیده می‌شوند که در آینه منعکس شده‌اند. فضای زیادی از این نقاشی به سقف اختصاص داده شده است.

این نقاشی آن‌قدر غیر معمول و صمیمی است که ممکن است یک صحنه، تصویر شده باشد. مشخص نیست که آیا Las Meninas یک سلف پرتره است، یک پرتره سلطنتی یا تصویری از زمانی است که شاهزاده خانم به‌طور خودجوش به استودیوی ولاسکز آمده است.

برخی از منتقدان هنری این نقاشی را به‌عنوان یک توهم نوری توصیف می‌کنند که در آن، بینندگان به داخل نقاشی کشیده می‌شوند. ولاسکوز استاد نور و سایه بود. او عمدا از آن برای انتقال حس رمز و راز استفاده کرد.

معرفی موزه دل پرادو اسپانیا

در سال 1807 ناپلئون به اسپانیا حمله کرد و برادرش را بر تخت سلطنت نشاند. در 2 مه 1808 صدها اسپانیایی شورش کردند. در 3 می، این مبارزان آزادی اسپانیایی توسط فرانسوی‌ها جمع‌آوری و قتل عام شدند که خون در خیابان‌های مادرید جاری شد.

کشتار هموطنانش و وحشت جنگ، تأثیر عمیقی بر گویا گذاشت. او دو تهوع سفارشی برای یادبود قیام اسپانیا خلق کرد: دوم مه 1808 و سوم می 1808 هر دو در پرادو هستند و قطعا نقاشی‌های معمولی در این سالن نیستند.

سوم می 1808 مشهورترین اثر گویا و شاید بهترین نقاشی در پرادوست. گویا در آن، غیرانسانی بودن انسان را نسبت به انسان به تصویر می‌کشد، نه یک امر قهرمانانه بدون خونریزی. این یک نقاشی احساسی است که در آن شخصیت مرکزی، یک ضد قهرمان با دست‌های بالا رفته گیج‌شده، در کنار جاده است که مانند یک حیوان توسط افراد مسلح ناشناس کشته می‌شود.

از آن‌جایی‌که این نقاشی بسیار خام است، مستقیما به انبار فرستاده شد و به مدت 40 سال توسط مردم دیده نشد. این یک تصویر وحشتناک است، یک بیانیه قدرتمند ضد جنگ که بعدها بر مانه و پیکاسو نیز تأثیر گذاشت.

بازدید از موزه دل پرادو و آثار این موزه

رافائل یکی از نقاشان بزرگ دوره رنسانس به همراه لئوناردو داوینچی و میکل‌آنژ است. بیشتر آثار هنری رافائل در واتیکان است، اما تعداد کمی از آن‌ها در پرادو وجود دارد. رافائل در اوج قدرتش تصور می‌شد که مردم را «واقعی‌تر از آنچه هستند» ترسیم می‌کرد. موضوع این نقاشی نفیس، ناشناخته است، بهترین حدس کاردینال جیووانی آلیدوسی است. او بیانی مبهم دارد که شبیه مونالیزاست.

اما او به‌عنوان مردی بی‌رحم شناخته می‌شد. و پرتره، با رنگ‌های تندش ممکن است منعکس‌کننده آن باشد. آلیدوسی ممکن است عاشق پاپ جنگجوی ژولیوس دوم، مسئول کلیسای سیستین نیز بوده باشد.

راهنمای بازدید از موزه دل پرادو اسپانیا

آلبرشت دورر هنرمند مشهور رنسانس شمالی بود. او که در نورنبرگ متولد شد، ویژگی‌های دقیق هنر شمالی را با اصول پرسپکتیو و تناسب رنسانس ترکیب کرد. او بیشتر به‌عنوان یک چاپگر پیشگام مشهور بود. درحالی‌که این امر برای او شهرت به ارمغان آورد، پرتره‌های سفارشی‌اش چیزی است که برای او پول در زندگی به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:  نکات سفر به اسپانیا

این سلف پرتره دومین پرتره از سه پرتره دورر است. دورر نسبت به خود و نبوغ هنری‌اش نظر بالایی داشت. بنابراین پرتره‌های او نسبتا خود ستایشگرانه هستند. در این یکی، یک دورر مغرور به‌عنوان یک اشراف‌زاده با اهمیت ظاهر می‌شود که لباس‌های پر زرق و برق پوشیده است. موهای او یادآور حلقه‌های گرداب معروف لئوناردو داوینچی است.

آثار موزه دل پرادو اسپانیا

بشارت نفیس فار آنجلیکو یک محراب برای صومعه سانتو دومنیکو در نزدیکی فلورانس بود. این اولین محراب فلورانسی در سبک رنسانس در نظر گرفته می‌شود. فرا آنجلیکو یک راهب دومینیکن بود که در دنیای نقاشی ایتالیایی انقلابی شد. او از عناصر تزئینی زیبا و برخورد منطقی با فضا برای به تصویر کشیدن امور معنوی استفاده می‌کرد. او پس از مرگ به‌عنوان "نقاش فرشته" با "استعداد کمیاب و کامل" شناخته شد.

در سمت چپ تابلو، اخراج آدم و حوا از بهشت ​​را می‌بینید. در سمت راست، فرشته‌ای در برابر مریم باکره تعظیم می‌کند و به او می‌گوید که مسیح را به دنیا خواهد آورد.

راهنمای بازدید از موزه دل پرادو

آلمودنا سانچز اخیرا برای نمایشگاه بزرگ پرادو در سال 2019 "فر آنجلیکو و ظهور رنسانس فلورانس" بازسازی شد. بازسازی، رنگ‌های زنده و نور شدید اثر را که به مرور زمان توسط لایه‌های انباشته خاک و آلودگی پنهان شده بود، آشکار کرد. اکنون، نقاشی با درخشندگی جدیدی می‌درخشد. اگر با تور اسپانیا به این کشور سفر کنید از جاذبه‌های فراوان این موزه بهرمند خواهید شد.

بیشتر بخوانید: جزیره مایورکا اسپانیا

ال گرکو، نجیب‌زاده با دست روی سینه. علاقه چندانی به تصویر کشیدن چیزها به شکل ظاهری نداشت. او قوه تخیل خود را به کار گرفت و در فرم و هیکل، تجدید نظر کرد.

ال گرکو که در ابتدا از نقاشان دوره رنسانس الهام گرفته بود، به سرعت سبک جنبش جدید منریسم را پذیرفت. آن‌ها نمی‌خواستند از طبیعت تقلید کنند و به دنبال دور شدن از واقعیت و افشای جنبه‌های روانشناختی و دنیای درونی یک موضوع بودند.

مطابق با این تفکر، پرتره‌های ال گرکو، مانند تصویر بالا، چهره‌های پرپیچ و خم کشیده‌ای را به تصویر می‌کشند که گاهی اوقات رنگدانه‌های شروعی دارند. آن‌ها گویاتر و انتزاعی‌تر از موضوعات معاصر او هستند. در واقع، ال گرکو ممکن است یکی از پیشروهای اکسپرسیونیسم باشد.

جنتلمن با دست روی سینه‌اش مشهورترین پرتره ال گرکو با موضوعی نامعلوم است. او بخشی از سریال معروف ال گرکو از مقامات ناشناس تولدو است.

موزه دل پرادو، بازدید از موزه دل پرادو اسپانیا

او که با رنگ‌های تیره خاموش احاطه شده، به شدت به بیننده خیره شده است. ریش، صورت و انگشتان او شیک و کشیده است. ال گرکو آنچه را که موعظه می‌کرد، تمرین کرد و "از سبک اصلی که در روح شما می‌تپد، محافظت کرد."

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات