تاریخچه موزه تاریخ بوداپست

11 ماه پیش 0 دیدگاه

بوداپست یکی از شهرهای تاریخی و جذاب اروپاست. این شهر در حال حاضر پایتخت مجارستان و دارای تاریخی بسیار قدیمی است. شهر بوداپست در سال 1873 به‌عنوان پایتخت مجارستان تأسیس شد، اما تاریخ این شهر به دوران پایان قرون‌وسطی بازمی‌گردد. برای گردش در این شهر می‌توانید به بازدید از قلعه بوداپست، بنای تاریخی ماتیاس، موزه تاریخی بوداپست و دیگر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر بپردازید.

دیدنی‌های تاریخی بوداپست که نباید از دست داد

بوداپست، شهری پر از دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی است که هر ساله گردشگران زیادی به‌سوی آن جذب می‌شوند. در این شهر شما می‌توانید به بازدید از قلعه بوداپست، بنای تاریخی ماتیاس، کلیسای مقدس سنت استوان، موزه تاریخی بوداپست و دیگر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر بپردازید.

بیشتر بخوانید: دیدنی‌ترین جاذبه‌های بوداپست

راهنما و نکات بازدید از موزه تاریخ بوداپست

این موزه غنی از تاریخچه و فرهنگ شهر بوداپست است و با شامل بیش از 40,000 قطعه از شیوه‌نامه‌ها، عکس‌ها و آثار هنری، شما را به سفری در زمان و فضا دعوت می‌کند. هدف این مقاله، ارائه نکاتی است که به شما کمک می‌کند بازدیدی خاطره‌انگیز و لذت‌بخش از این موزه داشته باشید.

نکات بازدید از موزه تاریخ بوداپست

۱.    زمان مناسب برای بازدید از موزه

اگر به‌دنبال بازدیدی آرام و فرصت برای دیدن تمامی قطعات موزه هستید، بهتر است در روزهای هفته و در ساعت‌های کم‌جمعیت بازدید کنید، اما اگر به دنبال تجربه‌ای پرجنب و جوش هستید، چند شنبه‌های شب را برای بازدید انتخاب کنید.

۲.    نیاز به رزرو قبلی

برای اطمینان از دسترسی به موزه و اطلاع از ساعات بازدید، بهتر است قبل از رفتن به موزه آنلاین رزرو کنید. اگر قصد دارید با یک گروه بزرگ بازدید کنید، حتماً قبل از این کار تماس بگیرید و از شرایط بازدید با گروه اطلاعاتی بگیرید. در موزه تاریخ بوداپست، آثار هنری و تاریخی بسیار قیمتی و حساس نگهداری می‌شوند؛ به همین دلیل، بازدیدکنندگان باید از لمس آثار خودداری کنند. درصورت تخلف از این قاعده، شما ممکن است با جریمه مواجه شوید.

۳.    نکات امنیتی

در هر موزه‌ای، به‌دلیل محافظت از خود آثار هنری و تاریخی، قوانینی برای حفاظت از امنیت بازدیدکنندگان وجود دارد. در موزه تاریخ بوداپست نیز به‌منظور حفظ امنیت و جلوگیری از هرگونه تخریب، سرقت، یا صدمه به آثار هنری و تاریخی، برخی نکات امنیتی به شرح زیر وجود دارد:

  • لمس نکردن آثار هنری و تاریخی: در موزه تاریخ بوداپست، آثار هنری و تاریخی بسیار باارزشی نگهداری می‌شوند؛ به همین دلیل بازدیدکنندگان باید از لمس آثار خودداری کنند. اگر یک بازدیدکننده ناخواسته به آثار صدمه بزند، با جریمه و پرداخت خسارت مواجه می‌شود.
  • نگهداری از کیف‌های ظریف و مواد خطرناک: حمل کیف‌های بزرگ، کیف‌های ظریف و مواد خطرناک (از جمله سلاح و مواد منفجره) در موزه تاریخ بوداپست ممنوع است. بازدیدکنندگان باید از حمل این موارد خودداری کنند تا به امنیت موزه کمک کنند.
  • وارد نکردن حیوانات خانگی: حضور حیوانات خانگی، از جمله سگ یا گربه، در موزه تاریخ بوداپست ممنوع است. این قانون برای حفظ سلامت آثار هنری و تاریخی و همچنین جلوگیری از ایجاد هرگونه ناراحتی یا ایجاد مشکلات بین بازدیدکنندگان اعمال می‌شود.

۴.    دوره‌های تخفیف: در بعضی دوره‌های خاص، همچون روزهای چهارشنبه، تخفیف‌هایی برای بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. در این دوره‌ها، بازدیدکنندگان باید به دقت از شرایط و قوانین بازدید در این روزها آگاه باشند.

موزه تاریخی بوداپست

۵.    استفاده از تورهای راهنمایی

برای درک بهتر تاریخ و فرهنگ بوداپست، بهتر است از تورهای راهنمایی در موزه استفاده کنید. این تورها شامل توضیحات مفصل درباره هر قطعه از مجموعه‌های موزه هستند و به شما کمک می‌کنند به بهترین شکل از بازدید خود لذت ببرید.

۶.    استفاده نکردن از دوربین

در بعضی موزه‌ها ممکن است استفاده از دوربین ممنوع باشد. در موزه تاریخ بوداپست نیز قبل از استفاده از دوربین خود، بهتر است با پرسنل موزه صحبت کنید و از این مورد آگاه شوید.

۷.    استفاده از سرویس‌های جانبی

موزه تاریخ بوداپست شامل چندین فروشگاه هدیه‌ای و رستوران‌های خوب است. شما می‌توانید در اینجا نوشیدنی و غذا خود را سفارش دهید و از محیط زیبای موزه لذت ببرید.

اماکن تفریحی و تاریخی بوداپست

بوداپست، پایتخت مجارستان، موزه‌های تاریخی جذاب بسیاری دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  1. موزه تاریخی بوداپست: این موزه در قلب شهر بوداپست واقع شده است و یکی از مهم‌ترین مراکز حفظ تاریخ و فرهنگ مجارستان است.
  2. موزه مجارستان مرکزی: این موزه در مرکز شهر بوداپست قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های تاریخی و فرهنگی مجارستان محسوب می‌شود.
  3. موزه هنر مجارستان: این موزه در مجاورت پارلمان مجارستان واقع شده است و مجموعه‌ای از آثار هنری مجارستانی را به نمایش می‌گذارد.
  4. موزه موسیقی فرهنگی: این موزه در قلب شهر واقع شده است و به نمایش گذاشتن تاریخچه موسیقی مجارستان و اجرای کنسرت‌های زنده اختصاص دارد.
  5. موزه مجارستان هنرهای زیبا: این موزه در نزدیکی پل زنجیره‌ای بوداپست قرار دارد و مجموعه‌ای از آثار هنری از

    موزه دنیای طبیعی بوداپست

    دوره‌های مختلف تاریخی را به نمایش می‌گذارد.
  6. موزه یهودی بوداپست: این موزه به تاریخ و فرهنگ یهودیان مجارستان می‌پردازد و در محل سابق یکی از بزرگ‌ترین کنیسه‌های یهودی بوداپست قرار دارد.
  7. موزه حمل و نقل بوداپست: این موزه در خیابان Váci واقع شده است و به تاریخچه حمل و نقل در مجارستان، از جمله خودروها، قطارها و تاکسی‌های قدیمی اختصاص دارد.
  8. موزه دنیای طبیعی بوداپست: این موزه در پارک Varosliget  واقع شده است و به تاریخچه و جذابیت‌های دنیای طبیعی می‌پردازد. همچنین شامل نمونه‌هایی از اجزای حیوانات، بخش‌های مختلف گیاهان، تکه‌هایی از کوه‌ها و فسیل برخی جانداران است.
  9. موزه هنر شرقی بوداپست: این موزه در فلوراند واقع شده و به تاریخچه و جذابیت‌های هنر شرقی می‌پردازد و شامل نمونه‌هایی از قدیمی‌ترین آثار هنر شرقی مجموعه موزه‌ای بوداپست است.
  10. موزه رسانه‌های بوداپست: این موزه در خیابان Andrássy واقع شده و به تاریخچه و جذابیت‌های رسانه‌های مجارستان، از جمله کتاب، رادیو و تلویزیون اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین جاذبه‌های شهر اِگر در مجارستان

سخن پایانی

بوداپست، پایتخت مجارستان، موزه‌های فراوانی دارد که هریک با محتوا و جذابیت خاص خود مخاطبان را به خود جذب می‌کند. موزه تاریخ بوداپست یکی از پرطرفدارترین موزه‌های شهر است که به بازدیدکننده‌های خود نگاهی در عمق تاریخ و فرهنگ محلی می‌دهد. این موزه با به نمایش گذاشتن آثار، اشیاء و اسناد مربوط به تاریخ بوداپست از قدیم تا به امروز، شما را با چالش‌ها، رویدادها و فرهنگ این شهر آشنا می‌کند و خاطره‌ای منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات