سفر به درون قصر باکینگهام انگلیس

3 ماه پیش 0 دیدگاه

 

 قصر باکینگهام انگلستان را جورج سوم در سال 1761 برای همسرش ملکه شارلوت خریداری کرد تا به‌عنوان اقامتگاهی راحت و برای فعالیت‌های مختلف استفاده شود. بعدها کاخ باکینگهام لندن، به کاخ ملکه معروف شد و 14 فرزند جرج سوم در این کاخ به دنیا آمدند. سال‌ها بعد جورج چهارم، این ساختمان را بازسازی کرد؛ درنتیجه در سال 1826 این قصر کوچک به کاخی بزرگ و بی‌نظیر تبدیل شد و با اضافه کردن چند اتاق جدید از سمت باغ مساحت کاخ باکینگهام دو برابر شد. بسیاری از اتاق‌های موجود در کاخ باکینگهام در لندن بدون تغییر مانده‌اند.

ملکه ویکتوریا، اولین حاکمی بود که در ژوئیه 1837 در این کاخ اقامت کرد. ازدواج ملکه ویکتوریا با شاهزاده آلبرت در سال 1840 سبب شد که تغییرات زیادی در کاخ صورت بگیرد. امروز کاخ باکینگهام انگلستان کاخی بسیار مهم و مرکز سلطنت بریتانیاست که محل برگزاری بسیاری از مراسم سلطنتی و جلسات سران کشورهای خارجی و جشن‌های مختلف نیز به شمار می‌آید. پیشنهاد می‌شود بازدید از کاخ باکینگهام را در تور انگلستان فراموش نکنید.

کاخ باکینگهام در کجاست؟

برای تجربه سفر ارزان به لندن و بازدید از قصر باکینگهام ادامه مطلب را دنبال کنید‌. در پاسخ به این پرسش که کاخ باکینگهام در کجاست باید گفت قصر باکینگهام انگلستان، یکی از کاخ‌های فعال و فوق‌العاده زیبای سلطنتی است که در وست‌مینستر لندن قرار دارد و خاندان سلطنتی انگلیس در آن اقامت دارند.

بخش‌های مختلف کاخ باکینگهام

در ادامه مطلب با بخش‌های مختلف کاخ باکینگهام آشنا می‌شوید:

  • اتاق‌های دولتی: اتاق‌های دولتی جزء اتاق‌های عمومی در کاخ هستند. در این اتاق‌ها پادشاه و اعضای خانواده سلطنتی از مهمانان خود در مناسبت‌های دولتی، تشریفاتی و رسمی پذیرایی می‌کنند. حدود 19 اتاق دولتی وجود دارد و این نشان‌دهنده مساحت بزرگ قصر باکینگهام است.

 

داخل کاخ باکینگهام

  • باغ قصر: یکی از بخش‌های زیبای قصر باکینگهام، باغ قصر است. مساحت این باغ 16 هکتار است. این باغ بیشتر محیطی برای مهمانی‌های سلطنتی است. این باغ زیبا 25 گونه رز، زمین تنیس و دریاچه‌ای سه هکتاری و یک درخت شاه‌توت دارد که از زمان شاه جیمز اول وجود داشته است.

باغ قصر باکینگهام انگلیس

  • پلکان بزرگ و زیبای قصر باکینگهام: پلکان بزرگ کاخ که جان نش طراحی کرده شباهت زیادی به تئاترهای لندن دارد. پرتره‌های تمام اعضای خانواده ملکه ویکتوریا در قسمت بالای راه‌پله نصب شده است. پرتره پدربزرگ و مادربزرگ جورج سوم و ملکه شارلوت، اثر سر ویلیام بیچی، دوک و دوشس کنت و تعدادی پرتره نیز در راه‌پله نصب شده است.

پله های داخل قصر باکینگهام

  • اتاق موسیقی: اتاق موسیقی قصر باکینگهام، در ابتدا به‌عنوان اتاق نشیمن کمان استفاده می‌شد و در سال 1831 تکمیل شد و از آن زمان تاکنون تغییری در آن صورت نگرفته است. میهمانان، در این اتاق قبل از شام یا ضیافت جمع می‌شوند. گاهی‌اوقات نیز به نوزادان سلطنتی تعمید داده می‌شد و پادشاه در آبی که از رودخانه اردن آورده شده بود تعمید می‌گرفت.

از ویژگی‌های دیدنی اتاق موسیقی می‌توان به کف پارکت چوب ساتن، گل رز، لاله، چوب ماهون، هالی و وسایل منبت کاری شده اشاره کرد.

اتاق موسیقی قصر باکینگهام

  • بالکن قصر باکینگهام: بالکن کاخ باکینگهام یکی از معروف‌ترین بالکن‌های جهان است. حضور در بالکن سلطنتی در مناسبت‌های زیادی صورت می‌گیرد.

بالکن کاخ باکینگهام

  • آثار هنری موجود در کاخ: کاخ باکینگهام مجموعه عظیمی از شاهکارهای هنری از جمله نقاشی، مجسمه و دیگر آثار هنری زیبا را در خود جای داده است. برخی از معروف‌ترین قطعات شامل آثار رامبراند، ورمیر و کانالتو و نقاشی عظیم تاجگذاری ملکه ویکتوریا است.

می‌توانید برای انتخاب ارزان‌ترین کشور اروپایی برای سفر و صرف هزینه کم برای یک تجربه سفر شیرین با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

 

کاخ باکینگهام چند اتاق دارد؟

قصر باکینگهام در لندن حدود 775 اتاق دارد. 19 اتاق دولتی، 52 اتاق خواب سلطنتی و مهمان، 188 اتاق خواب برای کارکنان قصر، 92 دفتر و 78 حمام در قصر وجود دارد.

چه کسانی در کاخ باکینگهام زندگی می‌کنند؟

همان‌طور که اشاره شد قصر باکینگهام اقامتگاه رسمی اعلی‌حضرت پادشاه لندن است و تمام خانواده سلطنتی و کارکنان قصر در باکینگهام زندگی می‌کنند. این کاخ را می‌توان نمونه جدیدی از قلعه آروندل که مکانی برای نجیب‌زادگان انگلیس بود، در نظر گرفت. 

سال ساخت کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام در ابتدا در سال 1703 برای دوک باکینگهام ساخته شد. قصر باکینگهام را پادشاه جورج سوم در سال 1761 خریداری کرد. ساخت کاخی که امروز وجود دارد، در سال 1825 آغاز شد و از زمان اقامت ملکه ویکتوریا در سال 1837، این کاخ عنوان سلطنتی گرفته است.

بازدید از کاخ باکینگهام

همان‌طور که گفته شد کاخ باکینگهام هنوز اقامتگاه سلطنتی فعال است و بازدید از آن همیشه ممکن نیست؛ به همین دلیل تنها در ماه‌های آگوست و سپتامبر که ملکه الیزابت برای تعطیلات تابستانی به اسکاتلند می‌رود، امکان بازدید از بعضی قسمت‌های قصر باکینگهام وجود دارد.

بازدید از کاخ باکینگهام در طول تابستان امکان‌پذیر است و عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. همچنین تعداد محدودی تور در ماه‌های دسامبر، ژانویه و عید پاک می‌توانند از قصر دیدن کنند. در نزدیکی قصر باکینگهام دو پارک هاید‌پارک و گرین‌پارک قرار دارد که می‌توانید در تور اروپا می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

چگونه به کاخ باکینگهام برویم؟

همان‌طور که می‌دانید کاخ باکینگهام در مرکز لندن و در وست‌مینستر واقع شده است و نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به کاخ ویکتوریا، گرین پارک و هاید پارک کرنر است. درصورت تمایل می‌توانید از چندین اتوبوس با شماره‌های 11، 211 و C10 که در نزدیکی کاخ باکینگهام توقف می‌کنند، استفاده کنید. ورودی بازدیدکنندگان کاخ باکینگهام در سمت چپ کاخ قرار دارد. علاوه بر قصر باکینگهام می‌توانید از قلعه آرندول در تور لندن نیز بازدید کنید.

کاخ باکیتگهام

چند واقعیت جالب درباره قصر باکینگهام

  1. این کاخ به‌عنوان خانه باکینگهام در سال 1703 ساخته شد، در اصل توسط نجیب‌زاده و معمار انگلیسی ویلیام ویند به‌عنوان یک خانه شهری بزرگ برای دوک باکینگهام ساخته شد.
  2. درمجموع، محوطه کاخ باکینگهام بیش از 39 هکتار است.
  3. با وجود اینکه کاخ باکینگهام، فضای مهمی برای خانواده سلطنتی است، پادشاه مالکیت خصوصی این اقامتگاه را ندارد.
  4. زمانی که پادشاه در اقامتگاه نیست، زمان بازدید از کاخ باکینگهام است، معمولاً در اواخر جولای تا اواخر سپتامبر، اتاق‌های زیبای دولتی در کاخ باکینگهام به روی عموم باز است و گردشگران از سراسر دنیا می‌توانند از آن بازدید کنند.
  5. یکی از قوانین کاخ باکینگهام مراسم تعویض گارد است که به‌عنوان مراسم تعویض نگهبان نیز شناخته می‌شود. این مراسم در خارج از کاخ باکینگهام در ساعت 10:45 برگزار می‌شود و معمولاً حدود 45 دقیقه طول می‌کشد.
  6. معمار قصر باکینگهام جان نش، خانه باکینگهام را به کاخ باشکوهی که امروز وجود دارد تبدیل کرد. با این حال، او هنگام بازسازی ساختمان بسیار بیش از بودجه مورد نظر خرج بازسازی کرد و به همین دلیل، از کار اخراج شد.
  7. کودکی به نام ادوارد جونز موفق شد سه بار وارد قصر شود و غذا را از آشپزخانه کاخ باکینگهام بدزد و حتی روی تخت پادشاهی بنشیند.
  8. اگر چه این کاخ اقامتگاه رسمی پادشاهان بریتانیایی است، اما ملکه الیزابت دوم، ترجیح می‌داد در قلعه ویندزور که حدود 20 مایل از کاخ فاصله دارد، اقامت کند و از کاخ باکینگهام به‌عنوان دفتر کار خود استفاده می‌کرد.
  9. در طول جنگ جهانی دوم، کاخ باکینگهام از 9 حمله بمب‌های آلمانی جان سالم به در برد.
  10. با وجود نگرانی برای امنیت خانواده سلطنتی، پادشاه جورج ششم و ملکه الیزابت که بعدها به عنوان ملکه مادر شناخته شدند، در طول حمله بمباران آلمانی‌ها از ترک کاخ خودداری کردند.
  11. هر سربازی نمی‌تواند نگهبانی کاخ را به عهده بگیرد، فقط سربازان بسیار آموزش‌دیده که شرایط سختگیرانه نگهبانی را دارند نگهبانی کاخ را بر عهده می‌گیرند.

 

سخن پایانی

کاخ باکینگهام یکی از معدود کاخ‌های فعال سلطنتی است که امروزه در جهان باقی مانده و به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین و چشمگیرترین ساختمان‌های جهان، شهرت دارد. سالانه بیش از 50000 نفر به‌عنوان مهمان در ضیافت‌های دولتی از کاخ بازدید می‌کنند. شما نیز می‌توانید برای انتخاب سفری لذت بخش و صرف هزینه کم با رز آبی تماس بگیرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات