نقشه مترو پاریس؛ راهنمای کامل مترو پاریس

3 ماه پیش 0 دیدگاه

 

به‌منظور راحتی بیشتر شهروندان و گردشگران، سیستم حمل و نقل عمومی پاریس بسیار گسترش یافته و امکان جابه‌جایی آسان و گشت و گذار در شهر را برای شما فراهم کرده است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین سیستم حمل و نقل در فرانسه و پاریس که در سال‌های اخیر بسیار توسعه یافته است، مترو است. اگر به شهر زیبای پاریس سفر می‌کنید، توصیه ما به شما این است که برای جابه‌جایی آسان‌تر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از سیستم حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو استفاده کنید. در این مقاله نه‌تنها درباره ساعات کاری مترو پاریس، خطوط مترو پاریس و نحوه خرید مترو پاریس با شما صحبت خواهیم کرد، بلکه اطلاعاتی را درمورد تاریخچه مترو پاریس و جاهای دیدنی نزدیک مترو پاریس در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

خطوط مترو پاریس  و جاهای دیدنی پاریس نزدیک مترو

در این قسمت قصد داریم شما را با خطوط مختلف مترو پاریس و جاهای دیدنی اطراف هر خط آشنا کنیم؛ درنتیجه برای بازدید از هریک از این اماکن دیدنی، تنها کافی است خط متروی مورد نظر را سوار شوید و با کمترین هزینه در تور فرانسه، گردشگری کنید. خطوط مختلف متروی پاریس زیبا شامل خطوط زیر هستند:

  • خط 1 متروی پاریس، La De’fense_ Chateau de Vincennes

خط 1 متروی پاریس، غرب این شهر را به شرق آن متصل کرده است و برای رفتن به اماکن دیدنی و مهمی از جمله خیابان شانزلیزه، موزه لوور و مرکز تجاری لا دیفنس استفاده می‌شود. این خط یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین خطوط متروی پاریس است که در مقایسه با خطوط دیگر، به افراد بیشتری خدمات‌رسانی می‌کند.

  • خط 2 متروی پاریس، Porte Dauphine_ Nation

خط 2 متروی پاریس می‌تواند خط متروی عالی برای رساندن شما از خیابان شانزلیزه به ایستگاه مترو Nation باشد و جا به‌جایی شما را در شمال پاریس آسان کند.

  • خط 3 متروی پاریس، Gambetta- Porte des Lilas

خط 3 مترو در نقشه متروی پاریس، شمال غربی پاریس را به شرق پایتخت زیبای فرانسه متصل می‌کند. ایستگاه خط 3 متروی پاریس در نزدیکی ایستگاه اتوبوس‌رانی بین المللی گالینی، بسیاری از جاهای دیدنی پاریس از جمله سالن اپرای پاریس و قبرستان پر لاشز قرار دارد.

  • خط 3 bis متروی پاریس، Gambetta- Porte des Lilas

این خط، کوتاه‌ترین شبکه خط متروی پاریس است که در گذشته جزئی از خط 3 بود.

  • خط 4 متروی پاریس، Porte de Clignancourt_ Mairie de Montrouge

خط 4 متروی پاریس، شمال پایتخت فرانسه را به جنوب شهر متصل کرده است. اگر می‌خواهید از خدمات سه ایستگاه از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های قطار فرانسه شامل ایستگاه‌های Gare du Nord، Gare de I’Est و Gare Montparnasse استفاده کنید، بهتر است خط 4 مترو را در نقشه متروی پاریس پیدا کرده و آن را سوار شوید.

  • خط 5 متروی پاریس، Bobingy- Pablo Picasso_ Place d’ltalie

خط 5 متروی پاریس، شمال این شهر زیبا و دیدنی را به جنوب غربی آن متصل می‌کند. این خط به بسیاری از خطوط مترو و ایستگاه‌های مترو پاریس، بسیاری از خطوط RER و 3 ایستگاه قطار مهم این شهر، خدمات‌رسانی می‌کند.

  • خط 6 متروی پاریس، Charles de Gaulle- E’toile_ Nation

این خط با اتصال خیابان شانزلیزه به ایستگاه متروی Nation، به جنوبی‌ترین قسمت شهر زیبای پاریس خدمات‌رسانی می‌کند. قسمتی از خط 6 مترو پاریس از سطح زمین عبور می‌کند و امکان تماشای منظره زیبا و فوق‌العاده برج ایفل را برای گردشگران فراهم کرده است.

  • خط 7 متروی پاریس، La Courneuve-8 Mai 1945_ Villejuif- Louise Aragon/ Maririe d’lvry

خط 7 متروی پاریس، شهر La Courneuve در شمال شرقی پاریس را به شهرهای Ivry و Villejuif در جنوب شرقی پاریس متصل می‌کند و از مرکز شهر و نزدیکی موزه لوور می‌گذرد.

  • خط 7 bis متروی پاریس، Louis Blanc_ Pr’e- saint- Gervais

این خط از جمله کوتاه‌ترین خطوط متروی شهر پاریس است که در گذشته، جزوی از خط 7 مترو پاریس به حساب می‌آمد.

  • خط 8 مترو پاریس، Barald_ pointe du Lac

خط 8 متروی پاریس، جنوب شرقی پاریس را به شهر شهر Cr’eteil در شمال غربی متصل می‌کند و از اماکن دیدنی و جذابی مانند کنکورد و اپرا می‌گذرد.

  • خط 9 مترو پاریس، Pont de se’vrea_ Mairie de Mpntereuil

خط 9 متروی پاریس، شهر بولون بیلانکورت در جنوب غربی پاریس را به شهر مونتروی در حومه شرقی پاریس متصل می‌کند و این خط، همان خطی است که برای رفتن به ایستگاه‌های مترو پاریس در نزدیکی خیابان شانزه لیزه و برج ایفل می‌توانید سوار شوید.

  • خط 10 مترو پاریس، Bobigny/ Pablo Picasso_ place d’ltalie

خط 10 متروی پاریس، شهر بولون بیلانکورت را در جنوب غربی پاریس به ایستگاه قطار d’austerliz متصل می‌کند و از منطقه 16 پاریس می‌گذرد.

  • خط 11 مترو پاریس، Chatelet_ Mairie des Lilas

خط 11 مترو پاریس، محل اتصال شهر Les Lilas لس لیلاس در شمال شرقی پاریس به ایستگاه شاتله Chatelet است.

  • خط 12 مترو پاریس، Aubervillers/ Front Populaire_ Mairie d’lssy

این خط یکی از محبوب‌ترین ایستگاه‌های مترو پاریس در نقشه مترو پاریس را دارد و برای رفتن به مونمارتر Montmartre (آبیس Abesses) و شانزلیزه (کنکورد) و محله معروف پیگال Pigalle مناسب است.

  • خط 13 مترو پاریس، Asnieres- Genneviliers- Les Courtilles/ Saint Denis Universite’_ Chatillon Montrouge

خط 13 مترو پاریس، شمال و جنوب این شهر زیبا را با گذشتن از شانزه لیزه و مرکز شهر به هم متصل می‌کند.

  • خط 14 مترو پاریس، Saint- Lazare_ Olympiades

این خط، محل اتصال سایر خطوط متروی پاریس و تنها خط متروی این شهر است که کاملاً خودکار اداره می‌شود. خط 14 متروی پاریس برای رفتن به دو تا از ایستگاه‌های قطار این شهر شامل ایستگاه سنت لازار Saint- Lazare و گار دی لیون Gare de Lyon مناسب است.

نقشه مترو پاریس

برای رفتن به مترو دیزنی لند پاریس، کدام خط مترو را سوار شویم؟

دیزنی لند یکی از جاذبه‌های بسیار محبوب و دیدنی شهر زیبای پاریس است که در طول سفر خود، حتماً برای بازدید از آن مشتاق خواهید بود. اگر خوب به نقشه مترو پاریس نگاه کرده باشید، خواهید دید که چیزی به نام مترو دیزنی لند پاریس وجود ندارد و در واقع رفتن به دیزنی لند با کمک مترو کار آسانی نیست. به‌جای استفاده از مترو برای رفتن به دیزنی لند می‌توانید خط A قطار RER را سوار شوید و با کمترین هزینه به بازدید از این جاذبه دیدنی زیبا و دیدنی بروید. به‌طورکلی، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مانند مترو، قیمت تور پاریس و سفر به این شهر را برای شما مقرون به صرفه‌تر می‌کند

 

ساعات کاری مترو پاریس

متروی پاریس در تمام روزهای هفته از 5 صبح تا 10 شب فعال است، اما در روزهای تعطیل، جمعه‌ها و شنبه‌ها یک ساعت به ساعت کاری متروی پاریس اضافه می‌شود. البته اگر در مناسبت‌های خاص و ایام نزدیک به سال نو به پاریس سفر می‌کنید، بهتر است بدانید مترو پاریس در این ایام کاملاً باز است.

 

چگونه بلیط مترو پاریس را بخریم؟

شما می‌توانید بلیط متروی پاریس را به دو صورت هوشمند و ساده خریداری کنید. صدور بلیط هم به‌صورت خودکار و هم از طریق کیوسک‌ها امکان‌پذیر است. بلیط‌های تهیه شده به‌صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه هستند و می‌توانند استفاده طولانی‌مدت از مترو را برای خریداران فراهم کنند. گردشگران می‌توانند کارت‌های سفر خود را در قالب کارت‌های بلیط یک روزه، دو روزه، سه روزه، پنج روزه، هفتگی یا بیشتر خریداری کنید. توصیه ما به گردشگرانی که قرار است بیشتر از 5 روز در پاریس بمانند این است که کارت متروی پاریس هفتگی را تهیه کنند؛ چراکه کارت‌های هفتگی شامل 10 درصد تخفیف هستند و رفت و آمد شما را بسیار مقرون به صرفه می‌کنند.

بلیط مترو پاریس

تاریخچه مترو پاریس

نقشه متروی پاریس، نقشه راهنمای خطوط و ایستگاه‌های مترو پاریس است که به‌کمک آن می‌توانید به‌راحتی مسیر خود را برای جابه‌جایی در شهر زیبای پاریس پیدا کنید. در 4 اکتبر سال 1898، نخستین خط متروی پاریس آغاز به ساخت شد و در دو سال بعد، به بهره‌برداری رسید و قابل استفاده شد. تا زمان جنگ جهانی دوم، متروی پاریس بسیار گسترش یافت و خطوط زیادی به آن اضافه شدند. ایستگاه‌های مترو پاریس، هر کدام طراحی خاص و منحصر به فردی دارند و با زیبایی خود، شما را شگفت‌زده خواهند کرد. همچنین، طراحی هر یک از این ایستگاه‌ها با فرهنگ منطقه مورد نظر تناسب دارد؛ مثلاً ایستگاه موزه لور، با آثاری شبیه به آثار دیدنی موجود در موزه لوور مزین شده است. اولین هنرمندی که ورودی این ایستگاه‌های زیبا را طراحی کرد، هکتور گومارد نام داشت. به‌طورکلی در مترو پاریس 384 ایستگاه وجود دارد که هر کدام در فاصله بسیار کمی از یکدیگر واقع شده‌اند. مترو پاریس 780.5 کیلومتر طول دارد و سومین مترو گسترده جهان شناخته می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله درباره خطوط متروی شهر زیبای پاریس و اماکن دیدنی نزدیک هر خط مترو با شما صحبت کردیم. همچنین دانستیم که چگونه می‌توان بلیط لازم برای سوار شدن به خطوط مترو و استفاده از این سیستم حمل و نقل عمومی پرطرف‌دار و مقرون به صرفه را خریداری کرد. چنان چه تجربه سفر به پاریس زیبا و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی این شهر، به‌ویژه مترو پاریس، را دارید، نظرات خود را در این باره در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات