پل الکساندر سوم و نقاط دیدنی آن

3 ماه پیش 0 دیدگاه

 

بر روی پل الکساندر سوم قدم بزنید و در زیر گام‌هایتان با خروش رودخانه سن همراه شوید. در چهل‌چراغ درخشان پل با خدای عشق دیدار کنید و با نماد اتحاد فرانسه و روسیه آشنا شوید. پل الکساندر سوم را می‌توان زیباترین، باشکوه‌ترین و تجملی‌ترین پل بر روی رودخانه سن دانست.

این پل که یکی از زیباترین پل‌های دنیا به شمار می‌آید، گردشگران بسیاری را از تمام دنیا جذب خود کرده است. حتماً کنجکاو شدید بدانید پل الکساندر سوم کجاست؟ این پل از سال 1975 در لیست آثار ملی کشور فرانسه ثبت شده است. این پل زیبا با طول 160 و عرض 40 متر، موزه انولید و آرامگاه ناپلئون در سمت چپ را به گراند پله، پتی‌پله و خیابان شانزلیزه در سمت راست رود سن متصل می‌کند. نام این پل به افتخار الکساندر سوم، تزار روسیه که پیمان اتحاد بین فرانسه و روسیه را در سال 1892 امضا کرد، نام‌گذاری شده است.

سرگذشت پل الکساندر پاریس

نیکولاس دوم، فرزند الکساندر سوم و آخرین تزار روسیه، اولین کلنگ ساخت این پل را در اکتبر 1896 به زمین زد و در مراسم افتتاحیه این پل در سال 1900 نیز حضور داشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در اقدامی مشابه، پل ترینیتی (Trinity Bridge) در شهر سن‌پترزبورگ روسیه را گوستاو ایفل معمار و مهندس معروف فرانسوی در سال 1897 ساخته است.

جاذبه گردشگری پل الکساندر سوم

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد یکی از زیباترین جاهای دیدنی پاریس، پل الکساندر سوم است که البته مجسمه‌های دیدنی و بی‌نظیر روی پل، بیشترین سهم را در زیبایی آن دارد. گردشگران برای رفتن از ناحیه شانزلیزه به منطقه Invalides باید از روی پل الکساندر سوم عبور کنند و در طول این مسیر می‌توانند از زیبایی‌های این پل لذت ببرند. بنابراین می‌توانید در تور فرانسه 1403 از این مکان بازدید کنید.

این پل تاریخی همراه با کاخ بزرگ و پتی کاخ برای نمایشگاه جهانی سال 1900 ساخته شده بود. این پل که هنوز هم کاربرد دارد، هم ماشین‌ها و هم مردم می‌توانند از روی پل عبور کنند. در ادامه بهتر است با جاذبه‌های این پل که بدون‌شک یکی از زیباترین جاهای دیدنی پاریس در شب است بیشتر آشنا شویم.

  • در ساخت این پل برای اولین بار از یک طاق استیل یکپارچه به ارتفاع 6 متر استفاده شده است.
  • پل الکساندر سوم با داشتن 32 چهل‌چراغ زیبا و تعداد زیادی مجسمه مانند شیرها، فرشتگان کوچک، پریان، خدای عشق (کوپید)، صدف‌های حلزونی، ماهی‌ها و هیولاهای آبی و درنهایت قرارگیری برج ایفل در پشت آن، به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی برای گردشگران در تور پاریس تبدیل شده است.
  • وجود برج ایفل در کنار این پل آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی تبدیل کرده است.

برج ایفل و پل الکساندر سوم پاریس

  • وجود دو مجسمه بزرگ برنزی روی پل الکساندر سوم، علامت اتحاد دو کشور فرانسه و روسیه است.

مجسمه پل الکساندر سوم

  • مجسمه کشتی طلایی روی پل، نشان علامت رسمی شهر و نماد کشور فرانسه است.
  • وجود چهار ستون خیلی بلند با ارتفاع 17 متردر چهار گوشه پل از ویژگی‌های بارز این پل است. روی این ستون‌های پل، مجسمه‌های طلایی بزرگی (اسب بالدا) قرار دارد که هم سبب استحکام بیشتر پل می‌شود و هم در زیبایی پل تأثیر دارد.

 

مجسمه اسب بالدار پل الکساندر سوم

  • این پل از زمان ساخت آن در سال 1900 به روشنایی خیابانی مجهز شده‌ است.
  • فیلم‌های جیمز باند، دیدگاهی برای کشتن، نیمه شب در پاریس، امیلی در پاریس و آناستازیا صحنه‌هایی از پل الکساندر سوم را نمایش می‌دهند.
  • روی یکی از ستون‌های سمت راست پل نوشته شده: در 14 آوریل 1900، رئیس جمهور فرانسه، امیل لوبت، نمایشگاه جهانی را بنا و پل الکساندر سوم آن را افتتاح کرد.
  • این پل مکانی ایده‌آل برای عکس‌های عروسی با منظره قشنگی از برج ایفل است. با قدم زدن روی پل می‌توانید بهترین موزه فضای باز پاریس را ببینید که دارای انواع مجسمه‌های نفیس از جمله شیر، کروبی، پوره، دوشیزه، کوپید، ارواح آب، ماهی، صدف‌های دریایی است.

آدرس پل الکساندر سوم

پل Pont Alexandre III تا فرودگاه بین‌المللی پاریس 31 کیلومتر فاصله دارد. گردشگران می‌توانند با تاکسی یا اتوبوس به پل الکساندر سوم دسترسی داشته باشند.  پل الکساندر سوم منطقه 7 و منطقه 8 پاریس را به هم متصل می‌کند.بازدید از این پل برای گردشگران، هر ساعتی از شبانه‌روز امکان‌پذیر است.

جاذبه‌های دیدنی پاریس در اطراف پل الکساندر سوم

در کنار بازدید از پل الکساندر سوم می‌توانید از جاهای دیدنی دیگر در اطراف این پل دیدن کنید؛ از جمله:

  • قصر بزرگ

 یکی از کاخ‌های تاریخی پاریس که اکنون موزه و نمایشگاه است در خیابان شانزلیزه پاریس قرار دارد.

 

  • میدان کنکورد

میدان کنکورد پاریس، یکی از جاذبه‌های دیدنی در خیابان شانزلیزه است و در نزدیکی پل پونت الکساندر سوم قرار دارد. بزرگ‌ترین و معروف‌ترین میدان پاریس در قرن هجدهم و در زمان لویی پانزدهم بنا شده است. در طول دوره انقلاب فرانسه این میدان به میدان اعدام معروف شد و تعداد زیادی در این مکان اعدام شدند.

  • برج ایفل

جاذبه مهم دیگری که در کنار پل الکساندر و رود سن قرار دارد برج ایفل است. این برج فلزی معروف و زیبا در سال 1889 تکمیل شد. طراح این پل دیدنی، گوستاو ایفل بود.

  • موزه لزنولید یا مقبره ناپلئون

موزه لزنولید که بیشتر به‌خاطر مقبره ناپلئون که در آن قرار دارد معروف است از دیگر مکان‌های دیدنی در اطراف پل الکساندر سوم است.

 

  • خیابان شانزلیزه

شانزلیزه، خیابانی نمادین در پاریس است که مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌هاست. این مکان برای گردش و تفریح عالی است و همچنین مکانی جالب، برای گردشگران و افراد محلی به شمار می‌آید.

 

  • موزه لوور

موزه لوور در نزدیکی پل الکساندر سوم، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که در مرکز شهر پاریس و در منطقه 1 واقع شده است. حدود 35000 اثر فاخر از دوران گذشته تا قرن 21 در جایی به وسعت 60600 متر‌مربع به ‌نمایش گذاشته شده است. این موزه در پاریس، با بیش از 8 میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین موزه در جهان است.

سخن پایانی

در انتهای مطلب معرفی پل پونت الکساندر سوم باید گفت این پل یکی از پل‌های نفیس و نمادین در پاریس فرانسه است. این بنا که به سبک هنرهای زیبا، مجسمه‌های پرآذین و تیرهای چراغ تزیین شده است و ظرافت و عظمت را به نمایش می‌گذارد، آن را به مکانی محبوب برای بازدیدکنندگان تبدیل کرده است.

ستون‌ها، مجسمه‌ها و سایر عناصر تزیینی پل به سبک آرت نوو ساخته شده‌اند. آرت نوو فرم‌هایی دارد که از طبیعت، پویایی و حرکت الهام گرفته‌اند. اگر برای دیدن جاذبه‌های پل پونت الکساندر سوم و جاهای دیدنی اطراف آن مشتاق هستید برای اطلاعات بیشتر درباره تور فرانسه با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات