شهر ونیز چگونه ساخته شد

16 روز پیش 0 دیدگاه

شاید اینکه شهر ونیز چگونه ساخته شد شبیه معجزه باشد. این شهر زیبا به‌دلیل پل‌های جذاب، تله کابین‌سواری در کانال‌های پر پیچ و خم، معماری باشکوه و میدان نمادین سنت مارک شناخته شده است. از زمانی که این شهر در سراسر جهان معروف شد، اولین سؤالی که ذهن همه مردم را به خود مشغول کرد این بود که شهر ونیز ایتالیا چگونه ساخته شد. در ادامه با توضیحات کامل پاسخ این سوال شما را داده‌ایم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ سؤال خود را بیابید و کمی بیشتر با این شهر جذاب آشنا شوید.

تاریخچه پیدایش شهر ونیز

برخی شایعات و خرافات وجود دارد که از ابتدا شهر ونیز چگونه ساخته شد. در زمان‌های قدیم مردم فکر می‌کردند این شهر از ابتدا روی آب بوده است؛ در صورتی که این‌طور نیست. در ۲۰ سال گذشته مورخان کشف کردند این شهر قبل از دوران روم باستان نیز وجود داشته است. کارگرانی که در حوزه تولید نمک و ماهیگیری فعالیت داشتند به فضای اضافی برای زندگی نیاز داشتند که با گسترش خانه‌ها به به داخل آب این فضا را برای خود مهیا کردند. از گذشته تاکنون این شهر دستخوش تغییرات زیادی شده و درنهایت در قرن سیزدهم به مرفه‌ترین شهر ایتالیا تبدیل شده است. ونیز در آن زمان بر کشتیرانی‌ها در دریای مدیترانه تسلط داشت، اما با شروع قرن پانزدهم گویی بذر شکست و افول در این شهر کاشته شد و درنهایت موقعیت خود را به عنوان مرکز تجارت بین‌المللی از دست داد. شهر ونیز پس از گذراندن تمام این مراحل تنها شانسی که آورد این بود که درگیر جنگ جهانی دوم نشد و در طول آن دست‌نخورده باقی ماند؛ به همین دلیل بناهای تاریخی جذاب خود را همچنان حفظ کرد که هم اکنون جذابیت زیادی را به این شهر بخشیده است.

 

شهر ونیز چگونه ساخته شد

شاید کم و بیش درباره اینکه شهر ونیز چگونه ساخته شد اطلاعاتی داشته باشید، اما با ما همراه باشید تا به صورت دقیق برایتان توضیح دهیم. همان‌گونه که خودتان هم می‌دانید شهر ونیز روی آب ساخته شده که این کار با فرو بردن تیرهای چوبی به عمق خاک رس در زیر تالاب‌های باتلاقی صورت گرفته است. از آنجا که در این مکان درخت زیادی وجود نداشت، ایتالیایی‌ها مجبور بودند چوب توسکا را از کشورهای همسایه همچون کرواسی، مونته نگرو و اسلوونی بیاورند. زمانی که این تیرها را در زمین محکم کردند، در مرحله بعد ساختمان‌ها را روی سکوهای چوبی ساختند. این امر نشان می‌دهد ونیز کاملاً روی آب ساخته شده است. چوب توسکا به‌طور معجزه آسایی در طول قرن‌ها دچار پوسیدگی نشده است؛ زیرا در معرض اکسیژن قرار نگرفته است. همچنین آبی که در آن قرار دارد، آب شور است که آن‌ را مانند سنگ‌ها بادوام کرده است. البته در هر صورت این شهر به‌مرور زمان به‌دلیل گرمایش کلی زمین و بالا آمدن سطح آب به زیر آب خواهد رفت.

 

چرا ونیز روی آب است؟

کمی پیش‌تر توضیح دادیم که شهر ونیز چگونه ساخته شد و گفتیم تمام شهر روی آب قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین دلایل ساختن این شهر روی آب، ترس بوده است. زمانی که قبایل بربر در حال ویران کردن ایتالیا بودند، مردم پس از ترک شهر و خانه‌های خود به این مکان کوچ‌ کردند. زمانی که جمعیت در این مکان زیاد شد مجبور شدند فضا را گسترش دهند و به همین علت خانه‌های خود را روی آب ساختند و فضا را این‌گونه افزایش دادند.

 

پدیده مد در شهر ونیز

اگر با تور ایتالیا به این شهر سفر کنید می‌بینید کمی سطح آب بالا آمده است و این پدیده زندگی را برای افرادی که در آنجا ساکن هستند تاحدودی دشوار کرده است. هر ساله سطح آب‌ها به اندازه ۲ میلی‌متر بالاتر می‌آید و کارشناسان تخمین زده‌اند که تا چند سال دیگر این شهر خالی از سکنه شده و به شهر ارواح تبدیل می‌شود.

 

مکان‌های دیدنی در ونیز

اکنون که درباره چگونگی ساخت شهر ونیز به صورت مفصل توضیح دادیم، در ادامه می‌خواهیم جاهای دیدنی ونیز را به شما معرفی کنیم تا درصورت سفر به آنجا بیشترین استفاده از زمان خود را ببرید. بهترین مکان‌های دیدنی ونیز که حتما باید یک‌بار در طول زندگی خود آن‌ها را دیده باشید عبارت‌اند از :

  • کلیسای جامع سنت مارک
  • میدان سنت مارکو
  • پل افسوس و کاخ دوج
  • کانال بزرگ یا کانال گراند
  • پل ریالتو
  • کمپانیل

 

با خرید تور ونیز می‌توانید تمامی این جاهای دیدنی را طی چند روز ببینید و از فضای زیبای آن‌ها لذت ببرید. در ادامه متن شهر ونیز چگونه ساخته شد با ما همراه باشید تا نکاتی را که برای سفر به این شهر نیاز دارید برایتان توضیح دهیم.

 

بهترین زمان برای سفر به ونیز

به‌صورت کلی هر زمان که بخواهید می‌توانید با خرید تور اروپا به این شهر زیبا و تاریخی سفر کنید، اما‌ بهتر است زمان‌هایی را انتخاب کنید که این شهر خالی از گردشگران است و جمعیت کمتری را در خود جای داده است. به همین دلیل بهترین‌ زمان برای سفر از ماه سپتامبر تا نوامبر ( ۱۰ شهریور تا ۹ آذر) است. دقت داشته باشید که در این زمان با خود لباس گرم به همراه ببرید.

 

سخن پایانی

در این مطلب درباره اینکه شهر ونیز چگونه ساخته شد، چرا ونیز روی آب است، مکان‌های دیدنی معروف شهر ونیز و بهترین زمان برای سفر به این شهر را به شما توضیح دادیم. از زیبایی شهر ونیز هر آنچه بگوییم کم گفتیم پس تا با چشم خودتان نبینید هرگز این زیبایی را درک نخواهید کرد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

سؤالات متداول

  • شهر ونیز چگونه ساخته شد؟

این شهر تاریخی با قرار دادن تیرهای چوبی در اعماق خاک رس در باتلاق‌ها و ساختن خانه‌ها روی سکوهای چوبی پدید آمده است.

 

  • بهترین زمان برای سفر به ونیز چه موقعی است؟

در ماه‌های سپتامبر تا نوامبر که این شهر خالی از گردشگران است. همچنین در این زمان قیمت هتل و جاهای دیدنی آن مناسب‌تر است.

 

  • پدیده مد در شهر ونیز چگونه رخ می‌دهد؟

پدیده مد یا بالا آمدن سطح آب در ونیز باعث شده است برخی از خانه‌ها و خیابان‌های این شهر به زیر آب بروند و این پدیده در زمان بارش باران و طوفان شدیدتر خواهد شد.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات