ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس + تکنیک‌های طلایی

16 روز پیش 0 دیدگاه

شهر پاریس که به شهر عشق نیز معروف است و در قلب فرانسه قرار گرفته، یکی از مکان‌هایی است که همه مردم در سراسر جهان دوست دارند از آن دیدن کنند. بسیاری از ایرانیان نیز به‌دنبال یافتن بهترین و ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس هستند تا بتوانند با کمترین هزینه سفری عالی و تفریحات فوق‌العاده در پاریس را تجربه کنند؛ بنابراین در ادامه درباره ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس سخن می‌گوییم. درصورت علاقه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.  

سفر به پاریس در ژانویه (نیمه دی تا نیمه بهمن)

معمولاً گردشگران فصول سرد را برای سفر به پاریس انتخاب نمی‌کنند؛ به همین دلیل در فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان قیمت هتل‌ها و در کل هزینه سفر کاهش پیدا می‌کند. ماه ژانویه از بهترین و ارزان‌ترین زمان‌ها برای سفر به پاریس به شمار می‌رود؛ زیرا در این ماه دمای هوا حدود ۳ درجه سانتی‌گراد و کمی سرد است. زمستان‌های پاریس معمولاً همراه با بارش زیاد باران و مقداری برف همراه است. برای اینکه در سرما اذیت نشوید  پیشنهاد می‌کنیم به‌جای گشت و گذار در خیابان‌ها از بناهای تاریخی و موزه‌ها دیدن کنید. همچنین خوردن غذاهای گرم و زمستانی پاریس و نوشیدنی‌های گرم و دسرها در کافه‌های پاریس لذت بسیاری دارد.

بهتر است قبل از اینکه به هر کشوری بروید برآوردی از هزینه‌هایتان داشته باشید تا در کشور مقصد مشکل مالی نداشته باشید. در ادامه به بررسی قیمت بلیت هواپیما و هزینه خورد و خوراک در ماه ژانویه که جزء ارزان‌ترین زمان‌ سفر به پاریس است خواهیم پرداخت.  

هزینه بلیت هواپیما تهران - پاریس در ماه ژانویه: حدوداً بین ۲۲ تا ۴۰ میلیون تومان (معمولاً حدود قیمت ۳۵ میلیون تومان است).

هزینه خوردن غذا در رستوران‌های ارزان تا متوسط: حدوداً بین ۱۵ تا ۶۰ یورو

سفر به پاریس در ماه فوریه (نیمه بهمن تا نیمه اسفند)

همان‌طور که گفتیم ماه فوریه نیز با توجه به اینکه در فصل زمستان است، قیمت هتل و بلیط‌ها در این زمان بسیار ارزان‌تر از دیگر زمان‌های سال است؛ بنابراین می‌توانید با سفر در فصل زمستان، تمام جاهای دیدنی پاریس را با کمترین قیمت بازدید کنید و از سفر خود لذت کافی ببرید. دقت داشته باشید دمای هوا در این ماه حدود ۲ درجه سانتی‌گراد است و حتی ممکن است در شب و اوایل صبح به زیر صفر درجه سانتی‌گراد هم برسد. پس اگر تحمل سرما را ندارید بهتر است از سفر در این ماه صرف نظر کنید، اما اگر با سرمای هوا مشکلی ندارید بهتر است بدانید ماه فوریه از بهترین و ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس است.

شهر پاریس در میان همه شهرهای فرانسه، به شهر عشق و عاشقان معروف است. از آنجا که ۱۴ فوریه هم روز عشق نام‌گذاری شده است، در این روز برخی از رستوران‌ها وکافه‌های شهر پاریس  تخفیفات ولنتاینی برای مشتریان خود قائل می‌شوند تا به‌نوعی بتوانند این روز را ارزشمند بدانند. در ادامه به بررسی هزینه‌های سفر به پاریس در ماه فوریه می‌پردازیم.

هزینه بلیط هواپیما تهران-پاریس: از ۱۶ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان (به صورت میانگین می‌توان ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفت).

هزینه غذا و خورد و خوراک در ماه فوریه: حدود ۱۵ یورو برای یک وعده (برگر مک دونالد + نوشیدنی)

نکته‌های طلایی درباره ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس

از آنجا که پاریس به‌صورت کلی شهری گران محسوب می‌شود، هزینه حمل و نقل، خورد وخوراک، هتل‌ها و غیره هم ممکن است بسیار بالا باشد، اما شما می‌توانید با رعایت چند مورد و انتخاب ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس به‌صورت چشمگیری از هزینه‌های سفر خود بکاهید. این موارد عبارت‌اند از:

  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی به‌جای ماشین شخصی و تاکسی
  • رزرو هاستل و هتل‌های ارزان
  • بازدید از موزه‌های رایگان
  • کنترل هزینه خورد و خوراک و هزینه‌های خرید
  • مسافرت در فصل‌های ارزان (فصل زمستان و پاییز)

پاسپورت و ویزای ارزان پاریس

از جمله ابتدایی‌ترین هزینه‌ها، پرداخت هزینه برای اخذ پاسپورت و ویزاست. از آنجا که نرخ گرفتن پاسپورت در همه جای ایران یکسان است، در این مورد نمی‌توانید صرفه‌جویی کنید، اما برای گرفتن ویزا می‌توانید خودتان به‌دنبال گرفتن آن باشید. در این صورت دیگر نیازی نیست هزینه‌ای را برای دستمزد به مسئول تور یا هرکس دیگر بپردازید؛ پس با انجام این کار توانسته‌اید مقداری از هزینه‌های اخذ ویزا را کاهش دهید.

انتخاب فصل ارزان پاریس

همان‌طور که در ابتدای متن توضیح داده شد، گردشگران معمولاً فصول بهار و تابستان را برای سفر به پاریس انتخاب می‌کنند، اما هزینه سفر در این دو فصل بسیار گران است و برای هر نفر حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون هزینه دارد. در فصول سرد زمستان و پاییز گردشگران کمتری به پاریس می‌روند؛ درنتیجه هزینه‌های سفر به صورت چشمگیری افت می‌کند؛ از این‌رو می‌توان این دو فصل را جزء ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس به شمار آورد. شاید از خودتان بپرسید دلیل این ارزانی چه می‌تواند باشد. معمولاً کشورهایی که گردشگران زیادی دارند، زمان‌هایی که حس می‌کنند آمار بازدید از کشورشان پایین آمده با در نظر گرفتن تخفیفات فوق‌العاده برای گردشگران آن‌ها را به سمت کشور خود می‌کشانند.

انتخاب وسیله نقلیه ارزان به پاریس

متأسفانه این باور در میان همه ما ایرانیان وجود دارد که هزینه سفر با اتومبیل شخصی بسیار پایین‌تر از وسایل نقلیه دیگر است. اما خب خودتان تصور کنید که سفر با اتومبیل شخصی به پاریس چقدر می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و همچنین هزینه‌های سوخت، بنزین و تعمیرات ماشین قطعاً در دیگر کشورها گران‌ خواهد بود؛ از این رو سفر با هواپیما می‌تواند جزء مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های سفر به پاریس باشد. برای تهیه بلیط هواپیما می‌توانید بلیت‌های لحظه آخری را خریداری کنید؛ زیرا در این زمان قیمت آن‌ها بسیار پایین است. همچنین بد نیست بدانید هواپیماهایی که بین مبدأ و مقصد در کشورهای دیگر هم توقف دارند، معمولاً ارزان‌تر هستند. معمولاً در بازه زمانی ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس تهیه بلیت لحظه آخری بسیار سخت است؛ پس بهتر است از قبل برای آن چاره‌ای بیندیشید.

انتخاب اقامتگاه ارزان در پاریس

کاملاً واضح است که اگر هتلی را در مرکز شهر و در نزدیکی تمام امکانات شهری رزرو کنید، باید هزینه بالایی هم بپردازید، اما اگر هتل و اقامتگاه خود را در حاشیه شهر رزرو کنید تا حدود بسیار زیادی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. نگران حمل و نقل هم نباشید؛ زیرا در همه‌جای پاریس وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد و می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

جاهای دیدنی ارزان پاریس

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما درصورت سفر با تور فرانسه به پاریس موزه‌هایی هستند که می‌توانید رایگان از آن‌ها بازدید کنید. برخی از این موزه‌ها عبارت‌اند از: موزه تاریخ پاریس، موزه هنرهای مدرن، موزه مرکزی پلیس و موزه عطر. جالب است بدانید بازدید از تمام ‌موزه‌های پاریس در اولین یکشنبه هر ماه کاملاً رایگان هستند.

علاوه بر این موزه‌ها، پارک‌ها و باغ‌های پاریس هم رایگان هستند و هنگام غروب آفتاب یا شب هنگام می‌توانید از قدم زدن در آن‌ها لذت ببرید. یکی از زیباترین پارک‌های پاریس کاخ جاردین دو لوکزامبورگ است که به پیشنهاد می‌کنیم هرگز از دیدن آن غافل نشوید. تمام مطالبی که گفتیم تنها گوشه‌ای از راهنمای سفر به پاریس بود که امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد.

سخن پایانی

همیشه راه‌حل مناسبی برای سفر ارزان به دیگر کشورهای جهان وجود دارد. پاریس هم از جمله جاهایی است که در عین زیبایی خارق‌العاده، قیمت‌های بسیار بالایی هم دارد؛ بنابراین طبیعی است مردم به‌دنبال پیدا کردن ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس باشند. در این مطلب سعی کردیم درباره سفر ارزان به پاریس برایتان صحبت کنیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات