راهنمای سفر ارزان به پاریس برای ایرانی‌ها

4 ماه پیش 0 دیدگاه

شاید شما هم آرزوی سفر به پاریس را دارید، اما نگران هزینه‌های خود هستید. جالب است بدانید راه‌های ارزانی برای سفر به پاریس و لذت مشاهده برج ایفل وجود دارند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم. شهر نور، شهر هنر و شهر عشق عناوینی هستند که به پاریس اطلاق می‌شوند و هر کدام گوشه‌ای از زیبایی و منحصربه‌فرد بودن این شهر را به تصویر می‌کشند.

در کنار این عناوین رمانتیک و پر زرق و برق، تصویری هم از پاریس به‌عنوان شهری گران‌قیمت و دست‌نیافتنی در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته است، اما واقعیت این است که می‌توان با بودجه‌ای محدود به پاریس رفت و لحظاتی خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را ثبت کرد. در این مقاله، همراه ما باشید تا با چند راهکار ساده برای سفر ارزان به پاریس آشنا شوید.

سفر ارزان به پاریس؛ آرزویی دست‌یافتنی

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به پاریس بروید و سفری اقتصادی و لذت‌بخشی داشته باشید، راه‌کارهای زیر برای شما مناسب هستند:

1. زمان سفر خود را با دقت انتخاب کنید

  • فصل‌های شلوغ (ژوئن تا آگوست) و تعطیلات گران‌ترین زمان‌ها برای بازدید از پاریس هستند؛ پس سعی کنید در ماه‌های آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر به این شهر سفر کنید؛ یعنی زمانی که هوا هنوز دلپذیر است، اما جمعیت کمتر و قیمت‌ها پایین‌تر است. به‌جای آخر هفته در روزهای دیگر هفته سفر کنید.
  • پروازهای چارتر و لحظه آخری را دنبال کرده و با ایرلاین‌های ارزان‌قیمت پرواز کنید. پروازهای غیرمستقیم با یک توقف معمولاً ارزان‌تر از پروازهای مستقیم هستند. همچنین اگر می‌خواهید با تور به این کشور سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم قیمت تور فرانسه را استعلام بگیرید و بهترین گزینه از نظر قیمت را انتخاب کنید. به‌دنبال تخفیف‌های ویژه باشید. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها و هتل‌ها در طول سال تخفیف‌هایی ارائه می‌دهند.

2. محل اقامت خود را عاقلانه انتخاب کنید

  • به‌جای هتل‌های لوکس در مرکز شهر، به‌دنبال اقامتگاه‌های مقرون به صرفه‌تر در محله‌های دورتر باشید. هاستل‌ها، آپارتمان‌های اجاره‌ای و Airbnb ها گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانید برای سفر ارزان به پاریس آن‌ها را انتخاب کنید.
  • اقامت خود را از قبل رزرو کنید، به‌خصوص اگر در فصل شلوغ سفر می‌کنید. می‌توانید به‌دنبال اقامتگاه‌هایی با امکانات آشپزی باشید تا بتوانید در هزینه غذا صرفه‌جویی کنید.

3. از حمل و نقل عمومی استفاده کنید یا دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی کنید

  • در پاریس سیستم حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تراموا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بسیاری از شرکت‌ها هم تورهای پیاده‌روی رایگان برای بازردید از محله‌ها و جاذبه‌های مختلف شهر دارند. برای صرفه‌جویی در هزینه در سفرهای متعدد بلیت‌های یک روزه یا هفتگی خریداری کنید.
  • پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری راهی عالی برای دیدن شهر و صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل است. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در فاصله کوتاهی از یکدیگر قرار دارند. همچنین پاریس سیستم Vélib' دارد که به شما امکان می‌دهد در سراسر شهر دوچرخه اجاره کنید. می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی آبی هم استفاده کنید؛ برای مثال Batobus راهی سرگرم‌کننده و ارزان برای گشت و گذار در امتداد رودخانه سن است.

4. از جاذبه‌های رایگان و تخفیف‌دار دیدن کنید

  • بسیاری از موزه‌ها در پاریس در اولین یکشنبه هر ماه رایگان هستند؛ بنابراین برای داشتن تجربه سفر ارزان به پاریس می‌توان این گزینه را انتخاب کرد. جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند باغ‌های لوکزامبورگ، باغ تویلری و کلیسای نوتردام برای بازدید رایگان هستند.
  • کارت‌های تخفیف مانند Paris Pass نیز می‌توانند در صرفه‌جویی هزینه ورودی جاذبه‌ها، حمل و نقل و سایر فعالیت‌ها به شما کمک کنند. در پاریس جاذبه‌های رایگان یا ارزانی وجود دارند که می‌توانند راهنمای سفر ارزان شما به پاریس باشند؛ از جمله:
  • باغ لوکزامبورگ: این باغ‌ زیبا مکانی عالی برای استراحت، پیاده‌روی یا پیک‌نیک است.
  • باغ تویلری: این باغ‌ها در کنار رودخانه سن قرار دارد و منظره‌ای عالی از برج ایفل را نشان می‌دهد.

  • کلیسای نوتردام: این کلیسای نمادین حتی پس از آتش‌سوزی سال 2019 نیز ارزش دیدن دارد.
  • پانتئون: این مقبره محل استراحت برخی از مشهورترین چهره‌های فرانسه، از جمله ویکتور هوگو و ماری کوری است.
  • موزه Carnavalet: این موزه تاریخ پاریس را از دوران گالیک تا امروز به نمایش می‌گذارد.

  • برج ایفل: بلیت صعود به نوک برج ایفل گران است، اما می‌توانید با پیاده‌روی تا سطح اول به‌صورت رایگان از مناظر لذت ببرید. اگر همراه با تور پاریس به فرانسه سفر می‌کنید، دیدار از این برج در برنامه گردشگری اغلب تورها قرار دارد.
  • موزه اورسی: این موزه میزبان مجموعه‌ای چشمگیر از هنر امپرسیونیست و آثاری از رنوار، مونه و ونگوگ است. بازدید از این موزه در اولین یکشنبه هر ماه رایگان است.
  • سنت چاپل: این کلیسای کوچک پنجره‌های شیشه‌ای رنگین دارد که واقعاً خیره‌کننده هستند. قیمت بلیت بازدید از این مکان ارزان است.
  • گورستان Père Lachaise: این گورستان بزرگ محل استراحت برخی از مشهورترین نویسندگان و هنرمندان جهان، از جمله اسکار وایلد و جیم موریسون بوده و ورودی آن رایگان است.
  • کانال سنت مارتین: این کانال زیبا مکانی عالی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا قایق‌سواری است.

5. غذا را مقرون به صرفه میل کنید

  • به‌جای صرف غذا در رستوران‌های گران‌قیمت، به دنبال رستوران‌های محلی باشید که غذاهای فرانسوی سنتی را با قیمتی مناسب سرو می‌کنند. از پیک‌نیک در پارک با نان، پنیر، میوه و شراب لذت ببرید.
  • از سوپرمارکت مواد غذایی بخرید و خودتان آشپزی کنید. همچنین به دنبال منوهای ناهار در رستوران‌ها باشید که معمولاً ارزان‌تر از شام هستند.

6. از فعالیت‌های رایگان لذت ببرید

  • در پاریس فعالیت‌های رایگان بسیاری وجود دارد؛ مانند گشت و گذار در محله‌های جذاب، تماشای مردم در کنار رودخانه سن و شرکت در رویدادهای فرهنگی رایگان. کنسرت‌های رایگان نیز در فضای باز در طول فصل تابستان برگزار می‌شوند. نمایش‌های خیابانی و سایر سرگرمی‌ها رایگان نیز در سراسر شهر برگزار می‌شوند.

مراکز خرید ارزان در پاریس

از آنجا که برای سفر ارزان به پاریس لازم است در هزینه‌های خود مدیریت داشته باشید، در ادامه چند مرکز خرید ارزان در پاریس معرفی شده‌اند که از جمله جاهای دیدنی پاریس به شمار می‌آیند.

BHV Marais

این فروشگاه بزرگ چند طبقه طیف گسترده‌ای از محصولات را با قیمت‌های مقرون به صرفه از جمله لباس، لوازم جانبی، لوازم آرایشی، لوازم منزل و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

Primark

شهرت این فروشگاه زنجیره‌ای بریتانیایی به‌دلیل داشتن لباس‌های ارزان‌قیمت خود است. این فروشگاه چندین شعبه در پاریس دارد.

Tati

این فروشگاه زنجیره‌ای فرانسوی طیف گسترده‌ای از محصولات را با قیمت‌های بسیار پایین ارائه می‌دهد؛ از جمله لباس، لوازم جانبی، لوازم منزل و اسباب‌بازی.

Kookaï

در این فروشگاه فرانسوی لباس‌های شیک و مقرون به‌صرفه برای زنان و مردان وجود دارد.

Marché aux Puces de Saint-Ouen

این بازار بزرگ طیف گسترده‌ای از اقلام عتیقه، نادر و دست دوم را ارائه می‌دهد؛ از جمله لباس، مبلمان، جواهرات و موارد دیگر.

بدترین محله‌های کشور فرانسه

تا اینجا مطالبی درباره جاذبه‌های پاریس بیان شد، اما بهتر است با بدترین محله‌های پاریس نیز آشنا شوید. پس ادامه متن را از دست ندهید. تعیین بدترین محله‌های فرانسه کار دشواری است؛ چراکه این موضوع به عوامل مختلفی مانند معیارهای مورد نظر، سال مورد بررسی و حتی دیدگاه‌های فردی بستگی دارد. با این حال، با توجه به آمار جرم و جنایت، بیکاری، فقر و سطح زندگی می‌توان برخی محله‌ها را به‌عنوان مناطق کم‌برخوردار یا ناامن در نظر گرفت. برخی از محله‌هایی که بارها در لیست‌های بدترین محله‌های کشور فرانسه قرار گرفته‌اند عبارت‌اند از:

  • شمال مارسی: این منطقه به‌دلیل فعالیت‌های باندهای مواد مخدر، خشونت و فقر مشهور است.
  • اوبانی در سن‌دنی: در این محله حاشیه‌ای پاریس، تراکم جمعیت بالا، بیکاری زیاد و جرم و جنایت بسیار است.
  • گارژی‌ل‌گونس: این محله در حومه شمالی پاریس نیز به‌دلیل شباهت با محله سن‌دنی در لیست بدترین محله‌ها قرار گرفته است.
  • مولنروژ در مون‌پلیه: این محله شاهد فعالیت‌های باندهای مواد مخدر، قاچاق و خشونت است.
  • میرانو در کورسیکا: این محله به دلیل فعالیت‌های مرتبط با مافیا و جرایم سازمان‌یافته شناخته شده است.

توجه به این نکته ضروری است که این‌ها تنها نمونه‌های کوچکی از محله‌های کم‌برخوردار در فرانسه هستند و وضعیت هر منطقه می‌تواند با گذشت زمان تغییر کند، اما به یاد داشته باشید در زمان برنامه‌ریزی برای داشتن سفر ارزان به پاریس رفتن به این مناطق توصیه نمی‌شود.

 

نتیجه‌گیری

 پاریس به‌عنوان شهری گران‌قیمت و دست‌نیافتنی در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته است، اما واقعیت این است که سفر به پاریس را می‌توان با بودجه‌ای محدود نیز تجربه کرد و روزهایی خاطره‌انگیز و لذت‌بخش از این سفر داشت. در این مقاله بیان شد که پاریس شهری پر از فعالیت‌های رایگان و ارزان است که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. گشت و گذار در محله‌های جذاب، تماشای مردم در کنار رودخانه سن، شرکت در رویدادهای فرهنگی رایگان و بسیاری از تفریحات دیگر در انتظار شما هستند تا سفری ارزان به پاریس داشته باشید. برای این منظور کارشناسان ما در رز آبی همراه شما هستند تا این سفر جذاب را تجربه کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات