زوریخ؛ شهری سرشار از تاریخ، فرهنگ و طبیعت

4 ماه پیش 0 دیدگاه

در قرون وسطی قدم بزنید و از فروشگاه‌های لوکس بازدید کنید! گفت‌و‌گوی دوقلوهای گروس مونستر را بشنوید و در نگین سوئیس قایقرانی کنید. همه این جذابیت‌ها در زوریخ منتظر شما هستند تا در این مقاله بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

زوریخ، بزرگ‌ترین شهر سوئیس، مقصدی محبوب برای گردشگران است و به‌دلیل جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانش شناخته شده است؛ به همین دلیل دیدنی‌های شهر زوریخ بی­‌شمارند. این شهر در کرانه شرقی دریاچه زوریخ قرار دارد و کوه‌های آلپ آن را احاطه کرده‌اند و به این دلیل هم جاهای دیدنی زوریخ در جهان مشهور هستند.

زوریخ قدمتی 2000 ساله دارد و در طول تاریخ خود شاهد رویدادهای مهمی بوده است. این شهر در قرون وسطی به منزله یک مرکز تجاری مهم رونق گرفت و بعدها به یکی از مراکز اصلی اصلاحات پروتستان تبدیل شد. امروزه، زوریخ شهری مدرن و جهانی است که همچنان حس تاریخ خود را حفظ کرده است.

زوریخ دارای صحنه فرهنگی پر جنب و جوش با تعداد زیادی موزه، گالری هنری، تئاتر و کنسرت است. این شهر همچنین میزبان رویدادهای سالانه متعددی از جمله جشنواره فیلم زوریخ و جشنواره جاز زوریخ است. این شهر در مکانی زیبا واقع شده است و مناظر خیره‌کننده‌ای از کوه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌ها در آن وجود دارد. فرصت‌های بسیاری برای انجام فعالیت‌ها در فضای باز مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، قایقرانی و اسکی در زمستان در زوریخ وجود دارد. در این مقاله تعدادی از محبوب‌ترین دیدنی‌های زوریخ بیان شده است.

جاذبه‌­های گردشگری زوریخ؛ هم‌جواری مذهب با تمدن

اگر قصد سفر به این شهر زیبا و با قدمت فرهنگی بالا را دارید خوب است درباره جاهای دیدنی زوریخ هم اطلاعات کاملی داشته باشید. اگر با تور زوریخ قصد سفر دارید حتماً از برنامه سفر آنها اطلاعاتی دریافت کنید. در ادامه به مشهورترین جذابیت‌های گردشگری زوریخ اشاره شده و درباره برخی از آنها هم توضیحات کامل ارائه شده است.

التستاد (Altstadt)؛ جذابیت و اصالت

شهر قدیمی زوریخ با خیابان‌های سنگفرش‌شده، میادین زیبا و ساختمان‌های تاریخی، مکانی عالی برای گشت و گذار و کاوش است. معماری کل بناهای این منطقه تلفیقی از سبک گوتیک و قرون وسطی است و این مکان پر از بازارها، میدان‌ها و ساختمان‌های بی‌نهایت جذاب است. اگر قصد سفر به این سوئیس را دارید حتماً این مکان را در لیست جاهای دیدنی شهر زوریخ که باید بازدید کنید، قرار دهید.

گروس مونستر (Grossmünster)؛ دوقلوهایی در پناه کلیسا

کلیسای Grossmünster یکی از چهار کلیسای اصلی شهر زوریخ است که Charlemagne پایه‌گذار آن بوده است. در افسانه‌ها آمده است که Charlemagne این کلیسا را در جایی ساخت که اسبش در پای مزار چندین روحانی بزرگ شهر زمین خورد و از این نظر بسیار مورد احترام مردم شهر قرار گرفت. این کلیسا که چندین بار بازسازی شده است امروزه به شکل بنای قرن دوازدهمی دیده می‌شود. شیشه‌کاری‌های منقوش، درهای برنز حکاکی‌شده و برج‌های دوقلوی آن بر جذابیت این مکان افزوده است.

فراومونستر (Fraumünster)؛ جذابیت رنگ‌ها

این کلیسا یکی از چهار کلیسای اصلی زوریخ و معروف به کلیسای بانوان است. در سال 853 Louis the German این  کلیسا را برای دخترش ساخت تا مکانی شخصی برای دعا و راز و نیاز او باشد. این کلیسا به مدت هفتصد سال صومعه بوده و زمانی هم یکی از زنان این صومعه فرمانروای شهر بوده است. از جذابیت‌های آن می‌توان به شیشه‌های بلند 9 متری، نقاشی‌های زیبا و برج ساعتی اشاره کرد.

بانهوفستراسه (Bahnhofstrasse)؛ جذابیت‌های رایگان

این خیابان شیک میزبان تعداد زیادی از فروشگاه‌های لوکس، کافه‌ها و رستوران‌هاست و همچنین یکی از دیدنی‌های زوریخ به شمار می‌آید که حتی بدون پرداخت هزینه هم می‌توان از حضور در آن لذت برد و نظاره‌گر فروشگاه‌ها و جنب و جوش مردم بود.

دریاچه زوریخ؛ قایقرانی در نگین سوئیس

دریاچه زوریخ نگینی در میان کوه‌هاست و تقریباً در هر تور سوئیس بازدید از این دریاچه در برنامه سفر وجود دارد. این دریاچه زیبا مکانی محبوب برای قایقرانی، شنا و آفتاب گرفتن است. دریاچه زوریخ که یکی از جاهای دیدنی زوریخ محسوب می‌شود، در زبان محلی Zürisee نام دارد و یکی از جاذبه‌های طبیعی و توریستی محبوب در سوئیس است. این دریاچه زیبا در جنوب شرقی شهر زوریخ واقع شده و با وسعت حدود ۸۸ کیلومتر مربع، پنجمین دریاچه بزرگ سوئیس به شمار می‌رود.

بهترین زمان بازدید از دریاچه زوریخ

انتخاب بهترین زمان برای بازدید از دریاچه زوریخ به سلیقه و علایق شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوای گرم و آفتابی هستید، تابستان بهترین زمان برای سفر است. اگر خواستار آرامش و خلوت هستید، بهار یا پاییز را انتخاب کنید و اگر به دنبال ورزش‌های زمستانی هستید، فصل سرد زمستان زمان خوبی برای شما خواهد بود.

خیابان بانهوف زوریخ؛ قلب تپنده تجارت و گردشگری

این خیابان هم یکی از جاهای دیدنی زوریخ است و مرکز مهم اقتصادی و گردشگری در سوئیس محسوب می‌شود. خیابان بانهوف (Bahnhofstrasse) در زوریخ، یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین خیابان‌ها در جهان شناخته می‌شود. این خیابان که در مرکز شهر واقع شده، میزبان برندهای مشهور بین‌المللی، هتل‌های مجلل، رستوران‌های شیک و کافه‌های دنج است.

جاذبه‌های خیابان بانهوف؛ خرید در میان سبک نئوکلاسیک

در این خیابان می‌توانید جدیدترین کالکشن‌های برندهای مطرحی مانند گوچی، شانل، لویی ویتان، پرادا، و هرمس را پیدا کنید. علاوه بر مغازه‌ها، معماری خیابان بانهوف نیز جذاب است. ساختمان‌های این خیابان به سبک‌های مختلف از جمله رنسانس، باروک و نئوکلاسیک ساخته شده‌اند و به این دلیل این خیابان یکی از دیدنی‌های زوریخ است که طرفداران بسیاری دارد. افزون بر این، خیابان بانهوف محلی محبوب برای افراد مشهور و ثروتمندان است. اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است بازیگر، خواننده یا شخصیت مشهوری را در حال قدم زدن در این خیابان ببینید.

کوه اوتلیبرگ (Uetliberg)؛ جاذبه پانارومایی

این کوه که مشرف به شهر است، مناظر پانوراما از زوریخ و آلپ را ارائه می‌دهد و به این دلیل هم در زمره جاهای دیدنی زوریخ قرار گرفته است. در بالای این کوه هتل کوچکی به نام Uto Kulm، با دو برج بلند وجود دارد که یکی از آن‌ها در اختیار مردم قرار دارد تا با بالا رفتن از آن نمای زیبای شهر را ببینند. برای رفتن به کوه Uetliberg هم می‌توانید از قطار استفاده کنید و هم پیاده به آن برسید.

موزه ملی سوئیس؛ تابلویی از تاریخ و فرهنگ

در این موزه بزرگ‌ترین مجموعه از آثار تاریخی و فرهنگی سوئیس را می‌بینید که نشان از فرهنگ و تاریخ این کشور دارد. از جذابیت‌های این موزه می‌توان به زره‌های جنگی، حکاکی‌های تاریخی روی چوب، نقاشی‌ها، سکه‌های قرون وسطایی سوئیس و همچنین سنگ‌کاری‌ها و در کل فرم معماری گوتیک که به شکلی خاص و منحصربه‌فرد دور تا دور این موزه دیده می‌شود، اشاره کرد.

کونستهاوس زوریخ (Kunsthaus Zürich)؛ بازدید از هنر قرون وسطی

در این موزه هنری می‌توانید مجموعه‌ای چشمگیر از هنرهای اروپایی از قرون وسطی تا به امروز را تماشا کنید و از مشاهده آن‌ها لذت ببرید. این موزه یکی از کامل‌ترین کلکسیون‌های هنری سوییس است که سازمان هنرمندان سوییس جمع‌آوری کرده است. این مکان در سال 1910 افتتاح شد، اما در سال‌های بعد بخش‌هایی به ساختمان اصلی اضافه شد. جالب است بدانید برای اضافه کردن این بخش‌ها به موزه مسابقات معماری بزرگی در سطح بین ‌المللی برگزار شد، با اجرای این طرح بی‌نظیر، کونستهاوس از به بزرگ‌ترین موزه هنر سوییس تبدیل شد.

سخن پایانی

زوریخ، بزرگ‌ترین شهر سوئیس، با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوان، مقصدی محبوب برای گردشگران است. این شهر زیبا در کرانه شرقی دریاچه زوریخ واقع شده و کوه‌های آلپ آن را احاطه کرده‌اند. قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش‌شده شهر قدیمی زوریخ، حس و حال قدم زدن در تاریخ را به شما می‌دهد. گروس مونستر، فراومونستر و التستاد تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر هستند. اگر قصد دارید به سوئیس سفر کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر به راهنمایی نیاز دارید، کارشناسان ما در رز آبی آماده‌اند تا راهنمای شما در این سفر باشند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات