پل رنگین کمان ژاپن

3 ماه پیش 0 دیدگاه

پل رنگین کمان، یکی از جاذبه‌های گردشگری ژاپن است که همانند سایر جاهای دیدنی این کشور از دید گردشگران جذاب و شگفت‌انگیز است. ژاپن یکی از پیشترفته‌ترین کشورهای آسیاست که در زمینه تکنولوژی و فناوری روز سرآمد است. با وجود این، حفظ تمدن، تاریخ، فرهنگ و عقاید از مهم‌ترین ارزش‌های مردم ژاپن محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر، اگرچه ژاپن در زمینه بهره‌برداری از نوین‌ترین فناوری و دانش پیشتاز است، همچنان در ارزش‌های تاریخی، فرهنگی، سنتی خود جدی و متعهد است. در ادامه قصد داریم به بررسی و معرفی مهم‌ترین جاهای دیدنی ژاپن به‌ویژه پل رنگین کمان مشهور این کشور بپردازیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معروف‌ترین جاذبه‌ های گردشگری ژاپن

ژاپن از دیرباز تاکنون به سرزمین شکوفه‌های گیلاس و آفتاب معروف است. در این کشور در زمینه حفظ فرهنگ، زبان، تاریخ و سنت تعصب زیادی وجود دارد. درواقع، ملت ژاپن در عین حال که به تمام ملیت‌ها و فرهنگ‌های دیگر احترام می‌گذارند، حساسیت زیادی به تاریخ، زبان و فرهنگ خود دارند. مردم ژاپن هر ساله، فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان خود را در مناسبت‌های مختلف جشن می‌گیرند.

ژاپن آثار تاریخی و تمدنی خود مانند قصرها، لباس‌ها و دست‌سازه‌ها را در بهترین کیفیت حفظ کرده‌ است؛ به گونه‌ای که تور ژاپن از جمله پرطرفدارترین تورهای گردشگری سالانه سراسر جهان است. در ادامه به مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن می‌پردازیم تا درصورت تمایل یک سفر تفریحی لذت‌بخش و خاطره‌انگیز داشته باشید.

پل رنگین کمان

پل رنگین کمان ژاپن یکی از پل‌های قدیمی این کشور است که در سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ ساخته شد. پل رنگین کمان در توکیو پایتخت ژاپن قرار دارد؛ به همین دلیل با نام پل رنگین کمان توکیو نیز شناخته می‌شود. نام رسمی پل رنگین کمان، رینبو بریج است که روی خلیج توکیو در میناتو کو توکیو قرار دارد. طول این پل ۷۹۸ متر و عرض آن ۴۹ متر است. اسکله‌های شیبائورا و اودایبا با پل رنگین کمان به یکدیگر وصل می‌شوند. دلیل نام‌گذاری رنگین کمان برای پل رینبو بریج ساختار نورپردازی آن است که در شب‌ها شمایل یک رنگین کمان را نشان می‌دهد.

البته نورپردازی پل از قبل مشخص می‌شود و به عبارتی، در مناسبت‌های خاص مانند ایام سال نو و کریسمس، پل رینبو بریج با جلوه رنگین کمان نور پردازی می‌کند و درنتیجه، زیبایی منحصربه‌فردی را به سطح شهر می‌دهد. درواقع، ترکیب نور‌های رنگارنگ و آب خلیج توکیو چشم‌اندازی فوق‌العاده را نمایان‌ می‌کند؛ به همین دلیل بیشتر گردشگران به محض ورود به ژاپن، مشتاق بازدید از پل رنگین کمان هستند.

طراحی پل رنگین کمان توکیو

محل قرارگیری پل رنگین کمان روی خیلج توکیو یعنی پل مخصوص تردد وسایل نقلیه است، اما زیر پل رنگین کمان، در حاشیه‌های راست و چپ آن پیاده‌رویی ایجاد شده است که برای پیاده‌روی و قدم زدن فوق‌العاده دل‌انگیز و لذت‌بخش است. در این پیاده‌رو، تردد موتور و دوچرخه ممنوع است. روی پل، دو برج طاق مانند ایجاد شده است که برای هماهنگی با پل به رنگ سفید هستند. روبه‌روی پل در بندر اودایبا یک مجسمه آزادی احداث شده است که چشم‌انداز پل رنگین کمان از این منطقه را بسیار شگفت‌انگیز کرده است.

طراحی ساختار پل رینبو بریج به‌صورت معلق است؛ از این‌رو سیم‌های چراغ‌ها، نقشی حمایتگر را ایفا می‌کنند. یکی از نکات جالب درباره پل رنگین کمان، منبع انرژی چراغ‌هاست که برخلاف تصور از طریق انرژی خورشید تأمین می‌شود. رنگ‌های معمول چراغ‌های پل رنگین کمان توکیو سفید، صورتی و سبز است. هنگام غروب و شب، روشنایی این چراغ‌ها نواحی اطراف پل را در جلوه خاص و هنرمندانه‌ای نمایش می‌دهد.

 

کاخ امپراتوری توکیو

یکی دیگر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز ژاپن کاخ امپراتوری است که در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است. نمای ظاهری این کاخ جلوه اصالت و تمدن را نشان می‌دهد. کاخ امپراتوری ژاپن با درختان سرسبز و شکوفه‌های گیلاس احاطه شده است؛ به همین دلیل در فصل‌های بهار و تابستان چشم‌اندازی منحصربه‌فرد را نمایان می‌کند.

در مجاورت این کاخ، پل معروف نیجوباشی، باغ هیگاشی و محله گینزا (مختص اجراهای تئاتری و نمایشی) وجود دارد. اگرچه بازدید از کاخ امپراتوری برای گردشگران مجاز نیست، بخش‌های عمومی کاخ و موارد فوق را می‌توانید دیدن کنید.

دیزنی لند توکیو

دیزنی لند توکیو از دیگر جاذبه‌های معروف و محبوب کشور ژاپن است که در سال ۱۹۸۳ ساخته شد. این مکان پربازدید و محبوب بعد از دیزنی لند آمریکا، مقام دوم را در جهان دارد. این محوطه گردشی و تفریحی یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین منطقه‌های ژاپن است که علاوه بر خود ژاپنی‌ها، گردشگران خارجی را مجذوب کرده است.

طراحی ساختار داخلی و بیرونی دیزینی لند توکیو تا حدود زیادی برگرفته از انیمشن‌های والت دیزنی است. معروف‌ترین بخش‌های دیزنی لند، قصر سیندرلاست که به بخش‌های ادونچرلند، کروز جنگلی، وسترن لند و غیره تقسیم می‌شود. نمای داخلی هریک از این بخش‌ها شگفتی‌ و هیجان‌های خاص خود را دارد.

کوه فوجی

کوه فوجی از جمله برجسته‌ترین و در عین حال، سمبل تمدن ژاپن است. این کوه در غرب توکیو و فاصله ۱۰۰ کیلومتری این شهر قرار دارد و ارتفاع آن ۳.۷۶۶ متر است. محل دقیق کوه فوجی مجاورت اقیانوس آرام در جزیره هونشوی است. کوه فوجی به‌دلیل ساختار مخروطی و متقارن برای ملت ژاپن مقدس است و درواقع نماد این کشور محسوب می‌شود؛ به همین دلیل هم در پرتره‌ها و نقاشی‌های زیادی تصویر شده است. کوه فوجی آتش‌فشانی خاموش شناخته می‌شود. آخرین فوران این کوه در سال‌های ۱۷۰۷ و ۱۷۰۸ بوده است. کوه فوجی شهرتی جهانی دارد و از این‌رو سالانه، هزاران نفر از سر تا سر دنیا برای بازدید آن، تور ژاپن را انتخاب می‌کند.


قلعه شوریجو ژاپن

از دیگر جاذبه‌های گردشگری ژاپن، قلعه شوری یا شوریجو است که در شهر اوکیناوا قرار دارد. قلعه شوریجو نخستین بار در قرن چهاردهم ساخته شد. اگرچه حدود ۴ قرن بدون بهره‌برداری بود، اما برای مدتی تحت عنوان دانشگاه استفاده می‌شد. قلعه شوریجو بعد از آتش‌سوزی در سال ۲۰۱۹ مرمت و بازسازی شد و امروزه به‌عنوان اثری ملی در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

موزه صلح ژاپن

یکی از مکان‌های محبوب و پربازدید ژاپن موزه یادبود قربانیان حادثه تلخ بمباران هیروشیماست. در این موزه بخش‌هایی همچون گور خالی، گنبد بمب اتمی و آتش صلح وجود دارد که جلوه‌های تأمل‌برانگیز و متأثرکننده‌ای را به هر شخص القا می‌کند. نمای ظاهری موزه یادبود صلح ژاپن، طراحی و ساختاری قدیمی دارد. این موزه به طور میانگین، در سال یک میلیون بازدیدکننده دارد.

 

قلعه اوساکا

قلعه اوساکا از دیگر جاذبه‌های گردشگری ژاپن است که در سال ۱۵۸۶ یعنی قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. قلعه اوساکا از زمان ساخت تاکنون بازسازی‌های متنوعی شده و ساختار آن به قسمت‌هایی مانند تعدادی برج، دروازه و خندق در اطرافش تقسیم شده است. ارتفاع برج مرکزی قلعه ۲۴ متر است که همین چشم‌انداز شگفت‌انگیز نظر بسیاری از گردشگران را به خود جذب کرده است.

جزیره‌های ژاپن

جزیره اکینوشیما از جمله قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جزیره های ژاپن است. این جزیره در منطقه سوگونی میان دو کشور کره و ژاپن قرار گرفته است. قداست و اهمیت جزیره اکینوشیما به زمان باستان مربوط می‌شود. درواقع مردم ژاپن از قرن‌ها پیش برای انجام مراسم دینی خود به این جزیره می‌رفتند.

این جزیره قدمتی 1 میلیون ساله دارد و امروزه آثاری بالغ بر 80 پیدا شده است که با عنوان گنج ملی ژاپن شناخته می‌شوند. ورود بانوان به جزیره اکینوشیما از دیرباز تاکنون ممنوع است. در جزیره اکینوشیما سه معبد به نام‌های اوشیما، کیوشو و اکینوشیما وجود دارد برای هر معبد یک قدیسه زن هست که هر سه از دیدگاه ژاپنی‌ها مقدس هستند. ترتیب عبادت و انجام مراسم‌های دینی هر سه معبد خیلی مهم است. به این صورت که مراسم ابتدا در معبد اوشیما، بعد در اوکینوشیما و درنهایت به صورت دسته جمعی در معبد کیوشو انجام می‌گیرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم توضیحاتی جامع و کاربردی در زمینه جاذبه‌های گردشگری و دیدنی ژاپن ارائه دهیم تا درصورت تمایل به سفر از مهم‌ترین سمبل‌های فرهنگ و تمدن این کشور اصیل بازدید کنید. بدون شک، ژاپن یکی از کشورهای خاص و منحصربه‌فرد است که با وجود پیشرفت وصف‌نشدنی در زمینه صنعت و تکنولوژی توانسته فرهنگ، تاریخ و تمدن خود را با ساختار امروزی به جهانیان نشان دهد؛ بنابراین بازدید از فرهنگ و آداب و رسوم گذشته و هم اکنون چنین کشوری قطعات ارزشمند و الهام‌بخش است.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات