جزیره لردهاوو

3 ماه پیش 0 دیدگاه

 اگر می‌خواهید از ویترینی سرسبز و خاص با گونه‌های مختلف آبزی دیدن کنید،‌ در این مقاله از رز آبی با ما همراه باشید. جزیره لرد هاوو یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استرالیاست که به‌دلیل داشتن جذابیت منحصربه‌فرد، سالانه هزاران نفر گردشگر را به بازدید دعوت می‌کند.

این جزیره وسعت کمی دارد؛ با این حال به‌دلیل داشتن گونه‌های آبزی، پرندگان کمیاب و جنگل‌های دست‌نخورده، نوعی ویترین سرسبز و خاص محسوب می‌شود. در مقاله حاضر، قصد داریم اطلاعاتی کاربردی و مفید درباره جزیره لرد هاوو استرالیا ارائه دهیم؛ بنابراین تا پایان مطلب همراه ما باشید.

موقعیت جغرافیایی جزیره لرد هاوو؛ هلالی میان استرالیا و نیوزلند

جزیره کوچک لرد هاوو با ساختار هلالی‌شکل و نامنظم خود، نتیجه گدازه‌های آتش‌فشانی است. این جزیره در ۶۰۰ کیلومتری بندر مک‌کواری ایالت نیو ساوت ولز قرار دارد.

به عبارت دیگر، محل قرارگیری جزیره لردهاوو در دریای تاسمان بین کشور استرالیا و نیوزلند است. طول جزیره لرد هاوو که جنوبی‌ترین جزیره مرجانی کره زمین نیز شناخته می‌شود، ۱۱ کیلومتر و عرض آن حدود ۳ کیلومتر است.

جزیره لرد هاوو درمجموع متشکل از ۲۸ جزیره نسبتاً کوچک است و آب‌های آن نیز از دریای تاسمان سرچشمه می‌گیرد. در این جزیره دو کوه به نام‌های کوه لیدی برد با ارتفاع ۷۷۷ کیلومتر و کوه گوور با طول ۸۷۵ وجود دارد که کوه گوور مرتفع‌ترین جاذبه طبیعی جزیره شناخته می‌شود..

ویژگی‌های جزیره لرد هاوو؛ تلاقی آب و خشکی

به طور کلی شنیدن نام جزیره، ناخودآگاه نمایی جذاب از ادغام خشکی پوشیده از درختان سبز و خاص و آب را در ذهن‌ها تصویرسازی می‌کند. به‌ویژه اگر ساختار جزیره و طبیعت موجود در آن مسحورکننده باشد، بسیار دیدنی خواهد بود؛ به همین دلیل سالانه هزاران نفر برای بازدید از جزیره بهشتی لرد هاوو تور استرالیا را انتخاب می‌کنند.

پوشش طبیعی، زمین‌ها و حتی گونه‌های حیاط وحش جزیره لردهاوو خاص و کمیاب هستند. درواقع، به‌دلیل جدا افتادن این جزیره از استرالیا، شرایط زیست محیطی آن نیز منحصر‌به‌فرد شده است.

گردشگران فارغ از بهره بردن از فضای سبز، مرطوب، معتدل و روح‌بخش جزیره، همواره از گونه‌های نادر آبزیان، پرندگان و سایر جانوران آن بازدیدی لذت‌بخش و به‌یادماندنی دارند. ضمن اینکه با وجود امکاناتی همچون سواحل آرام، انواع کروز دریایی، قایق، کایاک و غریق نجات در جزیره، امکان بهره‌مند شدن از تفریحاتی لذت‌بخش نیز فراهم است.

دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و کوهنوردی در جنگل‌های جزیره لردهاوو نیز امکان‌پذیر است؛ از این‌رو می‌توانید در ایام سفر خود، از تمام منطقه بازدید کنید.

پوشش جزیره لردهاوو؛ شن‌های طلایی رنگ

پوشش طبیعی جزیره لردهاوو در استرالیا همیشه سرسبز و معتدل است. ماسه و شن سواحل آن به‌دلیل وجود هم‌زمان رطوبت و نور متمایل به رنگ طلایی است و درحقیقت، زیبایی خاصی به جزیره بخشیده است. آب‌های اطراف جزیره کاملاً شفاف و زلال است؛ به گونه‌ای که مرجان‌ها و قلوه‌سنگ‌های ریز و درشت موجود در آن، گویی در زیر شیشه‌ای بلوری قرار گرفته‌اند.

البته بخش اعظم منطقه پوشیده از مرجان‌های آبزی نادر است و از این‌رو به‌عنوان پارک دریایی جزیره از آن حفاظت می‌شود. عمده گونه‌های آبزی موجود در جزیره لردهاوو، ماهی (۴۰۰ گونه) و مرجان (۸۰ گونه) هستند؛ بنابراین امکان ماهیگیری در تمام سواحل جزیره نیز وجود دارد.

از مشهورترین گیاهان جزیره لردهاوو می‌توان نخل کنتیا را نام برد که بعد از قابلیت گردشگری، دومین منبع اقتصادی جزیره محسوب می‌شود؛ چراکه سالانه تعداد زیادی از این نخل به کشورهای مختلف صادر می‌شود. 

جزیره لردهاوو؛ مکانی ناب و دست‌نخورده

همان‌طور که در مطالب قبل اشاره کردیم لردهاوو جزیره کوچکی است که جمعیت آن حدود ۳۵۰ نفر است؛ به همین دلیل طبیعت این منطقه بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. سفر به جزیره لردهاوو به طور کلی تنها در ایام تعطیلات زیاد است، اما از آنجا که فاصله بند مک‌کواری تا سیدنی تنها دو ساعت است، در ماه‌های فوریه تا ژوئن و همچنین سپتامبر تا دسامبر، پروازهای تفریحی مستقیم به جزیره وارد می‌شوند.

تاسمانی؛ ایالتی قلبی‌شکل

ایالت تاسمانی که معمولاً به نام اختصاری «تاس» معروف است، کوچک‌ترین ایالت استرالیاست که در ۲۴۰ کیلومتری جنوب این کشور قرار دارد. تاسمانی با هیچ یک از سایر ایالت‌های استرالیا مرز مشترک ندارد و درحقیقت به واسطه تنگه باس از کشور استرالیا جدا شده است.

جزیره اصلی این ایالت با نام جزیره تاسمانی، بیست و ششمین جزیره بزرگ جهان شناخته می‌شود. ساختار ایالت تاسمانی قلبی‌شکل، با طول و عرض ۳۲۰ کیلومتر است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر تاسمانی نیز هوبارت نام دارد.

نام‌گذاری تاسمانی با کشف آن ارتباط مستقیمی دارد. به عبارت دیگر، ایالت تاسمانی را در قرن هفدهم یا در سال ۱۶۴۲ آبل جانسون تاسمانی، نخستین اروپایی این منطقه، کشف کرد. البته گفتنی است ایالت تاسمان تا نیمه دوم قرن نوزدهم، یعنی سال ۱۸۵۶ به نام آنتونی ون دیمن، فرماندار هند شرقی هلند و فرستنده تاسمانی معروف بود.

جاهای دیدنی ایالت تاسمانی؛ هم‌جواری دریاچه و حیاط وحش

ایالت تاسمانی کوچک‌ترین منطقه استرالیا محسوب می‌شود، اما با این حال سرشار از جاهای جذاب و منحصربه‌فرد است. در جزیره تاسمانی علاوه بر جاذبه‌های طبیعی همچون سواحل جذاب، گیاهان کمیاب، حیاط وحش، کوه‌ها و دریاچه‌های خارق‌العاده، لذت‌های دیگری مانند چشیدن خوراکی‌ها، میوه‌ها و غذاهای خاص و متنوع نیز وجود دارد که تجربه آن‌ها در کافه و رستوران‌های کنار آب و سواحل، برای هر شخصی فراموش‌نشدنی خواهد بود.

با توجه به آنچه بیان شد، این ایالت، سالانه هزاران گردشگر را به خود جلب می‌کند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های طبیعی و شگفت‌انگیز ایالت تاسمان، سه مورد از معروف‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

پارک ملی تاسمانی؛ ملاقات با فک‌ها

یکی از جذابیت‌های خارق العاده ایالت تاسمانی پارک ملی آن است که در ۵۶ کیلومتری هوبارت، پایتخت تاسمانی قرار دارد. از جاذبه‌های طبیعی این پارک می‌توان به صخره‌های پوشیده از گیاهان زیبا، سرازیر شدن آبشارها به دریا، طاق سنگی یا خانه شیطان، جزایر موجود در سواحل پارک و صخره‌های مرتفع دولریت درون دریا اشاره کرد.

در پارک تاسمانی همچنین این امکان وجود دارد که گردشگران به همراه گروه‌های سافاری از حیوانات کمیاب و بومی استرالیا مانند فک‌های استرالیایی، دلفین و نهنگ‌ها، انواع پرندگان و پنگوئن‌ها بازدید داشته باشند.

مسیر سه کیپ؛ ستون‌های برافراشته از آب

مسیر سه کیپ که یکی دیگر از جاذبه‌های زیبا و شگفت‌انگیز استرالیاست، از میان پارک ملی تاسمانی می‌گذرد و طول آن ۴۸ کیلومتر است. مهم‌ترین دلیل جذاب بودن این منطقه، پیاده‌روی و لذت بردن از دیدنی‌های این مکان، مانند ستون‌های دولریتی برافراشته از آب، انبوه درختان اکلیپتوس و حیاط وحش است.

در مسیر سه کیپ، کابین‌های ایمن و سایر امکانات رفاهی فراهم شده است؛ از این‌رو گردشگران می‌توانند با همراه داشتن پوشاک و تجهیزات مناسب و استاندارد، چند روزی را در این مکان دیدنی و هیجان‌انگیز سپری کنند.

 

بندر تاریخی آرتور؛ ویرانه‌ای تاریخی

از دیگر جاهای دیدنی ایالت تاسمانی، شهر تاریخی و قدیمی آرتور است که در فاصله کمی از جنوب هوبارت قرار دارد. در سال ۱۸۳۰ فرمانداری به نام سر جورج آرتور به‌منظور تبعید و کار اجباری محکومان در معادن زغال سنگ، شهر یا بندر آرتور را تاسیس کرد، اما در سال ۱۸۹۷ این بندر در پی یک آتش‌سوزی به ویرانه‌ای تبدیل شد؛ از این‌رو امروزه محلی تاریخی برای بازدید گردشگران است.

در این منطقه می‌توانید از کلیسا، زندان، بیمارستان، برج نگهبانی و بازمانده زندانیان بازدید داشته باشید. ضمن اینکه امکان قایق‌سواری و پیاده‌روی کوتاه در کنار دریا و سواحل بندر نیز فراهم است.

جزیره کانگورو؛ شنا در کنار کوسه‌های خلیج وون

بعد از ایالت تاسمانی و جزیره ملویل، جزیره کانگورو بزرگ‌ترین جزیره استرالیاست که به‌‌دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و جذاب، در میان گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار است. این جزیره نیز مانند سایر جزایر و سواحل استرالیا از چشم‌اندازهای فوق‌العاده و منحصربه‌فردی برخوردار است که بی‌شک بازدید از آن‌ها، ارزشمند و خاطره‌انگیز خواهد بود.

البته دیدنی‌های جزیره کانگورو بیشتر در حیاط وحش و جنگل‌های انبوه خلاصه می‌شود که در نوع خود هیجان‌انگیز و خارق‌العاده هستند. درواقع، سفر به جزیره کانگورو، تجربه لذت بردن از شگفتی‌ها و جاذبه‌هایی همچون شنا در کنار کوسه‌های خلیج وون، غارهای عجیب پارک کلی هیل، دیدن شیرهای دریایی، پنگوئن‌ها و کوالاها، جاده‌های کانگورو و انبوه درختان حاشیه آن‌ها، کوه‌های و صخره‌های دارای اشکال خاص و طبیعی را به دنبال خواهد داشت.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به شرح و معرفی جامع و کاربردی مهم‌ترین جاهای دیدنی استرالیا، به‌ویژه جزیره لرد هاوو بپردازیم. توضیحات ارائه‌شده، در بردارنده اطلاعاتی مفید مبنی بر معرفی جزیره لردهاوو و جاذبه‌های آن، ایالت تاسمانی و زیبایی‌های منحصر به فردش و در نهایت، جزیره کانگوور شگفت‌انگیز است؛ جزیره‌ای که یکی از طبیعت‌های عجیب و خاص استرالیا شناخته می‌شود.

بنابراین تماشای این مناطق از استرالیا، برای فردی که می‌خواهد بازدیدی لذت‌بخش از این کشور ساحلی و جنگلی داشته باشد، بی‌شک لذت‌بخش است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات