جزیره پوگلیا؛ جزیره متروکه طاعونیان

4 ماه پیش 0 دیدگاه

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که حتی یک بیمارستان روانی یا جزیره‌ای که زمانی تبعیدگاه طاعونیان بوده است می‌تواند جاذبه‌ گردشگری باشد! در این مقاله با ما همراه باشید تا در جزیره پوگلیا قدم بزنیم و خاطرات بیماران را مرور کنیم. پوگلیا جزیره‌ای کوچک در تالاب ونیز ایتالیاست و به‌دلیل تاریخچه هولناک خود جزیره متروکه طاعونیان نیز شناخته می‌شود.

این جزیره به جزیره ممنوعه پوگلیا شهرت دارد. در قرن چهاردهم میلادی، جزیره پوگلیا در ایتالیا محل قرنطینه قربانیان طاعون بوده است. هزاران نفر در این جزیره جان خود را از دست دادند و گفته می‌شود خاک جزیره تا حدی از خاکستر اجساد تشکیل شده است.

 

جزیره پوگلیا؛ بیمارستان روانی قرن 19

کسانی که قصد دارند با تور اروپا به این قاره و کشور ایتالیا سفر کنند، احتمالاً به جذابیت جزیره پوگلیا برای بازدید پی می‌برند. در اواخر قرن نوزدهم پوگلیا به یک بیمارستان روانی تبدیل شد و شایعاتی از آزمایش‌های وحشتناک و شکنجه بیماران در این بیمارستان وجود دارد. در سال 1968، بیمارستان روانی جزیره Poveglia تعطیل شد و از آن زمان تاکنون پوگلیا متروکه باقی مانده است.

در حال حاضر ورود به جزیره پوگلیا ممنوع است. با وجود تاریخچه هولناک، پوگلیا به‌دلیل ویرانه‌های به‌جا‌مانده و فضای وهم‌آلود خود به یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا تبدیل شده است و برخی از گردشگران ماجراجو به‌طور غیرقانونی از این جزیره دیدن می‌کنند.

جزیره پوگلیا؛ ملاقات با ارواح

اگر قیمت تور ایتالیا را بررسی کرده‌اید و سفرتان به این کشور قطعی است، احتمالاً بازدید از جزیره پوگلیا در برنامه سفر شما باشد؛ پس خوب است پیش از سفر به این کشور درباره شایعات و افسانه‌هایی که در مورد این جزیره وجود دارد اطلاعاتی داشته باشید.

گفته می‌شود که جزیره ممنوعه پوگلیا ارواح بسیاری را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان از این جزیره گزارش‌هایی از فعالیت‌های ماوراءالطبیعه مانند شنیدن صداهای عجیب و غریب و دیدن سایه‌ها را بیان کرده‌اند.

پوگلیا یادآور گذشته تاریک ایتالیا و نمادی از مرگ، بیماری و جنون است. با وجود خطرات و شایعات، پوگلیا همچنان موضوع کنجکاوی بسیاری از مردم است.  در ادامه برخی از افسانه‌های معروف جزیره پوگلیا بیان شده است:

افسانه غار پیتروسا؛ پناهگاه پیتروسای راهزن

این غار در نزدیکی شهر ماترا واقع شده است و گفته می‌شود پناهگاه یک راهزن به نام پیتروسا بوده است. طبق افسانه، پیتروسا گنجی را در غار پنهان کرده که هنوز پیدا نشده است.

افسانه قلعه اورسینی؛ در جست‌و‌جوی عشق گمشده

این قلعه در شهر بریزانزا واقع شده است و گفته می‌شود یک شوالیه به نام اورسینی آن را ساخته است. طبق افسانه، اورسینی عاشق دختری از یک خانواده رقیب بود و آن‌ها مجبور شدند مخفیانه ملاقات کنند. روح اورسینی هنوز هم در قلعه پرسه می‌زند و به دنبال عشق گمشده‌اش می‌گردد.

افسانه پری دریایی پولی

این شهر به‌خاطر صخره‌های بلند و غارهای دریایی‌اش معروف است. طبق افسانه، پری دریایی زیبایی در یکی از غارها زندگی می‌کرد که عاشق ماهیگیری محلی شد. او هر شب به ساحل می‌آمد تا ماهیگیر را ببیند، اما یک روز به‌دنبال وزیدن طوفان کشته شد. روح پری دریایی هنوز هم در غارها پرسه می‌زند و به دنبال عشق گمشده‌اش می‌گردد.

جالب است بدانید جزیره پوگلیا تقریباً شبیه جزیره عروسک‌ها دارد. جزیره عروسک‌ها در کانال Xochimilco در مکزیکو واقع شده و به‌خاطر مجموعه عجیب و غریب از عروسک‌های کهنه و فرسوده که به درختان آن آویزان شده‌اند، مشهور است. این جزیره زمانی محل سکونت مردی به نام Julián Santana Barrera بود که پس از مرگ دخترش، عروسک‌ها را برای آرام کردن روح او جمع‌آوری کرد. جزیره عروسک‌ها به جاذبه گردشگری محبوبی تبدیل شده، اما داستان تاریک و غم‌انگیز جزیره ممنوعه پوگلیا آن را به مکانی تکان‌دهنده و در عین حال جذاب تبدیل کرده است.

درباره بیمارستان روانی پوگلیا بیشتر بدانید

جزیره پوگلیا در ایتالیا که زمانی تبعیدگاه قربانیان طاعون شناخته می‌شد، در دهه 1920 شاهد تاریکی دیگری شد. پس از فروکش کردن اپیدمی، دولت ایتالیا بار دیگر از این مکان منزوی برای اهداف شوم استفاده کرد. در سال 1922، ساختمان‌های نیمه‌کاره پوگلیا بازسازی و به بیمارستانی مخوف برای نگهداری بیماران روانی تبدیل شد، اما آنچه در پشت درهای بسته این بیمارستان می‌گذشت، فرسنگ‌ها با مراقبت‌های پزشکی فاصله داشت.

به‌جای دریافت درمان، بیماران نگون‌بخت به‌عنوان موش‌های آزمایشگاهی برای آزمایش‌های هولناک و غیرانسانی مورد سوء استفاده قرار می‌گرفتند. پزشکان، بدون هیچ‌گونه توجه به اخلاقیات، روش‌های درمانی مختلف را روی این افراد بی‌دفاع آزمایش می‌کردند.

بیماران جزیره پوگلیا که جان خود را در اثر بیماری یا آزمایش‌های وحشیانه از دست می‌دادند، به‌طور بی‌رحمانه سوزانده می‌شدند تا هیچ ردی از جنایات هولناک پزشکان باقی نماند، اما وحشت به همین جا ختم نمی‌شد. برخی پزشکان جزیره Poveglia که بیشتر به شیاطین در لباس سفید شباهت داشتند، با استفاده از ابزارهایی مانند مته و چکش، جمجمه بیماران را می‌شکافتند تا به رازهای مغز انسان پی ببرند.

هرگونه مقاومتی از سوی بیماران با مجازات بی‌رحمانه‌ای روبه‌رو می‌شد و آن‌ها به برج بل، زندان مخوفی که در اعماق جزیره قرار داشت، تبعید می‌‌شدند. جزیره پوگلیا به مکانی نفرین‌شده تبدیل شده بود که در آن درد و رنج بی‌حد و حصر حاکم بود. داستان‌های وحشتناکی که از این مکان مخوف به گوش می‌رسد، لرزه بر اندام هر انسانی می‌اندازد و یادآور تاریکی مطلقی است که در قلب انسان رخنه می‌کند.

شایعاتی درباره پوگلیا

جزیره پوگلیا در ایتالیا محل شایعات متعددی نیز هست که قرن‌ها بین مردم محلی دست به دست شده است. در ادامه برخی از محبوب‌ترین شایعات دربار جزیره Poveglia بیان شده است:

تونل‌های مخفی

گفته می‌شود شبکه‌ای از تونل‌های مخفی در زیر جزیره پوگلیا وجود دارد که راهزنان و قاچاقچیان برای پنهان شدن از مقامات از آن استفاده می‌کردند. برخی معتقدند این تونل‌ها هنوز وجود دارند و حتی ممکن است به مکان‌های دیگری در ایتالیا یا حتی کشورهای دیگر منتهی شوند.

گنجینه‌های دفن‌شده

دزدان دریایی و دیگر غارتگران در طول تاریخ از پوگلیا عبور می‌کردند. شایعات حاکی از آن است که بسیاری از آن‌ها گنجینه‌های خود را در جزیره دفن کرده‌اند. برخی مردم معتقدند این گنجینه‌ها هنوز در جزیره ممنوعه پوگلیا دست‌نخورده باقی مانده‌اند و منتظر کشف شدن هستند.

موجودات ماوراء‌الطبیعه

گفته می‌شود جزیره پوگلیا محل سکونت انواع موجودات ماوراء‌الطبیعه، از جمله ارواح، جن‌ها و هیولاهاست. برخی مردم داستان‌هایی از رفتار با این موجودات را تعریف می‌کنند؛ درحالی‌که برخی دیگر معتقدند آن‌ها فقط افسانه هستند.

شهر گمشده

در اعماق جنوب جزیره Poveglia، شایعاتی از یک شهر گمشده به نام «Sybaris» وجود دارد. گفته می‌شود این شهر زمانی شهری ثروتمند و پررونق بوده است، اما در قرن ششم قبل از میلاد سیل آن را ویران کرده است. برخی از مردم معتقدند بقایای سیبریس هنوز زیر ماسه‌ها مدفون است.

نژاد باستانی

برخی از مردم بر این باورند که پوگلیا زمانی خانه نژادی باستانی بوده که از تمدن‌های دیگر جدا بوده است. آن ها معتقدند این نژاد دانش و فناوری پیشرفته‌ای داشته و ممکن است حتی مسئول ساخت برخی از بناهای مرموز در جزیره بوده باشد.

توجه داشته باشید که این شایعات تنها داستان هستند و هیچ مدرکی برای تأیید آن‌ها وجود ندارد. با این حال، آنها بخشی از فرهنگ پوگلیا را تشکیل می‌دهند و به جذابیت این جزیره زیبا می‌افزایند. در ایتالیا جزایر منحصر‌به‌فرد دیگری وجود دارد؛ از جمله جزیره کاپری در ایتالیا که پیشنهاد می‌شود در سفر به این کشور از آن دیدن کنید.

نکات مهم درباره پوگلیا

  • اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، می‌توانید با تورهای قایقی از دور جزیره پوگلیا را ببینید.
  • به خاطر داشته باشید ورود به این جزیره ممنوع است و تلاش برای انجام این کار می‌تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد.
  • داستان‌ها و افسانه‌های مربوط به پوگلیا ممکن است اغراق‌آمیز باشند، اما تاریخچه این جزیره واقعی و غم‌انگیز است.

سخن پایانی

جزیره پوگلیا در ایتالیا زمانی تبعیدگاه قربانیان طاعون و بعدها بیمارستان روانی بود. شایعاتی از آزمایش‌های وحشتناک روی بیماران در این مکان وجود دارد. امروزه جزیره Poveglia متروکه و ممنوعه است، اما به‌دلیل ویرانه‌ها و افسانه‌هایش، به جاذبه‌ای گردشگری تبدیل شده است. شایعاتی از غارها، گنجینه‌ها، موجودات ماوراء‌الطبیعه، تونل‌ها، شهر گمشده و نژادی باستانی نیز در این جزیره وجود دارد. بازدید از پوگلیا ممنوع است، اما گردشگران می‌توانند با تورهای قایقی از دور آن را تماشا کنند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات