جاذبه های دیدنی بوسان

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 8 جاذبه دیدنی بوسان

  

ساحل هیوندا (Haeundae Beach)

ساحل هیوندا معروف ترین ساحل شهر بوسان است. این ساحل شنی سفید به طول 1.5 کیلومتر امتداد دارد و خط ساحلی زیبایی را در مقابل یک خلیج کم عمق ایجاد کرده که برای شنا کردن بسیار مناسب است. مردم زیادی در هر تابستان به این ساحل می روند و انواع گوناگونی از مراکز اقامتی، از هتل های لوکس گرفته تا مهمان خانه های شخصی در اطراف این ساحل قرار گرفته اند که اینجا را تبدیل به مکان مناسبی برای تعطیلات تابستانی می کنند. این ساحل هم چنین به برگزاری مراسم فرهنگی و جشنواره های سالیانه نیز شهرت دارد. سایر امکانات و جاذبه های این ساحل مواردی از قبیل جزیره ی دانگ بیک (Dongbeak Island)، آکواریوم بوسان (Busan Aquarium)، لنگرگاه قایق ها (Yachting Dock) و مسیرهای ساحلی مخصوص رانندگی می باشند. قدم زدن با پاهای برهنه در امتداد این ساحل تمیز و دلچسب و تماشای خورشید که اندک اندک خود را در پشت خط افق محو می کند از آرامش بخش ترین و به یادماندنی ترین تصاویر سفرتان به کشور کره خواهد بود.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Haeundae-gu, Busan, South Korea

ساعات بازدید : ............................

تلفن : ..........................

وب سایت : ..........................

ساحل هیوندا

ساحل هیوندا

ساحل هیوندا

ساحل هیوندا

معبد هائدونگ یونگونگ (Haedong Yunggung Temple)

معبد هائدونگ در ساحل بخش شمال شرقی بوسان قرار دارد. این جاذبه ی باشکوه فرصت کم نظیر بازدید از معبدی در کنار ساحل را می دهد و این در حالی است که بیشتر معابد کشور کره در کوه ها واقع شده اند. معبد هائدونگ در ابتدا در سال 1376 یعنی هم زمان با سلطنت سلسله ی گوریو (Goryeo) و توسط یک معلم معروف بودایی به نام نوئانگ (Noang) ساخته شد. عبادتگاه اصلی این معبد در سال 1970 مورد بازسازی قرار گرفت و در این بازسازی به رنگ هایی که از زمان های قدیم در چنین سازه هایی کاربرد داشتند، توجه ویژه ای شد. در سمت راست معبد و درون یک غار عبادتگاهی قرار دارد که به طرزی خاص و منحصر به فرد طراحی شده است و درست در روبروی عبادتگاه اصلی، بتکده ای سه طبقه قرار دارد که چهار مجسمه به شکل شیر در جلوی آن قرار دارند. این چهار شیر سمبل لذت، خشم، ناراحتی و شادی هستند. از جاذبه های دیگری که در این معبد حائز اهمیت هستند، پلکانی است دارای 108 پله و فانوس هایی سنگی که در امتداد صخره ها قرار گرفته اند. بعد از اینکه از این 108 پله پایین رفتید، از تماشای زیبایی معبد در مقابل چشمانتان شگفت زده خواهید شد. در میانه ی راه پایین آمدن از این پله ها می توانید اندکی توقف کنید، به صدای روح نواز امواج گوش بسپارید و هم زمان طلوع زیبای آفتاب را نیز نظاره گر باشید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 86 Yonggung-gil, Gijang-eup, Gijang-gun, Busan, South Korea

ساعات بازدید : ................................

تلفن : 82517227744+

وب سایت : www.yongkungsa.or.kr

معبد هائدونگ یونگونگ

معبد هائدونگ یونگونگ

معبد هائدونگ یونگونگ

معبد هائدونگ یونگونگ

معبد هائدونگ یونگونگ

تفرجگاه تاجونگدا (Taejongdae Resort Park)

این مکان یکی از بناهای تاریخی و مهم شهر بوسان است و در کنار جزیره ی Oryukdo که یکی از نمادین ترین جاذبه های این شهر محسوب می شود قرار دارد. تاجونگدا را با ساحل سنگی و معروفش می شناسند. بلندترین قسمت این تفرجگاه در ارتفاع 250 متری از سطح دریا قرار دارد و جنگل های درختان کاج و 200 نوع درخت دیگر در این مکان دیده می شوند. نام تاجونگدا از روی بیست و نهمین پادشاه امپراتوری سیلا، تاجونگ مویول برداشته شد. این پادشاه به نقاط مختلفی سفر می کرد، اما اینجا مکانی بود که او بیشترین لذت را از تیراندازی در آن می برد؛ هنگامی که بر بلندای صخره های آن می ایستاد و تیرهای کمانش را به این سو و آن سو نشانه می رفت. در زیر فانوس های دریایی این تفرجگاه سنگی قرار دارد تحت عنوان سنگ سینسئون (Sinseon) . دلیل نام گذاری این سنگ افسانه ای بود که داستان فرود آمدن خدایان و الهه ها را برای استراحت به این مکان روایت می کرد. اِلِمان دیگری که در اینجا معروف است، مجسمه ی سنگی مانگبوزوک (Mangbuseok) است که آین نیز برخاسته از افسانه ای قدیمی است. داستان این مجسمه ی سنگی از این قرار است:

سالها پیش زنی که همسر بسیار وفاداری بوده، همیشه مشتاقانه در این مکان می نشسته و چشم انتظار بازگشت همسرش بوده که به دست ژاپنی ها اسیر و به ژاپن منتقل شده بود. زن که کل عمرش را در اینجا به انتظار می نشیند تا بالاخره روزی همسرش به خانه بازگردد، در نهایت تبدیل به سنگ می شود و امروزه این سنگ را به نام این همسر وفادار، مانگبوزوک می خوانند. مانگبوزوک به دلیل افسانه ی پشت آن از جاذبه های معروف این مکان است. از دیگر دلایل محبوبیت و شهرت تاجونگدا این است که اینجا مکان برگزاری مراسم دعای باران است که به هنگام خشکسالی ها اجرا می شود و بارانی که در دهمین روز از پنجمین ماه قمری سال می بارد را "باران تاجونگ" می گویند.در روزهایی که هوا صاف است به این پارک زیبا بروید و از بلندی های تاجونگدا جزیره ی تسوشیمای ژاپن را در دوردست ها تماشا کنید.  

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 24 Jeonmang-ro, Dongsam-dong, Yeongdo-gu, Busan, South Korea

ساعات بازدید : 5AM–12AM

تلفن : 82514052004+
وب سایت : 
taejongdae.bisco.or.kr

تفرجگاه تاجونگدا

تفرجگاه تاجونگدا

تفرجگاه تاجونگدا

تفرجگاه تاجونگدا

تفرجگاه تاجونگدا

تفرجگاه تاجونگدا

معبد بیومیوزا (Beomeosa Temple)

این معبد در قسمت شرقی کوه معروف گومجونسان (Geumjeongsan) قرار دارد که در سال 678 و همزمان با هجدهمین سال پادشاهی امپراتور مونمو توسط راهبی به نام یوئی سانگ در قلمرو سیلا ساخته شد. بسیاری از قسمت های این معبد در طول جنگ شش ساله ی ایمجین (1592-1598) از بین رفت، ولی در سال 1613 مورد بازسازی قرار گرفت و تا به امروز هم پا برجاست. تالار این معبد از ظریف ترین و پر زرق و برق ترین جلوه های معماری دوران سلسله ی چوسان است. مکان های مهم دیگر این معبد دروازه ی ایلجومون (Iljumun)، بتکده ای سه طبقه با چهار ستون سنگی که در قرن 9 ساخته شده اند و چند عمارت کلاه فرنگی می باشند. اینجا بنای تاریخی مهمی برای بوسان محسوب می شود و درختان و دره های زیبای اطراف آن در ماه می در زیباترین حالت خود قرار می گیرند. این معبد همچنین مکان آموزش آیین و فرهنگ بودا به بازدیدکنندگان علاقمند و آشنا کردن آنها با این دین می باشد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 250 Beomeosa-ro, Cheongnyongnopo-dong, Geumjeong-gu, Busan, South Korea

ساعات بازدید : ............................

تلفن : 82515083122+

وب سایت : www.beomeo.kr

معبد بیومیوزا

معبد بیومیوزا

معبد بیومیوزا

معبد بیومیوزا

معبد بیومیوزا

معبد بیومیوزا

معبد بیومیوزا

معبد بیومیوزا

معبد بیومیوزا

معبد بیومیوزا

معبد بیومیوزا

کوه و پارک یانگدوسان (Yongdusan Park)

کوه یانگدوسان در مرکز شهر بوسان قرار دارد و یکی از سه کوه مهم و معروف این شهر است. این کوه قبل ترها سونگیونسان (Songheonsan) خوانده می شد که به معنی کوهی است با نمایی از دریا از میان یک جنگل انبوه کاج. بعدها به دلیل این که نوک این کوه به شکل سر اژدها درآمد، نام آن به یانگدوسان (به معنی سر اژدها) تغییر پیدا کرد. این کوه در برابر هجوم بیگانگان آن طرف دریا از ناحیه محافظت می کند. این کوه معابدی دارد که به خدایان این کوه اختصاص یافته اند و قبل از آزادی کشور کره توسط ژاپنی ها ساخته شد. امروزه این کوه محل قرارگیری بناهای تاریخی زیادی چون بنای Cheokwabi، بتکده ی Chunghontap، بنای یادبود انقلاب 4.19، مجسمه ی یادبود Yi Sun-Shin و برج بوسان می باشد. در طول دوران جنگ کره، پناهندگان خانه هایی را در حاشیه ی این کوه و در مسیر منتهی به قله ی آن ساختند. اما این خانه ها 2 بار در آتش سوختند و اطراف کوه تبدیل به منطقه ای خشک و خالی شد. از آن زمان به بعد تلاش های فراوان در جهت کاشت درختان در این منطقه، فضای اطراف کوه را تبدیل به پارکی زیبا کرده است. در طول دوران حکمرانی آزادی خواهان کشور کره، این پارک اونام (Unam) خوانده می شد، اما بعد از انقلاب 19 آوریل 1960 به نام فعلی اش تغییر کرد. این پراک نمای زیبایی از بندر بوسان را به شما می دهد و نمای شهر از بالای برج بوسان نیز به طور خاص بسیار باشکوه و نفس گیر است. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 37-55 Yongdusan-gil, Gwangbokdong 2(i)-ga, Jung-gu, Busan, South Korea

ساعات بازدید : .............................

تلفن : 82518607820+

وب سایت : yongdusanpark.bisco.or.kr

کوه و پارک یانگدوسان

کوه و پارک یانگدوسان

کوه و پارک یانگدوسان

کوه و پارک یانگدوسان

کوه و پارک یانگدوسان

کوه و پارک یانگدوسان

ساحل گوانگالی (Gwangalli Beach)

این ساحل به طول 1.4 کیلومتر است و با شن های سفید و نرمی پوشیده شده است. آب دریای این ساحل در یک عملیات ویژه پاکسازی شده است و در نتیجه تمیز و زلال است و به همین سبب گردشگران زیادی به این ساحل می آیند. علاوه بر خط ساحلی زیبا و تمیز، این ساحل با رستوران ها و کافه های زیبایی هم احاطه شده است. اینجا جذابیت های خاص خود را دارد، ولی بسیاری از افراد برای قدم زدن در امتداد ساحل و تماشای پل نورانی Gwangandaegyo در شب می آیند. پارک های Millak و Suyeong Sajeok هم در این ساحل هستند که از جاذبه های مهم آن محسوب می شوند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 219, Gwanganhaebyeon-ro, Suyeong-gu, Busan

ساعات بازدید : .............................

تلفن : ...........................

وب سایت : ...............................

ساحل گوانگالی

ساحل گوانگالی

ساحل گوانگالی

ساحل گوانگالی

اسپای هئوسیمچونگ (Heosimcheong Spa)

بزرگترین اسپا در آسیا !

این اسپا که در منطقه ی oncheon در بوسان قرار دارد، بزرگترین اسپا در آسیاست که توسط یک چشمه ی طبیعی آب گرم در آسیا تغذیه می شود. این مجموعه ی شناخته شده و محبوب که با نام "چشمه ی آب گرم بزرگ" هم شناخته می شود، شامل یک هتل بزرگ، کافه ای عالی در طبقه ی آخر و یقیناً مجموعه ی کاملی از حمام ها و سوناهاست. قیمت ورودی این مجموعه کمی بالاست، اما وقتی به محوطه ی اصلی مجموعه قدم می گذارید که سالنی است عظیم با سقفی از جنس شیشه های مات، می فهمید مبلغی که پرداخته اید قطعاً ارزشش را دارد. در زیر نور ملایم و طبیعی خورشید، در وان های آب گرم دراز بکشید، در اتاقک های مخصوص سونای بخار به دنبال رد اکسیژن بگردید و بعد از آن به حمام آب یخ بروید و بدنتان را کمی شوکه کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 23 Geumganggongwon-ro 20beon-gil, Oncheon 1(il)-dong, Dongnae-gu, Busan, South Korea

ساعات بازدید : ...........................

تلفن : 82515502200+

وب سایت : www.hotelnongshim.com

اسپای هئوسیمچونگ

اسپای هئوسیمچونگ

اسپای هئوسیمچونگ

اسپای هئوسیمچونگ

برج بوسان (Busan Tower)

اینجا یکی از آسمان خراش های کشور کره ی جنوبی است که در سال 1973 ساخته شده است. برج بوسان سمبل این شهر است که 69 متر بالاتر از سطح دریاست و با ارتفاع 120 متر در مرکز شهر با غرور ایستاده است. بالای برج شبیه به سایبان بتکده ی دابوتاپ (Dabotap) در معبد بولگوکسا (Bulguksa) ساخته شده است. این برج مکان مورد علاقه ی بومیان و هم چنین گردشگران شهر بوسان است و در طول شب شما را مهمان نماهای 360 درجه ی زیبایی از شهر می کند. درون برج می توانید از موزه ی سازهای موسیقی در کلاس جهانی بازدید کنید و این موضوع علاقمندان به موسیقی را به این مکان جذب می کند. برج بوسان در پارک Yongdusan قرار گرفته است و همان طور که پیشتر صحبت کردیم نوک این کوه به شکل سر اژدها در آمده و کلمه ی یانگدو به معنی "سر اژدها" به همین دلیل در نام این پارک گنجانده شده است. مجسمه ای با همین تفاصیل نیز در زیر برج بوسان قرار دارد. بازدید از این برج و پارکی که آن را احاطه کرده جزو ضرورت های سفر به شهر بوسان است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 37-30 Yongdusan-gil, Gwangbokdong 2(i)-ga, Jung-gu, Busan, South Korea

ساعات بازدید : 10AM–11PM

تلفن : 82516619393+

وب سایت : www.busantower.net

برج بوسان

برج بوسان

برج بوسان

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات