جاذبه های دیدنی جیجو

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 9 جاذبه دیدنی جیجو

  

بسیاری از کشورهای آسیایی هر یک جزیره ای ساحلی دارند که بازدید آن از موارد لازم برای هر گردشگری است. مثلاً در تایلند سواحل پوکت را داریم یا در سنگاپور جزیره ی سنتوسا و جزیره ی بالی در اندونزی. برای کره ی جنوبی، بدون شک مهم ترین جزیره ای که باید از آن بازدید کرد، جزیره ی زیبا و چشم نواز جیجو است.

کوه هالاسان (Mount Hallasan)

اگر در کره بودید و هوس کوهنوردی در دل طبیعت را کردید، به بلندترین کوه آن، هالاسان بروید و تا می توانید ریه های خود را از هوای مطبوع و دلچسب آن پر کنید. کوه هالاسان که در مرکز جزیره ی جیجو قرار گرفته است، آتش فشانی خفته است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بر خلاف ارتفاع بلندی که دارد، بالا رفتن از این کوه ساده است و بسیاری از بازدیدکنندگان در طول یک روز به قله ی آن می رسند و برمی گردند. در بالای بلندی این کوه که قرار می گیرید، چشم انداز مقابلتان دریاچه ای زیبا در دهانه ی آتش فشان و مناظری نفس گیر از جزیره ی جیجو هستند. برای کسانی که علاقه ای به فتح قله ی این کوه ندارند، هالاسان هفت مسیر زیبا و پرمنظره برای پیاده روی هم دارد که طول هر یک کمتر از 10 کیلومتر است. 6000 گونه ی گیاهی و جانوری هم در این ناحیه زندگی می کنند و این علاقمندان به طبیعت را هر چه بیشتر مشتاق می کند که به این کوه سری بزنند. قبل از رفتن به اینجا حتماً شرایط آب و هوایی را کنترل کنید و به دلیل وزش بادهایی تند، پوشیدن لباس گرم را فراموش نکنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Shield volcano in South Korea

ساعات بازدید : .................................

تلفن : ................................

وب سایت : ..............................

کوه هالاسان

کوه هالاسان

کوه هالاسان

کوه هالاسان

کوه هالاسان

غار مانجانگل (Manjanggul Cave)

این غار که یکی از آثار ثبت شده در فهرست سازمان جهانی یونسکو است، یکی از بهترین نمونه های تونل های گدازه ای در جهان است و به عنوان یک اثر تاریخی طبیعی تعیین شده است. تونل گدازه ای زمانی تشکیل می شود که مواد مذاب موجود در اعماق زمین از قسمت نوک کوه فوران می کند و روی سطح زمین جاری می شود. لازم به ذکر است که تنها 1 کیلومتر از 7 کیلومتر این غار قابل بازدید است. دمای فضای داخل غار معمولاً بین 11 تا 21 درجه ی سانتی گراد است و در نتیجه محیط راحتی را برای گردشگران فراهم می کند و برای فرار از هوای گرم و مرطوب جزیره پیشنهاد بسیار مناسبی است. موجودات کمیابی مانند خفاش در این غار زندگی می کنند و اینجا را برای محققان نیز ارزشمند می کنند. ستون های سنگی در سرتاسر غار پخش شده اند و تونلهای غار ویژگی های توپوگرافیک منطقه را به نمایش می گذارند. لاک پشت سنگی هم جاذبه ای چشم گیر در این غار است؛ چرا که از نظر ظاهری مانند جزیره ی جیجو ساخته شده است. تابلوهایی در مسیر تعبیه شده اند که اطلاعات لازم را در رابطه با چیزی که در حال بازدید از آن هستید، نمایش می دهند و در نتیجه اگر در رابطه با زمین شناسی اطلاعات قبلی هم نداشته باشید، بازدید از اینجا برایتان لذت بخش خواهد بود. طبق آماری که از سایت های گردشگری به دست آورده ایم، تعداد زیادی از گردشگران اینجا را با اختلاف بهترین جاذبه ی جزیره ی جیجو دانسته اند.  

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 182 Manjanggul-gil, Gujwa-eup, Jeju-si, Jeju-do, South Korea

ساعات بازدید : ............................

تلفن : 82647107903+

وب سایت : korean.visitkorea.or.kr

غار مانجانگل

غار مانجانگل

غار مانجانگل

غار مانجانگل

غار مانجانگل

مجسمه های پدربزرگ سنگی (Dol Hareubang)

مجسمه های سنگی و نمادین جزیره ی جیجو که به آنها Dol Hareubang می گویند، در بسیاری از فروشگاه های سوغاتی فروشی این کشور به چشم می خورند. اما اینکه اینها چه هستند و چرا ساخته شده اند، چیزی است که اکنون می خواهیم به آن بپردازیم. این مجسمه ها که در گوشه و کنار جزیره دیده می شوند، از سنگ های آتشفشانی متخلخل موجود در جزیره تراشیده شده اند و گاهاً تا 3 متر ارتفاع دارند. مجسمه های پدربزرگ سنگی به سبب طراحی منحصر به فردشان به راحتی قابل شناسایی هستند: تمام این مجسمه ها چشم هایی برآمده و بدون مردمک دارند که اغلب روی صورتی خشک و جدی یا با لبخندی بسیار کم رنگ قرار گرفته اند. دست های این مجسمه ها روی شکم هایشان قرار دارد و یکی معمولاً بالاتر از دیگری است. ویژگی دیگر این که تمام مجسمه ها کلاه هایی به شکل قارچ روی سرشان دارند. ریشه ی پیدایش این مجسمه ها خیلی مشخص نیست، ولی معمولاً پیدایش آنها را به سنت های شمن پرستی جزیره نسبت می دهند. دلیل نامیدن این مجسمه ها با عنوان Dol Hareubang نیز این است که این کلمه به معنی "پدربزرگ سنگی" است. در طول سالیان طولانی مردم محلی این مجسمه ها را به صورت غیررسمی به این نام می خواندند و تنها در سال 1971 بود که این عنوان به رسمیت شناخته شد. این مجسمه ها را به عنوان نگهبانان و محافظان جزیره می شناسند که شیاطین و ارواح اهریمنی را از جزیره دور می کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 70 Bukchonseo 1-gil, Jochon-eup, Jeju-si, Jeju-do, South Korea

ساعات بازدید : ...............................

تلفن : 82647820570+

وب سایت : ................................

مجسمه های پدربزرگ سنگی

مجسممجسمه های پدربزرگ سنگیه های پدربزرگ سنگی

مجسمه های پدربزرگ سنگی

مجسمه های پدربزرگ سنگی

هائینیو (Haenyeo)

نخستین پریان دریایی جزیره ی جیجو!

در سالهای دور که مردان کشور کره برای زمان های طولانی و به قصد ماهیگیری به دل دریا می زدند، وظیفه ی تهیه ی غذا به عهده ی زنان خانواده بود و همین امر آنها را بر آن داشت که در آبهای جزیره شیرجه بزنند و به صید هشت پا و صدف و ماهی و جلبک بپردازند. "هائینیو" یا "زنان غواص جزیره ی جیجو"، بخش مهمی از هویت فرهنگی جزیره ی پرمنظره ی کشور کره محسوب می شوند. شیوه ی فعالیت محیط دوستانه ی این زنان غواص و به ارث گذاشتن میراث هنر غواصی شان از نسلی به نسل بعد، در طول سالیان جایگاه و منزلت ویژه ای را برای آنها باز کرده است؛ آن هم در جامعه ای که به شدت مردسالار است. جزیره ی زیبای جیجو که از داشتن مناظر آتش فشانی، خط ساحلی نفس گیر و کوه بلند قامت هالاسان به خود می بالد، بی شک زیباترین مقصد گردشگری در کره ی جنوبی است و وجود این زنان غواص در این جزیره باز هم تا حد زیادی به جذابیت آن می افزاید. 

هائینیو به معنی "زنان دریایی" به زنان جزیره ی جیجو اطلاق می شود که هر روز برای گذران زندگی خانواده ی خود دل به دریا می زنند و به صید غذاهای دریایی می پردازند. شایان ذکر است که این زنان خارق العاده از هیچ تجهیزات غواصی خاصی استفاده نمی کنند و با این حال می توانند تا دو دقیقه نفس خود را در زیر آب نگه دارند. در زمان های گذشته دختران معمولاً این کار طاقت فرسا را از 10 سالگی آغاز می کردند و 6 تا 7 ساعت از روز را به صید در دریا مشغول بودند، حتی بعد از برگشت به خانه هم باید ساعاتی را در مزرعه کار می کردند. بی دلیل نبود که مادران جزیره ترجیح می دادند که فرزندان دختر به دنیا بیاورند تا امرار معاش زندگی آینده ی خانواده را تضمین کنند. این درست عکس چیزی بود که در قسمت های مرکزی کشور کره رواج داشت؛ جایی که فرزندان پسری از قدیم الایام وارثان اصلی خانواده بودند و نسل خانواده را ادامه می دادند.

در سال 1970 اتفاق جالبی افتاد: کشور کره شاهد رشد شدیدی در صادرات غذاهای دریایی به ژاپن بود و اعضای گروه هائینیو از این جریان سود زیادی کردند. به زودی باور عمومی مردم جزیره بر این شد که اگر مردی با یکی از اعضای گروه هائینیو ازدواج کند، اصلاً مجبور نیست کار کند. در طول سالهای اخیر از تعداد اعضای این گروه کم شده است و اکنون درصد زیادی از افراد این گروه را زنان بالای 60 سال تشکیل می دهند. با این حال هائینیو یکی از با احترام ترین گروه های جزیره محسوب می شود. کار سخت و مسئولیت سنگین آنها در جامعه این زنان را در صحنه ی جهانی هم مطرح کرده است، تا حدی که نام این زنان در سال 2016 از طرف سازمان یونسکو در لیست میراث فرهنگی کشور کره قرار گرفت.     

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Hado-ri, Gujwa-eup, Jeju-si, Jeju-do, South Korea

ساعات بازدید : 9AM–5PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 82647829898+

وب سایت : jeju.go.kr

هائینیو

هائینیو

هائینیو

آبشار چئونجیون (Cheonjeyeon Waterfall)

جزیره ی جیجو به طور کلی بهشت موعود علاقمندان به طبیعت است که سنگ های طبیعی، سواحل بکر و آبشارهای نفس گیرش شهره ی عام و خاص هستند. آبشار چئونجیون که به "حوضچه ی خدایان" نیز معروف است، از دهانه ی یک غار سرچشمه می گیرد و سه قسمت را شامل می شود. اولین قسمت آبشار تقسیم می شود و قسمت دوم و سوم را تشکیل می دهد. این آبشار در نهایت به دریا می پیوندد. در اطراف این آبشارهای استوایی، گونه های گیاهی و جانوری زیادی زیست می کنند. حتی در اینجا می توانید گیاهان کمیابی چون نی های سولیپلان و گونه ی خاصی از سرخس چنگال اسکلتی را نیز پیدا کنید. اگر گیاه شناس باشید یا علاقمند به گیاهان باشید، لذتی عجیب و غریب در اینجا انتظارتان را می کشد. اگر در ماه می به این آبشار رفتید، لباس شنا با خود به همراه داشته باشید، چون این ماه زمان جشنواره ی چیلسئونیو است و شنا کردن در آب این آبشار آزاد است.   

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : South Korea, Jeju-do, Seogwipo-si, Jungmun-dong, 2232

ساعات بازدید : ...............................

تلفن : 82647606331+

وب سایت : cyber.jeju.go.kr

آبشار چئونجیون

آبشار چئونجیون

آبشار چئونجیون

پل سئونیمگیو (Seonimgyo Bridge)

سئونیمگیو پلی است که به شکل کمان در بالای آبشار چئونجیون قرار دارد. روی سنگ های هر دو طرف پل و در هر طرف 7 حوری تراشیده شده اند و به همین دلیل این پل صاحب عنوان Chilseonyeogyo به معنی "پل هفت حوری" است. این هفت حوری سمبل حوریان زیبا و افسانه ای هستند که در طول شب از آسمان فرود می آمدند. در واقع جشنواره ی Chilseonyeo که در ماه می برگزار می شود، ورود همین حوریان به زمین را جشن می گیرد و گردشگران به مناسبت همین جشن آزادند که در این آبشار شنا کنند. این پل اولین پل کمانی در منطقه و برای پیاده روی مکان بسیار مناسبی است. ساخت پل در سال 1984 به پایان رسید و حدود 400 میلیون وون برای سازمان گردشگری کره هزینه برداشت. این پل از 100 گاردریل و 34 فانوس سنگی ساخته شده که در طول شب روشن می شوند. روی ستون های استیل پل و در هر طرف 7 حوری قرار گرفته اند که ارتفاع هر کدام تا 20 متر می رسد و هر کدام از آنها در حال نواختن یک آلت موسیقی هستند. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 27 Saekdal-ro189beon-gil, Saekdal-dong, Seogwipo-si, Jeju-do, South Korea

ساعات بازدید : ....................................

تلفن : ...................................

وب سایت : ......................................

 

پل سئونیمگیو

پل سئونیمگیو

پل سئونیمگیو

پل سئونیمگیو

مسیر سرسبز Olle

اگر دلتان می خواهد به منطقه ای در دل طبیعت بروید و در حالی که در امتداد یک مسیر رؤیایی قدم برمی دارید از تماشای منظره ی زیبا و چشم گیر اطراف لذت ببرید، هیچ جا بهتر از Olle را نمی توانیم در کره به شما پیشنهاد کنیم. در گویش محلی مردم این منطقه “Olle” به مسیرهایی باریک بین خیابان و درب خانه ی شخص اطلاق می شود. این مسیر پر پیچ و خم و طولانی که مجموعه ای از چند مسیر جدا برای پیاده روی است، دورتادور ساحل جزیره گسترده شده است و یکی از جاذبه های فراوان این جزیره است. در طول این مسیر از مناظر زیبای بسیاری مثل روستاهای کوچک، ساحل ها، مزرعه ها و جنگل ها گذر می کنید. هر یک از این مسیرها فرصتی بی نظیر است برای اینکه در زیبایی و فرهنگ این جزیره غوطه ور شوید. Olle از 26 مسیر پیاده روی تشکیل شده که شامل 21 مسیر اصلی و 5 مسیر فرعی است. هر مسیر دارای طول و درجه ی سختی متفاوتی برای پیمایش است و راه پیمایان می توانند با توجه به توانایی و سطحشان، مسیر مناسب به خود را برای پیمودن انتخاب کنند. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Gonae-ri, Aewol-eup, Jeju-si, Jeju-do, South Korea

ساعات بازدید : .................................

تلفن : 82647622190+

وب سایت : jejuresort.kr

مسیر سرسبز Olle

مسیر سرسبز Olle

مسیر سرسبز Olle

مسیر سرسبز Olle

مسیر سرسبز Olle

صخره ی جوسانگ جولی (Jusangjeolli Cliff)

بدون شک اگر بخواهیم  تصمیم بگیریم که چه چیزی جزیره ی جیجو را تا این حد محبوب کرده است، باید به سراغ طبیعت زیبای آن برویم و در این باب سخن برانیم. اما اوج لذت بردن از طبیعت زمانی است که با چشمان حیرت زده و دهانی باز به تماشای آن می ایستید و احتمالاً ایستادن در بالای این صخره ها شما را دچار حالتی اینچنینی می کند. در امتداد ساحل جیساتگائی ستون های سنگی و ستبری از زمین قد برافراشته اند که به طرز عجیبی شبیه به شش ضلعی هستند و حیرت زده می شوید اگر بدانید که این صخره ها حاصل فعالیت های طبیعی و اثر هنری خلق شده توسط خود طبیعت هستند نه تراشیده ی دست بشر. این صخره ها که به عنوان بنایی فرهنگی و ارزشمند برای این کشور شناخته می شوند، زمانی تشکیل شدند که کوه آتش فشانی هالاسان به داخل دریای جونگ مون (Jungmun) فوران کرد. این منطقه مکانی معروف برای ماهیگیری هم هست و اگر در زمان جزر و مد زیاد به اینجا بروید، دیدنی ترین منظره ی این صخره ها را به نظاره می نشینید. زمانی که برخورد موج های سهمگین و سفید به سنگ های تیره ی این صخره ها مناظری به یادماندنی را خلق می کنند و طنین صدایشان در ذهنتان باقی خواهد ماند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس :  Jungmun-dong, Seogwipo-si, Jeju-do, South Korea

ساعات بازدید : ...............................

تلفن : 82647381521+

وب سایت : ................................

صخره ی جوسانگ جولی

صخره ی جوسانگ جولی

صخره ی جوسانگ جولی

صخره ی جوسانگ جولی

صخره ی جوسانگ جولی

موزه ی چای (O’sulloc Museum)

کشور کره دارای فرهنگی غنی در زمینه ی چای و کشت آن است. به جز موزه ای که اختصاصاً به موضوع "گیاه چای و کشت آن" پرداخته است، در چه جای بهتری می توانیم در رابطه با تاریخچه ی این گیاه مطلع شویم؟

به اینجا موزه ی "اُ سولاک" هم می گویند. “O” در این کلمه به معنی لذت بردن و “Sulloc” گونه ای از چای سبز است. این موزه به شکل یک فنجان چای طراحی شده و حداقل به 6 نمایشگاه جدا تقسیم می شود. در اینجا می توانید انواع مختلف فنجان های چای در کشور کره و سرتاسر دنیا را از نزدیک ببینید و دانش خود را در زمینه ی تاریخچه ی چای تا حد زیادی افزایش دهید. هم چنین می توانید برگ های گیاه چای را بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی کنید و در آخر در کنار آبگیر نیلوفرهای آبی، در محوطه ی باغ های داخلی و یا در بالای یک بلندی بایستید و به مزارع وسیع چای سبز که در مقابل چشمانتان گسترده شده اند، خیره شوید و فنجان چایتان را سر بکشید. حتی فکر کردن به این لحظه هم لذتی ناب را در ذهن تداعی می کند چه برسد به زیستن و تجربه کردن آن!

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 15 Sinhwayeoksa-ro, Andeok-myeon, Seogwipo-si, Jeju-do, South Korea

ساعات بازدید : 9AM–7PM

تلفن : 82647945312+

وب سایت : www.osulloc.com

موزه ی چای

موزه ی چای

موزه ی چای

موزه ی چای

موزه ی چای

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات