جاذبه های دیدنی مسکو

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی مسکو

 

کاخ کرملین (Moscow Kremlin)

این کاخ تاریخی و باشکوه که مهم ترین منطقه ی توریستی در کشور روسیه است، درست در مرکز شهر مسکو، پایتخت کشور روسیه قرار دارد. کاخ مجلل و اعجاب انگیز کرملین که محل اقامت تزارهای روسیه در گذشته، امپراتوری های بزرگ اروپا و محل استقرار رئیس جمهور فعلی کشور روسیه، ولادیمیر پوتین است، داستان های زیادی از گذشته برای نقل کردن دارد. معماری نفیس و خیره کننده ی این بنا یادآور گذشته ی درخشان آن است. مهم ترین بنا در این مجموعه، کاخ بزرگ کرملین (Grand Kremlin Palace) است که در هنگام ساخت و تاسیس آن در سال 1838، رقم هنگفت 11 میلیون روبل هزینه شد و بعدها در دهه ی 1990 رقم یک میلیارد دلار صرف بازسازی دوباره ی این مکان شد. یکی از ساختمان های واقع در این کاخ، تالار آرموری (Armoury Chamber) است که زمانی خطرناک ترین و قوی ترین سلاح های کشور روسیه را در آن نگه می داشتند و اکنون محل قرارگیری یکی از قدیمی ترین موزه های کشور روسیه است و کلکسیون اسلحه، جواهرات و اشیاء نفیس و قیمتی خاندان قدیم سلطنتی روسیه در آن قرار دارد. ساختمان بعدی واقع در کاخ کرملین، کلیسای مقدس (The Assumption Cathedral) است و محلی است که تمام تزارهای روسیه در آن تاج گذاری کرده اند. این کاخ و تمام بناهای زیرمجموعه اش، قلب تپنده ی تاریخ کشور روسیه هستند. اگر در سفر به شهر مسکو فقط قصد بازدید از یک مکان تاریخی را دارید، این کاخ می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد؛ چرا که نظیر آن در دنیا وجود ندارد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Moscow, Russia, 103073

ساعات بازدید : 10AM–5P (پنجشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 74956245503+

وب سایت : www.kreml.ru

کاخ کرملین

کاخ کرملین

کاخ بزرگ کرملین

کاخ بزرگ کرملین

کاخ بزرگ کرملین

تالار آرموری

تالار آرموری

تالار آرموری

تالار آرموری

کلیسای مقدس

کلیسای مقدس

کلیسای مقدس

کلیسای مقدس

کلیسای سنت باسیل (Saint Basil’s Cathedral) 

کلیسای سنت باسیل که نماد کشور روسیه است و در بخش جنوبی میدان سرخ قرار دارد، ترکیبی است سحرانگیز از رنگ ها، طرح ها و نقش های متفاوت و اوج هنر و مهارت معماران روسی را به نمایش می گذارد. در سال 1552، ایوان مخوف (Ivan the Terrible) قلعه ی Tatar کازان را تصرف کرد و بعد از آن دستور ساخت این کلیسا را داد تا یادآور این پیروزی باشد. در افسانه های کشور روسیه آمده که بعد از ساخت این بنا، ایوان دستور می دهد معماران این بنا را کور کنند تا دیگر نتوانند چیزی شبیه به این بنا را بسازند. گرچه این داستان بیشتر شبیه یک افسانه و غیرواقعی به نظر می رسد، اما نمی توان نادیده گرفت که این بنای جذاب با تمام ویژگی ها، متعلقات و جزئیاتش فقط و فقط منحصر به شهر مسکو است و هیچ نمونه ی مشابه دیگری ندارد. این مجموعه از 9 کلیسای مجزا تشکیل شده است که هر یک از این کلیساها دارای گنبدی با رنگ و طرح منحصر به فرد و متفاوت است و داستانی جدا را روایت می کند. بدون شک عکس های این بنای زیبا هر انسانی را ترغیب می کند که آن را از نزدیک ببیند، اما چیزی که با چشم های خود می بینید کاملا متفاوت است و این رنگین کمان رنگ ها قطعا در یک عکس توصیف نمی شود.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Red Square, Moskva, Russia, 109012

ساعات بازدید : ............................

تلفن : ..........................

وب سایت : www.saintbasil.ru

کلیسای سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل

کلیسای سنت باسیل

دانشگاه دولتی مسکو (The Lomonosov Moscow State University)

این دانشگاه که یک مرکز آموزشی بسیار معروف در روسیه و نمونه ای بارز و پرقدرت از معماری سبک استالینیستی است، در سال 1755 در 36 طبقه تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر مسکو است. ساخت ساختمان اصلی این دانشگاه که بسیار عظیم و غول پیکر است در سال 1953 به پایان رسید و جزء یکی از 7 آسمان خراشی است که در روسیه به آنها "هفت خواهر استالین" (Stalin’s Seven Sisters) می گویند و به دستور و با سبک خاص و بی نظیر معماری او ساخته شده اند. این دانشگاه گنجایش بیش از 40/000 دانشجو را دارد و مجهز به بزرگ ترین و جامع ترین کتابخانه ی روسیه است. ساختمان اصلی دانشگاه بسیار برای عکاسی مناسب است و  منظره ی محوطه ی روبروی دانشگاه مرتبا در حال تغییر است، اما بهترین حالت آن زمانی است که لاله های رنگارنگ محوطه را پر از رنگ های زیبا می کنند. از بالای تپه ی اسپارو (Sparrow Hills) در این دانشگاه می توانید نمایی زیبا از هفت ساختمان معروف و کل شهر زیبای مسکو را داشته باشید. در رابطه با بزرگی و عظمت این دانشگاه گفته اند که چندین سال طول می کشد تا از تک تک اتاق ها و تمام فضاهای محوطه داخلی و خارجی این دانشگاه دیدن کنید. در سفرتان به مسکو بازدید از این مکان را که در ظاهر یک دانشگاه ولی در واقع یک شاهکار معماری دیگر به سبک استالین است، فراموش نکنید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : ul. Leninskiye Gory, 1, Moskva, Russia, 119991

ساعات بازدید : .........................

تلفن : ........................

وب سایت : www.msu.ru

دانشگاه دولتی مسکو

دانشگاه دولتی مسکو

دانشگاه دولتی مسکو

دانشگاه دولتی مسکو

دانشگاه دولتی مسکو

بنای یادبود فتح فضا (The Museum of Cosmonautics)

این موزه درون یک سازه به شکل ستون قرار گرفته و یادبودی است از فاتحان فضا که در سال 1981 در بزرگداشت بیستمین سالگرد اولین جنگ فضایی که توسط ساکنین زمین انجام شد، افتتاح گردید. ایده ی بازگشایی موزه متعلق به طراح اصلی موشک های فضایی، S.Korolev است و طراحی آن را دو معمار معروف به نام های Michail Barsh و Andrey Kolchin انجام داده اند. این شخص از تاثیر سفینه ها و موشک های فضایی بر علوم مهندسی دنیا آگاه بود و همیشه دغدغه ی نگهداری این میراث علمی را داشت و به همین دلیل ایده ی ساخت موزه به ذهن او خطور کرد. نمایشگاه واقع در این موزه نشانگر سیر تحول علوم فضایی از لحظه ی ساخت اولین ماهواره ها توسط بشر و ساخت ماهواره ی فضایی سرنشین دار به دنبال آن، اولین قدم زنی بر سطح ماه، برنامه های اکتشافی کره ی ماه و منظومه ی شمسی و به طور کلی برنامه های تحقیقاتی بین المللی در رابطه با فضا می باشد. طراحی داخلی پیچیده و شکل نمایش عجیب و غریب این موزه چیزهایی هستند که باعث شهرت و منحصر به فرد بودنش شده اند. بعد از یک بازسازی کلی، هم اکنون در این موزه تازه ترین و به روزترین اطلاعات و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا به چشم می خورد. برخی از نمایشگاه های این موزه نمونه های واقعی سفر به فضا هستند. اگر شما یک علاقه مند به علوم فضانوردی و به ویژه اکتشافات پیشرفته ی کشور شوروی در این زمینه هستید، حتما از این مکان دیدن کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Prospekt Mira, 111, Moskva, Russia, 129223

ساعات بازدید : 10AM–9PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 74997502300+

وب سایت : www.kosmo-museum.ru

بنای یادبود فتح فضا

بنای یادبود فتح فضا

بنای یادبود فتح فضا

بنای یادبود فتح فضا

بنای یادبود فتح فضا

بنای یادبود فتح فضا

متروی مسکو (Moscow Metro)

متروی شهر مسکو یکی از پرهزینه ترین و لوکس ترین پروژه های این شهر بود که در سال 1935 با یک خط 11 کیلومتری و 13 ایستگاه شروع به کار کرد و اکنون در بین طولانی ترین خطوط متروی جهانی رتبه ی پنجم را دارد. معماران و هنرمندان این پروژه آن را طوری طراحی کرده اند که تجسم کننده ی درخشش و تابش آفتاب و نوید دهنده ی آینده ای درخشان باشد. دیوارهای مرمری صیقلی، سقف بلند و لوسترهای بزرگ، ایستگاه های مترو شهر مسکو را شبیه به یک خورشید مصنوعی در زیر زمین کرده اند. فضای کاخ مانند متروی زیرزمینی به مسافران یادآوری می کند که مالیاتی که پرداخت کرده اند به خوبی هزینه شده است. این باورنکردنی اما واقعی است که سوار شدن بر این متروی زیرزمینی خود یک تور گردشگری و بازدید از یک موزه ی نفیس به شمار می رود که لذت تماشای ایستگاه های بزرگ و طاقی شکل با ستون هایی از جنس مرمر، موزاییک های تزیینی و شیشه های رنگی را برای شما رقم می زند. ایستگاه هایی که توسط زبده ترین و معروف ترین معماران و مجسمه سازان روسی طراحی و ساخته شده اند. سیستم نورپردازی این فضا به شدت حرفه ای طراحی شده و زیبایی آن را صد چندان می کند. نکته ی جالب توجه این است که هر ایستگاه با ایستگاه دیگر متفاوت است و تاریخچه، داستان و سهم خود را از معماری بی نظیر روسی دارد. در بازدید از شهر مسکو، تماشای زیباترین متروی جهان را از دست ندهید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : ......................

ساعات بازدید : .........................

تلفن : ........................

وب سایت : ........................

متروی مسکو

متروی مسکو

متروی مسکو

متروی مسکو

متروی مسکو

متروی مسکو

کلیسای جامع مسیح منجی (Cathedral of Christ the Saviour)

کلیسای جامع مسیح منجی دقیقا شبیه به چیزی است که یک کلیسای ارتدکس روسی باید به نظر برسد. این بنا که در ساحل شمالی رودخانه ی Moskva قرار دارد، به قدری بزرگ است که انسان را به این فکر وا می دارد که شورروی ها در سال 1931 برای نابود کردن این بنا چند قطعه دینامیت به کار بردند. بعد از آن در فواصل سالهای 1994 تا 2000 این بنا مورد بازسازی قرار گرفت و اکنون بسیار شبیه به کلیسای اصلی ای است که در قرن 19 در بزرگداشت پیروزی بر ناپلئون ساخته شد. ارتفاع ساختمان این کلیسا 103 متر است و بلندترین کلیسای ارتدکس مسیحیت در جهان است. در داخل این کلیسا موزه ای قرار دارد که در رابطه با تاریخچه ی این بناست و حاوی تصاویری از استخری که شوروی ها در اینجا ساختند و آسمان خراش بزرگی که لنین در بالاترین طبقه ی آن سکونت داشت، می باشد. از آنجا که این کلیسا یک مکان مذهبی است، حتما باید با لباس مناسب در آن ظاهر شوید و هم چنین نیاز نیست که مبلغی را بابت ورودی بپردازید. کلیسای جامع مسیح منجی جزو کلیساهایی است که به محض ورود و تماشای فضای لوکس و تجملاتی آن حیرت زده می شوید. پس حتما بازدید از این مکان را در برنامه ی سفر خود به مسکو قرار دهید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Ulitsa Volkhonka, 15, Moskva, Russia, 119019

ساعات بازدید : 9:00AM -7:00PM

تلفن : 74956371276+

وب سایت : new.xxc.ru

کلیسای جامع مسیح منجی

کلیسای جامع مسیح منجی

کلیسای جامع مسیح منجی

کلیسای جامع مسیح منجی

کلیسای جامع مسیح منجی

کلیسای جامع مسیح منجی

تئاتر بولشوی (Bolshoi Theater)

یکی از نمادین ترین جاذبه های شهر مسکو، تئاتر Bolshoi است که قدیمی ترین تئاتر این شهر و برای همه شناخته شده است. در مارچ سال 1776 از سمت ملکه ی وقت، کاترین دوم به شاهزاده pyotr اجازه داده شد که یک سالن تئاتر عمومی در شهر احداث کند. این سالن تئاتر ساخته شد، اما مدتی بعد دچار آتش سوزی شده و مجددا مورد بازسازی قرار گرفت. این اتفاق چند بار دیگر هم افتاد، اما بعد از گذشت چند حکومت متوالی در روسیه، این تئاتر هنوز پابرجاست و به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین انجمن های اپرا و باله ی جهان شناخته می شود و اجرای بی نظیر آنها قطعا از زیباترین اجراهای سرتاسر دنیاست. گرچه فضای این سالن تئاتر بسیار بزرگ است، اما همه ی صندلی ها دید خوبی از صحنه دارند و صدا هم در یک محیط آکوستیک به وضوح شنیده می شود. تماشای نمایش های زیبایی که در این ساختمان تاریخی و باشکوه اجرا می شوند، بی شک یکی از  لذت بخش ترین و خاطره انگیزترین تجربه های زندگی شما خواهد بود. برای حضور در این سالن تئاتر از لباس مناسب با این محیط استفاده کنید و سعی کنید لباس های غیررسمی نپوشید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Theatre Square, 1, Moskva, Russia, 125009

ساعات بازدید : .........................

تلفن : 74954555555+

وب سایت : www.bolshoi.ru

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی

رقص باله

گالری هنری ترِتیاکوف (State Tretyakov Gallery)

این گالری هنری که واقع در شهر مسکو است، بزرگترین موزه ی کشور روسیه است که بیش از 10/000 شاهکار هنری شامل تندیس ها، نقاشی ها، نگاره ها و مجسمه های زیبا در آن جلوه گری می کنند و تمام دوره های تاریخی و پر فراز و نشیب کشور روسیه را به نمایش می گذارند. کلکسیون مربوط به سبک رئالیسم نیمه ی دوم قرن 19 بهترین مجموعه ی مربوط به این سبک در تمام کشور روسیه است. جمع آوری این مجموعه توسط Pavel Tretyakov که صاحب یک کارخانه ی بزرگ و معروف نساجی بود آغاز گردید و از همان لحظه ی نخست یعنی در سال 1870 که مورد بازدید عموم قرار گرفت شهرت فراوانی کسب کرد و نام آن بر سر زبان ها افتاد. افزودن به این مجموعه ی نفیس حتی تا مدت ها بعد از مرگ Tretyakov نیز ادامه داشت. این موزه از میدان سرخ و مرکز شهر اندکی فاصله دارد، اما اجازه ندهید که این مسافت فرصت بازدید از این کلکسیون تکرارنشدنی و بی نظیر از هنرمندان روسی و کشورهای دیگر  را از شما بگیرد. تمام آثاری که در این موزه قرار دارند حاوی اطلاعات تاریخی و مفیدی از تاریخ کشور روسیه، وقایع و اجتماعات مهم و تاثیرگذار و سبک زندگی مردم این کشور هستند. حتما وقتی از این موزه دیدن کنید که فرصت کافی برای یک گشت و اکتشاف چند ساعته را داشته باشید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Lavrushinsky Ln, 10, Moskva, Russia, 119017

ساعات بازدید : 10AM–9PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 74959510727+

وب سایت : www.tretyakovgallery.ru

گالری هنری ترِتیاکوف

گالری هنری ترِتیاکوف

گالری هنری ترِتیاکوف

گالری هنری ترِتیاکوف

گالری هنری ترِتیاکوف

گالری هنری ترِتیاکوف

آرامگاه سرباز گمنام (Tomb of the Unknown Soldier)

نزدیک ترین فاصله ای که نازی ها در زمان جنگ جهانی دوم از شهر مسکو داشتند، 41 کیلومتری منطقه ی Leningradskoe بود و درست در همین نقطه در دسامبر سال 1941 سربازی روسی در دفاع از از وطن خویش توسط نیروهای نازی جان خود را از دست می دهد و اکنون بقایایی از جسد او در یک آرامگاه نگه داری می شود و این آرامگاه  یک مکان زیارتی ملی محسوب می شود که برای مردم روسیه دارای معنا و مفهوم و تقدس است. برروی سنگ قبر این سرباز نوشته ی زیر حک شده است: "نام تو پنهان است اما کارها و اعمالت جاویدان و فناناپذیر"

در هر ساعت نگهبانان با تشریفات و مراسم خاص و هماهنگی شیفت نگهبانی خود را تغییر می دهند. در کنار مقبره ی این سرباز گمنام شعله ای جاویدان و نام شهیدان دیگری به چشم می خورد که در دفاع از سرزمین مادریشان در فواصل سالهای 1941 تا 1945 جان باخته اند. در بخش جنوبی مقبره یک ردیف گلدان وجود دارد که حاوی خاک مناطقی است که این سربازها متعلق به آنها بوده اند. این مکان یادآور ارزش صلح و آرامش کنونی بعد از جنگ جهانی دوم است و نشان دهنده ی ارزش و احترامی است که مردم و دولت روسیه برای شهیدان خود قائل هستند. شاید در مقایسه با سایر جاذبه هایی که تا اینجا در رابطه با آنها صحبت کردیم، این مکان متفاوت تر و ساده تر به نظر برسد، اما جایی است که حس انسانیت، وطن دوستی، وفاداری و احترام در آن موج می زند و همین موضوع باعث می شود که در این مکان احساس آرامش داشته باشید. برای بازدید از آن یک زمان دو ساعته کافی است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Александровский сад, Moskva, Russia, 125009

ساعات بازدید : Open 24 hours

تلفن : .............................

وب سایت : ............................

آرامگاه سرباز گمنام

آرامگاه سرباز گمنام

آرامگاه سرباز گمنام

آرامگاه سرباز گمنام

خیابان آربات (Arbat Street)

این خیابان که زمانی شاهراه اصلی شهر مسکو به حساب می آمد، هم اکنون از قدیمی ترین خیابان های پایتخت کشور روسیه است. منطقه ی آربات که خیابان آربات هم در آن قرار دارد، محل تجمع صنعتگران پیشه های مختلف و فروشگاه های فراوان و متنوعی بوده و هست. در سفر خود به شهر مسکو برای خرید سوغاتی های دلخواهتان حتما به سراغ این خیابان سنگ فرش شده بروید که هنوز هم حال و هوای خود را از گذشته حفظ کرده است. شما می توانید از فروشگاه های زیادی که در این خیابان وجود دارند سوغاتی بخرید، در کافه های دنج آن عصرانه ای میل کنید و از اجرای خیابانی هنرمندان روسی لذت ببرید. این خیابان در فاصله ی کمی از کاخ کرملین واقع شده و در نتیجه به راحتی می توانید از آن بازدید کنید. به یاد داشته باشید که خیابان آربات در طول شب نیز فعال و بیدار است، پس اگر هوس یک قدم زنی و گشت شبانه کردید، این خیابان میزبان شماست.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Street in Moscow, Russia

ساعات بازدید : .....................

تلفن : ......................

وب سایت : .....................

خیابان آربات

خیابان آربات

خیابان آربات

خیابان آربات

خیابان آربات

خیابان آربات

خیابان آربات

 

 

 

 

 

 

منابع: www.tripsavvy.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات