جاذبه های دیدنی سوچی

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی سوچی

 

باغ گیاه شناسی سوچی (Arboretum Botanical Garden dendrarium)

باغ گیاه شناسی سوچی، جنگلی انبوه و سرسبز در دل یک شهر مدرن است که مجموعه ی عظیمی از گیاهان بومی و غیربومی در آنجا پرورش داده می شوند. این پارک بزرگ 30 هکتاری که در ابتدا یک باغ خصوصی در ساحل دریای سیاه زیبا بود، هم اکنون حدود دو هزار گونه درخت و بوته از هر گوشه ی جهان را در خود جای می دهد. باغ گیاه شناسی سوچی که به عنوان یکی از مهم ترین باغ های گیاه شناسی در کشور روسیه شناخته می شود، فرصتی به شما می دهد که زیستگاه های طبیعی بسیاری از موجودات سرتاسر دنیا را از نزدیک ببینید بدون اینکه حتی روسیه را ترک کرده باشید. فراموش نکنید که حتما سوار تله کابین شوید و از بخش بالایی پارک شاهد مناظر خیره کننده ی دریای سیاه و کوه های قفقاز باشید. گونه های نادری از پرندگان و حیوانات دیگر در بخش غربی باغ زیست می کنند و مناظر زیبایی را برای عکاسی می سازند. این پارک زیبا مکانی مناسب برای یک قدم زنی عاشقانه و یا خرید سوغاتی است. قیمت ورودی پارک بسیار پایین است و یک کافه ی دل نشین هم در آن وجود دارد. در توصیف این فضا گفته اند که محل سکوت و آرامش و جلوه نمایی طبیعت است. پس سفر خود به سوچی را بدون دیدن این مکان به پایان نبرید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Курортный проспект 74к 1А, Sochi, Krasnodar Krai, Russia, 354001

ساعات بازدید : 9AM–7PM

تلفن : 78622671646+
وب سایت : 
dendrarium.ru

باغ گیاه شناسی سوچی

باغ گیاه شناسی سوچی

باغ گیاه شناسی سوچی

باغ گیاه شناسی سوچی

باغ گیاه شناسی سوچی

باغ گیاه شناسی سوچی

موزه ی هنر سوچی (Sochi Art Museum)

این موزه که در سال 1936 به عنوان یک ساختمان اداری ساخته شد, هم اکنون یکی از مهم ترین و دیدنی ترین مکان های تاریخی شهر سوچی است. معماری این موزه بازتاب سبک دوره ی استالین با اشکال مینیمال ولی در عین حال درخشان است. در بازدید از این موزه ی هنری شما می توانید شاهکارهای خلق شده طی چندین قرن را از بزرگترین هنرمندان کشور روسیه ببینید. مجموعه ای نفیس از زیباترین نقاشی های هنرمندان روسی هم چون Shishkin، Aivazovsky  و بسیاری دیگر در این موزه جلوه نمایی می کند. یکی دیگر از دیدنی های جالب این موزه گنجینه ای است تحت عنوان myzmta که مجموعه ای است از سلاح های آهنی، برنز، نقره و طلا که مربوط به دوره ی یونان باستان است. این مجموعه توسط جریان آب رودخانه ی myzmta در سال 1997 در قفقاز غربی از زیر خاک بیرون آمد و تبدیل به یکی از غرورآفرین ترین آثار باستانی شهر شد. در بازدید از این موزه ی تاریخی زیبا، تماشاگر آثار هنرمندانی خواهید بود که علی رغم اینکه بسیار مستعد بوده اند و آثار برخی از آنها از نفیس ترین آثار موزه است، اما نام چندانی از آنها برده نشده است. نکنته ی جالب توجه این است که در این موزه یک راهنمای انگلیسی زبان حضور دارد و این موضوع بازدید از این موزه را برای کسانی که به تنهایی سفر می کنند آسان می کند. هم چنین می توانید از فروشگاه های کوچکی که در موزه وجود دارد سوغاتی بخرید. در آخر باید بگوییم که این موزه و بازدید از آن چیزی فراتر از انتظار شما خواهد بود.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Kurortnyy Prospekt, 51, Sochi, Krasnodarskiy kray, Russia, 354000

ساعات بازدید : 10AM–5:30PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 78622622947+
وب سایت : sochiartmuseum.com

موزه ی هنر سوچی

موزه ی هنر سوچی

موزه ی هنر سوچی

موزه ی هنر سوچی

موزه ی هنر سوچی

رشته کوه های کراسنایا پولیانا (Krasnaya Polyana Mountain Cluster)

این منطقه که زیر نظر شهرداری شهر سوچی اداره می شود، در بخش غربی قفقاز قرار دارد و جایی است که بزرگترین و معروف ترین پیست اسکی روسیه یعنی پیست اسکی روزا ختور (Rosa Khutor Ski Resort) در آن قرار دارد. این مکان که نمایی گسترده و نفس گیر از کوه های زیبای قفقاز دارد، محل قرارگیری مهم ترین تفرجگاه شهر است و در المپیک زمستانی 2014 میزبان چندین رقابت اسکی جهانی بوده است. این رشته کوه ها که در مسافتی به اندازه ی یک رانندگی از دریای سیاه و شهر سوچی قرار گرفته اند، دارای جاده های خوب برای رانندگی، هتل های لوکس، مسیرهای مناسب برای کوهنوردی، فروشگاه های شیک و پیست های اسکی و اسنوبوردی هستند که برای تمام سطوح مهارتی مناسب هستند. این منطقه با تله کابین های مجهز و مدرن، کلبه های روستایی لوکس و دنج و سوناهای سنتی روسی گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند. اینجا مکانی است که در سفر به شهر سوچی به هیچ عنوان نباید فراموش شود و دسترسی به آن هم بسیار راحت است و تمام امکانات آن کاملا مدرن و مطابق آخرین تکنولوژی دنیا است. می توانید با تله کابین به ارتفاعات 2500 متری از سطح زمین بروید و در آنجا از هوای تازه و طبیعت بکر منطقه نهایت لذت را ببرید. اگر در روزهای آفتابی به این منطقه سفر می کنید کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید، چرا که آفتاب این منطقه گرم و سوزان است.  

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Sochi, Russia

ساعات بازدید : ............................

تلفن : 78005000555+

وب سایت : rosaski.com

رشته کوه های کراسنایا پولیانا

رشته کوه های کراسنایا پولیانا

رشته کوه های کراسنایا پولیانا

رشته کوه های کراسنایا پولیانا

رشته کوه های کراسنایا پولیانا

ویلای استالین (Stalin’s Dacha in Sochi)

مدت ها پیش از آنکه شهر توریستی سوچی میزبان بازی های المپیک باشد، تفرجگاهی تابستانی برای دیکتاتور معروف، ژوزف استالین بوده است که آن را در سال 1937 برای خود ساخت. ویلای تابستانی استالین که هنوز هم مزین به همان اشیاء دکوراتیو اصلی است و بسیاری از این اشیاء از همان سالهای دور دست نخورده باقی مانده اند، در حقیقت بسیار شبیه به چیزی است که در آن سالها بوده است. استالین اولین شخصی نبود که به شهر سوچی به چشم یک تفرجگاه می نگریست، اما تعداد کمی هستند که نقش او را در تبدیل این شهر به بهشتی اغواگر نادیده بگیرند. ویلای اختصاصی استالین به اهمیت این شهر به عنوان یک تفرجگاه بسیار افزود. جاده ی منتهی به این ویلا در هر روز سه مرتبه نظافت می شد و رانندگان مجبور بودند قبل از ورود به آن حتما ماشین های خود را بشویند. بانوان اجازه ی قدم زدن با لباس های غیر رسمی را در این جاده ها نداشتند. این ویلا برای استالین محلی بود که او در آن مهم ترین تصمیمات سیاسی اش را می گرفت، از مهم ترین مهمانانش پذیرایی می کرد و احساس شک بیمارگونه ی خود را با انباشتن آخرین اختراعات و تجهیزات امنیتی در این ویلا سیراب می کرد. او حتی برای این که جلوی فضولی پیش خدمت هایش را بگیرد، قفل های در مخصوص به خود را داشت که به داخل اتاقش دیدی نداشته باشند. اگر شما به تاریخچه ی شوروی علاقه مند هستید یا می خواهید در خاطراتتان دیدن از جایی که یکی از معروف ترین دیکتاتورها در آن زندگی می کرده را داشته باشید، بازدید از این مکان را به شما توصیه می کنیم.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Kurortny pr. 120Sochi 354024, Russia

ساعات بازدید : ..........................

تلفن : 79531093449+

وب سایت : sochinationalpark.ru

ویلای استالین

ویلای استالین

ویلای استالین

ویلای استالین

ویلای استالین

ویلای استالین

ویلای استالین

پارک ملی سوچی (Sochi National Park)

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کشور روسیه در جایی واقع شده است که رودهای جاری در رشته کوه های زیبای قفقاز به آب های گرم دریای سیاه می پیوندند. هیچ جای دیگر در روسیه این تراکم رشته کوه های به هم چسبیده و مناظر طبیعی حیرت انگیز را ندارد. پارک ملی سوچی به علت وسعت خیره کننده اش زیستگاه بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری است و این موضوع این مکان را نه فقط از لحاظ زیبایی و جذابیت بصری، بلکه از نظر تنوع زیستی هم حائز اهمیت می کند. این پارک در سال 1983 با هدف نگه داری و مطالعه ی ثروت های طبیعی منطقه و قرار دادن آنها در معرض تماشای گردشگران به عنوان اولین پارک ملی روسیه افتتاح شد. پیشنهاد ما این است که با تله کابین به بخش های بالایی پارک بروید و از آنجا به سمت پایین پارک پیاده روی کنید. در مسیر خود وقتی به Prometheus Rock  برمی خورید، مجسمه ی زیبای اسطوره ی یونانی، پرومتئوس را می بینید که در حال شکستن زنجیرهای بسته شده به خود است. نمای کوه های پوشیده از برف قفقاز باشکوه و حیرت انگیز است و شما را غرق زیبایی خود خواهد کرد. برای بازدید از این پارک زیبا حداقل نصف روز را در نظر داشته باشید.  

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Kurortnyy Prospekt, 74, Sochi, Krasnodarskiy kray, Russia, 354002

ساعات بازدید : 8AM–5PM

تلفن : 78622621842+

وب سایت : npsochi.ru

پارک ملی سوچی

پارک ملی سوچی

پارک ملی سوچی

پارک ملی سوچی

پارک ملی سوچی

مزرعه و چای خانه ی داگومیس (Dagomys Tea Plantation)

همه چیز درباره ی چای

چای خانه ی Dagomys در ارتفاع 300 متری از دریا قرار گرفته است. مهمانان در اینجا با آیین سنتی مهمانی چای کشور روسیه آشنا می شوند، نمونه های شکیل و منحصر به فردی از صنایع دستی و ظروف پذیرایی را می بینند و در پارک زیبای آن قدم می زنند. این چای خانه از گردشگران دعوت می کند که به این مکان بروند و در کنار صرف یک چای خوش عطر به همراه خوراکی های خوشمزه ی دیگر مثل مربا، پای سیب، عسل و آجیل، شنونده ی داستان شکل گیری این چای خانه و آیین مهمانی چای و اجرای موسیقی زنده سنتی باشند. اگر در سوچی هستید، حتما باید از این مکان دیدن کنید و در محیطی آرامش بخش و زیبا که درختانی سبز و انبوه آن را احاطه کرده اند، چند ساعتی را به خوشی بگذرانید. هر چند زمانی این مکان روزهای بهتری داشته و زیباتر از الان بوده است، اما هنوز هم طراحی خیره کننده ی فضای داخلی که تماما از چوب های کنده کاری شده است، اجرای زیبای گروه موسیقی سنتی و عطر و طعم دل چسب چای و تاریخچه ی آن، خاطره ای دل نشین از این مکان برای شما باقی می گذارد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Lazarevskoye Microdistrict, Krasnodar Krai, Russia, 354231

ساعات بازدید : 10:00AM-5:30 PM

تلفن : 79882318071+

وب سایت : www.dagomystea.ru

مزرعه و چای خانه ی داگومیس

مزرعه و چای خانه ی داگومیس

مزرعه و چای خانه ی داگومیس

مزرعه و چای خانه ی داگومیس

مزرعه و چای خانه ی داگومیس

مزرعه و چای خانه ی داگومیس

مزرعه و چای خانه ی داگومیس

کلیسای بیزانس لو (Loo Byzantine Church)

این کلیسا در روستای Lesno واقع در بخش Adler در شهر سوچی قرار دارد. باستان شناسان بر این باورند که یونانی ها برای این که بومی های این منطقه را به دین مسیحیت دعوت کنند این کلیسا را ساختند. اما وقتی امپراتوری روم ضعیف شد، این کلیسا هم متروکه شد. اما به تازگی بقایایی از گذشته های دور و اشیاء قدیمی ارزشمندی در این مکان یافت شده که در دست بررسی و مطالعه هستند. بومی های این منطقه تا مدت های زیاد برای عبادت به این کلیسا می آمدند و آن را کلیسای سنت. کنستانتین و بانو النا می نامیدند. هم چنین کشیش ها در تعطیلات بزرگ برای برگزاری مراسم مذهبی به این کلیسا می آمدند. کلیسای بیزانس لو که در کوهی زیبا در نزدیکی پارک ملی سوچی و دره ی Agura قرار دارد، بازمانده ی بنایی چند صد ساله از کلیسای متعلق به امپراتوری روم و یکی از تاریخی ترین مناطق شهر است. فراموش نکنید که از خود پارکی که این کلیسا در آن واقع شده است و مناظر زیبای آن هم دیدن کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : sochi , russia

ساعات بازدید : ........................

تلفن : .......................

وب سایت : .........................

کلیسای بیزانس لو

کلیسای بیزانس لو

فواره ی رقصان سوچی (The Singing Fountains)

فواره های رقصان سوچی یکی از توریستی ترین و زیباترین جاذبه های این شهر هستند که در نزدیکی مشعل المپیک و در پارک المپیک، روبروی گالری تجاری روسیه واقع شده اند. این فواره ها و سیستم نورپردازیشان طوری کار می کنند که گویی فواره های آب هماهنگ با ریتم موسیقی ای که در محیط پخش می شود می خوانند و می رقصند. اجراهای مخصوص این مکان فقط در شب های تابستان اجرا می شوند تا زیبایی آنها بیشتر دیده شود. نمای جلویی فواره ها دید بهتر و زیباتری از آنها دارد. موسیقی ای که در محیط پخش می شود بسیار هماهنگ با رقص فواره ها و آرامش بخش است و به تلطیف فضا کمک زیادی می کند. طراحی این فواره ها را می توان یک شاهکار دانست که به سال 1970 باز می گردد. بازدید از این فواره ها در سفر به شهر سوچی از بایدهای سفر شماست.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Kurortny pr. | Platanovaya AlleySochi 354055, Russia

ساعات بازدید : ........................

تلفن : .......................

وب سایت : .........................

فواره ی رقصان سوچی

فواره ی رقصان سوچی

فواره ی رقصان سوچی

فواره ی رقصان سوچی

فواره ی رقصان سوچی

آکواریوم دیسکاوری ورلد سوچی (Sochi Discovery World Aquarium)

دنیای زیر آب و راز و رمزهای آن همیشه برای همه ی مردم دنیا جذاب بوده است، چرا که نیمی از مهره داران سیاره ی ما، ماهی ها هستند که گونه های زیادی از آنها در آکواریوم دیسکاوری ورلد سوچی نگهداری می شوند . این آکواریوم در سال 2009 شروع به کار کرد و بزرگترین آکواریوم ساحل جنوبی روسیه است و مساحت آن 6000 مترمربع است. تعداد 30 آکواریوم و مجموع 5 میلیون لیتر آب در این مکان وجود دارد. ساخت و تجهیز این آکواریوم حاصل همکاری متخصصین کشورهای استرالیا، نیوزلند، چین و تعدادی کشورهای دیگر است. اینجا زیستگاه بیش از 400 گونه ی مختلف از جانوران آبزی سرتاسر دنیاست و در داخل آن یک تونل 44 متری است که می توانید از آن گذر کنید و کاملا ایمن است. صدای ریزش آب دریاچه ها، پل ها، صخره های جنگلی و آبشارهای این آکواریوم هر گردشگری را به خود جذب می کند. قدم زدن در طول کف اقیانوس تجربه ای بود که در این مکان امکان پذیر شد. اولین بخش این آکواریوم به ماهی های آب شیرین اختصاص دارد. یکی از  جذابیت های این ناحیه آبشاری در یک بیشه ی استوایی است که گردشگران بعد از عبور از پل و ورود به این بخش به سرعت متوجه ی تغییر اتمسفر و فضا می شوند. در بخش آبهای آزاد، ماهی کوی زندگی می کند. قسمت بعدی یک تالار است که گونه های دریایی و اقیانوسی در آن زندگی می کنند که شامل 13 بخش و یک تونل 44 متری است. حس احاطه شدن توسط آب از 3 جهت احساسی وصف ناپذیر و رویایی است. در پشت شیشه ی نازک این آکواریوم ها که ضخامت آنها فقط 7 سانتی متر است، موجودات عجیبی زندگی می کنند. موجوداتی هم چون گونه های عجیبی از گیاهان، کشتی های غرق شده، صخره ها و سنگ های مختلف و از همه مهم تر، جانوران آبزی ای که با نگاه بی تفاوت شان به شما خوش آمد می گویند. به هر حال آنها هم دغدغه های خاص خود را دارند! خاطرات بازدید از این آکواریوم و مناظر دیدنی آن در تمام طول زندگی همراه شما خواهد بود و از خاطرات آن برای دیگران خواهید گفت و بدون شک بعد از دیدن این فضا دلتان می خواهد که یک بار دیگر این امپراتوری زیر آب را از نزدیک ببینید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Lenina St, 219 А/4, Adler, Krasnodarskiy kray, Russia, 354364

ساعات بازدید : 10AM–8PM

تلفن : 78622463356+
وب سایت :
www.sochiaquarium.ru

آکواریوم دیسکاوری ورلد سوچی

آکواریوم دیسکاوری ورلد سوچی

آکواریوم دیسکاوری ورلد سوچی

آکواریوم دیسکاوری ورلد سوچی

آکواریوم دیسکاوری ورلد سوچی

آکواریوم دیسکاوری ورلد سوچی

آبشار آگورا (Agura Waterfalls) 

این آبشار که یکی از چندین آبشار واقع در شهر سوچی است، یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهر است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. آبشار آگورا که یکی از معروف ترین مسیرهای کوهنوردی برای بومیان و هم چنین گردشگران است، از ارتفاع 30 متری به پایین می ریزد و در لبه ی صخره ها به رودخانه های مجزا تقسیم می شود. برای دیدن این آبشار یک پیاده روی و کوهنوردی کوتاه خواهید داشت. برای دیدن بهترین حالت آبشار بعد از یک روز بارانی در فصل تابستان به آنجا بروید. دسترسی به این آبشار از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی امکان پذیر نیست و بهتر است با تاکسی بروید. از آنجا که مسیر هم هموار نیست، کفش های مناسب به پا کنید. مناظر بین راه بسیار زیبا و جالب توجه هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Unnamed Road, Krasnodar Krai, Russia, 354024

ساعات بازدید : ...........................

تلفن : 79531093449+

وب سایت : sochinationalpark.ru

آبشار آگورا

آبشار آگورا

آبشار آگورا

آبشار آگورا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات