اطلاعات مفیدکنیا

4 سال پیش 0 دیدگاه

اطلاعات مفید و نکات مربوط به سفر کنیا

 

چنانچه برای یک سفر ماجراجویانه به کنیا برنامه‌ریزی کرده‌اید، قبل از سفر به آنجا لازم است نکاتی را بدانید.

کارشناسان آژانس رز آبی که مجری تخصصی تورهای کنیا است، به سئوال‌های پرتکراری مانند اینکه در آنجا برای شارژ کردن تلفن همراه خود باید از چه نوع دوشاخه‌ای استفاده کنید، آیا قبل از سفر دریافت واکسن مالاریا ضروری است، آیا انعام دادن در آنجا مرسوم است و... پاسخ می‌دهند.

مهمترین اطلاعات و نکاتی که برای گذراندن تعطیلات در کنیا به آنها نیاز دارید، در ادامه آمده‌اند:

 

آیا انعام دادن در کنیا رایج است؟

در کنیا هیچ گونه قانون سفت و سختی در این مورد وجود ندارد. با این حال توجه داشته باشید که بیشتر مردم آنجا در صنایع خدماتی فعالیت می‌کنند و درآمد ناچیزی دارند و زندگی آنها به انعام‌هایی که می‌گیرند وابسته است. انعام راهنمایان سافاری معمولا روزانه بین 10 تا 15 دلار آمریکاست، انعام کمی هم برای راننده، آشپز و باربر درنظر بگیرید. اگر در رستوران غذا می‌خورید، مبلغی معادل 10 درصد صورتحساب خود را به پیشخدمت انعام دهید. نوبت به تاکسی که رسید، گرد کردن مبلغ کرایه بهترین روش قدردانی شماست. مخصوصا اگر آنها در خیابان‌های پر هرج ومرج نایروبی و مومباسا ماهرانه رانندگی کنند.

 

undefined

غذای کنیا چطور است؟

اگرچه کنیا در نقشه آشپزی جهان اهمیت چندانی ندارد، اما مطمئنا غذاهای قابل قبولی را به خود اختصاص داده است. غذای اصلی کنیا اوگالی(ugali) است. اوگالی پاته‌ای است که از آرد ذرت درست می‌شود و تقریبا در کنار خورشت‌ها و سایر وعده‌های غذایی چاشنی دار سرو می‌شود. ناگفته نماند که لوبیا و ذرت در دستورات غذایی کنیا حضور پررنگی دارند. ایرو(irio) محبوب ترین غذای کنیاست که مخلوطی از پوره سیب زمینی، نخود فرنگی و ذرت است. گوشت در بیشتر وعده‌های غذایی کنیا وجود دارد و معمولاً در سسی مرکب از گوجه فرنگی، پیاز، سیر، فلفل دلمه‌ای و سبزیجات طبخ می‌شود. گوشت بز و گوساله از پرطرفدارترین گوشت‌ها هستند، اما از گوشت مرغ هم خیلی استفاده می‌شود. مثلا غذای نیاما چوما(nyama choma) تکه‌های خرد‌شده گوشت است که سرخ شده و با ایرو(irio) و برنج سرو می شود.

 

غذای سالم در سفر به کنیا

وقتی می‌خواهید در رستوران‌های نه‌چندان گران غذا بخورید، مراقب باشید! چون ممکن است در این رستوران‌ها گوشت باکیفیت و با طبخ مناسب ارائه نشود و با معده حساس شما سازگار نباشد. همچنین توجه داشته باشید که بهداشت مواد‌غذایی در کنیا آنطور که شما به آن عادت کرده‌اید رعایت نمی شود. بنابراین اگر غذایی تمیز نبود، مانده بود یا خوب پخته نشده بود، بهتر است کلا از خوردن آن منصرف شوید. همچنین از مصرف یخ در نوشیدنی‌ها و خوردن سالاد خودداری کنید، زیرا ممکن است با آب آلوده تماس پیدا کرده باشند.

 

آیا چانه زدن برای پایین آوردن قیمت اجناس در کنیا رایج است؟

برای اکثریت قریب به اتفاق فروشندگان و دستفروشان بازار کنیا دور از انتظار نیست که چانه بزنید، چون آنها ابتدا بالاترین قیمت ممکن را پیشنهاد می کنند. اگر با پیشنهاد بالای قیمت مواجه شدید از خرید منصرف نشوید و چانه زدن را شروع کنید، زیرا این در واقع بخشی از فرایند خرید است. گفتگوی مودبانه در طول چانه زنی بسیار اهمیت دارد. وقتی متوجه شدید که دیگر قیمت به حدی رسیده که ارزش چانه‌زنی بیشتر را ندارد آن را بپذیرید و کالا را بخرید. دیگر مذاکره بر سر مبلغ ناچیز کار درستی بنظر نمی رسد، چون فروشنده می تواند آن کالا را با قیمتی بالاتر به فرد دیگری بفروشد. از طرفی اگر نتوانستید با فروشنده کنار بیایید و به قیمت مورد انتظار برسید، چانه‌زنی را متوقف کنید و از خرید منصرف شوید.

 

همراه داشتن چه چیزهایی در سفر کنیا مجاز است و هزینه گمرگ ندارد

مسافران بالای 18 سال مجازند تا 250 گرم دخانیات(فراورده‌های تنباکویی)، و 500 میلی لیتر عطر و پرفیوم (مشروط بر اینکه بیش از یک چهارم آن عطر باشد) به همراه داشته باشند.

همراه داشتن یا ورود اقلامی مانند هرگونه پول و کالای تقلبی، عکس‌های محرک احساسات جنسی، مواد مخدر، صابون و مواد آرایشی حاوی جیوه و لاستیک‌های دست دوم ممنوع است. همینطور حمل اقلامی مانند تله حیوانات، فلزات و سنگهای گرانبها، اسلحه و مهمات، عاج فیل، دندان اسب آبی، شاخ کرگدن، لاک لاک پشت، استخوان نهنگ، شاخ گوزن، مرجان، گونه های در خطر انقراض و آثار تاریخی محدودیت دارند.

 

واحد پول کنیا چیست؟

واحد رسمی پول کنیا شلینگ است. یورو، پوند انگلیس، دلار آمریکا، راند آفریقای جنوبی و سایر ارزهای عمده را می‌توان در محل  یا پیش از عزیمت تبدیل کرد. علاوه براین، تسهیلات تبدیل پول از طریق صرافی‌های مختلف و بانکهایی که در شهرهای بزرگ هستند و دستگاه خودپرداز دارند فراهم شده است. توصیه می‌شود از گرفتن اسکناس‌های درشت خودداری کنید و بجای آن اسکناس خرد  بگیرید، چون تبدیل اسکناس درشت به خرد مشکل است و برای خریدهای کوچک و انعام دادن به اسکناس‌های ریز نیاز پیدا می کنید. استفاده از چک‌ های مسافرتی توصیه نمی شود، زیرا تبدیل آنها دشوار است و هزینه زیادی را متحمل می‌شوید.

 

در کنیا از دوشاخه با چه ولتاژی استفاده می شود؟

ولتاژ استاندارد کنیا بین 220 تا 230 ولت است. سوکت‌های اصلی معمولا سه پین مربع شکل دارند و مشابه سوکت‌های انگلیسی هستند. توصیه می‌شود از یک آداپتور مسافرتی استفاده کنید. همچنین برای استفاده از لوازم برقی آمریکایی حتما از یک مبدل ولتاژ و آداپتور استفاده کنید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات