آداب ورسوم مردم پاریس

4 سال پیش 0 دیدگاه

آنچه گردشگران باید از خلقیات پاریسی‌ها بدانند

 

پاریس به راستی عروس شهرهای اروپاست؛ انرژی و زیبایی‌هایی این شهر هر گردشگری را از چارگوشه گیتی مسحور خودش می‌کند.

بیشتر مردم پاریس هم با درک همین ویژگی‌ها همواره آماده میزبانی از مسافران خارجی هستند. با این حال اگر قصد دارید کمی از برنامه‌های رایج تورهای گردشگری پا را فراتر بگذارید و در میان پاریسی‌ها تردد کنید و با سبک زندگی و رفتارهای آنها بیشتر آشنا شوید، باید اطلاعات خودتان از خلقیات پاریسی‌ها را بالا ببرید.

کارشناسان آژانس مسافرتی رز آبی که مجری تخصصی تورهای اروپا به خصوص فرانسه است در این مطلب خواندنی به 9 ویژگی رفتاری مردم پاریس در معاشرت‌های روزانه اشاره می‌کنند. آگاهی نسبت به این ویژگی‌ها، لذت پرسه زدن در میان مردم خاص پاریس را برای شما دوچندان می‌کند.

 

1- فرانسوی‌ها به تشریفات خیلی علاقه دارند، مثل بوسیدن یکدیگر برای عرض تبریک و یا گفتن عبارت معروف «خانم‌ها و آقایان» هنگام ورود به یک مطب یا فروشگاه.

2- وقتی وارد یک مغازه یا نانوایی می‌شوید بگویید: «بونژو». هر وقت شخصی برای شما قهوه سرو می‌کند یا کاری انجام می‌دهد بگویید «مرسی». این ژست همبستگی باعث می‌شود شما ارتباط موفق‌تری برقرار کنید.

3- در زمان سلام و احوالپرسی، بوسیدن صورت خوشایندی ندارد. پس سعی نکنید طرف مقابل را ببوسید. البته بوسیدن افراد ناآشنا در ایران هم معمول نیست.

4- هیچ فرانسوی، خصوصا اگر اولین بار باشد که شما را ملاقات می‌کند، دستانش را برای به آغوش کشیدن شما باز نمی‌کند. هر وقت تردید داشتید که چه کار کنید، دست بدهید.

5- وقتی برای اولین بار کسی را ملاقات می‌کنید به او دست بدهید. هنگام خداحافظی دست خود را برای دست دادن جلو ببرید، اگر آنها دست خود را به سمت شما آوردند، سر خود را به سمت راست بگردانید و گونه چپ آنها را ببوسید.

6- اگر شما در آسانسور با یک فرانسوی باشید و با او صحبت کوتاهی داشته باشید، آنها اینطور برداشت می‌کنند که حریم خصوصی‌شان را نقض کرده‌اید. پس سعی کنید به دکمه‌های آسانسور یا بند کفش‌تان نگاه کنید. البته موبایل هم گزینه خوبی است که سر خودتان را با آن گرم کنید.

7- به خاطر داشته باشید: فرانسوی‌ها با کسی وارد صحبت کوتاه نمی‌شوند.

8- هرچند فرانسوی‌ها خونگرم هستند و با مسافران ارتباط خوبی برقرار می‌کنند اما در این کشور هم مانند هر جای دیگر دنیا برخی افراد رفتار اجتماعی خوبی ندارند.، به همین خاطر انتظار نداشته باشید همه افراد بلافاصله پس از شنیدن یکی دو واژه فرانسوی، به شما لبخند بزنند و تا کمر در مقابل‌تان خم شوند. سعی کنید همزمان با گرم گرفتن، مواظب حساب و کتاب فروشنده‌ها هم باشید.

9- در پایان، برای اینکه در نهایت ادب رفتار کنید، خیلی آرام حرف بزنید و دقت کنید که بیش از حد بلند صحبت نکنید. گاهی ما ایرانی‌ها تمایل داریم با غریبه‌هایی که در میز کناری‌مان نشسته‌اند وارد صحبت شویم؛ به یاد داشته باشید، حتی مکالمه کوتاه با فرانسوی، برای آنها امری ناخوشایند و آزاردهنده است. هر کس باید سرش در کار خودش باشد.

 

فراموش نکنید که تفاوت‌های فرهنگی میان مردم کشورهای مختلف به منزله برتری یکی نسبت به دیگری نیست. این تفاوت‌ها ریشه در تاریخ و ارزش‌های هر جامعه دارد. به همین خاطر وقتی با یک ویژگی متفاوت فرهنگی در میان مردم سایر کشورها و اقوام مواجه می‌شوید، موضع‌گیری نکنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات